چی بپوشم؟, مد و استایل

استایل و لباس مناسب جلسه و اداره چیست؟

استایل و لباس مناسب جلسه و اداره | اگر کارمند هستید این مقاله مختص به شما است. هر موقعیت و شرایطی لباس مخصوص به خود را دارد.

Estimated reading time: ۹ دقیقه

برای مثال لباس رسمی حضور در محل کار و جلسات با لباسی که در روزمره می‌خرید و استفاده کنید باید متفاوت باشد. اهمیت دادن به پوشش بر اساس موقعیت نشان دهنده اهمیت شما به خودتان و شخصیتتان هست. پس با ما همراه باشید تا استایل و لباس مناسب جلسه و اداره را با هم بررسی کنیم.

یکی از مشکلاتی که بانوان در ایران دارند این است که وقتی مشغول به کار در یک اداره می‌شوند استایل و لباس مناسب جلسه و اداره و نحوه پوشش ثابت است و شبیه به جاهای دیگر و یک رنگ بندی محدود و مشخص شده‌ای دارد. واقعیت این است که در شرکت‌ها کارهایی که مثل آموزش و پرورش یا بانک و… گاهی به شما می‌گویند که باید لباس تعیین شده ای را رعایت کنید، گاهی نمی گوید مثل مدرسه اما همه چیز واضح و روشن است.

اما دیگر وقتی مشخص نکنند مثل شرکت‌های خصوصی دست بازتری دارید. معمولاً در هر چیزی اسم خانم‌ها میان آید انتخاب‌ها محدودتر می‌شود. معمولاً هم کت و شلوار یا مانتو بلند سرمه ای و مشکی و اینگونه لباس‌ها را مجبورید تن ‌کنند.مهمترین مسئله انتخاب لباس در این لوکیشن برای شما نظم و حوزه کاری است. لباس های اداری به سه دسته تقسیم می‌شود: اداری_رسمی، رسمی_روزمره و روزمره.

همه این‌ها هم به فضای کار شما بستگی دارد. ظاهر شما به صورت مستقیم بر کیفیت کارتان تاثیر می‌گذارد و دیگران را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

استایل و لباس مناسب جلسه و اداره برای آقایان

  • از پترن و پارچه طرحدار دوری کنید و پیراهن سفید بپوشید.
  • کفشتان هم باید آکسفورد مشکی و قهوه ای باشد که با کمربند یا سایر بخش‌های لباستان ارتباط داشته باشد.

لباس‌های رسمی_روزمره برای آقایان

لباس‌های روزمره و رسمی آقایان هم بیشتر برای محیط‌هایی است که کاملا رسمی نیستند؛ مثل بعضی شرکت شرکت‌ها.در اینجا سلیقه و انتخاب خودتان هم در استایل و لباس مناسب جلسه و اداره دخیل می‌شود اما یادتان باشد باید تلاش خود را کنید که حرفه‌ای دیده شوید.

شما محدود به چند رنگ نیستید می توانید طرح های را خالی و دیگر طرح‌های بیسیک را به انتخاب خودتان انتخاب کنید

  • یک کفش راحت را انتخاب کنید اما رسمی مثل لوفر؛ ولی کتانی هرگز.

لباس‌های روزمره برای اقایان

یک مدل استایل و لباس مناسب جلسه و اداره  هم روزمره است اما مناسب محل کار است. اگر محیط کار شما قوانین خشک و سختگیرانه ایران را نداشته باشد می‌توانید انتخاب های بیشتری داشته باشید؛ اما نه به حدی که مرزها را بشکنید.

  نکات ضروری استایل مناسب مصاحبه کاری
  • کتانی‌های کلاسیک می‌توانید بپوشید.
چی بپوشم
چی بپوشم

استایل و لباس مناسب جلسه و اداره برای بانوان

  • برای شلوار خود می‌توانید بر حسب مانتو از رنگ‌های طوسی، سرمه‌ای، مشکی و قهوه‌ای استفاده کنید.

لباس‌های رسمی_ روزمره برای بانوان

گاهی در اداره‌ای مشغول به کار می‌شوید که فرم رسمی_روزمره دارد.

 پس حواستان باشد طرح‌های آن ظریف، رنگی و ملایم باشد

  • کفش‌های شما در استایل و لباس مناسب جلسه و اداره بهتر است تخت و راحت، مثل لوفر باشد.

اگر هم به پاشنه بلند علاقه دارید کاملا آپشنال است. اما رنگ کفش شما هم بهتر است مشکی یا زرشکی طوسی و سرمه ای باشد. اما جلو باز به هیچ عنوان.

  بهترین راهنما برای انتخاب مانتو شلوار اداری

لباس‌های روزمره مناسب بانوان

گاهی هم در فضاهایی کار می‌کنید که فرم روزمره‌تری دارد.

  • اما می توانید بسته به راحتی محل کارتان کفش‌های جلو باز را در کنار کفش کتانی خود بپوشید.

نکته مهم برای حرفه‌ای دیده شدن استایل و لباس مناسب جلسه و اداره شما

استفاده از خطوط شکسته و صاف شما را جدی و قدرتمند نشان می‌دهد. برای جلسات بهتر است از مانتوهای کتی استفاده کنید. حواستان باشد لباس ساده و خوش دوخت مناسب‌ترین المان است برای گران قیمت نشان دادن شما و شیک‌تر به نظر رسیدن و استایل مناسب جلسه و اداره را می‌سازد.

کیف مناسب جلسه و اداره

کیفی که استفاده می‌کنید باید بزرگ و جادار باشد. بهترین جنس مناسب هم جنسیت چرم است و بی برو برگشت برای کیف خود سراغ چرم باید بروید؛ چرا که هم با دوام و مقاوم هستند و هم فضای کافی برای حمل وسایل روزمره شما دارد.

در اگر هم لپ تاپ هم راه خود دارید از کیف‌های لپ تاپ استفاده کنید و یا کوله که جای مخصوص لپ تاپ دارد تا باقی وسایل خود را بتوانید در درون آن قرار دهید.

کفش مناسب

در انتخاب کفش هم راحتی را مد نظر قرار دهید. این را در نظر بگیرید که شما قرار است ساعت‌ها آن را بپوشید و پایتان ممکن است خسته شود. اما هر کفشی هم نباشید. بالا اشاره شد که در هر فضایی چه کفشی مناسب است. کفش شما باید رسمیت داشته باشد و بهتر است فانتزی نباشد.این را درهنگام خرید در نظر بگیرید که موقع راه رفتن صدا نخورد تا شما و دیگران را آزار ندهد.

آرایش مناسب استایل و لباس مناسب جلسه و اداره

آرایش زیاد و تند و بیش از حد در هیچ کدام این محیط‌های کاری گفته شده مناسب نیستند حتی در خارج از ایران؛ اما این دلیل نمی‌شود که شما نامرتب به محل کار خود بروید. ظاهر شما باید همیشه زیبا و مرتب باشد. پس بهتر است از کرم‌های ضدآفتاب به جای کرم پودر استفاده کنید برای شادابی پوستتان و از کانتور و کانسیلر هم استفاده نکنید.

  جذاب ترین ست های مناسب قرار اول

همچنین از رژ لب ملیح و نود استفاده کنید.

همچنین یک کرم مرطوب کننده دست همیشه به همراه داشته باشید و ناخن‌های خود را مرتب کنید و از ملاک‌های ملایم بزنید.

این ملایم بودن را در عطر و ادکلن هم رعایت کنید.

مانتو شما بهتر است ۲ انگشت از زانو بالاتر باشد ولی کوتاه تر نه و همینطور لباس‌های تنگ و نازک هم نپوشید. به هیچ عنوان نباید سراغ شلوارهای بگی یا دمپا بروید.فراموش نکنید که استایل اداری شما هر کدام از بخش‌های گفته شده باشد بخشی از هویت و شخصیت شماست؛ پس به سادگی از کنار آن عبور نکنید. برای استایل و لباس مناسب جلسه و اداره بیش از هر چیزی باید به کیفیت و لباس و کفش و سایر جزئیات اهمیت بدهید.

امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *