استایل آقایان, کیف و کفش مردانه, مد و استایل

بهترین راهنما برای ست کردن کفش آکسفورد و ساختن جذاب ترین استایل!

ست کردن کفش آکسفورد مردانه

ست کردن کفش آکسفورد | کفش‌ آکسفورد در کمد لباس هر مرد شیک پوشی وجود دارد. این کفش بهترین گزینه برای موقعیت‌های رسمی و ست شدن با کت و شلوار است.

شما می‌توانید با یک کفش آکسفورد برای رویدادها، جشن‌ها، مهمانی‌های رسمی، عروسی و جلسات کاری حاضر شوید. اگر این کفش را در کمد لباس خود ندارید، حتماً آن را بعد از خواندن این مقاله تهیه کنید و از ست کردن آن لذت ببرید.

کفش آکسفورد چیست؟

کفش آکسفورد شیک و ساده، بی عیب و نقص و همه کاره است. آکسفورد، محبوب ترین کفش برای مردان شیک پوش و خوش استایل است. اولین ویژگی بارز این کفش، طراحی بسته در قسمت بند کفش است. این مدل کفش‌ها برای رویدادهای رسمی مانند جلسات کاری، عروسی، محل کار و… کاربرد دارد.از ویژگی‌های دیگر کفش آکسفورد این است که قسمت بالایی آن، به طور کامل روی تمام سطح پای شما کشیده می‌شود. کفش‌های آکسفورد در تنوع زیادی طراحی و تولید می‌شوند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

انواع کفش آکسفورد

آکسفورد ساده: از سنتی‌ و رسمی‌ترین مدل کفش‌های آکسفورد، طرح ساده آن است. این مدل همان طور که از نام‌اش پیداست بدون تزئینات و یا با جزئیات خیلی کم طراحی می‌شود.

  بهترین و به روزترین پیشنهادها برای خرید مانتو برای افراد چاق

آکسفورد بدون برش: کفش‌های آکسفورد بدون برش، به صورت یک تکه از چرم ساخته می‌شوند. در این مدل هیچ گونه درزی به جز قسمت پاشنه کفش وجود ندارد.

آکسفورد کلاهک پنجه‌ای: این مدل از کفش آکسفورد دارای یک تکه درز در قسمتی که انگشتان پا قرار دارند، می‌باشد. همین کلاهک یا درز، این مدل از کفش‌های آکسفورد را برای موقعیت‌های نیمه رسمی مناسب‌تر کرده است.

آکسفورد بروگ

احتمالاً طرح بروگ را روی کفش‌های آکسفورد و دربی دیده‌اید. این مدل کفش‌ها دارای سوراخ‌های تزئینی هستند که عموماً در قسمت جلوی کفش قرار می‌گیرند. این سوراخ‌ها بیشتر به حالت M یا W در قسمت پنجه طراحی می‌شوند. کفش آکسفورد بروگ به نسبت آکسفورد ساده، دارای رسمیت کمتری است.

ست کردن کفش آکسفورد مشکی

رنگ مشکی، همیشه مد بوده و قابلیت ست شدن با هر رنگی را دارد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنم حتماً یک آکسفورد مشکی در کمد لباس خود داشته باشد. آکسفورد مشکی، کفشی شیک و مجلسی است که چه از نوع براق و چه مخمل آن کاربرد دارد و در بسیاری از موقعیت‌ها قابل استفاده است.برای ست کردن کفش آکسفورد مشکی در یک مراسم رسمی، از کت شلوار مشکی، پیراهن سفید مجلسی، کراوات و پوشت طرح‌دار استفاده کنید. این ترکیب می‌تواند در یک جمع مردانه شما را متمایز و زیباتر نشان بدهد.

برای رفتن به یک مراسم عروسی پیشنهاد می‌کنم از یک کت و شلوار سرمه‌ای، پیراهن کلاسیک، کراوات و پوشت طرح‌دار استفاده کنید. توجه داشته باشید که انتخاب رنگ کراوات و پوشت با کت و شلوار شما مطابقت داشته باشد. رنگ‌هایی مانند زرشکی، زرد، خردلی، نارنجی و آبی روشن بهترین گزینه برای انتخاب کراوات یا پوشت هستند.

  7 راه برای خلاصی از چروک های لباس بدون استفاده از اتو

ست کردن کفش آکسفورد قهوه‌ای

بعد از مشکی، رنگ قهوه‌ای به عنوان رنگی پرطرفدار بین آقایان شناخته می‌شود. کفش قهوه‌ای در انواع طیف روشن تا تیره وجود دارد. آکسفورد قهوه‌ای روشن برای رویدادهایی که رسمیت کمتری دارند انتخابی مناسب‌تر است. همچنین آکسفورد قهوه‌ای تیره برای رویدادهای رسمی‌تر گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

برای ست کردن کفش آکسفورد قهوه‌ای به سراغ کت شلوار آبی کلاسیک بروید. رنگ آبی به خوبی می‌تواند با کفش قهوه‌ای هماهنگ شود. حتی اگر دوست دارید از کت تک استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنم یک شلوار سرمه‌ای و یا آبی کلاسیک را با کفش قهوه‌ای امتحان کنید.

ست پیشنهادی بعدی با کفش آکسفورد قهوه‌ای، انتخاب کت شلوار طوسی با قهوه‌ای است. به یاد داشته باشید که طوسی‌های تیره‌تر شما را جوان‌تر از طوسی‌های روشن‌تر نشان می‌دهد. در نتیجه اگر می‌خواهید جوان و خوش‌استایل دیده شوید، از ست کت شلوار طوسی متوسط یا تیره به همراه کفش آکسفورد قهوه‌ای کمک بگیرید.

اگر کت و شلوار مشکی دارید و می‌خواهید با آن بهترین ست‌ها را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم مطلب ۷ پیراهنی که با کت شلوار مشکی استایل فوق العاده ای را می سازند! را مطالعه بفرمائید.

ست کردن کفش آکسفورد بروگ

همان طور که بالاتر نیز اشاره شد، کفش‌های آکسفورد مدل بروگ، دارای سوراخ‌های تزئینی در جلو کفش هستند. این مدل بسیار پرطرفدار بین جوانان است و رسمیت کمتری به نسبت دیگر کفش‌های آکسفورد دارد.برای ست کردن کفش آکسفورد بروگ به سراغ کت شلوارهای رسمی تا نیمه رسمی بروید. انتخاب کفش آکسفورد بروگ برای موقعیت‌هایی مانند بیزینس کژوال و اسمارت کژوال مناسب هستند.

  اکسسوری چیست و به چه چیز هایی گفته میشود

استایل رسمی با کفش آکسفورد

در یک استایل رسمی همه چیز باید رسمی باشد. یعنی نمی‌توان پیراهن نیمه رسمی را با کت شلوار و کفش رسمی پوشید. پیراهن‌های رسمی دارای لوگو، برش اضافی نیستند. در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر در این خصوص، مقاله ۹ تکنیک فوق العاده برای ست کردن پیراهن مردانه مجلسی را بخوانید.

برای انتخاب کفش نیز باید این موضوع را مد نظر قرار دهید. یعنی آکسفورد مدل ساده انتخابی بسیار مناسب برای استایل‌های رسمی هستند. همچنین به تمیز بودن کفش‌تان دقت کنید و حتماً قبل از استفاده آن را واکس بزنید.

کفش آکسفورد مشکی چرم بیشترین رسمیت را دارد. این کفش با یک تاکسیدو و پیراهن مردانه مجلسی برای آقا دامادها انتخابی بی نظیر خواهد بود.

استایل نیمه رسمی با کفش آکسفورد

برای ایجاد یک استایل نیمه رسمی، مدل‌های کلاهک دار و بروگ گزینه‌های بهتری هستند. برای ست کردن کفش آکسفورد بروگ در یک استایل نیمه رسمی به سراغ شلوارهای پارچه‌ای و یا کتان بروید.رنگ‌های سرمه‌ای، قهوه‌ای، کرم و بژ انتخاب‌هایی عالی برای ست شدن با کفش آکسفورد بروگ قهوه‌ای و مشکی هستند.

  راز های خرید جذاب ترین لباس ها در دوران بارداری

انتخاب کت تک سرمه‌ای، پیراهن اسمارت (نیمه رسمی)، شلوار کرم به همراه کفش آکسفورد بروگ قهوه‌ای استایل متفاوتی را برای شما ایجاد می‌کند.

استایل کژوال با کفش آکسفورد

بارها در این مقاله توضیح دادیم که کفش آکسفورد بیشتر مناسب موقعیت‌های رسمی است، اما مدل‌های متنوعی از آکسفوردها هستند که نیمه رسمی بوده و حتی برای استفاده روزمره نیز کاربرد دارند.

شما می‌توانید برای ست کردن کفش آکسفورد در یک استایل کژوال، شلوار جین استفاده کنید. اما نه هر شلوار جینی! شلوار جینی را انتخاب کنید که راسته و کلاسیک باشد. همچنین رنگ‌های تیره‌تر مانند سرمه‌ای و یا آبی کلاسیک انتخابی مناسب‌تر خواهند بود. در نتیجه هرگز نباید شلوار زاپ دار و پاره را با آکسفورد بپوشید.

برای انتخاب کفش آکسفورد در استایل کژوال به سراغ مدل‌های بروگ و کلاهک دار در رنگ‌های عسلی، آبی و… بروید.

نویسنده : مائده کاظمی

چرا باید کفش آکسفورد داشته باشیم؟

کفش آکسفورد یک کفش رسمی است که با توجه به تنوع در طراحی و رنگ آن قابل ست شدن با کت شلوار، کت تک، پیراهن و شلوار و حتی شلوار جین را نیز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *