استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

بهترین رنگ ها برای لباس مردانه کدامند ؟

رنگ در لباس مردانه
بهترین رنگ ها برای لباس مردانه کدامند ؟

رنگ در لباس مردانه نشانگر شادابی و نشاط در کنار وقار است، چند رنگ سراغ دارید که می‌تواند این ویژگی را داشته باشد؟ چند ترکیب رنگی باهم را می‌شناسید که می‌تواند این ویژگی را در استایل رنگی شما ایجاد کند؟ مسلماً اگر یک حرفه‌ای در زمینه مد نباشید، دلهره و اضطراب به سراغتان خواهد آمد؛ اما نگران نباشید. ترکیب‌بندی رنگ در مردان فقط نیاز به دانستن چند نکته است. همراه «چی بپوشم» باشید تا سه قانون مهم در مورد ترکیب کردن رنگ لباس‌ها را بدانید.

تا به حال شده است که به قفسه و آویز لباستان نگاه کنید و به خودتان بگویید: این همه لباس دارم و نمی‌دانم چه چیزی باید بپوشم! اگر این اتفاق برای شما حتی یک‌بار هم افتاده باشد، چی بپوشم به شما یاد خواهد داد که با استفاده از ترکیب رنگی در لباس‌هایتان، انواع مختلفی از استایل های مورد استفاده در محیط کار و بیرون را برای خودتان داشته باشید. پس از فراگرفتن سه نکته‌ای که در ادامه خواهیم گفت، شما مجموعه‌ای متنوع از استایل لباس پوشیدن برای خودتان خواهید داشت. با توجه به سن و بودجه‌تان می‌توانید لباس اضافه کنید و یا با همین لباس‌ها کار خودتان را شروع کنید. قبل از خواندن ادامه مطالب، بهتر است سری به جالباسی شما بزنیم. اگر همه لباس‌هایتان فقط برای این خریداری شده‌اند که سردتان نشود و یا همگی آن‌ها کلاسیک هستند، بهتر است سری به قفسه لباس‌های «چی بپوشم» بزنید و برای خودتان کمی لباس و اکسسوری خاص و شیک تهیه کنید تا جالباسی خودتان را ارتقاء دهید.

  راهنمایی خرید مانتو ارزان

نکته اول: روی رنگ‌های خنثی تمرکز کنید

روی رنگ‌های خنثی تمرکز کنید

به همه ترکیب‌بندی رنگی برای لباستان مثل یک پیتزا خوش‌رنگ فکر کنید. پیتزایی که در طبقه اولش نان و پنیر دارد و روی طبقه دوم رنگ‌های مختلف که طعم‌های متفاوتی دارد اضافه شده است. شما با تغییر ترکیب رنگی، مزه‌های متفاوت ایجاد خواهید کرد. به نظر شما کدام قسمت پیتزا مهم است؟ پایه یا رویه؟ برای داشتن یک پیتزا خوب باید نان و پنیر خوبی استفاده کنید. ترکیب رنگی خوب است که پایه رنگی مناسب با رنگ‌های خنثی داشته باشد. رنگ‌های خنثی عبارت‌اند از:

  • سیاه
  • سفید
  • خاکستری
  • آبی آسمانی و آبی تیره (نیرو دریایی)
  • قهوه‌ای
  • سبز زیتونی

این‌ها مواردی هستند که بیشتر از بقیه رنگ‌ها استفاده می‌شوند. داشتن رنگ پایه خوب قدم مهمی در انتخاب رنگ و ترکیب لباستان است از این به بعد می‌توانید به راحتی انتخاب‌های دیگر را انجام دهید. به همین دلیل ساده سعی کنید در جالباسی خودتان از این رنگ‌ها بیشتر داشته باشید. هر رنگ پایه و خنثی خوب می‌تواند یک استایل خاص درست کند. برای اینکه درصد درستی از تعداد و نوع رنگ‌های داخل یک جالباسی متنوع و متناسب اطلاع داشته باشید به تصویر زیر دقت کنید (اعداد نشان درصد تشکیل دهنده رنگ در میان باقی رنگ‌های لباس داخل کمد است). با داشتن لباس‌های خنثی و غیر خنثی به سراغ قانون بعدی برویم.

  راهنمای پوشیدن انواع شلوار
روی رنگ‌های خنثی تمرکز کنید

قانون دوم: کمی رنگ روشن‌تر به ترکیب رنگی خودتان اضافه کنید

قانون دوم: کمی رنگ روشن‌تر به ترکیب رنگی خودتان اضافه کنید

می‌توانید با استفاده از این قانون کمی جسارت بیشتری در ترکیب کردن رنگ‌ها بکار ببرید. مثال پیتزا یادتان هست؟ فکر کنید که همه نان و پنیر پیتزا خوب باشد اما آنچه روی پیتزا ریخته شده است هیچ هماهنگی با هم نداشته باشند! سبزیجات با گوشت، ادویه با مخلفات. همین اتفاق ممکن است برای ترکیب‌بندی رنگی لباس‌هایتان هم اتفاق بیفتد.

می‌توانید با استفاده از تکه‌های کوچک رنگی که دارای ویژگی رنگی چند شماره روشن‌تر از لباسی که می‌خواهید تکه‌ای به آن اضافه کنید، تضاد رنگی خوشایندی ایجاد کنید که باعث شود تضاد رنگی بیرونی‌تر از بین برود (تضاد بین سبزیجات با گوشت). یک دستمال جیبی زرد یا صورتی نمونه‌ای از مواردی است که می‌توانید با ژاکت ورزشی زغالی و تمام لباس‌هایی که رنگ خنثی دارند ترکیب کنید (پیراهن سفید، آبی، شلوار آبی تیره، کمربند مشکی). همین کار را می‌توانید به‌وسیله کراوات قرمز و یا دکمه‌های طایی روی کت با رنگ خنثی انجام دهید.

در مورد کفش‌هایتان کمی دقت کنید. طیف رنگی سیاه، در برخی از موارد همانند لباس‌های رسمی، تنها گزینه پیش روی شما است. استفاده از رنگ قهوه‌ای روشن هم می‌تواند به استایل شما و شیک دیده شدن کمک فراوانی کند. برای ترکیب‌بندی دقیق‌تر می‌توانید به مقاله ست کردن کفش با لباس مراجعه کنید.

  خرید اینترنتی یا حضوری؟

اما اگر دوست دارید که کت و شلواری سفید و روشن به جای کت و شلوار تیره بپوشید چه‌کار باید کنید؟ کمی ریسک می‌توانید کنید و از مقاله ست کردن کت و شلوار رنگی در «چی بپوشم» استفاده کنید و یا از دوستان خودتان برای لباستان پیشنهاد بگیرید.

نکته سوم: رنگ پوستتان مهم است اما نه چندان زیاد

رنگ پوستتان مهم است اما نه چندان زیاد

اغلب مردان وقتی لباسی را برای اولین بار با رنگ متفاوت به تن می‌کنند با تعجب از خودشان می‌پرسند: این رنگ هم خوب است؟ جواب این سؤال آن‌چنان‌که برای شما پیچیده و مهم است در زمینه ترکیب کردن رنگ لباس‌هایتان چندان مهم نیست. جواب شما هر چه باشد، محدودیتی برای ترکیب رنگی شما در لباس ندارد. این اصلاً مهم نیست؟ خیر، حداقل ده درصد برایتان مهم باشد که رنگ پوست و لباس ترکیب درستی است یا نه. بیشتر تمرکز خودتان را برای درست انجام دادن دو نکته قبل‌تر صرف کنید.

رنگ‌های خنثی بدون در نظر گرفتن رنگ پوست برای همه خوب است. کنتراست رنگی بین پوست و لباس در اغلب موارد می‌تواند بسیار شیک هم باشد. اگر دو نکته قبل تر را به خوبی رعایت کرده باشد نباشد نگران کنتراست بین رنگ پوست و لباس باشید.

تمامی نکاتی که در مورد رنگ‌بندی لباس گفته می‌شود، کامل و جامع نیستند. بنا براین تمامی قوانین گفته ‌شده دقیق نیستند، از این قوانین و سایر موارد ذکر شده استفاده کنید تا بتوانید ترکیب رنگی دلخواه خودتان را بسازید. این همان جایی است که باید از خودتان پیروی کنید. با تمرین می‌توانید با یک نگاه ساده جلو آینه تشخیص دهید آیا ترکیب رنگی مناسب برای مراسم خاص آن روز درست کرده‌اید یا نه. این توانانی باعث افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد. ایده خودتان را با دیگران در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا دوستان شما هم استفاده کنند.

  ترفندهایی برای پوشیدن لباس‌های تکراری به روش جدید و جالب

منبع سابت چی بپوشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *