استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل, مردانه

انتخاب شلوار مناسب برای آقایان قدبلند

انتخاب شلوار مناسب برای آقایان قدبلند

 

یکی از مشکلاتی که آقایان، به‌خصوص آقایان قدبلند، با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، انتخاب شلوار مناسب است؛ شلواری که کاملا اندازه باشد، هم ازلحاظ قد و هم ازلحاظ اندازه کمر، ران و… دلیلش هم این است که آقایانی که پاهای بلندی دارند، معمولا سایز اندامشان با سایز استاندارد، یکی نیست و در بخش کمر و قسمت‌های دیگر، تفاوت‌هایی دارد و همین باعث می‌شود که شلوار در تنشان به‌خوبی ننشیند؛ با ما در این مقاله همراه باشید تا ویژگی شلوار مناسب برای قدبلندها را بدانید.

انواع اندام مردانه و لباس مناسب برای آن‌ها

ایرادی که از آن یاد کردیم، توسط خیاط، قابل رفع‌ورجوع است، اما چه‌بهتر، اگر بتوان از همان ابتدا شلواری مناسب خرید که احتیاج چندانی به اصلاح و ویرایش نداشته باشد.

اندام هر شخص، سبک‌وسیاق مخصوص به‌خود را دارد؛ این قضیه، هم درمورد خانم‌ها صدق می‌کند و هم درمورد آقایان. در این مطلب، به شما خواهیم آموخت که با اندام‌های مختلف، ویژگی شلوار مناسب برای قدبلندها چیست؟

آقایان قدبلند، چه شلواری بپوشند؟

پاهای بلند و بالاتنه کوتاه

اکثر آقایان قدبلند، پاهای بلند و بالاتنه کوتاه دارند. اگر شما هم جزو این‌دسته افراد هستید، بهتر است که شلوارهایی با فاقِ کوتاهتر انتخاب کنید تا هم روی کمرتان فیت شود و هم اینکه، اندازه بالاتنه و پایین‌تنه‌تان به تناسب برسد؛ البته یادتان باشد که فاق شلوارتان به‌قدری کوتاه نباشد که شبیه به شلوارهای تینیجری دهه قبل باشد یا لباس زیرتان از زیر شلوار دیده شود. راهکار دیگر این است که رنگ شلوارتان را تیره‌تر انتخاب کرده و درعوض، پیراهن رنگ روشن بپوشید.

  بررسی انواع شلوار تیره و خنثی برای خرید

پاهای بلند و بالاتنه کوتاهبالاتنه بلند و پاهای کوتاه

این نوع اندام، برعکس مورد قبلی می‌باشد؛ بنابراین اگر جزو این‌دسته افراد هستید، بهتر است شلوارتان را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که پاهایتان را بلندتر از آنچه هست، نشان دهد؛ شلوار فاق‌بلند، یکی از گزینه‌های مناسب است؛ می‌توانید شلوار جین تیره‌رنگ، مثل مشکی زغالی یا آبی تیره نیز بپوشید. شلوارهایی که برش‌ها و زیپ‌های عمودی دارند نیز انتخاب خوبی هستند.

مردان قد بلندمردان قدبلند و چاق

اگر چاق هستید، شلوارهایی بپوشید که نه گشاد باشند و نه تنگ؛ شلوارهای اسکینی (جین‌هایی که کاملا جذب بدن می‌شوند)، چاقی بدن شما را بیشتر از آنچه که هست، نشان می‌دهند و شلوارهای بگی نیز توهم چاقی ایجاد می‌کنند. بهترین شلوار برای شما، شلوارهای راسته هستند که سایزشان، از بالا (ران) تا پایین (مچ پا) تقریبا به یک اندازه است. برای اینکه بدانید شلوارتان از این لحاظ، اندازه است یا خیر، دقت کنید که پاچه شلوار به مچ پایتان نچسبد؛ اگر شلوار در مچ پا، بچسبد، یعنی در باقی قسمت‌ها نیز برایتان تنگ است. درواقع، بهترین انتخاب برای این نوع افراد، شلواری است که کاملا اندازه تنتان باشد.

مردان قدبلند و لاغرمردان قدبلند و لاغر

شما باید لاغری خود را با شلوار بپوشانید. شلوارهای جین رنگ روشن بپوشید؛ شلوارهای طرحدار انتخاب کنید. شما هم باید از شلوارهای اسکینی دوری کنید، چون لاغری پایتان را بیش ازحد نشان می‌دهد. بهتر است که رنگ پیراهنتان را متفاوت از رنگ شلوار انتخاب کنید و از استایل مونوکروم بپرهیزید. استفاده از کمربند نیز برای شما مناسب است، اما بهتر است کمربندهای ضخیم ببندید تا لاغری و قد بلندتان کمتر به‌چشم بیاید. از شلوارهایی که برش، طرح یا زیپ عمودی دارند، اجتناب کنید و به‌جای آن به‌دنبال شلوارهایی با برش یا طرح افقی یا موربِ مایل به افقی یا طرح‌های چهارخانه باشید.

  استایل و لباس مناسب سفر چیست؟

نکات مهم در باب ویژگی شلوار مناسب برای قدبلندها

نکات مهم در باب ویژگی شلوار مناسب برای قدبلندها

یک ویژگی شلوار مناسب برای قدبلندها، جنس پارچه شلوار است؛ برای اینکه بلندی قدتان تعدیل شود، بهتر است که از پارچه‌های زمخت‌تر، مثل کتان، بافت و… استفاده کنید.

انتخاب پیراهن، ژاکت و تیشرت متناسب با شلوار و مناسب با اندام بالاتنه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

به‌طور کلی، شلوارهای فاق‌بلند، قد را بلندتر و شلوارهای فاق‌کوتاه، قد را کوتاهتر نشان می‌دهند.

به‌هیچ عنوان به سراغ شلوارهای کوتاه نروید؛ این نوع شلوارها، بلندی قدتان را بیشتر از آنچه که هست، نشان می‌دهند.

کفش مناسبی که برای این نوع شلوارهای برای افراد قدبلند مناسب می‌باشد، کفش نوک‌گرد است؛ از پوشیدن کفش نوک‌تیز اجتناب کنید.

اگر اندام ورزیده دارید، اکثر شلوارها برایتان مناسب هستند، اما ممکن است برخی شلوارهای جین، به اندام شما نیایند و شما را اذیت کنند؛ به‌خصوص اگر بالاتنه بزرگی دارید.

مردانی که پاهای بلند دارند، می‌توانند بوت ساق‌بلند یا بوت تا قوزک پا بپوشند.

بوت ساق‌بلند یا بوت تا قوزک پا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *