چی بپوشم؟, مد و استایل

چگونه در دانشگاه استایلی شیک داشته باشیم ؟

برای دانشگاه چی بپوشم

دانشگاه مانند هر مکان دیگر یک درس کد دارد. برای رعایت و داشتن پوشش در دانشگاه نیاز نیست لباس گران قیمت بپوشید؛ فقط باید اصول آن را رعایت کنید تا در عین سادگی زیبا باشید. به خصوص اگر ترم اولی باشید حتما برایتان سوال است. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا سوالاتتان راجع به استایل دانشجویی دخترانه رفع شود.

در دانشگاه هم مانند هر موقعیت دیگری باید متناسب با شخصیت خود لباس انتخاب کند؛ اما کلیتی وجود دارد آن هم اینکه آراسته، شیک و باکلاس ظاهر شوید. اما همان‌طور که می‌دانید دانشگاه معمولاً یک‌سری اصول نوشته شده در مورد پوشش دارد؛ مثلا مانتو بلند باشد، شلوار جذب و لگ ممنوع است، مقنعه حجاب سر تایید شده و مانتو باید بلند و جلو بسته تا زانو باشد.

دانشگاه یک مکان رسمی است اما باید سعی کنید استایل دانشجویی دخترانه ای راحت‌تر و مناسب فصل لباس بپوشید تا در طول کلاس خسته نشوید. به خصوص بعد از کرونا که باعث تعطیلی دو ساله شد، لایف استایل افراد تغییر کرد و کژوال‌تر از همیشه شد. البته این را هم در نظر بگیرید که قوانین پوشش مختص به ایران نیست و اکثر دانشگاه‌های دنیا یک‌سری آیتم مشخص و تعریف شده برای پوشش دانشجویان تعیین می‌کنند.

  در هواپیما و فرودگاه چی بپوشیم؟

استایل دانشجویی دخترانه

استایل دانشجویی دخترانه یک چیزی بین تیپ اسپرت و نیمه رسمی است؛ البته حواستان باشد اگر پسر هستید با کت و شلوار به دانشگاه نروید. واقعا احتیاج نیست چون شما استاد نیستید و همینطور دختران عزیز، لطفا کفش پاشنه بلند و کیف‌های مجلسی طراحی شده با تور با خودتان به دانشگاه نبرید. شما عروس نیستید و به مهمانی هم دعوت نشده‌اید.

بعضی خانم‌ها مانتوهای ساده و کمرنگ انتخاب می‌کنند؛ اما دستتان انقدر هم بسته نیست و می‌تواند انتخاب متنوع‌تری داشته باشد؛ اما نه آنقدر پر زرق و برق که مناسب مهمانی باشد.

از طرفی حراست هم اجازه چنین پوششی را به شما نمی‌دهد؛ پس یک مانتو جلو بسته که جیب یا کمربند داشته باشد  انتخاب مناسبی جهت استایل دانشجویی دخترانه است. اگر هم به مانتو جلو باز علاقه دارید زیر آن یک تونیک بلند بپوشید.

برای فصل سرد بارانی و پالتو از انتخاب‌های بجایی هستند که به انتخاب خودتان آن‌ها را خالی یا روی مانتو بپوشید. اما حواستان باشد استایل دانشجویی دخترانه تان از حالت نیمه رسمی خارج نشود.

رشته دانشگاهی هم در انتخاب لباس تاثیر دارد. دانشجویان هنر دست بازتری در انتخاب لباس دارند و می‌توانند رنگ‌های متنوع‌تری بپوشند. در واقع درس کد بچه‌های هنر با دیگر رشته‌ها متفاوت است. اما بهتر است در کل از یقه‌های ساده، گرد و یا کتی استفاده کنید و از پوشیدن یقه‌های تزئین شده خودداری کنید.

  آموزش دوخت مقنعه دانشجویی

آقایان هم بهتر است سوییشرت، تیشرت و پیراهن‌های مردانه را در اولویت استایل دانشجویی قرار دهید. از آنجایی که بعضی دانشگاه‌های کشور به  آستین کوتاه گیر می‌دهد، می‌توانید یک سوییشرت نازک همیشه همراه خود داشته باشید. همچنین جدای شلوار جین از شلوار کتان هم استفاده کنید. همچنین کت جین هم برای آقایان و هم خانم‌ها مناسب است.

مانتو مناسب استایل دانجویی دخترانه

جنس مانتو شما بهتر است نیاز به اتو نداشته باشد تا ظاهر شما را نامرتب جلوه ندهد. جنس پارچه ترکیبی از نخ و کمی پلاستیک باشد بهتر است چون تمام الیاف طبیعی آنچنان رسمی نیستند و خودتان احساس راحتی در دانشگاه با آنها نمی‌کنید. همچنین بهتر است مانتو شما تنگ نباشد تا احساس راحتی را در استایل دانشجویی دخترانه داشته باشید.

رنگ مناسب لباس دانشگاه

می‌توانید مانتو خود را در رنگ‌های تیره مثل سرمه‌ای و یا رنگ‌های نود و خنثی مثل خاکستری تهیه کنید که بتوانید با رنگ‌ تیره مقنعه که اغلب مشکی است به راحتی ست کنید.

رنگ‌های چرک انتخاب خوبی برای دانشگاه‌ها هستند؛ چون رنگ‌های روشن نگهداری سختی دارند و هر روز در مترو و اتوبوس و جاهای مختلف دانشگاه ممکن است کثیف بشود. از طرفی هم درس کد دانشجویی در ایران رنگ روشن را آنچنان نمیپسندد اما در موارد نادری بعضی رنگ‌ها را می‌توانید استفاده کنید.

  آموزش دوخت چادر دانشجویی

کفش مناسب دانشجو

برای انتخاب کفش هم اول به شلوار خود نگاه کنید. اگر راسته باشد کفش را انتخاب کنید و اگر دمپا بود کتانی بهتر است. هر چُند درست‌ترین انتخاب برای هر دانشجویی استفاده از کتونی است. اما این را درنظر بگیرید که ساعت‌ها قرار است با آن تردد کنید پس سعی کنید انقدر تنگ نباشد که حرکتی برایتان دشوار شود و یا در وسایل نقلیه مختلف باشید.پس فقط ظاهر آن را مد نظر قرار ندهید و به جنس و کیفیتش را نیز استایل دانشجویی دخترانه مد نظر قرار دهید.

شلوار مناسب استایل دانشجوی دخترانه

محبوب‌ترین شلوار بین دانشجویان شلوار جین است که انتخاب بسیار درستی است. رنگ و میزان تنگی آن هم به استایل و انتخاب خودتان بستگی دارد.

کیف مناسب دانشگاه

بهترین انتخاب برای هر دو جنس کوله است به خصوص اگر کلاستان طولانی و وسیله زیاد و لپ تاپ داشته باشید.اما خانم‌ها می‌توانند جدای کوله از کیف بزرگ هم استفاده کنند.

اکسسوری مناسب دانشجو

ساعت و عینک عضو جدا نشدنی از دانشجو هستند. پیشنهاد ما این است که تمام تلاش خود را کنید تا راحت باشید و خسته نشوید.

اما اگر خیلی علاقمند به زیورالات هستید می‌توانید از دستبند و انگشتر استفاده کنید زیرا جذابیت خاصی به استایل دانشجویی دخترانه می بخشد.

همچنن اگر در شهر سردی تحصیل می‌کنید چتر، دستکش و شال گردن را فراموش نکنید.

  لباس مناسب در ترکیه چیست؟

شما به عنوان دانشجو چه تیپ و استایلی برای دانشگاه می‌زنید و استایل دانشجویی دخترانه خود را چطور پیدا میکنید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *