استایل خانم‌ها, انواع استایل زنانه, مد و استایل

استایل گارکون را بشناسید

شاید تا به حال استایل گارکون را نشنیده باشید اما جالب است بدانید که در بخشی از پوشش روزمره تان است از آن استفاده می کنید.

استایل گارکون

این سبک نیز مانند سبک های شناخته شده ای مثل کلاسیک ، کژوال یا مینیمال کاربرد زیادی دارد اما اسم آن معروف نشده است . اگر تعجب کردید و می خواهید بدانید این استایل چه ویژگی هایی دارد در ادامه مطلب همراه ما باشید

استایل گارکون چگونه به وجود آمده است ؟

اصطلاح گارکون از ( garconne ) زبان فرانسوی گرفته شده و بسیار شبیه استایل تامبوی است و حتی  گاهی تشخیص دادن آن دو نیز از هم بسیار دشوار می شود . هر دوی آن ها فقط برای خانم ها استفاده می شوند و الهام گرفته از لباس و استایل آقایان است .

از  حدود صد سال پیش  که زنان برای فمنیست و حقوق اجتماعی برابر مبارزه می کردند  این سبک رواج پیدا کرد تا آن ها نیز بتوانند به راحتی  و آزاد انه فعالیت های جدید خود را انجام دهند و  از قید و بند پیراهن تنگ و دست و پا گیر رها شوند . مهمترین تشابه استایل گارکون و استایل تامبوی این است که فرم و شکلی مستطیلی و مشابه سیلوئت اندام مردانه دارند و از پیراهن های چسبان زنانه  ، گشادی و آزادی بیشتری دارند.

  بررسی عجیب ترین استایل نوید محمدزاده

حتما بخوانید : راز های مهم در رابطه با استایل ویمسیکال که شما نمی دانید!

تفاوت گارکون و تامبوی چیست ؟

اما تفاوت تامبوی و گارکون دقت در جزئیات است  . در استایل گارکون عناصر پوشش مردانه با ظرافت زنانه ترکیب می شوند و ترکیبی از آن دو را دارند به طور مثال اگر کت و شلوار ساده تامبوی باشد ، کت و دامن گارکون است ؛ زیرا در استایل تامبوی هیچ اثری از دامن یا پیراهن های چین دار و دخترانه نمی بینید درحالی در استایل گارکون می توانید جلیقه ای با دکمه های فانتزی ، دامن و حتی  کفش پاشنه بلند بپوشید . امروزه کاربرد این سبک افزایش زیادی پیدا کرده است ، از نوجوانانی که می خواهند آزاد و رها باشند تا زنانی که تمایل دارند در موقعیت شغلی خود قوی و مستقل دیده شوند ، همه به نوعی از این سبک پیروی می کنند!

حتما بخوانید : ۹ اکسسوری واجب برای استایل خانم ها

استایل گارکون و مد پایدار

همانطور که گفتیم این سبک ترکیبی از لباس های زنانه و مردانه است و اگر شما می خواهید راحت و آزاد و در عین حال متناسب با جذابیت ها زنانه ی خود لباس بپوشید این استایل را فراموش نکنید . نکته ی قابل توجه که می تواند به طور کلی  روش تهیه لباس شما را تغییر دهد ، توجه به مد پایدار است ؛ گارکون به دلیل کیفیت بالای پارچه و دوخت ،  صورت فست فشن تولید نمی شود بلکه شخصی دوزی و متناسب با ویژگی های هر فرد دوخته می شود و این موضوع سبب می شود که طول عمر بیشتری داشته باشد و بسیار دیر خراب شود  و این همه ی آن چیزی است که طرفداران محیط زیست و  مد سبز  برای آن تلاش می کنند.

  نکات مهم خرید شلوار جین زنانه برای اندام های مختلف که باید بدانید به همراه پیشنهاد خرید

چگونه به سبک گارکون لباس بپوشیم ؟

در حال حاضر بسیاری از لباس ها  دیگر ماهیتی زنانه یا مردانه ندارند و می توانید به آسانی از آن ها استفاده کنید مانند شلوار جین و کفش کتانی . علاوه بر این  بافت های مختلف ، پیراهن ای دکمه دار ، جلیقه ، کت ، شلوار مردانه با زیورآلات و اکسسوری های ظریف ،  یک استایل گارگون فوق العاده می سازد. یک روش دیگر برای پوشیدن این سبک این است که نصف ست خود را زنانه و نصف دیگر را مردانه انتخاب به این صورت که مثلا یک جلیقه ی رسمی را با پیراهنی حریر ، شلوار ساده راسته و کفش  پاشنه دار بپوشید یا پیراهنی مردانه را با دامن و کفش کتانی.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید .

شما فکر می کنید چگونه می توان شناخت بیشتری از استایل روزمره خود بدست آورد ؟

عاطفه نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *