استایل آقایان, انواع استایل مردانه, مد و استایل

استایل کژوال مردانه چیست؟

استایل کژوال مردانه | مبنای کژوال بر راحتی است اما این راحتی به معنی شلخته بودن و یا “هر چه دوست داری بپوش” نیست! پس تصور اینکه کژوال نمی‌تواند شیک باشد را از ذهن خود دور کنید. شما با داشتن استایل کژوال می‌توانید در موقعیت‌های مختلفی هم چون دیدار دوستان، استفاده روزمره، پیاده روی و… حاضر شوید. حال اینکه چه آیتم‌هایی جزو استایل کژوال هستند و چگونه استایلی کژوال و شیک داشته باشیم، در ادامه این مطلب گفتگو می‌کنیم.

استایل کژوال مردانه چیست؟

کژوال از دهه ۶۰ میلادی به بعد از خرده فرهنگ‌های موسیقی مثل پانک و راک وارد پوشش روزمره شد. ویژگی مهمی که این استایل دارد و با آن شناخته می‌شود، راحتی است. دلیل اینکه استایل کژوال مردانه از دهه ۶۰ محبوب شد، بخاطرهمین راحتی بود که مردم در دهه ۶۰ به دنبال آن بودند. حال مفهوم این راحتی چیست؟ لباس‌هایی که درعین شیک بودن، بتوانید ساعتها بپوشید و احساس راحتی، حس خوب و رهایی داشته باشید. اینکه استایل کژوال را در چه موقعیت‌هایی می‌توان پوشید؟ در ادامه به آن خواهیم پرداخت

در چه موقعیت‌هایی استفاده کنیم؟

هر کدام از ما در موقعیت‌های مختلفی در طول روز قرار می‌گیریم که بهتر است استایلی مناسب همان موقعیت را داشته باشیم؛این استایل برای موقعیت‌هایی کاربرد دارد که نیاز به راحتی دارید و می‌بایست ساعت‌ها در مکان‌های مختلفی حضور داشته باشید. مکان‌هایی مثل روزمره، پیاده روی، دیدار دوستان، محل کار، رفتن به باشگاه، رفتن به دورهمی و پارک، می‌توان از این استایل استفاده کرد.

  چگونه روسری مشکی طرح دار را ست کنیم؟

البته که در هر محیط کاری نمی‌توان کژوال پوشید؛ به طور مثال بانک و برخی از مکان‌های اداری، دارای لباس فرم و قوانین پوشش هستند و یا درمراکز درمانی عموماً از مانتو و پیراهن سفید استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانیم: انواع کت چرم

چه لباس‌هایی شامل استایل کژوال مردانه می‌شود؟

شما با  خرید آیتم‌های کژوال می‌توانید یک استایل کژوال مردانه و در عین حال شیک را داشته باشید. مواردی که استایل کژوال مردانه را می‌سازند عبارتند از :

تی شرت مردانه

تی شرت تاریخچه ای دیرینه دارد و اولین بار کارگران معدن از آن استفاده می‌کردند. به دلیل راحتی و آستین کوتاه آن، استفاده از این آیتم به مرور بسیار محبوب و همه گیر شد. به دلیل فرم T شکل به این نوع از بالاپوش، اسم تی شرت تعلق گرفت. تی شرت ها از آیتم های بیسیک و جذاب استایل کژوال مردانه می‌باشند.

در فصل بهار و تابستان، تی شرت های سفید بسیار پرطرفدار بوده است و می‌توانید استایل های مختلفی را تنها با داشتن یک تی شرت سفید به عنوان بیس بسازید. بهتر است تی شرت انتخابی شما از جنس نخ باشد و به هیچ عنوان از تی شرت های پلاستیکی استفاده نکنید. زیرا گرما را داخل خود نگه داشته و باعث تعریق بدن شما می‌شود.

کفش در استایل کژوال مردانه

برای انتخاب کفش در هر استایلی باید به شلواری که انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید. یعنی انتخاب کفش مناسب ارتباط مستقیم با فرم و سیلوئت شلوار شما دارد. کتونی و اسنیکرز جزو محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای داشتن استایل کژوال مردانه است که با کتونی و اسنیکرز می‌توان انواع شلوار جین مثل جاکر، زاپ دار، مام استایل و مام فیت را ست کرد.

  پرطرفدارترین ادکلن های مردانه

شلوار جین در استایل کژوال مردانه

از دهۀ ۱۹۵۰، شلوار جین به اساس استایل کژوال مردانه تبدیل شده است؛ در واقع، شلوار جین، بخش جدانشدنی استایل کژوال مردانه است. پیش از هر چیز، باید ببینید کدام مدل شلوار جین مردانه ، متناسب با اندام‌ شماست. شما می‌توانید با شلوارهای جین، استایل‌های متنوع کژوال را داشته باشید. مام استایل به دلیل داشتن فرم و سیلوئت خمره ای قد را کوتاه و اندام را توپر نشان می‌دهد و همین طور شلوار مام فیت نیز تاثیراتی مشابه مام استایل دارد اما خاصیت کوتاه و عریض نمایی آن کمتر از مام استایل است. جین به رنگ تیره مثل زغالی، سرمه ای و مشکی باعث لاغر و بلند دیده شدن و جین به رنگ روشن مثل آبی یخی، آبی آسمانی و آبی خالص باعث توپر و کوتاه دیده شدن می‌شود.

جنس کتان برای شلوار

اگر دوست ندارید شلوار جین بپوشید، شلوار کتان بپوشید. شلوار کتان و شلوار جین، هر دو شیک و ساده هستند و همچنین، برای استایل اسمارت کژوال  نیز مناسب اند. کتان‌های خاکی، سورمه ‌ای، کرمی و بژ، برای استایل کژوال مردانه مناسب هستند؛ در ضمن، شلوار کتان برای طرفداران تیپ بیزینس کژوال هم گزینۀ بسیار مناسبی است.

پیراهن در این استایل

استفاده از پیراهن برای موقعیت‌هایی که دوست ندارید، تی شرت پوشید، انتخاب خوبی است. زمانی که در موقعیت‌های مختلفی مثل دیدار دوستان، دانشگاه، محیط کار، قرارهای نیم روزی و رفتن به کافه قرار می‌گیرید، از پیراهن استفاده کنید. پیراهن با پترن‌های هاوایی، گل و برگ برای فصل تابستان و کافه رفتن گزینه‌های خوبه هستند و پیراهن‌های راه راه، چهار خانه و سفید برای رفتن به رستوران، دانشگاه، محل کار انتخاب بهتری هستند.

به همین سادگی شما با انتخاب یک پیراهن می‌توانید یک استایل کژوال مردانه و شیک داشته باشید.

  راز های خرید جذاب ترین لباس ها در دوران بارداری

شلوار پارچه ای و استایل کژوال مردانه

برای رفتن به یک قرار و یا موقعیتی که دوست دارید خوش تیپ به نظر برسید، یک ست کژوال مردانه با یک شلوار پارچه‌ ای، پیراهن و کتونی را پیشنهاد می‌کنم. داشتن یک شلوار پارچه ای به رنگ کرم، سرمه ای و مشکی را در کمد لباس خود الزامی بدانید و استایل‌تان را با استفاده از این مدل شلوار زیباتر کنید.

کت کژوال مردانه

شاید شما هم با شنیدن نام کت به یاد استایلی کلاسیک و اتو کشیده بیفتید؛ اما همه کت‌ها کلاسیک نیستند. چراکه نوع دوخت، الگو، طراحی و جنس پارچه در کژوال و یا رسمی بودن کت تاثیر زیادی دارد. حال اینکه چه کت‌هایی کژوال مردانه محسوب می‌شود؟ کتی که دارای جیب‌های بزرگ، نوار دوزی، طراحی متفاوت باشد و از لحاظ رنگ از ترکیبات روشن و شاد در آن استفاده شده باشد، جزو کت کژوال مردانه به حساب می‌آید.

برای داشتن استایل کژوال مردانه همراه با کت کافی است آن را با تی شرت، پلوشرت، شلوار جین و یا پارچه ای استایل کنید و به این ترتیب شما یک تیپ  شیک خواهید داشت.

کیف در استایل کژوال مردانه

کیف در استایل کژوال مردانه جایگاه خوبی دارد. تصور کنید که می‌خواهید در یکی از موقعیت‌های دانشگاه، کار، اداره، قرار کاری در کافه و یا پارک حاضر شوید؛ شما نیاز به داشتن یک کیف برای حمل وسایل مورد نیازتان دارید. کوله پشتی یکی از آن آیتم‌هایی است که در عین راحتی و جادار بودن برای بسیاری از موقعیت‌های اداری، محیط کار و دانشگاه مورد استفاده و کاربردی است.

  انواع استایل آقایان

اگر کوله پشتی انتخاب و سلیقه شما نیست، کیف‌های رو دوشی در اندازه متوسط انتخاب مناسبی برای داشتن استایل کژوال مردانه می‌باشد.

اکسسوری در استایل کژوال مردانه

داشتن یک اکسسوری مناسب، امتیاز خوبی به استایل شما می‌دهد. مراقب باشید که هر اکسسوری را مناسب با استایل‌تان انتخاب کنید؛ چراکه انتخاب اشتباه اکسسوری برای استایل می‌تواند شما را بد تیپ و نا زیبا نشان دهد. برای استایل کژوال مردانه ساعت مچی چرم، دستبند چرم و یا دستبندهای دست ساز، انگشتر چوبی و یا نگین دار گزینه‌های خوبی محسوب می‌شوند. حتی اگر به استایل بوهو نیز علاقه مند هستید، پیشنهاد می‌کنم از گردنبند مهره ای نیز استفاده کنید.

هودی

در فصل سرما، هودی مردانه ، گزینۀ مناسبی برای این استایل است. فقط به یاد داشته باشید که پوشیدن هودی نباید باعث شود شلخته به نظر برسید. هودی را با شلوار جین تنگ یا کت بلند بپوشید.

نکات کلیدی درمورد استایل کژوال مردانه

  • لباس‌ هایی را انتخاب کنید که هیچ‌ وقت از مُد نمی ‌افتند.
  • رنگ‌ های خنثی، مانند طوسی، مشکی و سفید را انتخاب کنید، چون به ‌راحتی با همۀ رنگ ‌ها ست می ‌شوند.
  • بین شیک بودن و راحت بودن، تعادل برقرار کنید.
  • پیش از انتخاب لباس، مراسم مورد نظر و اشخاص حاضر در آن مراسم را در نظر بگیرید

نویسنده: مائده کاظمی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *