استایل خانم‌ها, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

چطور بهترین لباس مجلسی زنانه را انتخاب کنیم؟

چطور بهترین لباس مجلسی زنانه را انتخاب کنیم؟

انتخاب لباس مجلسی و تیپ مناسب برای مهمانی نباید آنقدرها هم که به نظر می‌رسد کار سختی باشد. کافی است چند قاعده‌ی ساده را دنبال کنید تا مطمئن شوید مدل لباس مجلسی زنانه مناسب را یافته‌اید.

یک لباس مجلسی شیک در عین سادگی باید چشمگیر و خیره‌کننده هم باشد. از نظر بسیاری از افراد، برای یک مهمانی شب رسمی هر پیراهن مجلسی، کت و دامن یا بلوز و دامن شیکی که قد آن کمی بالاتر از زانو یا تا روی زمین باشد، پذیرفتنی است.

پیراهن مشکی مجلسی کوتاه یا همان چیزی که به Little Black Dress معروف است از گذشته تا اکنون از مدل‌های خاص و پرطرفدار لباس مجلسی برای خانم‌ها بوده است؛ یک مدل شیک که برای هر سن و هر مهمانی مناسب است. اما بهتر است همیشه به یک مدل لباس مجلسی مشکی بسنده نکنید و به ویژه اگر به مهمانی دوستانه‌تری دعوت شده‌اید انواع دیگر لباس مجلسی و لباس شب را هم امتحان کنید.

بایدها و نباید‌های انتخاب لباس مجلسی

انتخاب لباس مجلسی

اول بایید نگاهی به باید و نبایدهای انتخاب لباس مجلسی بیندازیم.

  • پیراهن یا دامن خیلی کوتاه و بالاتر از زانو را انتخاب نکنید.
  • در عین رعایت سادگی در انتخاب رنگ لباس مجلسی، زیورآلات و اکسسوری‌ها سعی کنید به رنگ‌های مشکی و معمول بسنده نکنید و با احتیاط، کمی خلاقیت هم به خرج دهید.
  • در استفاده از اکسسوری‌ها بیش از حد پیش نروید ولی به اندازه‌ی کافی از آن‌ها به استایلتان اضافه کنید.
  • از لباس‌های اسپرت و روزمره زنانه در استایل مجلسی به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • فراموش نکنید که علاوه بر لباس، کفش، کیف و زیورآلات، باید به آرایش و مدل موهایتان هم توجه کافی داشته باشید.
  بررسی جواهرات و بدلیجات جنیفر لوپز

انواع مدل پیراهن مجلسی

برای انتخاب مدل لباس مجلسی می‌توانید سراغ انواع پیراهن زنانه بروید، اما به فرم آن‌ها دقت کنید.

برای استایل تابستانی و یک مهمانی دوستانه و غیررسمی‌تر می‌توانید پیراهن‌های گلدار و رنگارنگ خنک را انتخاب کنید، این مدل پیراهن‌های زنانه به پیراهن Sundress معروف هستند.

برای مهمانی‌های رسمی‌تر و وقتی یک لباس مجلسی شیک لازم دارید سراغ پیراهن‌های ماکسی بروید. پیراهن ماکسی شما می‌تواند یک مدل پیراهن پشت باز، بندی، یقه هفت و چپ و راستی یا یک پیراهن ساده با چاک بغل پا باشد. این‌ها مدل‌های پرطرفدار مد ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ هستند.

نکات مهم در انتخاب و خرید پیراهن مجلسی

  • لباس‌های بیش از اندازه باز و بدن‌نما برای مهمانی‌های کوچک‌تر و غیررسمی‌تر مناسب‌اند. اگر به دنبال لباس مجلسی عروسی یا مهمانی رسمی و مهم هستید، پیراهن‌هایی را انتخاب نکنید که بیش از اندازه باز هستند.
  • جین در استایل مهمانی و مجلسی ممنوع است؛ چه شلوار جین و چه پیراهن جین. این پارچه را از تیپ مجلسی و مهمانی خود حذف کنید.
  • مطمئن باشید که سایز درست لباس را انتخاب می‌کنید. اگر لازم است با خیاطتان برای بهبود سایز پیراهن مشورت کنید.
  • به لباس زیر مناسب پیراهن مجلسی هم فکر کنید و اگر لازم است سراغ سوتین با بند شیشه‌ای یا سوتین بدون بند بروید.
  5 روش برای پوشیدن گردن بند مرواریدی شیک

بایدها و نبایدهای انتخاب لباس مجلسی

چه رنگ لباس مجلسی زنانه‌ای را انتخاب کنیم؟

سفید، شیری و استخوانی، صورتی و یاسی، قرمز یا حتی نارنجی؛ برای انتخاب رنگ پیراهن مجلسی دست شما باز است، اما به قواعد خاص مهمانی توجه کنید؛ مثلا پوشیدن پیراهن مجلسی سفید برای مهمان‌های عروسی یک خط قرمز مهم است.

اگر می‌خواهید یک پیراهن مجلسی انتخاب کنید که درست مثل مشکی اندام شما را فوق‌العاده نشان دهد و به همان اندازه شیک و خیره‌کننده و اسراسرآمیز باشد، آبی رویال یا همان آبی درباری بهترین انتخاب است؛ فراموش نکنید این رنگ، به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ هم انتخاب شده و حتما در مدل لباس‌های مجلسی مد امسال هم بیش از قبل به کار خواهد رفت.

نکات مهم در انتخاب مدل و خرید کفش

قطعا برای یک استایل مجلسی لازم است سراغ یک کفش پاشنه بلند مجلسی هم بروید. کفش‌های پاشنه بلند نه تنها زیبایی لباس شما را دو چندان می‌کنند بلکه پاهای شما را کشیده‌تر و شما را خوش‌اندام‌تر هم نشان می‌دهند.

می‌توانید رنگ کفش پاشنه بلند مجلسی خودتان را متناسب با لباس انتخاب کنید. البته کفش مشکی، کرم یا نخودی هم‌رنگ پوست که مد امسال هستند و به کفش‌های پاشنه بلند نود معروف شده‌اند، همیشه یک انتخاب مطمئن هستند.

بین انواع مدل کفش پاشنه بلند مجلسی می‌توانید صندل پاشنه بلند، کفش‌های بندی یا کفش پاشنه بلند pump یا همان نوک تیز را انتخاب کنید.

  چگونه در زمستان لباس مجلسی انتخاب کنیم

انتخاب زیورآلات برای کامل کردن استایل مجلسی

برای کامل کردن تیپ مجلسی خودتان فراموش نکنید که به زیورآلات نیاز دارید؛ اما در انتخاب و استفاده از آن‌ها باید دقت کنید. زیورالات شما از ساعت و دستبند گرفته تا گوشواره و انگشتر باید همرهنگ و از یک جنس باشند. علاوه بر این به خاطر داشته باشید که در انتخاب گردنبند حتما به فرم یقه توجه کنید.

دقت کنید که قرار نیست از همه‌ی زیورآلات ممکن در یک تیپ مجلسی استفاده کنید؛ استفاده کردن به اندازه از زیورآلات و خودداری از زیاده‌روی می‌تواند استایل شما را چشمگیرتر کند.

در آخر این که کیف مجلسی شما نباید یک کیف بزرگ و روزمره باشد. کیف‌های دستی کوچک و ظریف انتخاب‌های مجلسی برای استایل شماست.

منبع: سایت D]igiStyle

دیدگاهی در مورد “چطور بهترین لباس مجلسی زنانه را انتخاب کنیم؟

  1. film گفت:

    My family members every time say that I am killing my time here at web, however I know I am getting knowledge daily by reading such good posts. Ted Lonnie Lienhard

  2. film گفت:

    Hi colleagues, nice post and fastidious urging commented here, I am genuinely enjoying by these. Timmie Alaster Marlee

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *