استایل خانم‌ها, استایل شناسی, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

اصول شیک پوشی زنان بالای چهل سال چگونه است ؟

اصول شیک پوشی زنان

بالای ۴۰ سالگی دوره ای است که عقل کامل شده و هیجانات دوران نوجوانی و جوانی را سپری شده است. پس احتمالاً نگاه‌ها به رفتار و طرز لباس پوشیدن این افراد نیز متفاوت می‌شود. اینکه سن تنها یک عدد است، جمله‌ درستی است. اما قاعدتاً انتظار رفتارهای بچگانه، بدون فکر و حتی پوشیدن لباس‌های تینیجری را از فردی که بالای ۴۰ سال سن دارد، نداریم. حال اینکه بعد از چهل سالگی چگونه لباس بپوشیم؟ شاید برای خیلی از شما سوال باشد! در این مقاله قصد نداریم از بایدها و نبایدها و محدود کردن شما بگوییم. بلکه در اینجا به عنوان یک راهنما به شما پیشنهاداتی از لباس‌های سبک‌های متفاوت و اصول شیک پوشی زنان که بیشتر مناسب سن شماست را خواهیم داد و در آخر این شما هستید که انتخاب می‌کنید، با توجه به سلیقه و علایق‌تان چگونه لباس بپوشید!

Estimated reading time: ۶ دقیقه

استفاده از کت و مانتو کتی : ( اصول شیک پوشی زنان بالای ۴۰ سالگی)

یکی از اصول شیک پوشی زنان پوشیدن کت است. قبلاً پوشیدن کت و شلوار برای سنین بالا بود و تنوعی در رنگ و طرح وجود نداشت. کت‌ها بیشتر به رنگ‌های خنثی مثل مشکی، خاکستری و سرمه‌ای بودند. اما چند سالی است که کت و مانتوهای کتی با طرح و رنگ‌های متنوع ترند شده است. از بین رنگ‌ها، مانتو کتی‌هایی که به رنگ‌های سورمه‌ای، کرم، زرشکی و بژ هستند؛

انتخاب‌های مطمئنی برای بالای چهل سالگی هستند و کاربرد بیشتری دارند. با این حال اگر به دنبال انتخاب‌های جسورانه هستید، از رنگ‌های سبز، نارنجی، آبی و سفید غافل نشوید. این رنگ‌ها را می‌توانید با تی‌شرت ساده و سفید و شلوار جین آبی، خاکستری و زغالی ست کنید. جالب است که کت را می‌توانید با هر شلواری استایل کنید. ترکیب کت با هر شلواری استایل خاص و منحصر به فردی را می‌دهد.

کت و یا مانتو کتی با شلوارهای پارچه ای راسته، پیلی دار، دمپا گشاد در رنگ‌های پخته؛ به استایل شما ترکیبی زیبا داده و شما را شیک پوش می‌کند.

اصول شیک پوشی زنان : استفاده از روسری

شال و روسری جزئی جدایی ناپذیر در استایل است. انتخاب شال سن را کم تر و روسری برای سنین بالاتر انتخاب مناسب‌تری است. چراکه روسری رسمی‌تر از شال است. پیشنهاد می‌کنیم از روسری‌های طرحدار و یا ساده در جنس‌هایی مثل ابریشم، ساتن، نخ پنبه، نخ ابریشم دور دست دوز استفاده کنید. سعی کنید رنگ‌های شاد را برای روسری و یا شال انتخاب کنید؛ چراکه چهره شما را شاداب‌تر و سرزنده‌تر نشان می‌دهد. اگر به سنگ دوزی، تزئینات علاقه مند هستید، حتماً روسری‌های کارشده را برای مراسم‌ها و مهمانی و… انتخاب کنید.

  مهم ترین مهارت های دهه سوم و چهارم زندگی

تونیک و شومیز :

تونیک‌های جلو بسته و یا جلو باز برای سن بالای چهل سالگی گزینه بسیار خوبی است. تونیک را می‌توانید در موقعیت‌هایی مثل مهمانی، خرید بیرون، پیاده روی و… بپوشید. ترکیب شومیز شلوار و شومیز دامن بنا به سلیقه شما لوک‌های چشم نواز برای حضور در جشن‌ها، مهمانی‌ها و تولد هاست.

آیتم های استایل کلاسیک در اصول شیک پوشی زنان :

استایل کلاسیک از جمله استایل‌هایی است که به مراتب افراد بالای سن چهل سالگی به آن گرایش پیدا می‌کنند. در این استایل لباس‌ها دارای ساختار است. یعنی فرم و سیلوئت مشخصی دارند و خارج از عرف نیستند. رنگ‌ها بیشتر خنثی و پالت رنگی محدود دارد. در این سبک مانتوها خوش دوخت، اتو کشیده و تمیز هستند. اگر شما نیز به استایل کلاسیک علاقه دارید، پیشنهادات ما را حتماً ببینید تا شیک پوشی در استایل را با ما تجربه کنید.

یکی دیگر از اصول شیک پوشی زنان، آیتم‌های استایل مینیمال :

یکی دیگر سبک و استایل مینیمال نیز در بعد چهل سالگی برای افرادی که حوصله شلوغی، تعداد زیاد لباس و… را ندارند، گزینه خوبی است. استایل مینیمال سادگی و در عین حال شیک پوشی را به همراه خود دارد. در این استایل لباس‌ها با برش‌های محدود است. الیاف طبیعی جزو لباسهای پر طرفدار افراد مینیمال پسند است. پالت رنگی محدود است و یشتر به رنگ‌های خنثی خلاصه میشود.

  استایل دختران نوجوان

آیتم‌های استایل ماسکولین

بدن بعد از چهل سالگی شروع به نزول و فرسودگی می‌کند. با ورزش و مصرف قرص‌های مکمل ‌می‌توانید پیشگیری کنید. آیتم‌های ماسکولین به جهت حالت مردانه بودن لباس و تاکید آن به سرشانه؛ می‌تواند قدرت و صلابت را به اندام شما ببخشد. لباس‌های ماسکولین دارای اپل و یا ساختار در قسمت شانه هستند. با پوشیدن آیتم‌های ماسکولین شیک پوشی را تجربه کنید.

اصول شیک پوشی زنان : آیتم‌های استایل رترو 

 به لباس‌هایی که ما را به یاد گذشته و قدیم بیندازد، استایل رترو می‌گویند. لباس‌های امروزی که با الهام از دهه‌های گذشته طراحی و تولید می‌شود جزو لباس‌های رترو قرار می‌گیرد.

استایل هنری و رمانتیک :

بعضی از بانوان بالای ۴۰ سالگی روحیه لطیف و مهربان و گاهی جسور خود را حفظ می‌کنند و استایل هنری و رمانتیک را انتخاب می‌کنند. استایل هنری  همان‌طور که از اسم‌اش پیداست ما را یاد هنرمند می‌اندازد. فردی پر از عشق، هیجان و سلیقه. استایل رمانتیک نیز از عشق، مهربانی و لطافت سرچشمه می‌گیرد.

لباس‌هایی که دارای چاپ گل، تزئیناتی مثل گلدوزی، سنگ دوزی، شماره دوزی و مروارید دوزی هستند همه در این استایل جای دارند و می‌تواند برای یک بانو بعد از چهل سالگی نیز زیباترین جلوه را داشته باشد.

آیتم‌های استایل کژوال :

کژوال استایلی است که در آن راحتی و آزاد بودن جزو اولویت است. احتمالاً خیلی از خانم‌ها بعد از چهل سالگی به دلیل خواستن راحتی بیشتر این استایل را انتخاب کنند. لباس‌های این استایل خصوصیت خاصی جز راحتی ندارد.

  بهترین و کاملترین روش تشخیص فرم بدن

نویسنده : مائده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *