آرایشی

آنچه باید درباره استفاده از کرم های ضد آفتاب رنگی بدانیم.

ضد آفتاب رنگی

 

انواع ضد آفتاب

تابستان بمب انرژی است، زیرا در این فصل به علت تعطیلی مدارس، حجم فعالیت‌های خارج از خانه افزایش می‌یابد. می‌توان گفت، تقریباً غیر ممکن است فردی بتواند سرتاسر این فصل را در خانه بماند و در معرض آفتاب قرار نگیرد. درست است که در تمام طول سال باید از ضد آفتاب رنگی و یا بی رنگ استفاده کنید، اما اهمیت استفاده از انواع ضد آفتاب در تابستان بیشتر از فصل‌های دیگر است.

باید به خاطر داشته باشید که این مراقبت باید همیشگی (حتی در فصل پاییز و زمستان) باشد، نه فقط زمانی که به تفریح تابستانی می‌روید.

ضد آفتاب رنگی

ضد آفتاب‌های زیادی در بازار موجودند که ممکن است انتخاب شما را دشوار کنند، به ویژه که کرم ضد آفتاب رنگی و یا فیزیکی نیز به ضد آفتاب‌های بی رنگ و شیمیایی اضافه شده اند. در این مقاله، ویژگی‌های ضد آفتاب رنگی را بررسی کرده‌ایم تا بتوانید ضدآفتابی بخرید که پاسخگوی نیازهای شما باشد.

تأثیر نور خورشید بر پوست

نور خورشید سه نوع پرتو دارد: پرتوهای فرابنفش  A,B,C و (UVB UVA و UVC). اشعه‌ی فرابنفش A طول موج بلندی دارد (۴۰۰-۳۲۰ نانومتر) و در تمام طول سال می‌تابد. این پرتوها ۹۵ درصد اشعه‌ی فرابنفشی را که به سطح زمین می‌رسد، تشکیل می‌دهند. اشعه‌ی فرابنفش A از شیشه و ابرها عبور می‌کند و در زمان‌های معینی از سال، ۵۰-۳۰ برابر قوی‌تر از فرابنفش B است.

  پاک کردن رژ لب های ۲۴ ساعته

طبق تحقیقات انجام شده اشعه‌ی فرابنفش B طول موج متوسطی دارد (۳۲۰-۲۹۰ نانومتر) و از شیشه عبور نمی‌کند. شدت این پرتوها با توجه به فصول سال، ساعات شبانه روز و مکان، متغیر است. در ایالات متحده آمریکا، در حد فاصل ماه‌های آوریل تا اکتبر و بین ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر، این پرتوها در شدیدترین حالت خود قرار دارند.

تأثیر نور خورشید بر پوست

هر دو اشعه‌ی فرابنفش B و A، اثرات زیان باری بر پوست دارند، مانند آفتاب سوختگی صورت، پیری زودرس پوست، لک‌های تیره و غیره. همچنین، این پرتوها خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهند.

اشعه‌ی فرابنفش C کوتاه ترین طول موج را دارند (کمتر از ۲۹۰ نانومتر). این پرتوها تأثیری بر پوست ندارند، زیرا لایه‌ی اوزون آن را جذب می‌کند و به سطح زمین نمی‌رسد.

اهمیت استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب

براساس یافته‌های متخصصان پوست و موی کانادا، در سال ۲۰۱۶، حدود ۶۸۰۰ کانادایی به سرطان پوست ملانوما مبتلا شدند. از این تعداد، ۱۲۰۰ نفر جان سپردند. با توجه به اینکه اشعه‌ی فرابنفش اصلی‌ترین عامل ابتلا به ملانوماست، استفاده از بهترین ضد آفتاب برای جلوگیری از نفوذ پرتوهای فرابنفش به پوست (مانند مسواک زدن یا خوردن سبزی) به الزامی روزمره تبدیل شده است.

اهمیت استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب

چه نوع ضد آفتابی را باید انتخاب کنیم؟

کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی، به دلیل سبکی، نرمی و جذب سریع در پوست، در رأس بازار محصولات مراقبت از پوست قرار دارند. البته، ورود نسل ضد آفتاب‌های رنگی و یا معدنی (که به آنها «ضد آفتاب فیزیکی» نیز می‌گویند)، شرایط را تغییر داده است، زیرا این ضد آفتاب‌ها به جای جذب اشعه‌ی فرابنفش، آن را بازتاب می‌کنند.

  آرایش مناسب محل کار

چه نوع ضد آفتابی را باید انتخاب کنیم؟

ضد آفتاب‌های رنگی چگونه از پوست محافظت می‌کند.

ترکیبات ضد آفتاب های رنگی و معدنی، سدی را روی سطح پوست ایجاد می‌کند که پرتوهای فرابنفش را از پوست باز می‌تاباند. تنها مواد مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای ضد آفتاب های معدنی، اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم است. این ترکیبات در برابر هر دو نوع اشعه‌ی فرابنفش B و A از پوست محافظت می‌کنند و برای قرار گرفتن روزانه یا طولانی مدت و شدید در برابر نور آفتاب مناسبند.

ضد آفتاب های رنگی هم مانند انواع دیگر ضد آفتاب، زمانی در دفع پرتوهای فرابنفش مؤثر خواهند بود که طبق دستور مصرف شوند، یعنی باید به اندازه‌ی کافی از آن استفاده کنید (یک اونس، در حدود ۲۸ گرم، برای کل بدن).

ضد آفتاب‌های رنگی چگونه از پوست محافظت می‌کند.

مواد تشکیل دهنده‌ی ضد آفتاب‌های شیمیایی، در لایه‌های بالایی پوست نفوذ می‌کنند و سبب جذب پرتوهای فرابنفش خورشید می‌شوند. این فیلترها پیش از آنکه پرتوهای فرابنفش بتوانند به پوست آسیب برسانند، آنها را جذب می‌کنند. ترکیبات موجود در ضد آفتاب‌های شیمیایی عبارتند از: اوکسی بنزون۲، آووبنزون۳، اوکتیسالات۴، اوکتوکریلن۵، هموسالات۶ و اوکتینوکسات۷٫

ضد آفتاب‌هایی که برچسب «طیف گسترده»، «محافظت چندگانه» یا «محفاظت در برابر UVA/UVB» دارند، معمولاً حاوی ترکیبات هر دو دسته (معدنی و شیمیایی) مانند آووبنزون تثبیت شده، اکامسول، اوکسی بنزون، دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند.

  آرایش چشم های فرورفته (گود)

ضد آفتاب معدنی بلافاصله پس از استفاده، کار خود را آغاز می کند.

از آنجا که ضد آفتاب‌های شیمیایی جذب پوست می‌شوند، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد تا اثر خود را آغاز کنند. این بدان معناست که پس از مصرف این ضد آفتاب ها، باید مدتی صبر کنید تا فعال شوند؛ در غیر این صورت، خطر آفتاب سوختگی و پیری زودرس پوست همچنان باقی خواهد بود.

از طرف دیگر، ضد آفتاب های معدنی با تشکیل یک سد محافظ فیزیکی در برابر پرتوهای نور خورشید، از پوست محافظت می‌کنند. این یعنی به محض استفاده، تأثیر خود را نشان می دهند.

ضد آفتاب معدنی بلافاصله پس از استفاده، کار خود را آغاز می کند.

ضدآفتاب های فیزیکی سفید رنگ، تغییر رنگ داده اند.

اگر ضد آفتاب‌های معدنی را مانند یک لایه کرم سفید رنگ زینک تصور می‌کنید که اثر آن روی بینی نوجوانان باقی مانده است، لازم است در این زمینه تجدید نظر کنید. ضد آفتاب های معدنی با گذشت زمان، بسیار بهبود یافته اند. آنها از کرم های ضد آفتاب سفید، چسبناک و سنگین، به فرمولاسیون‌های میکرونیزه‌ی تصفیه شده تکامل یافته‌اند. به همین دلیل، روی پوست شفاف و زیبا هستند.

بسیاری از این ضد آفتاب‌های رنگی به جای دادن ظاهری سفید رنگ به پوست، حاوی مواد رنگی هستند. این یعنی اینکه با مصرف آنها، حتی ممکن است نیازی به استفاده از کرم پودر یا کانسیلر نیز نداشته باشید.

  از بین انواع کرم پودر کدام بهتر است

ضدآفتاب های فیزیکی سفید رنگ، تغییر رنگ داده اند.

از کرم ضد آفتاب رنگی می‌توانید به جای کرم پودر استفاده کنید.

ضد آفتاب رنگی فقط حاوی رنگ نیستند. این نوع محصولات پوششی روی پوست ایجاد می کنند که مانند کرم پودر سبک عمل می‌کند. این یعنی می‌توانید از این کرم‌ها به جای کرم پودر استفاده کنید، بدون اینکه به ماده‌ی آرایشی دیگری نیاز داشته باشید.

برای افرادی که در استفاده از کرم پودر مبتدی هستند و روش استفاده از آنها را به خوبی نمی‌شناسند، استفاده از ضد آفتاب رنگی (به دلیل استفاده‌ی راحت) راه حل مناسبی است. فقط کافی است مانند هر کرم ضد آفتاب دیگری، این کرم را به تمام نواحی صورت خود بمالید.

از کرم ضد آفتاب رنگی می‌توانید به جای کرم پودر استفاده کنید.

ضد آفتاب‌ های رنگی را می‌توانید بعد از آرایش هم استفاده کنید.

برای اثربخشی بهتر، لازم است هر ۲ تا ۴ ساعت، کرم ضد آفتاب خود را تجدید کنید. زمانی که در محل کار هستید و صورتتان آرایش دارد، این کار دشوار می شود. اینجاست که ضد آفتاب رنگی، پودری یا فشرده پا به عرصه می گذارند.

این محصولات را می توانید بدون اینکه آرایش بی نقص صورتتان خراب شود، به جای کرم پودر استفاده کنید. اینها بهترین گزینه برای استفاده ی مجدد هستند.

منبع سایت lafarrerr نویسنده ناشناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *