تناسب اندام

ایکس بادی (xbody) چیست؟

ورزش ایکس بادی

ایکس بادی ورزشی است که در آن از متد EMS (مخفف کلمه Electric Muscle Stimulation به معنای تحریک الکتریکی عضلات) استفاده می شود. در این روش با فرستادن پالس های الکتریکی مستقیم به عضلات سرعت عضله سازی تا ۵ برابر و سرعت چربی سوزی تا ۳ برابر افزایش پیدا خواهد کرد. در هر تمرین ۲۰ دقیقه ای با این تکنولوژی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کالری انرژی مصرف می شود که با ۲ بار تمرین کردن در هفته نیاز ورزشی شما برطرف می گردد. دستگاه XBody در حوزه EMS کل بدن به جهت نوآوری، عملکرد، آموزش، به روز رسانی و ارائه خدمات پیشرو است. علاوه بر طراحی آن با ویژگی های صفحه لمسی و اطلاعات ردیابی بی نظیر از طریق سیستم آنلاین، این دستگاه جایزه های متعدد طراحی از جمله جایزه ۲۰۱۴ FIBO را برای ظاهر شیک و کاربردیش به خود اختصاص داد.

ورزش ایکس بادی

شاید به نظر پیچیده بیاید اما کاملا ساده است. ضربه هایی که توسط دستگاه تولید می شود و الکترود ها را از سطح پوست تا روی عضلات میرساند ، ضربات باعث انقباض عضلات می شوند پس در نتیجه ، حرکت واقعی را شبیه سازی می کند و موجب انقباض منظم عضلات می شود.

در طی تمرینات قدرتی مغز پیامی به عضلات میفرستد که موجب انقباظ آن می شود اما همه عضلات نمیتوانند این ارتباط گسترده را به خوبی دریافت کنند و این عضلات به راحتی فعال نمی شوند به همین خاطر به خوبی پرورش نمی یابند.

تمرینات ای ام اس تمام گروه عضلات اصلی را تحریک می کند و همچنین به پرورش و ارتباط رشته های عصبی به عضلات کمک می کند. به وسیله ی امواج الکتریکی که مستقیما به رشته های عصبی می فرستد. حتی عصب های ضعیف با این ارتباط فعال می شوند.

با تمرینات ای ام اس رشته های عضلات در قسمت های نا منظم هم فعال میشوند. یکی از مراحل بسیار سخت تمرینات توان شروع است ، که سرعت ساخت بیشتر رشته عضلات در آن موثر است.

تمرینات ای ام اس با ضربات الکتریکی کار می کند چیزی شبیه انقباض طبیعی بدن است این ضربات اضافه ، انقباض ماهیچه ها را به وسیله لباس تمرین ایکس بادی تنظیم میکند.

این شکوه هنر تکنولوژی به ما سود ۹۰دقیقه کار را فقط در ۲۰ دقیقه میدهد و ۲ بار تمرین برای هر هفته کافی است.

چرا مشتریان ایکس بادی را انتخاب میکنند؟

نکاتی که توضیح میدهد تمرینات ایکس بادی ای ام اس در دنیای فیتنس برند بزرگی است.

صرفه جویی بسیار در وقت: یک تمرین کامل ایکس بادی ای ام اس فقط ۲۰ دقیقه وقت می گیرد دو جلسه در هفته جایگزین بیشتر از ۱۰ ساعت صرف زمان در باشگاه به طور دیگر می باشد.

بهترین و سریع ترین نتایج : تمرینات ایکس بادی واقعا شدید و تاثیر گذار است با فقط دو بار تمرین در هفته شما متوجه نتایج در کمتر از یک ماه می شوید عضلات شما قوی تر میشود و متابولیسم بدن شما سریع تر می شود و شما بیشتر احساس نشاط و انرژی دارید.

کالری های بیشتری میسوزد: در طول هر بار تمرین با دستگاه ایکس بادی شما چیزی حدود ۵۰۰ کیلو کالری را در ۲۰ دقیقه می سوزانید بعد از ۴ تا ۶ ساعت تمرین شما باید چیزی بیشتر از ۱۲۰۰ کیلو کالری سوزانده باشید در نهایت در ۴۸ ساعت بعد از جلسه تمرین باید بیش از ۴۰۰۰ کیلو کالری از بدن شما آب شود. یک تمرین معمولی فقط در حدود ۴۰۰ کیلو کالری را میسوزاند!

بدون ترس از جراحت : یک فایده ی بزرگ تمرینات ایکس بادی این است که دستگاه ای ام اس دارای امنیت و سهولت کامل در متصل کردن آن است. هیچ سختی در اتصال به آن نیست و تاندون ها را بر اثر فشار هیچ خطری تهدید نمی کند.

  ورزش‌های مضر برای دیسک کمر کدامند؟ (۵ ورزش مضر برای کمر درد دیسک)

هیچ وسیله اضافی احتیاج نیست : یک استودیو ایکس بادی هر دستگاهی که ممکن است به آن نیاز داشته باشیم را دارد هیچ نیازی نیست که چیزی با خود به همراه داشته باشیم .بدون نیاز به کیف های بزرگ باشگاهی،آرام باشید و از بهترین تمرینات در شهر لذت ببرید.

دستگاه ایکس بادی

مزایای دستگاه XBody:

  • دو بار تمرین ۲۰ دقیقه ای در هفته معادل ۶ ساعت تمرینات رایج در باشگاه
  • سوزاندن بیش از ۲۵۰۰ کالری در هر جلسه (نزدیک به۷۰۰ کالری در حین تمرین و حدود ۱۸۰۰ کالری طی ۴۸ ساعت ریکاوری عضلات بعد از آن)
  • فشار کم و عدم نیاز به وزنه های سنگین
  • قابل استفاده برای افرادی که دارای آسیب دیدگی هستند
  • عدم محدودیت وزن و سایز برای افراد بالای ۱۸ سال
  • افزایش بیش از ۲۰٪ قدرت و بیش از۵۰٪ استقامت طی ۸ هفته

ایکس بادی اختراعی پزشکی ورزشی است که برای تحریک عضلات بدن به فعالیت بیشتر و غیر قابل تصور صورت می‌گیرد، بطوری که ابتدا فرد لباسی خاصی به تن می‌کند و روی آن جلیقه به تن می‌کند، در این جلیقه ده دسته الکترود وجود دارد که توسط سیم مرتبط، به حافظه کامپیوتر متصل است و کامپیوتر به روش‌های مختلف می‌تواند پالس‌های متفاوتی بر هر یک از الکترودها بفرستد.

با ارسال پیام‌های الکتریکی قابل تنظیم، عضلات ده نقطه از بدن بطور هم‌زمان با تنش و انقباض عضلانی مواجه می‌شود فرزین جباری اضافه کرد: این سیستم تحریک، موجب انقباض ایزومتریک عضلات می‌گردد که بشکل متعدد در واحد زمان انجام می‌گیرد، سیستمی که ما بیشتر برای افراد آسیب دیده که تمرینات پویا برای آن‌ها مضر است بکار می‌بریم، ضمن این که در کنار تمرینات پویا، بعنوان کمکی به ورزشکاران نیز ارائه می‌دهیم، جباری اضافه کرد این سیستم را بدنسازانی که در مسابقات فیگور می‌گیرند بهتر درک می‌کنند زیرا شبیه فیگور گرفتنی است که کل بدن تحت فشار است و ده نقطه از بدن، دائما در حال انقباض و آزاد شدن تارهای عضلانی است. پس فشار بسیار زیادی به بدن وارد می‌شود. جالب اینجاست که فرد می‌تواند همزمان با این تحریکات سخت، نرمش و تمرین دیگری هم داشته باشد، بعنوان مثال نرمش کششی، حرکات ایستا، تمرین با وزنه، حرکات پلیومتریک و حرکات پویا که این تمرینات می‌توانند ترکیبی هم باشند. شدت پالس‌های دستگاه ایکس بادی قابل کنترل است و به عوامل مختلف بستگی دارد که مربی آگاه بهتر است در طول مدت استفاده از این دستگاه، دائما نظارت ویژه‌ای داشته باشد.

از خصوصیات دیگر این دستگاه، افزایش جریان خون در کل عضلات است که اسید لاکتیک موضعی را در بدن پخش می‌کند و آستانه تحمل اسید لاکتیک در بدن  افزایش می‌دهد که این خود به معنی پیشرفت ورزشی و تغییر در شکل بدن است، البته بدلیل اینکه اکثر افراد به این روش تحریک عضلانی عادت ندارند بعد از اجرای جلسات ابتدائی، ممکن است با درد لاکتیکی و گرفتگی عضلات مواجه شوند، فرزین می‌گوید اگر مکان‌هایی که این دستگاه را دارند قابلیت این را داشته باشد که فرد قبل و بعد استفاده از ایکس بادی، نرمش و ماساژ هم انجام گیرد، کارائی بیشتری مشاهده می‌شود.

تمرینات با دستگاه ایکس بادی به EMS نیز مشهور است که مخفف ماساژ ضربانی می‌باشد و برای بهبودی افرادیکه ضعف عضلانی دارند و مصدومیت ورزشی دارند بکار می‌رود.

الکترودهای جلیقه دستگاه ایکس بادی، فرکانس‌های پائینی در حدود ۱۵۰ ضربه در ثانیه و نیروی خفیف جریان برق کمتر از ۱۰۰ مگا آمپر که به نظر کم ضرر است را به بدن اعمال می‌کند، تنها نکته نگران کننده که ممکن است به ذهن برخی افراد برسد این است که آیا این جریانات الکتریکی در بدن ذخیره می‌شوند؟ و استفاده برخی مواد غذائی معمول همانند چای و قهوه و… که محیط خون و بدن را با PH متفاوتی روبرو می‌کند و یون‌های مثبت و منفی بدن و عضلات را تحت تاثیر قرار می‌دهد مضر است؟ و استفاده از مکمل‌های ورزشی، در این سیستم چه جایگاهی دارد؟ آیا این پالس‌ها با پالس‌های خود کار عضلات قلب، تداخل ایجاد می‌کند (آریتمی ضربان قلب، ایست قلبی)؟

  با چای ماچا چربی سوزی رو بیشتر کنید

در هر صورت این سیستم در گذشته هم مورد استفاده پزشکی و فیزیوتراپی و ورزشی به اشکال ساده‌تر قرار می‌گرفته و عوارض آن در حوزه پزشکی، قابل تعریف است.

جلیقه های XBody

جلیقه هایی که در کنار دستگاه استفاده می شوند انعطاف پذیری و عملکرد بالایی دارند، به طور کلی الکترودها، کابل ها، لباس زیر و جلیقه به صورت مجزا و منحصر به فرد عمل می کنند. XBody تنها جلیقه تمرینی EMS کل بدن است که دارای پدهای شانه برای تمرین عضله دلتا می باشد.
XBody همچنین با فراهم آوردن یک موسسه آموزشی EMS متعلق به صاحبان XBody، امکان دسترسی به روش های جامع و عمیق آموزش را فراهم کرده که به تمرین کنندگان اجازه می دهد بیشترین نتیجه را از تکنولوژی پیشرفته بگیرند.

XBody – تمرین کل بدن

تمریناتی که با تحریک الکتریکی عضلات (EMS) انجام می شود باعث فعال شدن تمام گروه های عضلانی اصلی در بدن در طول جلسه تمرینی شده و طی ۲۰ دقیقه تمرینات قدرتی با XBody، انقباض عضلانی تقریبا ۱۵۰ برابر بیشتر از انقباض عضلانی در تمرینات سنتی می باشد که این برابر است با حدود ۳۹۰۰۰ انقباض عضلانی در هر جلسه تمرین قدرتی. یک تمرین معمولی ۲۰ دقیقه ای XBody کل بدن معادل یک تمرین سنتی ۹۰ دقیقه ای (شامل تمرینات قدرتی، هوازی و توانبخشی) است.

XBody – اتصال ذهن و عضله

بر خلاف تمرینات باشگاهی و یا همان سنتی که در آن یک اتصال آگاهانه برای هدفمند کردن و جذب عضلات مورد نیاز در طول یک حرکت خاص نیاز است، XBody بدون مصالحه، پیام الکتریکی (پتانسیل عمل) را که به طور طبیعی توسط مغز از طریق سیستم عصبی مرکزی (CNS) به عضله منتقل می شود را کپی می کند. در تمرینات سنتی به طور معمول ۶ تا ۸ هفته زمان می برد تا این مسیرهای عصبی ایجاد و گسترش پیدا کنند، اما با XBody در همان جلسه اول این امر اتفاق می افتد. در تمرینات سنتی معمولا حدود ۴۰٪ از عضلات هنگام اجرای یک حرکت درگیر می شوند در حالیکه در تمرینات XBody این مقدار بیش از ۹۰٪ می باشد.
در مجموع، تمرینات XBody موجب افزایش تقاضای انرژی در بدن و در نتیجه سوختن کالری می گردد.

XBody – فیبر عضلانی

با تمرین XBody، میزان کلی فعال سازی فیبرهای عضلانی بسیار گسترده تر از تمرینات معمولی است که موجب جذب قابل توجهی از فیبرهای عضلانی قوی تر (Type II) شده و در نتیجه این امر باعث رشد قابل توجهی از بافت های عضلانی و افزایش میزان متابولیسم می شود.
این توانمندی XBody توجه جامعه ورزشی، ورزشکاران و قهرمانان مشهور جهان را به خود جلب نموده و باعث گرایش آنها به انجام تمرینات XBody در کنار تمرینات معمول خود به منظور ارتقای عملکردشان گردیده است.

نحوه سوزاندن کالری

دو نوع تمرین XBody وجود دارد که هر دو می توانند با مکانیسم های مختلف به کاهش وزن و چربی کمک کنند:

۱. یک نوع “تمرینات قدرتی” است که در آن کاهش وزن با ایجاد توده عضلانی بدون چربی به دست می آید. در طول تمرین با XBody و تا ۴۸ ساعت بعد از آن فعالیت و متابولیسم بدن در حال افزایش است. با توجه به افزایش حجم توده عضلانی و همراه با رژیم غذایی سالم، متابولیسم افزایش می یابد و کاهش وزن و چربی می تواند به طور معقول و دائمی صورت پذیرد.

  تی آر ایکس در خانه

۲. نوع دیگر تمرین با XBody “هوازی” می باشد که باعث افزایش چربی سوزی، گردش خون و هضم می گردد. تمرینات پویا و هوازی که در جلسات تمرینی انجام می شود یک روش قدرتمند برای سوزاندن چربی و کاهش وزن است.

کافی است تنها ۴ جلسه ترکیب دو تمرین فوق را انجام دهید تا نتایج قابل قبول آن را مشاهده نمایید!

ایکس بادی

سوالات متداول در مورد ایکس بادی XBODY

۱ – مزایای ایکس بادی چیست؟
ایکس بادی در سالن های ورزشی، مراکز سلامتی و زیبایی و همچنین در ورزش های رقابتی، توانبخشی و پزشکی امکان پذیر است. ورزشکاران برجسته و حرفه ای نیز علاوه بر تمرینات روزمره به منظور بهبود قدرت و سرعت خود از ایکس بادی استفاده می کنند. درمانگران جسمی از ایکس بادی برای تقویت ماهیچه های اطراف مفاصل و تمرینات هدفمند استفاده می نمایند. مربیان شخصی، ورزشگاه ها و مراکز زیبایی بر روی جنبه های تناسب اندام و زیبایی از جمله “شکل دادن بدن از طریق تشکیل عضلات و کاتابولیسم چربی، تحریک متابولیسم و محکم کردن بافت همبند” تمرکز می کنند.

۲ – آیا می توانم ایکس بادی را درازمدت انجام دهم؟
بله، شما می توانید طولانی مدت و به طور مرتب با آموزش معمول تمرین کنید. قدرت عضلات تنها با تمرینات منظم حفظ می شود. اگر مدت زمان طولانی تمرین نکنید، عضلات به وضعیت اولیه کاهش می یابد. درست مثل تمرینات قدرتی در روش های سنتی.

۳ – چرا ایکس بادی بسیار موثرتر و حتی بهتر از روش تمرینات سنتی است؟
هنگام تمرین با ایکس بادی بیش از ۹۰٪ عضلات به طور همزمان در طول هر انقباض در یک جلسه ی ۲۰ دقیقه ای فعال می شوند در حالی که در روش سنتی این اتفاق پس از سه جلسه یک ساعته به وقوع خواهد پیوست، این در حالیست که هیچگونه آسیبی به مفاصل وارد نمی شود. بنابراین در این روش بسیار سریعتر و موثرتر از روش سنتی به نتیجه خواهید رسید.

۴ – آیا تحریک جریان خطرناک است؟
خیر، تمرین با فرکانس تعریف شده در دستگاه ایکس بادی خطرناک نیست. چرا؟ عضلات ما به طور مداوم کار می کنند و در طول این فرایند پالس های الکتریکی کوچک ذاتی هر حرکت را آغاز می کنند. در طول تمرین با تحریک جریان این پالس به وضوح توسط پالس اضافی از خارج تقویت می شود. بنابراین این پالس ها برای بدن بیگانه نیستند.

۵ – آیا نیازمندی های خاصی لازم است تا بتوانم از ایکس بادی استفاده کنم؟
شما به هیچ وجه نیاز خاصی ندارید. هر فرد سالم می تواند از ایکس بادی استفاده موثر داشته باشد. فقط در موارد بیماری های خاص تمرین ایکس بادی مجاز نیست. تمام موارد منع کننده قبل از شروع آموزش طی یک مکالمه با شما بررسی خواهد شد.

۶ – با ایکس بادی چقدر از زمانم را می توانم ذخیره کنم؟
مهمترین جنبه ایکس بادی ، صرفه جویی در زمان است. بهبود کارایی که در ۱۸۰ دقیقه تمرین عادی به سختی قابل دست یافتن است در این روش تنها در۲۰ دقیقه امکان پذیر است. بطور خلاصه می توان گفت ایکس بادی روشی است با بازدهی بسیار بالا برای کل بدن در مدت زمان ۲۰ دقیقه در هفته که این زمان برای احساس موفقیت در طی چند هفته کافی است.

  بهترین زمان ورزش، چه ساعاتی در طول روز است؟

۷ – ایکس بادی چه مزایایی دارد؟
زمانی که عضله ها کار می کنند تراکم داخلی به شدت تحریک می شود و جریان خون افزایش یافته که این امر باعث اثر مثبت بر روی پوست و افزایش هماهنگی بدن شده و همچنین سلولیت به طور موثری کاهش می یابد به طوری که پس از تمرین شما احساس آرامش و شادابی خواهید کرد. ایکس بادی همچنین عملکرد فیزیکی را بهبود می بخشد و شما احساس سلامت و انعطاف پذیری بیشتری خواهید داشت و دیرتر احساس خستگی خواهید کرد. به طور خلاصه، در مقایسه با روش های تمرینی سنتی، ایکس بادی مزایای تمرین شدید را در زمان بسیار کم به شما ارائه می دهد.

۸  – آیا می توانم با ایکس بادی وزن کم کنم؟
بله، در مرحله اولیه تمرین شما کم شدن سایزتان را کاملا احساس خواهید کرد و در مرحله دوم چربی های انباشته مورد حمله قرار می گیرند. همچنین شما به دلیل افزایش فعالیت عضلات روزانه کالری بیشتری خواهید سوزاند، یعنی مصرف انرژی افزایش می یابد. بنابراین هدف های تمرینی تقویت می شوند و علاوه بر کاهش حجم، وزن شما نیز کاهش خواهد یافت. ایکس بادی یک متد ایده آل برای تغییر رژیم غذایی است تا به طور موثر کاهش وزن و چربی را تجربه کنید.

۹ – چه زمانی می توانم نتیجه را ببینم؟
شما بعد از اولین جلسه تمرین تغییراتی را احساس خواهید کرد. موفقیت قابل مشاهده مانند وضعیت بهتر، معمولا در چند جلسه تمرین تنظیم می گردد. از بین رفتن چربی ها، افزایش قدرت و بهبود ظاهر پوست، در طول چهار یا شش هفته قابل مشاهده و اندازه گیری است. لازم به ذکر است که شرایط فیزیکی در شروع تمرینات و همچنین نوع تغذیه در نتیجه گیری سریع تاثیر بسزایی دارد. ما یک یا دو جلسه تمرین ۲۰ دقیقه ای در هفته را توصیه می کنیم.

۱۰ – آیا ایکس بادی افراد تنبل را به ورزش کردن راغب می کند؟
بله، ایکس بادی دقیقا این گروه از افراد که سال ها به دلایل مختلف از جمله کمبود وقت، دیر نتیجه گرفتن در روش های تمرینی دیگر و غیره ورزش نکرده اند را مجبور می کند دوباره تمرین کنند. بنابراین شروع خوبی برای ترکیب ورزش و ایجاد انگیزه در زندگی روزمره است. شما می توانید بدنتان را بهتر بشناسید و لذت بردن از فعالیت بدنی که چطور و چه زمانی عضله ها منقبض می شوند را احساس کنید.

۱۱ – آیا رشد سریع عضله با ایکس بادی امکان پذیر است؟
بله، شما می توانید حداکثر موفقیت را با این روش به دست آورید که این امر در چنین زمان کوتاهی در روش سنتی امکان پذیر نیست، زیرا در تمرین با ایکس بادی بسیاری از گروه های عضلانی به طور هم زمان مورد استفاده قرار می گیرند و فشار روی مفاصل کاملا از بین می رود و رشد عضلات سریع تر خواهد بود.

۱۲ – آیا جریان الکتریکی در این روش عوارض جانبی دارد؟
خیر، طبق بررسی های رسمی و علمی هیچ عارضه جانبی منفی برای انسانهای سالم وجود ندارد. برعکس، بسیاری موارد مثبت وجود دارد. لازم به ذکر است درمان از طریق جریان الکتریکی نیز از بخش های شناخته شده تکنیک های کلاسیک فیزیوتراپی از دهه ۱۹۵۰ است.

۱۳ – آیا این جریان الکتریکی ممکن است به قلب من آسیب برساند؟
خیر، فرکانس تعریف شده در دستگاه منحصرا عضلات اسکلتی رشته ای را فعال می کند و دیگر اعضاء از جمله قلب در دسترس این جریان ها نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *