اخبار مد

انواع استایل محبوب در صنعت مد و لباس که باید آن ها را بشناسید

استایل وینتیج

مد و فشن یکی از متنوع ترین  صنعت ها در دنیا است. دنیایی رنگی و پر از طرح و نقش که یکی از ضروری ترین نیاز های بشر را تامین می کند. سبک و استایل های متفاوت باعث شده است که هرکس مطابق  باارزش ها و احساسات خود لباسی را انتخاب کند. هنگامی که هرکس بتواند اینگونه با شناخت روحیات خود لباس بپوشد اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهد کرد. در ادامه مقاله با انواع استایل بیشتر آشنا می شویم تا با آگاهی بیشتر  خوش پوش تر قبل دیده شویم.

استایل وینتیج

استایل وینتیج به معنی استایلی برگرفته از آیتم های قدیمی است . البته این نکته ی مهمی است هر هر مد قدیمی وینتیج  نیست. این سبک شامل لباس ها و اکسسوری هایی می شود که بین ۲۰ تا ۹۰ سال از آن ها گذشته است.این درحالی است که لباس هایی که بیش از صد سال از آن ها گذشته باشند را آنتیک می گویند. پیراهن های گل ریز، کت های کلاسیک، ژاکت های دستباف و کیف های مستطیلی تنها بخشی از استایل وینتیج است. شما می توانید بسراغ کمد لباس مادر یا مادربزرگ خود  بروید و لباس های قدیمی آن ها را دوباره بپوشید. البته مغازه های دست دوم و تاناکورا  نیز روش دیگری برای تهیه این لباس هاست.

  نوآوری برای پایداری: فلسفه فسبندر درباره تجمل جدید
استایل وینتیج

استایل بوهمین

استایل بوهو یا بوهمین سبکی برگرفته از طبیعت و زندگی روستایی و مهاجرین بشمار می‌رود. از مهم ترین ویژگی‌های آن استفاده از رنگ‌های طبیعی مثل، خاکی، سبز، قهوه‌ای، آبی روشن، کرم و خاکستری است. بوهمین از ترند های زود گذر تبعیت نمی­‌کند و احساس آزادی و رهایی زیادی به افراد می­دهد. اکسسوری های دستباف و نقش و نگار های سنتی از دیگر خصوصیات این استایل است.

استایل بوهمین

استایل شیک یا الگانت

خانم‌های خوش سلیقه همیشه به دنبال بهترین و شیک ترین استایل می‌گردند. در میان انواع استایل، این سبک بیشترین تناسب را با ترند های روز دارد. در استایل شیک یا الگانت  از رنگ‌های جیغ و شاد کمتر استفاده می شود. اما نقره ای طلایی و متالیک جایگاه محبوبی در مهمانی ها و موقعیت های رسمی دارند. هم چنین فقط از ترکیب یک یا دو رنگ در استایل استفاده می‌شود. سبک استایل شیک یک سبک نیمه کلاسیک است ؛ هم می‌توان به عنوان یک پوشش روزمره و هم به عنوان پوشش رسمی برای مهمانی از آن استفاده کرد.

 

استایل شیک یا الگانت

استایل هنری

اگر جز دسته خانم‌هایی هستید که همیشه به دنبال یک پوشش خاص و کاملا منحصر به فرد هستید؛ استایل هنری می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای استایل و تیپ شما باشد. در استایل هنری بیشترین حق انتخاب بر عهده خود فرد است و در واقع خود شما خالق استایل خود هستید. در سبک استایل هنری معمولا قوانین دست­و پاگیر کمتر رعایت می شود و تنوع پوشش بیشتر است.

  "پیش‌بینی مد در سال ۲۰۲۴: از استایل‌های جدید تا بازگشت کلاسیک‌ها"
استایل هنری

استایل کژوال

زیبایی و راحتی و تناسب استایل کژوال زبانزد عام و خاص است.  سبک  کژوال یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع استایل محسوب می شود.  این سبک پر طرفدار بسیار ساده است و هیچ زیورآلات افراطی یا جزئیات تجملی در آن دیده نمی‌شود. کژوال یک استایل بسیار ساده است براحتی با هر لباس و شلوار داخل کمد خود ساخته می شود.

استایل کژوال

استایل مجلسی

در استایل مجلسی اغلب افرادی هستند که لوکس‌ترین و شیک‌ترین‌ لباس ها را  انتخاب می‌کنند. مجلس پوش ها معمولا طرفدار یک سبک کلاسیک چه برای استایل روزمره و چه برای مهمانی ها هستند. دامن، پیراهن­های مجلسی، کفش‌های پاشنه‌دار و شومیزهای مجلسی از جمله لباس‌های مورد استفاده در این استایل است.

استایل راک

راک جز یکی از انواع استایل­هایی محسوب می شود که جوانان طرفدار پر و­ پا قرص آن هستند. استایل راکر را می‌توان در سه لباس تیشرت‌های قدیمی و گشاد، شلوار جین و کت چرم خلاصه کرد. معمولا افرادی که طرفدار هنر و موسیقی هستند بیشتر از این استایل برای سبک پوشش خود استفاده می‌کنند.

استایل راک

استایل پرپی

اگر به دنبال یک استایل نیمه ­رسمی برای کارهای روزمره خود هستید ما به شما سبک استایل پرپی را توصیه می‌کنیم. پرپی جز سبک‌هایی است که معمولا هر دختر خانمی آن را دوست دارد. دراین استایل خانم‌ها می‌توانند از انواع اکسسوری‌های اسپرت مانند دستبند چرم، هدبند و یا انواع توربان استفاده کنند. علاووه بر این می‌توان با استفاده از ساعت‌های اسپرت و عینک آفتابی گرد جلوه استایل خودتان را دوچندان کنید. سبک استایل پرپی جز استایل‌هایی است که امروزه میان جوانان و سلبریتی‌ های جوان بسیار مشهور است.

  آستین پفی و سرشانه های پرچین در ترند 2021 تکرار شد!

استایل پرپی

 امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما در میان انواع استایل های مختلف به کدام یک بیشتر علاقه دارید؟ لطفا برامون بنویسید.

بازنویسی عاطفه

بروزرسانی ۱۴۰۰/۰۱/۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *