استایل خانم‌ها, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

اصول انتخاب شلوار مناسب بر اساس فرم بدن

شلوار مناسب

تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که شلوارها جدا از راسته یا گشاد بودنشان چه نام های دیگری دارند و از کجا آمده اند؟  یا پیش آمده که شلواری بپوشید که خیلی بهتان  بیاید ولی دلیل آن را  ندانید؟ پس ادامه ی  این مقاله را بخوانید  تا با انواع شلوار آشنا شوید

شلوارها انواع خیلی مختلفی دارند و هر کدام به دلیلی نام گذاری شده اند،. انتخاب شلوار مناسب با فرم بدنتان می تواند در ظاهر شما تفاوت­های زیادی ایجاد کند.

  ۱.کاپری

به شلوار کوتاهی گفته می­شود که حدودا قد آن بین زانو تا قوزک پا باشد. اسم این مدل  از جزیره کاپری ایتالیا گرفته شده و شلوار مناسبی برای خانم­های ریزنقش و با قد کوتاه است و قد را بلندتر نشان می­دهد.

شلوار کوتاه

  ۲.جادپور

این مدل  اولین بار در هند و برای سوارکاری طراحی شدند ولی بعدا در سال ۱۸۹۰ وارد دنیای مد زنانه شدند.از ناحیه کمر تا زانو حالت پفی دارند و از زانو تا مچ پا تنگ هستند. این شلوار مناسب افراد با چاقی شکم و فرم بدن سیبی شکل نیست.

جادپور

  ۳.حرمسرا

شلوار حرمسرا در سال ۱۹۹۰ و در خاورمیانه طراحی شده و مدل آن کاملا گشاد است و در مچ پا تنگ می­شود و برای افراد با پایین تنه چاق و بالاتنه ظریف مناسب نیست.

  راهکار های جذاب ست کردن انواع زیورالات
شلوار حرمسرا

  ۴.ملوانی

یکی از انواع شلوارهای گشاد ، مدل ملوانی هست که فاق بلندی دارد و قبلا به عنوان یونیفرم دریانوردان استفاده می شده است . این شلوار در جلو  دارای ۶ تا ۸ دکمه تزیینی بوده و شلوار مناسبی برای تیپ­های تابستانی می­باشد و برای اکثر اندام­ها کاربرد دارد.

شلوارهای گشاد

  ۵.راسته

این نوع شلوار خیلی پرطرفدار است و برای تمامی سیلوئت های اندامی مناسب است و معروف به شلوار مدادی است . هم چنین  در قسمت جلو خط اتو دارد . می توان آن را در استایل های رسمی و کژوال  به کار برد.

راسته

  ۶.پیلی دار

شلوار پیلی دار در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۸۰ وارد مد شد و این شلوارها در ناحیه کمر دارای کمی پیلی هستند و پاچه های راسته و دم پای پاکتی دارند. این شلوار مناسب تمامی اندام­ها به جز افراد با چاقی شکم و پهلو بوده و می­توان آن را با کفش پاشنه دار یا تخت ست کرد.

شلوار پیلی دار

  ۷.دمپاگشاد

این شلوارها از ناحیه زانو به پایین گشاد می­شوند و ترند دهه ۱۹۷۰ بوده اند . با توجه به اینکه ترندهای دنیای مد به سرعت در دوران مختلف تکرار می­شوند امروزه هم استفاده از این مدل شلوارها رواج دارد. شلوارهای دمپاگشاد برای افرادی که بالاتنه چاق و درشت دارند مناسب است چون بیشتر توجه رو به سمت پاها جلب می­کند و فرد را بلندتر و باریک تر از آنچه که هست نشان می­دهد.

  معرفی کامل اکسسوری مردانه
شلوارهای دمپاگشاد

  ۸.پالازو

شلوار پالازو  همان دامن شلواری رایج بین همه ما بوده و به طور کلی حالتی گشاد و راحت دارد و می­توانید اآن را بسته به رنگ و جنس پارچه در استایل­های رسمی و نیمه رسمی و کژوال تابستانی خود به کار ببرید و این مدل شلوار مناسب افراد قد بلند است  و بهتر است افراد با قد کوتاه از نوع کوتاه آن استفاده کنند.

شلوار پالازو

  ۹.کاملا جذب

همان شلوارهای لوله تفنگی هستند که از قرن نوزدهم تا امروز محبوب بوده و هستند و این شلوار مناسب برای افرادی با پاهای خیلی لاغر یا خیلی چاق نیست زیرا عیوب بدن را بیشتر نشان می­دهد.

شلوارهای لوله تفنگی

  ۱۰.جین مام استایل

قبل از هر چیز باید توجه داشت این شلوار مناسب افرادی که در قسمت باسن و پاها اضافه وزن دارند نیست، این مدل جین­ها را بهتر است افرادی که کمر باریک و باسن بزرگی ندارند بپوشند . ترکیب این مدل   با بلوز های کوتاه و کمربند بسیار عالی می شود. البته افرادی که کمر باریکی ندارند اگر بخواهند این شلوار را بپوشند بهتر است آن را با تیشرت­های گشاد یا پیراهن­های شل و راحت ترکیب کنند.

جین مام استایل

دوستان خوبم شما بیشتر از چه مدل شلواری استفاده می کنید ؟ می دونید چه مدل هایی براتون مناسبه ؟  لطفا برامون بنویسید..

  بررسی لباس‌های تابستانه افراد مشهور

تهیه و تنظیم عاطفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *