استایل خانم‌ها, اکسسوری, اکسسوری زنانه, مد و استایل

انواع گوشواره ها و مدل‌های مختلف آن

انواع گوشواره ­ها و مدل‌های مختلف آن

گوشواره،‌ از جذاب‌ترین و پرکاربردترین زیورآلات به‌شمار می‌آید. سازندگان جواهرات، انواع گوشواره­ها را در مدل‌های مختلف می­سازند. از بعد تاریخی، زنان و مردان از این اکسسوری جذاب،‌ در بابل و مصر باستان، استفاده می‌کردند. انواع گوشواره­ها از قدیم کاربرد داشته‌اند و امروز هم جزو زیورآلات محبوب به‌حساب می‌آیند. شناخت انواع مختلف گوشواره، به انتخاب راحت­تر ما در تناسب با استایلمان کمک می­کند؛ پس بیایید با انواع گوشواره­ها آشنا شویم.

گوشواره حلقه ای

انواع گوشواره

گوشواره حلقه ه­ای، یکی از انواع گوشواره ­هاست که به‌شدت محبوب می‌باشد. این نوع گوشواره، در طول تاریخ و از عصر برنز، در فرهنگ‌های مختلف جهان استفاده می‌شد. گوشواره‌ حلقه­ای، به همان اندازه که در عصر برنز دوست‌داشتنی بود، در عصر حاضر نیز پرطرفدار است.

در دوران قدیم، اعتقاد بر این بود که گوشواره حلقه ه­ای، موجب محافظت گوش از ارواح خبیثه می ­شود. همچنین این نوع گوشواره برای فخرفروشی و به رخ کشیدن ثروت هم استفاده می­شد.

گوشواره‌های حلقه‌ای، در اندازه‌های مختلف و حتی به شکل مربع، مثلث، بیضی، مستطیل و … تولید می‌شوند، اما عموما به شکل دایره یا نیم‌دایره هستند، که از سوراخ گوش عبور کرده و قفل می­شوند. این گوشواره می­تواند آویز داشته باشد، اما اگر آویزش زیاد باشد، تبدیل به گوشواره لوستری می­شود. جنس این گوشواره از فلز، کریستال و … است.

  بررسی استایل بهاره رهنما

گوشواره قلاب دار

انواع گوشواره

این مدل­، از اولین مدل­های استفاده شده در روم باستان است. این گوشواره‌­ها همچنان در عصر حاضر هم محبوب هستند.

انواع گوشواره­های قلاب‌دار:

  1. shepherd’s hook

مدل قلاب چوپان که دارای یک حلقه در جلوی آن است.

۲- Kidney ، earwire

گوشواره­ قلوه­ای، که یک چفت کم وزن برای امنیت بیشتر در برابر گم شدن دارد.

۳- مدل بالانس، که با زاویه‌ای که در جلوی آن تعبیه شده، از افتادن و گم شدن جلوگیری می‌کند.

۴- مدل قلاب ماهیگیری، که سیم‌پیچ یا یک توپ یا هردوی آن­ها را باهم در قسمت جلو دارد. این مدل، محبوب‌ترین گوشواره در بین گوشواره‌های قلاب‌دار است.

۵- گوشواره­های آویزی نیز یکی از محبوب‌ترین انواع این گوشواره‌ها هستند.

به‌طور کلی، فروش گوشواره­های قلابدار، بیشتر از انواع گوشواره­های دیگر است.

گوشواره کلیپسی

انواع گوشواره

این نوع گوشواره­ها که در قرن ۲۰ اختراع شدند، نیاز به سوراخ کردن گوش ندارند. انواع گوشواره­های کلیپسی عبارتند از: کلیپس‌های گوش، گوشواره‌های پشت‌پیچی، حلقه‌های فنری و گوشواره‌های آهنربایی.

بعضی از انواع گوشواره­های کلیپسی، سوراخ، حلقه، گل‌میخ و… دارند.

از مدل­های دیگر، می­توان به گوشواره کاف (cuff) یا فریم­های گوش اشاره کرد

گوشواره لوستری

انواع گوشواره

در سال ۱۹۲۰ بود که گوشواره لوستری در غرب، تبدیل به ترند شد. این نوع گوشواره، قدمت دیرینه‌ای در خاورمیانه و هند دارد. امروزه استفاده از گوشواره لوستری رایجتر شده است. گوشواره لوستری برای مراسم شبانه مناسب است.

  یک راهنمای جامع برای داشتن استایل مد تامبوی عالی در سال 2024

این گوشواره، متشکل از حقله و سیمی است که آویزها، زنجیرها و کریستال­های براق به آن آویزان است و درهنگام حرکت، این کریستال­ها برق می‌زنند. این گوشواره، به‌دلیل شباهتش به لوستر، نام خود را از آن وام گرفته است.

این گوشواره‌ها به دلیل شباهتشان به لوستر، این نام را به خود گرفته‌اند. این جواهرات زیبا اغلب شامل چندین سطح تزئینات می‌باشند.

گوشواره میخی

انواع گوشواره

گوشواره میخی، از جمله انواع گوشواره­ها می­باشد که از زمان روم باستان، کاربرد داشته است، اما استفاده از آن در دهه ۲۰ قرن بیستم رواج پیدا کرد.

گوشواره میخی به‌عنوان زیورآلات ایمن شناخته می­شود و علت آن هم این است که از گوش، عبور کرده و پشت گوش، چفت می‌شود. ­ظاهر این نوع گوشواره، اینگونه می‌باشد که انگار به‌طور خودبه‌خود روی گوش سوار شده است.

انواع گوشواره‌های میخی

گوشواره‌های میخی ممکن است نقاشی شده، تزیین شده، گلدوزی‌شده یا حکاکی شده و … باشند.

از دیگر مدل‌های گوشواره میخی، می­توان به مدل دایره‌ای، مارپیچ، صلیبی و گوشواره میخی به شکل انواع حیوان‌ها اشاره کرد. این مدل‌ها ساختار ضخیم­تر و تزیینات بیشتری دارند.

یکی از محبوب‌ترین مدل­ها درمیان انواع گوشواره­های میخی، مدل توپی است و همانطور که از اسمش مشخص است، به شکل یک توپ کوچک می‌باشد.

مدل های ساده‌ که سطحی صاف دارند، جزو پرکاربردترین مدل­های گوشواره میخی هستند.

  رازهای شیک پوشی با مانتو صورتی + پیشنهاد خرید

گوشواره اهرمی

انواع گوشواره

گوشواره­های اهرمی، در اواخر قرن ۱۹ (۱۸۸۰ میلادی) تولید و بعد از رواج یافتن در اروپا، وارد آمریکای شمالی شدند. علت محبوبیت آن­ها را می­توان به سادگی و امنیت بالا (گم نشدن) نسبت داد. به‌همین دلیل برای طلا (فلزات گران­قیمت) بیشتر از این مدل استفاده می­­شود.

انواع گوشواره­های اهرمی در سبک های مختلف تولید می‌شوند. بعضی از آن‌ها تزیینات اضافی دارند.

گوشواره نخی (بخیه ای)

انواع گوشواره

این گوشواره، از جمله انواع گوشواره­های جدید است. اولین بار در ۱۹۷۰ ساخته شد، اما در سال ۲۰۰۰ به تولید انبوه رسید. گوشواره‌های نخی، از یک پشتی کوچک (شبیه به سوزن) همراه با زنجیر تشکیل می‌شوند که این زنجیر از سوراخ گوش، رد می­شود. این مدل با انواع فلزات، طول‌های مختلف زنجیر، انواع زنجیرها و تزیینات وجود دارد.

گردآوری فریبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *