آموزش فوت و فن خیاطی

آموزش نکات کاربردی خطوط در طراحی لباس

آموزش نکات کاربردی خطوط5 (10)|شیک و پیک

خطوط در طراحی لباس

خطوط موربی که ما در نظرمون هست یسری از خط ها هستند که ممکنه در بالاتنه داشته باشیم.

خط مورب در بالاتنه

توجه را بیشتر به سمت بالاتنه می آورد و بالاتنه را بزرگتر نشان میدهد.خط مورب نزدیک به خط افقی،از خط افقی مارا لاغرتر نشان میدهدو برعکس خط مورب نزدیک به خط عمودی از خط عمودی ما را چاق تر نشان میدهد.

خطوط عمودی در لباس ما را کشیده تر،بلندتر و لاغرتر نشان میدهد.

درجه شیب یک خط مورب موجب می شود تا به خط عمودی یا افقی نزدیک شود و ویژگی های روانی خط افقی و عمودی را که به آن نزدیک است را بروز دهد. ویژگی هایی مانند وقار، لطافت ، زیبایی و نافذ بودن از جمله خصوصیات آن به شمار می رود. این خط در لباس های شب بیشترین کاربرد را دارد و اندام را باریک و بلند می نمایانند.

خطوط عمودی

خطوط منحنی

خطوط منحنی همیشه افراد را چاق تر نشان میدهد پس حتما توجه داشته باشید که از خط منحنی در لباس برای افرادی که تناسب اندام بیشتری دارند استفاده کنید.تمامی چین ها و انحنا ها در لباس یتواند فرد را چاق تر نشون بدهد.مثلا چین دریقه یا سرشانه باعث میشود که سرشانه ما بزرگ تر دیده شود،پس این مدل مناسب اندام گلابی هست. خط منحنی در لباس ها ی بچه گانه و لباس شب بیشتر بکاربرده می شود.

  آموزش دوخت نیش

خط شکسته

خط شکسته فوق العاده چشم بیننده را به سمت خودش میبرد پس باید خیلی توجه داشته باشید که کجا ازش استفاده میکنید. از خط شکسته در یقه و آستین ها استفاده بیشتری می شود. تکرار خطوط شکسته در لباس آن را خسته کننده جلوه می دهد و دربرخی مواقع نیز باعث بروز احساس خشم در بیننده می شود. بنابراین بهتر است در نقاطی خاص که لازم است مورد استفاده قرارگیرد. خطوط شکسته بسیار نافذاند و اندام را باریک و بلند می نمایانند.

خطوط عمودی

کاربرد خطوط در طراحی لباس بسیار موثر است. با کاربرد این خطوط می توانید تا حد بسیار زیادی ایرادات اندامی را از بین ببرید. خطوط مطرح شده همان بخش هایی هستند که در لباس ها ایجاد می شوند و می توانند از ترکیب پارچه ها برای آن استفاده کنند استاد الناز حدیدی در این ویدئو به توضیحات مفیدی در خصوص این مبحث پرداخته اند.

ویدئوی آموزش نکات کاربردی خطوط در طراحی لباس

با فیلم‌های آموزش خیاطی، به راحتی و به صورت خودآموز به یادگیری مهارت‌های جدید خیاطی بپردازید. با تماشای این فیلم‌های آموزشی، می‌توانید روش دوخت لباس‌های متنوع را فراگیرید و بهترین قسمت این است که می‌توانید لباس‌هایی را که همیشه می‌خواستید، خودتان بدوزید.

گردآوری هانیه

  آموزش دوخت اوازمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *