استایل خانم‌ها, لباس زنانه, مد و استایل

بررسی کامل انواع لباس عروس و تاریخچه آن

انواع لباس عروس و تاریخچه آنها| احتمالا بارها فکر کردید که چرا لباس عروس سفید است و این اتفاق از کجا سرچشمه می‌گیرد.

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۰ دقیقه

فهرست مطالب

با هم انواع لباس عروس و تاریخچه این اتفاق را بررسی خواهیم کرد که چه شد این رنگ به یک المان تبدیل شد پس با ما همراه باشید.

لباس عروس از اول سفید نبود و زمانی سفید شد که ملکه ویکتوریا با شاهزاده آلبرت در سال ۱۸۴۰ ازدواج کرد و پارچه ابریشم سفید را برای مراسم خود انتخاب کرد. این اتفاق یک شوت و هنجارشکنی در آن زمان محسوب می‌شد. چرا که اشراف لباس‌های رنگی، گلدوزی شده و طلایی به همراه خزر و جواهرات می‌پوشیدند.

این لباس سفید با یک پیام مهم که در خود نهفته بود پا به عرصه میدان گذاشت. انگار می‌خواست با این حرکت بگوید که روند اداره کشور هم با صرفه جویی در اشرافی‌گری پیش خواهد رفت. اما قبل از ملکه ویکتوریا این ماری یکم اسکاتلند بود که در سال ۱۵۵۹ لباس عروس سفید پوشید.

جالب است بدانید که در پیش از زمان هنجار شکنی ملکه ویکتوریا، لباس عروس ها در رنگ هایی مثل مشکی، قهوه ای، خاکستری آبی و زرد دوخته می‌شود. حتی ملکه با انتخاب تورش صنعت توربافی روستا را رونق بخشید.

  آیریس آپفل؛ ملکه مد جهان

 

رنگ و پارچه

سفید مناسب ترین رنگ در انواع لباس عروس است. پارچه و جنس آن هرچه باشد باز هم رنگ سفید مناسب است چرا که این رنگ نمادی از معصومیت دخترانه و قلب پاکی است که به عشق هدیه خواهد شد.

در ابتدا فقط طبقه اشراف می‌توانستند از رنگ سفید برای لباس عروس استفاده کنند. نگهداری از آن کار آسانی نبود چرا که خبری از خشکشویی و اتوشویی نبود به همین دلیل طبقه کارگر و متوسط نمی توانستند آنها را تهیه کنند. اما اوضاع طوری پیش رفته بود که همه دختران آرزو پوشیدن لباس عروس سفید داشتند.

اما همه گیری پوشیدن لباس عروس سفید از اونجایی شروع شد که یک خانمی در سال ۱۹۱۱ در آستانه ازدواج برای روزنامه واشنگتن تایمز نامه نوشت و پیشنهاد داد لباس سفید و پشمی بخرند که امکان رنگ کردن داشته باشد تا بتوان در دفعات متعدد از آن استفاده کرد.

بعد از جنگ جهانی دوم با قصد ازدواج سربازان از جنگ برگشته، طبقه متوسط هم شروع به پوشیدن لباس عروس سفید کردند و کم کم اتحادیه تولید لباس عروس رونق پیدا کرد. در واقع آزاد شدن رنگ سفید برای همه یک جور قدردانی از سربازانی بود که جان خود را برای دفاع از کشور به خطر انداخته بودند.

  برای داشتن استایل بهتر و شیک‌تر سراغ یک خیاط ماهر بروید

البته جایگاه هالیوود در تاثیرگذاری بر انواع لباس عروس را فراموش نکنید. تصاویر ازدواج افراد معروف با لباس سفید نقش بسیار مهمی در رواج آن داشت و این اتفاق دنیا را متقاعد کرد که عروس باید لباس سفید بپوشد. البته در این میان افرادی بودند که به لباس سفید علاقه نداشتند و ترجیح می‌داد رنگ‌هایی مثل طوسی روشن یا صورتی ملایم بپوشد.

تاریخچه رنگ سفید در انواع لباس عروس

یکی دیگر از اتفاق های مهم در سفید بودن لباس عروس ازدواج پرنسس دایانا در سال ۱۹۸۱ میلادی بود که بازتاب گسترده‌ای داشت و بیشتر به شخصیت های دیزنی مثل سیندرلا نزدیک شده بود. لباسی با شکوه و پف دار با یک دنباله بلند.

این لباس هنوز هم منبع الهام طراحی بسیاری از لباس عروس های دنیا است.باز هم مثل همیشه مد تغییر کرد و به جای سفید در سال‌های بعد رنگ هایی مثل طلایی مد شد اما صرفا مد و نتوانست جایگاه تثبیت شده رنگ سفید را دریافت کند. در سال ۱۹۶۰ لباس عروس آستین بلند طراحی شد و تورها کوتاه تر شدند و عروس ها موهای خود را جمع کرده و پشت می‌بستند.

در سال ۱۹۸۰ لباس‌ها حجیم شدند، تورها بلند و آستین پف به خود گرفت. همه اینها تحت تأثیر لباس عروس پرنسس دایانا بود.

در سال ۱۹۹۰ گلدوزی مد شد و طراحان شروع به مروارید دوزی کردند و مجددا رو به آستین های بلند و پفی مدل دار آوردند و سینه بند ها جزو لباس عروس شدند.

  استایل سرتاپا سفید
چی بپوشم
چی بپوشم

از سال ۹۰ به بعد تنوع لباس عروس بالا رفت و هر امکانی در طراحی لباس عروس وجود داشت و عروس‌ها از دست کلیشه‌های جامعه رهایی پیدا کردند.

انواع لباس عروس

لباس عروس مدل های مختلفی دارد:

مدل پف دار: که برای همه اندام ها مناسب است اما برای گلابی بهتر است. اگر لاغر و ریز هستید پیشنهاد نمی‌شود زیرا ریز تر نشان می دهد.

مدل بعدی کلوش است که پف قبلی را ندارد و ساده تر است. این لباس عروس برای همه اندام ها مناسب است.

مدل بعدی برش روی باسن است که معمولا تا باستان چسبیده و بعد از آن فرم کلش به خود می گیرد یا چین دار می شود. اگر شکم صافی ندارید و خط کمرتان صاف نیست این مدل را به شما پیشنهاد نمی‌دهیم.

مدل بعدی از انواع لباس عروس ترومپت است که تا پایین باسن تنگ است و بعد از آن حالت فون به خود می‌گیرد آزاد می‌شود. این مدل بیشتر مناسب افرادی است که کمر باریک و اندامی منحنی دارند و افرادی که لاغر یا ریز هستند. اگر اندام ساعت شنی دارید.

اگر شکم و پهلو دارید و اندام سیب هستید بهتر است از انتخاب این مدل صرف نظر کنید.لباس عروس کوتاه مدل بعدی از انواع لباس عروس است که کمی غیر رسمی تر می‌باشد. در واقع کمتر کسی علاقه به لباس عروس کوتاه دارد و معمولا دوخت آن سفارشی است.

  "راهنمای جامع برای خرید اکسسوری دخترانه: نکات مهم برای انتخاب بهترین لوازم تزئینی"

مد و فشن

مد و فشن همیشه درگیر مسائل سیاسی و تاریخی بوده و خواهد بود و جاده های پر پیچ و خمی را تجربه کرده است و یکی از دلایل محبوبیت این حوزه تاثیرپذیری از اتفاقات مهم و اشخاص تأثیرگذار دنیا است و همین باعث می‌شود که در نگاه کلی از هنر های غیر ضروری و تجملی جدا شود و به یک حرفه و کرکتر تبدیل شود. شما از روی مد و فشن می توانید نبض دنیا و زمانه را در هر دوره دریافت کنید.

در این مقاله سعی کردیم با نگاهی مختصر اما کاربردی به تاریخچه لباس عروس بپردازیم و در مورد انواع لباس عروس صحبت کنیم. از میان انواع لباس عروس دهه های مختلف کدام دوره و مدل مورد علاقه شما است؟ نظر خود را درباره ملکه ویکتوریا قدرتمند و این هنجار شکنی بی سابقه بگویید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نویسنده: سپیده

اولین کسی که لباس عروس سفید پوشید چه کسی بود؟

ملکه ویکتوریا

در گذشته لباس عروس چه رنگی بود؟

مشکی، قهوه‌ای، آبی، زرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *