استایل بازیگران, مد و استایل

استایل لیدی گاگا ؛ ملکه آوانگارد پاپ

استایل لیدی گاگا | استفانی جوآن انجلینا جرمنوتا متولد ۲۸ مارس ۱۹۸۶ معروف به لیدی گاگا خواننده، ترانه نویس و بازیگر آمریکایی است.

 او هنرنمایی را از نوجوانی و اجرا در کلوب شبانه و حضور در نمایش‌های مدارس شروع کرد. قبل از ترک تحصیل او در مدرسه هنر دانشگاه نیویورک تحصیل می‌کرد.

زندگی حرفه‌ای، جوایز و افتخارات لیدی گاگا

او از سال‌های ۲۰۰۸ کم کم تک آهنگ‌های مختلف روانه مارکت موسیقی کرد. دومین آلبوم خود را در ۲۰۱۱ انتشار داد  که در هفته اول بیش از یک میلیون نسخه فروخته شد.

او در ۲۰۱۳ سومین آلبومش به شدت مورد توجه مردم قرار گرفت و با ایفای نقش در مینی سریال داستان ترسناک آمریکایی هتل وارد بازیگری شد که جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن را کسب کند و سپس در فیلم star is bornدر سال ۲۰۱۸ بازی کرد و موزیک های خوبی از این فیلم بیرون آمد و در نهایت تبدیل به نخستین زن جهان شد که طی یک سال موفق به کسب جایزه‌های اسکار، گرمی، بفتا، گلدن گلوب شد.

او سپس در ۲۰۲۰ ششمین آلبوم خود را بیرون داد که با تک آهنگ محبوبی به نام rain on me  به سبک دنس پاپ خود برگشت.

لیدی گاگا در سال ۲۰۲۱ در فیلم خانه گوچی نقش آفرینی کرد.

گاگا با فروش ۱۲۴ میلیون از آثارش تا سال ۲۰۱۴ یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و چهارمین موسیقیدان زن بود که در دهه ۲۰۱۰ زندگی می‌کرد.

از افتخاراتش می‌توان به سیزده جایزه گرمی، ۱۸ جایزه ویدیو موسیقی ام تی وی، ۱۶ رکورد جهانی گینس، افتخاراتی از تالار مشاهیر ترانه سرایی و شورای طراحان مد آمریکا و هنرمند سال بیلبورد اشاره کرد.

  استایل و لباس مناسب تولد چیست؟

او در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۹ به عنوان یکی از ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار در جهان یاد شد و نامش در فهرست صد فشن آیکن تاریخ قرار گرفت.

فعالیت‌های بشردوستانه او در زمینه آگاهی سلامت بانوان و حقوق ال جی بی تی ها او را محبوب‌تر کرد. او در سال ۲۰۱۲ بنیاد خود را تاسیس کرد. یک سازمان غیرانتفاعی با هدف توانمند سازی جوانان و بهبود سلامت روانی که موفق هم بود.

برند لوازم آرایش لیدی گاگا

از مسائل تجاری گاگا می‌توان به برند لوازم آرایشی گیاهی هاوس لابراتوریز اشاره کرد که از سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد.

استایل لیدی گاگا

لیدی گاگا را می‌توان عجیب ترین ستاره موسیقی پاپ جهان دانست نه صرفا به خاطر ترانه‌ها بلکه به خاطر نوع اجرا و استایلی که برای پوشش خود انتخاب می‌کند.

یکی از عجیب‌ترین استایل‌ لیدی گاگا لباسی از گوشت خام در مراسم ۲۰۱۳ ام تی وی بود که در رسانه‌ها مانند بمب ترکید. البته که منظور او نهیبی به جامعه جهانی درباره حمایت از حقوق حیوانات بود و کانسپت بسیار متفکرانه‌ای داشت.

او بابت استایل‌های عجیب لقب هیولای مادر و پری دریایی کوچولو را گرفته است.

چی بپوشم
چی بپوشم

با این حال چند سالی می‌شود که دیگر خبری از آن استایل‌های عجیب و غریب لیدی گاگا نیست؛ او حالا زیبا و ظریف و قدرتمند همه جا به نظر می‌رسد اما در گذشته استایل او المان های جالب توجه و متنوعی داشت از جمله آرایش سنگین و مژه‌های مصنوعی بلند، اکسسوری‌های پر زرق و برق، استایل‌های آوانگارد و فیوچریستیک.

  چند روش برای پوشیدن دامن قرمز زنانه

اما کم‌کم با ظرافتی که پیدا کرد مدل تبلیغاتی برند هایی مثل اچ اند ام و ورساچه شد.

او بسیار مورد تمسخر قرار می‌گرفت و همه حتی دوست پسرش می‌گفتند که تو هیچوقت موفق و مشهور نمیشوی و هیچ وقت نامزد گرمی هم نخواهی شد. او  به آنها گفته بود روزی می‌رسد که بدون شنیدن صدا و دیدنم حتی نمی‌توانید یک قهوه سفارش ‌دهید.

کفش‌های عجیب در استایل لیدی گاگا

از عجیب ترین اکسسوری‌های لیدی گاگا می‌توان به کفش اشاره کرد. مثلاً در گرمی ۲۰۱۸ پیراهن پرنسسی مشکی تور دار به همراه یک بوت مشکی از برند pleaser نزدیک به ۲۰ سانت لژ داشت. و یا در اکثر استایل‌های دیگرش هم سراغ بوت با پاشنه‌های عجیب می‌رود.

المان‌ها در استایل لیدی گاگا

شانه‌های تیز، آرایش عجیب، لباس‌هایی که بسیار گشاد بودند، رنگ موهای عجیب و… همه لباس و اکسسوری ها نشان از خاص بودن او داشت. البته این را هم باید بگویم که خرج کار خز بسیار مورد علاقه لیدی گاگا است.از طرفی او پالت رنگی محدودیتی ندارد و تقریبا می‌توان گفت اکثر رنگ ها را یک بار پوشیده است.

اطلاعات بیشتر در رابطه با لیدی گاگا را اینجا بخوانید

او معتقد است فشن ابزاری برای نشان دادن خود است و به طرز عجیبی رویاهایش را می‌پوشد. همچنین برای پوشش خود از جینجر راجرز بازیگر آمریکایی و الا فیتز جرالد خواننده جز آمریکایی الهام گرفته است و به گفته الا که می‌گوید برایت مهم نباشد دیگران درباره لباس پوشیدنت چه فکری می‌کنند عمل کرده است.

موزیک ویدیو پوکر فیس و استایل لیدی گاگا

همه چیز به موزیک ویدیو پوکر فیس و آن نقاب و لباس عجیب برمیگردد که اولین قدم لیدی گاگا برای سورئال شدن بود.

سورئال یک مکتب هنری است و پایه‌گذار اصلی آثار سالوادور دالی نقاش بوده است و اسکیاپارلی طراح لباس و مد آن بود.

  10 ترفند مهم و کاربردی برای افراد کوتاه قامت

گرچه در ویدیو پوکر فیس حق مطلب ادا نشد اما در مراسم rma گاگا با لباس قرمز از الکساندر مک کوئین حاضر شد که با نقاب قرمز و پوشش صورت از همان پارچه لباس به همه نشان داد که از این به بعد قرار از چه چیزی از لیدی گاگا ببینیم.به گفته خودش این لباس یادگاری با ارزش از الکساندر مک کوئین قبل از مرگش است.

استایل لیدی گاگا با طراحی حسین چالایان

و یا یک لباس عجیب دیگر او از تخم مرغ حبابی طراحی حسین چالایان ( طراح آوانگارد) بود که با پوشیدن این لباس گاگا زیبایی خودش را با پوشیدن لباس‌هایی از متریال های نامتعارف پیدا کرد.

پس استایل لیدی گاگا سورئال و آوانگارد و حتی فیوچریسم است چرا که از چیزهای عجیبی برای لباس استفاده می‌کند که ممکن است در آینده مد شود و در حال حاضر وجود ندارد.

استایل لیدی گاگا در مراسم تحلیف جو بایدن

در مراسم تحلیف جو بایدن لیدی گاگا باز هم سراغ برند اسکیاپارلی رفت اما این بار محافظه کارانه‌تر از قبل عمل کرد.

این استایل لیدی گاگا با مفهوم و کانسپت بسیار زیاد از پرنده (کالینگ جی) روی سینه او از هانگر گیمز کپی نشده بود بلکه سمبل و نمادی از درمان بود.

آرشیو ۱۳ هکتاری برای استایل لیدی گاگا

اما لباس‌های اورسایز او بسیار معروف است. گاگا با پوشیدن لبا‌ های اورسایز می‌خواهد قدرت را پس بگیرد. نکته جالب در استایل لیدی گاگا این است که او در لس آنجلس آرشیو ۱۳ هکتاری دارد که تمام لباس‌های که از ابتدا پوشیده را آنجا نگه می‌دارد.

جالب است بدانید که خواننده ایرانی شهره هم آرشیوی از لباس‌هایی که روی استیج پوشیده است را دارد.

  شلوار وایدلگ چیست؟ایده برای ساختن استایل جذاب با این شلوار

استایل فیوچریستیک لیدی گاگا

یک استایل لیدی گاگا که معروف است در دوران کرونا لباسی با رنگ فضایی بود با آن کفش های معروف که به جای ماسک کلاهی از جنس حباب را به صورت ماسک روی سر درست کرده بودند که سرش کامل داخل آن قرار می‎گرفت.

اینها از نشانه‌های طراحی فیوچریسم است. شخصیت و پوشش عجیب او در ابتدا شوک کننده بود اما رفته رفته طرفدار زیادی پیدا کرد. شاید بتوان گفت او جز افرادی شد که جسارت پوشش را به بسیاری از افراد دیگر جامعه یاد داد.

لیدی گاگا طی ۱۲ سال به جایگاهی رسید که دیگر نیازی نیست چیزی را به کسی ثابت کند. حالا او یک زن موفق از همه نظر و قوی است که رکوردهای زیادی را جا به جا کرده و طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد و روز به روز در حال پیشرفت است.

تحولات او نشان از جنگ درونی با ترس و احساسات بود. آنطور که معلوم است لیدی گاگا پیروز میدان شده است.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر خود را با ما در میان بگذارید و بگویید که شما طرفدار استایل لیدی گاگا و شخصیتش هستید یا خیر؟ کدام ویژگی او را بیشتر از همه دوست دارید؟

نویسنده: سپیده

به چه علت او را مادر هیولا می‌نامند؟

او بعد از استایل‌ها و سبک موسیقی عجیبش و به خصوص استایلش با گوشت خام به مادر هیولا معروف شد.

برند محبوب لیدی گاگا چیست؟

او به برندهای زیادی علاقه دارد اما عاشق الکساندر مک کویین است. چرا که او دوستش بود و طراحی آوانگارد. لیدی گاگا طرفدار سبک آوانگارد است و به طراحانی همچون حسین چالایان و الکساندر مک کویین و… علاقه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *