استایل خانم‌ها, انواع استایل زنانه, مد و استایل

استایل تام بوی را بیشتر بشناسید ! چگونه تام بوی بپوشیم؟

استایل تام بوی

استایل تام بوی چیست ؟

امروزه ، استایل تام بوی ( tomboy ) به یکی از پرطرفدارترین سبک های لباس پوشیدن در میان دختران جوان و نوجوانان تبدیل شده است . همانگونه که از اسم آن مشخص است این استایل عناصر یک ست پسرانه را دارد و باعث می شود که فرد ساختار شکن ، جسور و فارغ از کلیشه های جنسیتی دیده شود . این ویژگی از احساسات دخترانه آن ها کم نمی کند بلکه احساس راحتی از قوانین دست و پاگیر ، باعث می شود که در جامعه با اعتماد به نفس و قوی تر دیده شود.

استایل تامبوی از اواخر قرن ۱۹ بسیار گسترش یافت زیرا زنان ،مانند مردان شروع به کار در بیرون خانه کردند ، مسولیت های اجتماعی بیشتری را دنبال کردند برای حقوق برابر و فمنیست مبارزه کردند . تمام این دلایل سبب شد که مانند مرد ها شلوار ، لباس ها ی راحت و حتی موهای کوتاه را انتخاب کنند تا به سادگی حرکت کنند و از عهده این چالش بر آیند اما حتی پس از گذشت آن دوره نیز ،  این سبک محبوبیت خود را حفظ کرد و علاوه بر دختران جوان ، زنان با هر رده ی سنی و حتی سلبریتی و بازیگران نیز به این شیوه لباس پوشیدند مثل ارا دلوین و کریستن استوارت ، الن دی جنرس و الن پیج .

  شلوار های گشاد را چگونه ست کنیم؟
استایل تام بوی

استایل تامبوی چه ویژگی هایی دارد ؟

در این استایل خبری از لباس های تنگ و بدن نما یا  دامن های عروسکی و پرچین  نیست. یکی از مهم ترین اهداف این سبک راحتی زیاد آن است به همین دلیل برای موقعیت های غیر رسمی و دوستانه بسیار مناسب است . اگر بخوهیم به گونه ای دیگر بگوییم سبک تامبوی یعنی استفاده از لباس هایی که پوشیدن آن ها در جامعه  برای پسران رایج است  مثل پیراهن ، کت و شلوار ، جلیقه و…که برای مردان دوخته شده اند. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با این استایل جذاب و پرطرفدار آشنا شوید.

پیراهن مردانه

اولین المانی که برای داشتن یک استایل تامبوی به آن احتیاج دارید یک پیراهن مردانه است . شما می توانید آن را دقیقا سایز خود یا اورسایز  انتخاب کنید . فقط توجه کنید به دلیل تفاوت اندام زنان و مردان ، الگو های پیراهن های مردانه ممکن است در قسمت سینه و باسن برایتان تنگ باشد پس  ترجیحا از مدل های گشاد و آزاد استفاده کنید و اگر می خواهید لباسی متناسب با خود بپوشید سراغ شومیز هایی بروید که مخصوص  خانم ها الگوسازی شده اند. مطمئنا مدلی بدون تور و دکمه های فانتزی پیدا خواهید .

یکی از شیک ترین طرح هایی که می توانید بپوشید طرح های چهارخانه با پارچه فلانل است ،  این پارچه که از نخ پشمی بافته شده و بهترین پارچه برای فصل پاییز است. از ویژگی های اصلی این پارچه نرم و سبک بودن آن است.

  چطور شال و روسری مناسب رنگ پوست خودمان را پیدا کنیم؟

جین

این مدل لباس ها، هیچ وقت از مد نمی افتد و برای یک استایل غیر رسمی بهترین گزینه است. شلوار جین مدت هاست که دیگر محدود به جنسیتی خاص نمی شود هرکس حتی بدون توجه به سن نیز می تواند آن را بپوشد .  پیراهن و کت های جین نیز بسیار ساده و راحت اند و در عین حال استایلی شیک برایتان می سازند و شما می توانید در هر فصلی از انواع مدل آن استفاده کنید.

تیشرت های اورسایز

تی شرت ها هم به صورت آستین کوتاه و هم آستین بلند برای استایل تامبوی مناسب هستند و برای روز های گرم تابستان انتخابی ایده آل و جذاب به شمار می روند . شما می توانید آن ها ارا با شلوار های مدل بوی فرند یا مام استایل بپوشید و برای آن که پوشیدگی بیشتری داشته باشید ، چند سایز بزرگ تر از خود را بپوشید زیرا با این کار علاوه بر گشادی ،  قد لباس نیز بلند تر می شود رنگ هایی که می توانید در این سبک بپوشید  سبز جنگی ، خاکستری ، سیاه ، قهوه ای و زرشکی هستند.

کت و شلوار در استایل تامبوی

اگر بخواهید در استایل تامبوی کمی رسمی تر به نظر بیایید، پیشنهاد می کنیم که کت و شلوار بپوشید. شما حتی می توانید از جلیقه ، کروات و پاپیون نیز در این ست استفاده کنید . اما اگر می خواهید تامبوی را بیرون از خانه بپوشید پیشنهاد ما اورکت بلند است.

  نکات خوشپوشی آقایان

هودی های اورسایز

این هودی ها جایگزین خوبی برای پالتو های پاییزه هستند. فقط توجه داشته باشید که هودی ها توسط برندهای مختلفی تولید می شوند که برخی از آنها انحصارا برای استایل تامبوی بیشتر شناخته  شده اند. یکی از این هودی ها برند ونس است می تواند که در فصل های پاییز و زمستان مورد استفاده قرار بگیرد. البته منظور از اورسایز ، پلاس سایز نیست (اندازه مخصوص افرادی با سایز خیلی بزرگ)

هودی

کفش مناسب

کفش مناسب استایل تام بوی معمولا اسپرت و کتانی هستنند  ؛ کفش های برند آل استار ، ونس ،  آدیداس  و مدل های شبیه به استن اسمیت هاگزینه های خوبی برای ست کردن با پیراهن ها و تیشرت های مردانه به شمار می آیند. مهم ترین دلیل استفاده ی بسیار زیاد از آل استار و ونس ها در استایل تامبوی طراحی کلاسیک و ساده ی این کفش هاست.

مدل مو های مخصوص استایل تامبوی

مدل مو های پسرانه، استایل تامبوی شما را تکمیل می کند . البته اجباری در کوتاه کردن مو هایتان نیست و حتی با موی بلند نیز می توانید یک ست متناسب داشته باشید ولی اگر می خواهید مو هاییی کوتاه داشته باشید بهترست بدانید بین مدل موی  “پسرانه” و “مردانه” تفاوت فراوانی وجود دارد. تامبوی بیشتر به سراغ استایل های پسرانه می رود. برای مدل مو هم حواستان باشد. مدل هایی که بین پسران نوجوان رایج است ، کاربرد بیشتری در این استایل دارد.

  استایل پاییزه خانم های چاق
مدل مو در تامبوی

آرایش در استایل تامبوی

در این استایل بهتر است آرایش بسیار کم و ساده ای داشته باشیدچون آرایش زیاد با استایلی که از المان های مردانه گرفته شده ، در تضاد است  در نتیجه از آرایش های سنگین بپرهیزید و چهره ی طبیعی خود را داشته باشید . اگر می خواهید میکاپ داشته باشید ، از کرم ، سایه  و  رژلب های نزدیک به تن پوست خود استفاده کنید.

دوستان من ، استایل تامبوی هنوز یک استایل پر از حاشیه و چالشی است و هر فرد دیدگاه متفاوتی از آن دارد .نظر شما در این مورد چیست ؟لطفا برامون بنویسید

 

گرداوری عاطفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *