استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

آشنایی با انواع مختلف کت و شلوار

کت و شلوار

شاید تا به حال دقت کرده باشد که فرم کت و شلوار‌های مردانه با همدیگر تفاوت دارد و بعضی از کت هایی که میپوشید توی بدن شما جلوه زیباتری دارند ، این مسئله به این خاطر است که کت و شلوارها مدل و شخصیت های متفاوتی دارند و هر کدوم از آنها برای شرایط و حتی تیپ بدنی خاصی طراحی شده اند.یک مرد شیک پوش باید این تفاوت ها را بداند و متناسب با شرایط،  بهترین مورد را انتخاب کند.به طور کلی کت و شلوارها به سه دسته ایتالیایی، انگلیسی و آمریکایی تقسیم میشوند که علت این نام گذاری محل بوجود اومدن  این کت ها است؛ اما در حال حاضر هر سه مدل در تمام نقاط دنیا تولید شده و طرفداران خودشان را دارند. همینطور مدل هایی وجود دارند که ترکیبی از این مدل ها هستند و از هر مدل، چند ویژگی را به ارث می برند. اما اجازه بدهید ویژگی های سه گروه اصلی را با هم بررسی کنیم تا بتوانیم مدل های مختلف را به خوبی بشناسیم.

کت و شلوار انگلیسی

این سبک از کت و شلوار همانطور که از نامش پیدا است در کشور انگلیس و با الهام از لباس های نظامی بوجود اومده است، همین ریشه  نظامی باعث شده تا این کت بعد از گذشت سالها، همچنان ذات رسمی تری از باقی کت ها داشته باشد.ویژگی دیگری که در کت و شلوار های انگلیسی دیده میشود پارچه های ضخیم و مستحکمی است که در این کت ها استفاده شده و باعث میشود این کت و شلوار گرم ترین مدل بین کت و شلوار ها باشد.

  تغییر اجتماعی در لباس های فیلم “روزی روزگاری در هالیوود”

ساده ترین مورد برای شناسایی کت و شلوار های انگلیسی وجود دو چاک پشت کت است.جالب است بدانید این چاک ها برای این بوجود آمده اند تا اسب سواری برای کسانی که کت به تن دارند راحت باشد و این اصالت در گذشت سالها تغییری نکرده است.

موارد دیگری که در کت های انگلیسی مشاهده میشود را در تصویر پایین ببینید:

موارد دیگری که در کت های انگلیسی مشاهده میشود

موارد استفاده و کاربرد  کت و شلوار انگلیسی

همانطور که گفتیم این نوع از کت و شلوار کاملا رسمی بوده و بهتر است در زمان هایی که شرایط رنگ و بوی رسمی کمتری دارد از مدل های دیگه استفاده شود.سبک انگلیسی مناسب ترین انتخاب برای بدن‌های یا فرم معمولی و بدن های عضلانی خواهد بود اما اگر اندام خیلی لاغری دارید و تحت شرایطی هستید که دوست دارید سرشانه های شما پهن تر دیده شود میتوانید به کمک پد هایی که در قسمت شانه کت انگلیسی وجود دارد به هدفتان برسید اما توجه کنید که قسمت پایین تر کت برای شما گشاد خواهد شد.

کت و شلوار ایتالیایی

ایتالیایی ها از کت و شلوار های انگلیسی سنگین و گرم راضی نبودند و به دنبال یک سبک راحت تر و سبک تر بودند، این نقطه آغازی بود برای ابداع کت و شلوار های ایتالیایی.این نوع از کت و شلوار برعکس مدل انگلیسی، جنبه ای غیر رسمی دارد، طراحی و دوخت کت و شلوار ایتالیایی سبک مدرن تری دارد، بیشتر به بدن میچسبد و اصطلاحا فیت تر می باشند. این کت و شلوار برای مردهای قد بلند و لاغر اندام ایتالیایی طراحی شد که خواستار ظاهری شیک و البته راحت بودند.

  هر شلوار جینی با چه کفش هایی قابل ست شدن است؟

ویژگی های کت و شلوار ایتالیایی را در تصویر بعدی ببینید.

مورد استفاده و کاربرد کت و شلوار ایتالیایی

مورد استفاده و کاربرد کت و شلوار ایتالیایی

همونطور که گفتیم این مدل غیر رسمی ترین  نوع کت و شلوار است و به غیر از شرایط کاملا رسمی در باقی حالات قابل استفاده است.سبک ایتالیایی بهترین انتخاب برای افراد لاغر اندام و ورزشکار‌ها است و میتواند اندام زیبا و کشیده این افراد را بهتر و بیشتر نشان بدهد.

کت و شلوار آمریکایی

این نوع از کت و شلوار ها با هدف تولید عمده کت و شلوار برای عموم مردم در نیویورک متولد شد.طراحی گشادتر کت و شلوار و وجود جزئیات کمتر در دوخت، از نشانه های وجود این هدف و تفکر است که در ظاهر این سبک پیدا می باشد..این سبک ترکیبی از راحتی سبک ایتالیایی و حالت رسمی سبک انگلیسی را همراه دارد و در تلاش اشت که کت و شلواری برای تمام شرایط ها باشد.

جزئیات کت و شلوار آمریکایی را در تصویر پایین ببینید:

جزئیات کت و شلوار آمریکایی

مورد استفاده  و کاربرد کت و شلوار آمریکایی

این سبک را میتوانید در هر شرایطی استفاده کنید و محدودیتی برای شرایط استفاده وجود ندارد.کت و شلوار آمریکایی بهترین انتخاب برای مردان شیک پوشی است که اندام درشتی داشته یا اینکه اضافه وزن دارند.

  5 نکته مهم برای انتخاب لباس بر اساس فرم بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *