استایل خانم‌ها, لباس زنانه, مد و استایل

استایل و لباس مناسب دوران بارداری چیست؟

در یک مقاله جداگانه به بررسی نکاتی که در ۹ ماه بارداری در جهت داشتن استایل و لباس مناسب دوران بارداری باید رعایت شود پرداختیم.

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۴ دقیقه

در این مقاله قصد داریم استایل و لباس مناسب دوران بارداری را بررسی کنیم تا مرجعی باشیم برای اینکه در این ایام خیالتان از استایلی که می‌زنید راحت باشد پس با ما همراه باشید.

تاپ و پیراهن در استایل و لباس مناسب دوران بارداری

اولین لباسی که سراغش می رویم تاپ و پیراهن مناسب بارداری است که یکی از بهترین لباس‌ها در این ایام به حساب می آید به خصوص با گذر زمان و رشد شکم می‌توانید پیراهن تهیه کنید که تا روی زانو یا بلندتر باشد.

  استایل مهمانی برای دوران بارداری

به خصوص در رنگ‌های شاد که در روحیه شما تاثیر مثبت بگذارد. مثلا چند تیشرت در رنگ‌های خنثی مثل سفید و خاکستری داشته باشید که در کنار شلوار بارداری که در مقاله قبلی اشاره کردیم ترکیب خوبی به وجود آورد.

شلوار جین و لگ

جین های بارداری که در مقاله قبل مفصل در مورد آن صحبت کردیم و درباره راحتی آن گفتیم. حال سراغ شلوار دیگری برای استایل و لباس مناسب دوران بارداری می‌رویم.

از دیگر شلوارهای مناسب دوران بارداری لگ است. داشتن چند لگ بارداری راحتی خوبی برایتان در طول چند ماه بارداری به وجود می آورد و فشار به شکم تان وارد نمی‌کند.

پیراهن مشکی بلند و کوتاه

یکی از خریدهای به جا می تواند یک لباس ماکسی باشد که بین زنان بسیار محبوب است و برجستگی های شکم را کمتر می‌کند و هیکل را یک‌ دست‌تر نشان می‌دهد و جزو آیتم های استایل و لباس مناسب دوران بارداری است.

 از طرفی یک لباس مشکی کوتاه هم داشته باشید تا  در مهمانی‌های مختلف و در خانه به راحتی بتوانید آن را بپوشید و از گرگرفتگی ها نجات پیدا کنید.

کت تک

در بیرون از خانه یکی از لباس‌هایی که می توانید بپوشید کت تک است که از پرکاربرد ترین لباس‌ها محسوب می‌شود. فرقی نمیکند چقدر از بارداری شما گذشته است؛ در هر حال چون فشاری وارد نمی‌کند با یک بلوز و شلوار مشکی بسیار زیبا و راحت می‌شود.

حتی جنس این کت می‌تواند جین یا کتان باشد یا هر جنس دیگری که خودتان میخواهید.  این کت‌ها به خوبی پهلو را تحت پوشش قرار می‌دهند.

چی بپوشم
چی بپوشم

لباس‌های سبک و نازک برای استفاده در استایل و لباس مناسب دوران بارداری

سعی کنید لباس‌های کمتر و سبک‌تری بپوشید تا حس آزادی بیشتری داشته باشید. مثلاً تیشرت های خنک، پیراهن های آزاد و رها به خصوص در تابستان و بهار بسیار زیبا و از پرطرفدارترین استایل و لباس مناسب دوران بارداری محسوب می‌شوند.

از پارچه های نازک به جای پارچه های ضخیم استفاده کنید. درست است که شکم و پهلو را میتوان با پارچه‌های ضخیم پوشاند ولی حجم زیادی هم برایتان به وجود می‌آورد. اصلا لازم نیست تلاش کنید تا شکم خود را پنهان کنید چون شما زشت نیستید.مثلا پیراهن یا شومیزهای دکمه دار می‌تواند برای خود انتخاب کنید.

لباس‌های گل گلی

لباس‌های گل گلی و رنگی رنگی بپوشید و اصلا استایل خود را محدود به رنگ‌های تیره نکنید. چند سالی می‌شود که پیراهن های گلدار بسیار ترند شدند و رنگ ‌ای شاد طرفدار پیدا کرده است بین زنان باردار که بسیار هم زیبا هستند؛ اما اگر واقعا علاقه به رنگ‌های شاد ندارید یا از نظر کلی مالی محدود هستید، فقط یک کت روشن را به دور شانه‌های خود روی لباس‌های تیره بیندازید تا استایل تیره شما را جذاب‌تر کند.

استایل و لباس مناسب دوران بارداری با کمربند

کمربند تک یک اکسسوری جذاب در این ایام به حساب می‌آید. مثلا آن را زیر سینه و یا بالاتر از شکم ببندید بسیار استایل زیبایی به وجود می‌آورد و لباس شما را از یکنواختی خارج می‌کند.

در مقاله قبلی اشاره کردیم استفاده از اکسسوری در این ایام را دست کم نگیرید .یکی از ساده ترین راه‌ها برای شیک کردن استایلتان همین مورد است. از طرفی باعث کشیدگی بالا تنه شما می‌شود.

مثلا از روسری‌های طرح دار برای تغییر در استایل خود می‌تواند استفاده کنید و یا از یک دستبند نگین دار روی مچ و یا یک کیف دستی همراه خود داشته باشید که استایلتان را تکمیل کند.

استایل و لباس ماه‌های آخر بارداری

دو الی سه ماه آخر بارداری لباس‌هایی بخرید که دو برابر سایز خودتان است؛ به خصوص سراغ آیتم‌هایی بروید که مناسب دوران شیردهی هم باشد تا دیگر مجبور به خرید مجدد بعد از به دنیا آمدن نوزاد نشوید.

کفش دوران بارداری

از مهمترین مسائل در استایل و لباس مناسب دوران بارداری، کفشی است که انتخاب می‌کنید.پا در دوران حاملگی درگیر ورم می‌شود و سایز تغییر پیدا می‌کند و تقریباً یک شماره بزرگتر از حد خود می‌شود. حتی بعد از زایمان هم پا به سایز اصلی بر نمی‌گردد و نیم تا یک شماره افزایش پیدا می‌کند.

انتخاب کفش مناسب برای این دوران بسیار مهم است. پس به نکات زیر برای استایل و لباس مناسب دوران بارداری خود توجه کنید:

ابتدا سایز خود را چک کنید و بعد خرید کنید و اصلاً با دیده قبلی دست به خرید به خصوص غیرحضوری نزنید.

صندل انتخاب مناسبی برای این دوران است؛ بخصوص در فصل گرما به خنک شدن پاهای شما کمک می‌کند. پس اگر فردی بسیار گرمایی هستید انتخاب درست شما صندل است. البته بدون پاشنه چون پاشنه باعث ایجاد کمردرد می‌شود.

کفش‌هایی که پاشنه بلند بیشتر از حد استاندارد دارند بسیار به کمر فشار می آورد و باعث ایجاد درد ساده و قابل کنترل می‌شود که اگر به آن ها توجه نکنید به دردهای حاد و مزمن تبدیل می‌شود و گریبانتان را می‌گیرد. همچنین پوشیدن این کفش‌ها در دوران بارداری باعث زمین خوردن و آسیب دیدنتان می‌شود.

درست‌ترین انتخابی که می‌توانید در استایل و لباس مناسب دوران بارداری داشته باشید کفش‌های طبی است که با خیال راحت بتوانید پیاده روی کنید.

کفش های تخت و عروسکی هم گاها می تواند مناسب باشد اما حواستان باشد که توری، تسمه دار و قلاب دار نپوید.

یکی دیگر از انتخاب‌های مناسب شما می‌تواند کتانی باشد.

بهار است روی این کفش‌ها چرم باشد تا پاهایتان بتواند نفس بکشد. کف کفش شما هم بهتر است از جنس پلاستیک باشد تا احتمال سر خوردنشان کاهش یابد.

سوتین مناسب بارداری

آخرین موردی که می‌خواهیم در مقاله استایل و لباس مناسب دوران بارداری بررسی می کنیم سوتین مناسب بارداری و شیردهی است.پوشیدن سینه بند در دوران بارداری الزامی نیست اما اگر سینه‌های بزرگی دارید پوشیدن آن خالی از لطف هم نیست. در اوایل بارداری سینه‌ها برای شیردهی آماده هستند و بیشتر تغییر در سایز ۱۶ هفته آخر اتفاق می‌افتد، پس استفاده از سوتین بسیار به شما کمک می‌کند.

سوتین‌های معمولی به سینه‌ها فشار می‌آورند و احتمال بسته شدن مجاری شیری را افزایش می‌دهد.

برخی خانم ها در دوران بارداری از سوتین‌های معمولی استفاده می‌کند با این حال برخی دیگر از سوتین‌های ورزشی که گزینه مناسب‌تری هستند استفاده می‌کنند اما به هیچ عنوان سراغ سوتین تنگ و فنردار نروید اما با توجه به تغییر سایز های تدریجی در دوران بارداری مجبور هستید مدام سایز سوتین خود را تغییر دهید و خرید کنید.

یک سوتین مناسب بارداری قابل تنظیم است، هیچ برآمدگی در بالا، پایین و کناره کاپ ندارد، بندهای آن هم برنده نیست، به سینه فشار نمی‌اورد، نوک سینه به سمت جلو است و رو به بالا یا پایین نیست.

در این مقاله سعی کردیم به شما کمک کنیم تا انتخاب‌های بیشتری برای استایل و لباس مناسب دوران بارداری داشته باشید و احساس نکنید که در این دوران دیگر قرار است با شیک بودن خود خداحافظی کنید. شما با این لباس ها می‌توانید همیشه زیبا و جذاب باشید و در عین حال چیزی بپوشید که به شما آسیب نزند. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: سپیده

آیا در دوران حاملگی استفاده از سوتین مشکی دارد؟

خیر. اما بهتر است اسراغ سوتین‌های فنر دار و سفت نروید.

بهترین کفش در دوران بارداری چیست؟

کفش طبی و صندل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *