redirect

اشتباهاتی که صاحبان مزون عروس مرتکب می‌شوند

صاحبان مزون عروس

 

صبح روز برگزاری مراسم عروسی به محض طلوع آفتاب همه هیجان زده خواهند بود و هر یک از دوستان و خانواده‌ی عروس و داماد در کنار آن‌ها برای انجام کارها و هماهنگ کردن مسائل مربوط به مراسم به تکاپو خواهند پرداخت. همه منتظر شروع مراسم خواهند بود و وقتی که عروس با لباس عروس زیبایش ظاهر می‌شود همه چیز آغاز خواهد شد، لباس عروسی که وی از یک مزون عروس خریداری کرده است.

صاحبان مزون عروس باید نکاتی را در هنگام مراجعه‌ی نوعروس‌ها به یاد داشته باشند؛ چرا که در صورت مرتکب شدن اشتباه سود خوبی را از دست خواهند داد. اگر شما نیز صاحب یک مزون عروس هستید و قصد دارید سود و درآمد خود از این کسب و کار را افزایش دهید بهتر است نکاتی را مورد توجه قرار دهید. در ادامه به چند اشتباه رایجی که صاحبان مزون عروس مرتکب می‌شوند و نحوه‌ی اصلاح این اشتباهات اشاره خواهیم کرد.

لیست محصولات خود را بیش از حد افزایش دهید

ممکن است فکر کنید که باید تعداد طرح‌های بیشتری در مزون عروس خود داشته باشید تا بدین ترتیب نظر مشتریان بیشتری را جلب کرده و سود بیشتری کسب کنید. اما این فکر کاملاً اشتباه است. ممکن است فکر کنید که وارد کسب و کار، مزون شدن پر سود بوده و باید در ابتدای کار تعداد زیادی لباس عروس و لباس رقص و تزیینات دیگر مربوط به عروس را در طرح‌های مختلف در مغازه‌ی خود در معرض دید مشتریان قرار دهید. اما این کار ردست نخواهد بود و ارائه‌ی محصول در مزون شما را دچار آسیب خواهد کرد. این کار باعث خواهد شد که شما و پرسنل‌تان از داشتن تخصص در مورد یک محصول باز بمانید؛ که این مسئله خود به سرویس دهی نادرست و ناکافی به مشتریان منجر خواهد شد.

  چگونه یک مزون شیک طراحی کنیم

روش اصلاح این اشتباه

بهتر است که از قبل در کسب و کار خود مهارت‌ها و دانش لازم را کسب کنید تا در هنکام مراجعه‌ی مشتریان دچار استرس و آشفتگی نشوید. سعی کنید بر روی فهرست کنونی محصولات خود تمرکز کرده و برای محصولات آینده‌ی خود برنامه‌ریزی کنید. سیستم مدیریت فهرست محصولات در کسب و کارهای کوچک بسیار موثر خواهد بود. جمع آوری داده‌های مربوط به فروش محصولات با استفاده از دستگاه‌های بارکد خوان و گزارش‌های مداوم به شما و پرسنل‌تان کمک خواهد کرد که محصولات کم فروش و ناکارآمد را در کنار محصولات پرفروش و محبوب شناسایی کرده و این موضوع را در برنامه‌های بلند مدت و تهیه‌ی محصولات برای فصل خرید بعدی در نظر داشته باشید و فضای بیشتری را در مزون خود به محصولات پرفروش اختصاص دهید.

بدون خلاص شدن از دست محصولات قدیمی محصولات جدید زیادی خرید کنید

خالی شدن مزون شما از لباس‌ها و تزیینات مجلل و فاخر بسیار سریع صورت خواهد گرفت. قبل از این که برای خرید محصولات فصل جدید اقدام کنید بهتر است از دست لباس‌های فصل قبل که هنوز به فروش نرسیده‌اند خلاص شوید. اگر مقدار زیادی از سرمایه شما در محصولاتی که هنوز به فروش نرفته‌اند خرج شده باشد دیگر سرمایه‌ای برای خرید محصولات جدید نخواهید داشت. در نتیجه ممکن است برای جبران به فروش نرفتن محصولات قبلی محصولات جدید زیادی را خریداری نمایید.

روش اصلاح این اشتباه

بهتر است به جای خرید محصولات زیاد محصولات خاصی را در چند طرح خاص خریداری کنید و با مراجعه به تولید کنندگانی که همیشه از آن‌ها خرید می‌کنید از آن‌ها بخواهید که پیشنهادات خود را به شما ارائه دهند. اگر پیشنهادات آن‌ها زیاد جالب نبود بهتر است به طراحان یا تولید کنندگان دیگری مراجعه کنید.

  طراحی لباس و مزون داری

هنگام مراجعه به طراحان لباس عروس کاملا صادق باشید و در مورد خوب بودن یا نبودن طرح‌های‌شان با آن‌ها صحبت کنید و نظر خود و مشتریان را در مورد این محصولات به آن‌ها منتقل کنید و محصولاتی که در منطقه‌ی شما فروش چندانی ندارند را به آن‌ها نشان دهید. نگذارید طراحان و فروشندگان عمده‌ی لباس عروس شما را برای خرید زیاد وسوسه کنند.

به صحبت‌ها و نظرات مشتریان گوش ندهید

داشتن درک عمیق از خواسته‌های نوعروس‌ها و گوش دادن به نظرات آن‌ها در کسب و کار،  مزون یک مسئله‌ی اساسی خواهد بود. مدتی زمان خواهد برد تا بفهمید که نوعروس‌ها دنبال چه نوع لباس عروسی و در چه طرح‌های خاصی هستند. بنابراین در هنگام گفتگو با مشتریان خود باید حواس‌تان کاملاً جمع باشد. درست است که از این که نوعروس‌ها از طرح‌های شما خوش‌شان نیاید ناراحت خواهید شد؛ اما باید طرح‌های مورد علاقه و جزییات دلخواه آن‌ها را مد نظر قرار دهید. سپس وقتی که به طراحان لباس عروس مراجعه می‌کنید آن‌ها را در جریان این نظرات قرار دهید و شنیده‌ها و تجربیات خود از تعامل با مشتریان را در اختیار آن‌ها قرار دهید و از آن‌ها بخواهید که نکات مورد توجه و علاقه‌ی مشتریان را در طراحی لباس‌ عروس‌های طراحی شده‌ی خود مد نظر قرار دهند.

خواسته‌های نوعروس‌ها

روش اصلاح این اشتباه

اگر یک طرح خاص در بازار نمود بیشتری یافته، بدین معنی نخواهد بود که مشتریان شما آن طرح را خواهند پسندید. ممکن است قیمت آن برای مشتریان شما سنگین باشد یا مشتریان‌تان دنبال طرح‌های ساده‌تری باشند. با یادداشت کردن نکاتی که مشتریان شما به آن‌ها اشاره می‌کنند و نظراتی که در هنگام خرید ارائه می‌دهند و گزارش‌هایی که از سیستم مدیریت فروش و فهرست محصولات خود دریافت می‌کنید شما درمی‌یابید که نوعروس‌های مراجعه کننده به شما دنبال چه چیزی بوده، چه طرح‌هایی فروش خوبی داشته و چه طرح‌هایی روی دست شما باقی خواهند ماند.

  صفر تا صد راه اندازی مزون لباس عروس

بعد از جمع آوری اطلاعات به مرور زمان بهتر است که بازار هدف خود را مشخص کنید و فهرستی از خواسته‌ها، انتظارات و علایق نوعروسان هدف خود تهیه کنید. جمع آوری اطلاعاتی در مورد مزون‌هایی که فروش خوبی دارند و نوعروس‌‌هایی که به آن‌جا مراجعه می‌کنند، وضعیت اقتصادی آن‌ها و حتی نوع خودرویی که سوار می‌شوند و مقدار متوسط بودجه‌ی خرید لباس عروس در این زمینه به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

فکر می‌کنید که علت عدم رونق کسب و کار شما به دلیل مکان قرار گرفتن مزون شماست

اگر شما محصولات خوبی داشته باشید هر چقدر هم که محل کسب و کار شما دور باشد باز نوعروس‌ها به شما مراجعه خواهند کرد. نوعروس‌ها برای پیدا کردن لباس عروس مورد نظر خود از رفتن به مکان‌های دور ابایی ندارند؛ پس مکان مزون مسئله‌ی زیاد مهمی نیست. اشتباه است فکر کنید که اگر در یک منطقه‌ی شلوع‌تر مغازه‌ بزنید کسب و کار شما بهبود پیدا خواهد کرد.

روش اصلاح این اشتباه

برای بهتر کردن شرایط محل کنونی مزون خود موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

اطمینان حاصل کنید که در محل شما پارکینگ مناسب با فضای کافی وجود داشته باشد.

طرح‌های خود را در یک طبقه‌ قرار دهید و در نظر داشته باشید که اگر مغازه‌ یا نمایشگاه شما دو طبقه دارد برای پرکردن فضاهای خالی بهتر است فعلا تمام اجناس‌تان را در یک طبقه قرار دهید. علاوه بر این داشتن نمایشگاهی با بیش از یک طبقه کارمندان بیشتری را نیز نیاز خواهد داشت که خود، باعث بالا رفتن هزینه‌های شما خواهد شد. به ویژه اگر تازه کسب و کار خود را شروع کرده‌اید بهتر است کم‌کم یه فکر توسعه‌ی کار خود باشید و عجله نکنید.

  قوانین عضویت در پلتفرم شیک و پیک

فکر می‌کنید طراحی داخلی مغازه و چیدمان محصولات‌تان خوب نیست

آیا طراحی داخلی مغازه‌ی شما گیج کننده یا شلوغ است و شما فکر می‌کنید جذاب نیست؟

روش اصلاح این اشتباه

 کمک کردن به نوعروسان در جهت برنامه‌ریزی برای بزرگ‌ترین روز زندگی‌شان کار جالبی خواهد بود؛ هرچند مشکلات خاص خودش را نیز دارد.

 ساده کار کنید. آینه‌های زیادی در مغازه‌ی خود نصب کنید و سعی کنید آن‌ها را در مناسب‌ترین مکان‌ها قرار دهید. از میز و صندلی‌های کوچک برای یک گفتگوی دوستانه با مشتریان یا در اتاق‌های پرو لباس عروس استفاده کنید.

یک موسیقی ملایم سالن نمایش محصولات شما را آرامش بخش‌تر و خواستنی‌تر می‌کند و به محض ورود مشتری به داخل مزون نظر او را به سمت خود جلب می‌کند. علاوه بر این، تهویه کننده‌های مطبوع یا گل‌های تازه فضا و بوی خوشی را به مزون شما می‌بخشند. هم‌چنین نشان دادن فهرست محصولات به شیوه‌ای که هر کدام از آیتم‌ها به‌سادگی و به‌صورت کامل قابل دیدن باشند کمک بسیاری به جلب نظر مشتریان خواهد کرد. سعی کنید در هر سه یا چهار متر مکعب فضا پنج تا هفت لباس عروس آویزان کنید.

وظیفه و تعهد شما به‌عنوان صاحب یک کسب و کار و یک مزون تنها فروش بالاتر نیست؛ بلکه باید کاری کنید که نوعروس‌ها فکر کنند به ملکه‌ای رویایی تبدیل شده‌اند. مطمن باشید حل کردن این مشکلات به شما اطمینان خواهد داد که یک کسب و کار فروش لباس عروس موفق راه اندازی کرده‌اید.

 

منبع سایت ایرانگان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *