پوست, پوست و مو

اشتباه در مراقبت از پوست صورت

اشتباه در مراقبت از پوست صورت

۷ اشتباه در مراقبت از پوست صورت که متخصصان می‌خواهند آن را زود متوقف کنید!

می‌خواهید بدانید متخصصان پوست درباره‌ی رفتار شما و مراقبت از پوست صورت و بدنتان چه می‌گویند؟ احتمال زیاد بعد از دانستن رفتار شما با پوستتان، خواهند گفت حداقل یک یا دو اشتباه را مرتکب می‌شوید. سپس، کمک می‌کنند تا آنها را برطرف کنید.

 

درست است که نمی‌توانیم یک متخصص پوست شخصی به شما ارائه دهیم تا روی برنامه‌ی مراقبت از پوست صورت و بدن شما مطالعه کند، اما می‌توانیم ۷ اشتباه مهم مراقبت از پوست را خیلی رایج است به شما بگوییم.

متخصصان می‌خواهند همین حالا این اشتباه‌ها را متوقف کنید.

پوست.مراقبت از پوست

اشتباه اول: کنار گذاشتن ضد آفتاب

ممکن است این توصیه را خیلی زیاد شنیده باشید. اما، باز هم آن را تکرار می‌کنید. یا حوصله‌ی ضد آفتاب را ندارید یا یادتان می‌رود از آن استفاده کنید. پس باز هم تکرار می‌کنیم: استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب یک اشتباه است.

متخصصان هم وقتی می‌شنوند شخصی فقط در تابستان از ضد آفتاب استفاده می‌کند یا اصلاً از آن استفاده نمی‌کند، عکس العملی جز صبر و فروتنی ندارند. یادتان باشد، آسمان ابری باشد یا آفتابی، برای مراقبت از پوست صورت استفاده از بهترین ضد آفتاب طیف گسترده ضروری است.

  نکاتی در مورد موهای زیرپوستی

سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه می‌کند همه، برای مراقبت پوست صورت خود هر روز باید از کرم ضد آفتاب طیف گسترده و ضد آب با SPF 15 یا بیشتر استفاده کنند. علاوه بر آن، هر ۲ ساعت باید آن را تجدید کنند. بدون استثنا!

البته، فراموش نکنید استفاده از ضد آفتاب کافی نیست. باید از کلاه‌های لبه بلند و عینک‌های آفتابی بزرگ برای محافظت بیشتر استفاده کنید.

اشتباه دوم: پیچیده کردن بیش از حد همه چیز

ممکن است برایتان غافلگیر کننده باشد که مراقبت از پوست صورت نیاز خیلی پیچیده نیست. خیلی‌ها فکر می‌کنند مشکل پوستشان با روش‌های خشن و رژیم‌های طولانی، حل می‌شود.

اما، در واقع، با این کارها پوست حساس می‌شوند و مشکل آن بدتر. به جای استفاده از تعداد زیادی محصولات، با رعایت اصول اولیه شانس بهتری برای درمان خواهید داشت.

اشتباه سوم: فراموش کردن بعضی نقاط پوست

پوست.صورت.دست.مراقبت از پوست

تا به حال شخصی را دیده‌اید که صورت بسیار خوبی دارد اما گردن او به این خوبی نیست؟ از آن جایی که این اتفاق خیلی رخ می‌دهد، شرط می‌بندیم جواب شما مثبت است. هیچ کس به این نکته فکر نمی‌کند که باید مراقبت‌ از پوست صورت خود را تا گردن ادامه دهد.

این تنها قسمتی نیست که فراموش می‌شود، دست‌ها، گوش‌ها و قفسه سینه نیز به کرات فراموش می‌شوند. این قسمت‌های کوچک ممکن است مهم به نظر نیایند اما بعد از سال‌ها استفاده از کرم‌های ضد پیری و ضد آفتاب که باعث شده صورتتان صاف و بهتر شود، کاملاً مشخص می‌شود که به نقاطی از پوست بدن بی توجهی شده است.

  ۲۳ مدل مو از بهترین مدل‌های موی کوییف برای مردان

پس، هر وقت که از ضد آفتاب، مرطوب کننده یا سرم‌ ویتامین سی استفاده می‌کنید، ۱ الی ۲ دقیقه بیش‌تر زمان بگذارید تا نقاط ذکر شده را هم بپوشانید. ارزشش را خواهد داشت.

اشتباه چهارم: استفاده از محصولاتی که مناسب پوست شما نیست

 

مهم نیست که چقدر در دوران پیش دبستانی به شما گفته‌اند «وسایل خود را با یکدیگر شریک شوید»، این جمله در مراقبت‌ پوست صورت هیچ جایگاهی ندارد. پس، محصولی که برای پوست بهترین دوست شما مناسب است، ممکن است مناسب شما نباشد.

پوست‌های متفاوت نیازهای متفاوتی دارند. مهم نیست که پوستتان خشک، چرب یا مختلط است، باید از محصولاتی استفاده کنید که مخصوص پوست شما ترکیب‌بندی و طراحی شده‌اند.

در اینجا می‌توانید راهکارهای مراقبت از انواع پوست را بیاموزید.

اشتباه پنجم: لایه برداری زیاد در روتین مراقبت روزانه

 

حذف سلول‌های مرده‌ی پوست از سطح آن برای مراقبت از پوست صورت ضروری است، اما پوست هرکس به مقدار متفاوتی از لایه برداری نیاز دارد. بعضی‌ها نیاز دارند که هر روز صورت خود را لایه برداری کنند. اما، بعضی دیگر فقط به هفته‌ای یک بار لایه برداری پوست نیاز دارند.

  10 باور غلط درباره لیزر موهای زائد

اطمینان از اینکه بدون زیاده روی و به مقدار کافی صورت خود را لایه برداری می‌کنید، جزئی از فرایند است. با استفاده از یک اسکراب ملایم شروع کنید. سپس، هفته‌ای یک بار از لایه بردار استفاده کنید.

نسبت به واکنشی که پوست شما از خود نشان می‌دهد، یعنی تا حدی که پوستتان تحمل می‌کند، می‌توانید مقدار استفاده از لایه بردار را افزایش دهید.

اشتباه ششم: رها کردن پوست بعد از شستشو

پوست.صورت.دست.مراقبت از پوست

دیدگاه «به پوستت بعد از شستشو اجازه‌ی نفس کشیدن بده!» به نظر خوب می‌آید. به طور کلی تنفس چیز خوبی برای مراقبت از پوست صورت است، اما ضروری نیست.

در حقیقت، اگر بعد از شستشو، پوست خود را رها کنید به آن ضرر رسانده‌اید. این یک فرصت بزرگ است که خیلی آن را فراموش می‌کنند: بعد از شستشوی صورت، زمانی که پوست هنوز خیس است، بهترین فرصت برای استفاده از بهترین کرم مرطوب کننده است.

باور ندارید؟ از آکادمی درماتولوژی آمریکا (American Academy Dermatology) بپرسید.

کرم را روی پوست خود، دقیقاً از بالای صورت، جایی که قطرات کوچک آب می‌چکد، پخش کنید تا مرطوب کننده همه جای آن را بپوشاند.

اشتباه هفتم: دنبال فردی متخصص نیستید!

گاهی بهتر است به دنبال فردی حرفه‌ای در این زمینه باشید. یعنی با یک متخصص پوست قرار ملاقات بگذارید. جستجوی یک فرد که در زمینه‌ی مراقبت از پوست صورت و بدن آموزش دیده است، می‌تواند تفاوت بزرگی در میزان سلامت پوست شما ایجاد کند.

  راه‌های جلوگیری و رفع تیرگی آفتاب سوختگی پوست

اگر به سختی با مشکلات پوستتان در گیرید، وقت آن رسیده که از یک متخصص پوست وقت بگیرید. حالا که دانستید متخصصان چه فکری می‌کنند، دلیلی ندارد این خطاهای روتین مراقبت از پوست را خیلی سریع کنار بگذارید.

خوشحالیم که سلامت پوستتان برایتان مهم است و به خاطر همین، اینجایید و می‌خواهید بیشتر بدانید. خیلی‌ها نادانسته یا از روی تنبلی و بی‌حوصلگی به پوست خود آسیب می‌زنند.

منبع سایت lafarrerr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *