استایل خانم‌ها, اکسسوری زنانه, مد و استایل

اصول مهم برای عطر زدن و خرید عطر زنانه که شما را جذاب تر می کند!

اصول مهم برای عطر زدن که شما را جذاب تر می کند!

خرید عطر زنانه | شما را به سفری از اسانس‌های طبیعی در قلب تشریفات معطر و اسانس‌های مرموز دعوت میکنیم. هنر عطرسازی از مصر باستان شروع شده و به ایران و روم باستان رسید، در حفریات سیلک کاشان در کنار آیینه‌های مسی تنگ‌های کوچک مرمر به دست آمد که گویا مخصوص نگه داری عطر بوده است.

از زمان کشف تقطیر و عصاره گیری گل رز توسط ابن سینا، عطرها از مخلوط روغن‌ها، گیاهان و گلبرگ‌های خرد شده به دست آمد که یک ترکیب مقوی و معطر بوجود می آورد. تکنولوژی تقطیر در شرق صنعت عطرسازی در غرب را تحت تاثیر بسزایی قرار داد.

عطر را باید در نقاطی اسپری کنید که دارای نبض است

بعضی از افراد در اطراف ما رایحه و عطر مخصوصی دارند و ما به‌واسطه ­ی همین عطر، می­توانیم آن­ها را تشخیص دهیم. یکی از ویژگی­های افراد کاریزماتیک، داشتن رایحه و عطر مخصوص است؛ به‌همین علت، داشتن یک عطر مخصوص به خودمان، می­تواند ما را در ذهن دیگران ماندگار کند. علاوه بر این، یکی از اصول شیک­پوشی هم عطر زدن است، اما عطر زدن، قاعده و قانون خاص خود را دارد. با ما همراه باشید تا اصول عطر زدن را فرا بگیرید.

انتخاب عطر بر مبنای شخصیت!

خرید عطر زنانه | یکی از مهم­ترین اصول عطر زدن، در درجه اول، انتخاب عطر با توجه به شخصیتتان است. همانطوری که لباس و اکسسوری را بر پایه شناخت روحیه خود می­خرید، عطر را هم باید اینگونه انتخاب کنید؛ به‌عنوان مثال، عطر سرد اسپرت، مناسب دختر جوانی است که روحیه رمانتیک ندارد. بعد از انتخاب درست و مناسب، سراغ سایر اصول عطر زدن می­رویم. دومین اصل، نحوه صحیحِ عطر زدن و ماندگاری آن است.

  "راهنمای جامع برای خرید اکسسوری دخترانه: نکات مهم برای انتخاب بهترین لوازم تزئینی"

بیشتر بخوانیم: معرفی چند عطر زمستانی مخصوص آقایان

به کدام قسمت بدنم عطر بزنم؟

عطر و رایحه در ناحیه گرم، با سرعت بیشتری پخش می­شود؛ بنابراین مناسب‌ترین محل برای عطر زدن، بخش­های گرم بدن، از جمله شانه، سینه، گردن و مچ دست است.

عطر روی پوست خشک، ماندگارتر است یا چرب؟

اصل سوم عطر زدن، این است که ماندگاری عطر روی پوست چرب بیشتر است، پس سعی کنید که قسمتی را که عطر می­زنید، با کمی روغن یا وازلین چرب کنید.

چگونه عطر بزنیم؟

از اصول دیگر عطر زدن، “مقدار عطر” است؛ دو یا سه اسپری در نقاط مختلف بدن کافی است. زیاده‌روی در این کار باعث می­شود که نه‌تنها خوشبو نشوید، بلکه شدت آن دیگران را آزار دهد. افراد جذاب، خود را در اسپری و عطر غرق نمی­کنند تا هرکس که با آن­ها تماس داشت، بوی لباسشان را بگیرد.

چه زمانی عطر بزنم، بهتر است؟

پنجمین مورد از اصول عطر زدن، این است که بعد از استحمام، عطر بزنید؛ در این حالت، بدن شما تمیز است و بوی عطر به‌راحتی مشخص می­شود. حتی اگر پس از ورزش یا پیاده‌روی، اسپری می­زنید، سعی کنید که در اولین فرصت حمام کرده و لباس­هایتان را عوض کنید. یادتان باشد که هرچقدر هم اسپری بزنید، لباس و بدنی که عرق کرده، همچنان بوی بدی خواهد داشت.

  تحلیل استایل و طراحی لباس سریال یاغی

محل نگهداری عطر کجاست؟

اکثر مواد آرایشی و بهداشتی در مقابل نور آفتاب تغییر ساختار می­دهند؛ به همین دلیل، یکی از مهم­ترین اصول نگهداری عطر این است که عطرها از نور مستقیم، دور باشند و در فضای خشک و خنک نگهداری شوند. شما می­توانید میز توالت خود را در جایی دور از نور مستقیم آفتاب بگذارید یا اینکه عطر و لوازم آرایشی را داخل کشو و قفسه­ها بگذارید.

عطر در سفر

حمل شیشه های شکننده عطر، یکی از مشکلات افرادی است که رفت‌وآمد و سفر زیادی دارند. اگر عطر، پلمپ اولیه را نداشته باشد، به‌راحتی در اثر جابه‌جایی می‌ریزد؛ به‌همین علت، توصیه ما این است که عطرها، به‌خصوص عطرهایی با شیشه‌های فانتزی را با خود حمل نکنید. بهترین راه‌حل این است که به عطرفروشی رفته و از آن‌ها بخواهید که رایحه موردنظرتان را درون شیشه‌های کوچک و محکم بریزند. این شیشه‌ها ظاهری ساده و مینیمال دارند و سر آن‌ها بسیار محکم‌تر از شیشه‌های معمولی است. این یک مزیت عالی برای سفر محسوب می‌شود. همچنین برای محکم‌تر شدن آن‌ها از چسب‌های نواری نیز می‌توانید استفاده کنید. دقت کنید که هنگام جمع کردن وسایل، عطر خود را در قسمت‌های بیرونی یا کنار اشیای سنگین و سفت نگذارید.

بیشتر بخوانیم: افرادی که رایحه درمانی برایشان واجب است

  در روزهای بارانی چی بپوشیم؟

اگر میخواید دوام عطرتان بیشتر باشد، عطرتان را هرجایی از بدن اسپری نکنید، عطر را باید در نقاطی اسپری کنید که دارای نبض است، منظور از نبض نقاطی است که فاصله رگ ها از سطح پوست به کمترین حد میرسد و این امر باعث میشود تا این نقاط حرارت بیشتری داشته و بوی عطر بهتر متصاعد شود عطر را داخل مچ دستان، پشت گوش، پشت زانو، پشت آرنج، پایین گلو، پست کمر و قسمت مچ پاها اسپری نمایید، زدن عطر در این نقاط  بو و دوام عطر را بیشتر می نماید. همچنین می توانید عطر را روی موها اسپری کنید، اگر احساس می کنید ممکن است این کار باعث خشکی موها شود می توانید آن را روی برس اسپری کنید و سپس موها را شانه کنید.

عطر را دور از حرارت یا سرمای بیش از حد نگهداری کنید

عطر را دور از حرارت یا سرمای بیش از حد نگهداری کنید، در شیشه عطر را محکم ببندید تا از بخار شدن آن جلوگیری شود، شیشه‌های عطر را برای مدت طولانی در برابر تابش نور خورشید قرار ندهید.کسانیکه پوست چربی دارند معمولا بوی عطرشان نسبت به افرادی که پوست خشک دارند ماندگاری بیشتری دارد، زیرا پوست‌های چرب رطوبت بیشتری دارد و این رطوبت باعث نگه داری و ماندگاری بیشتر بوی عطر میشود.

در ترکیب تمامی عطر‌ها از الکل استفاده میشود زیرا الکل باعث میشود بوی عطر روی پوست باقی نمانده و در فضا متصاعد شود، بدون وجود الکل در عطر شما تنها کسی خواهید بود که متوجه بوی عطرتان خواهید شد.به یاد داشته باشید دمای هوا تاثیر قابل توجهی به روی درک بوی هر عطر و ادکلنی دارد، پس بهتر است مناسب هر فصل عطر بزنید تا ماندگاری عطر بیشتر شود، به طور کلی عطرهایی که رایحه ترش و تلخ دارند یا بوی خنک و سرد و ملایم دارند مناسب فصل های گرم است و رایحه های تند و گرم برای فصل های سرد مناسب است.

  استایل فراکتال Fractal

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. به‌نظر شما عطر زدنِ صحیح، چقدر روی جذابیت افراد تاثیر می­گذارد؟ لطفا برایمان بنویسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *