استایل خانم‌ها, لباس زنانه, مد و استایل

بهترین روش برای شستن لباس های نخی در تابستان چیست ؟

 

یکی از دغدغه های همه ما با گرم تر شدن هوا شستن لباس های نخی به دفعات زیاداست . پالتو و ژاکت زمستانی خیلی دیر کثیف می شوند و نیاز به شست و شوی مداوم ندارند . به همین دلیل گاهی تا سال ها خراب نمی شوند و  می توان آن ها را پوشید. برخلاف آن پیراهن های نخی تابستانی بطور مستقیم با بدن در تماس هستند و نیاز به شستن بیشتری دارند. برای جلوگیری از آسیب به پیراهن های تابستانی رعایت چند نکته کافیست که در ادامه خواهید خواند…

آب رفتن لباس ها با الیاف طبیعی

 یکی از غم انگیز ترین اتفاق هایی برای لباس های پنبه ای می تواند بیافتد، آب رفتن آن هاست. این موضوع از این جهت ناراحت کننده است که سایز لباس تغییر می کند و گاهی دیگر قابل استفاده نیست. دلیل آن نیز الیاف طبیعی پنبه ی درون پارچه است. آن ها آب را به مقدار زیادی جذب می کند؛ به همین علت جمع شده و پارچه کوتاه یا تنگ می شود. سعی کنید پارچه هایی را بیشتر انتخاب کنید کنیدکه با پلی استر یا الیاف مصنوعی ترکیب شده اند. آن ها دیرتر چروک می شوند و دوام بیشتری دارند.

آب رفتن لباس ها با الیاف طبیعی

شستن لباس های نخی با دست

اگر می خواهید که لباس های نخی تان آسیب کمتری ببنند و و مثل روز اول درخشان باقی بمانند؛ باید آن ها به روش صحیح شسته و نگهداری کنید. اما مهم ترین و اولین نکته شستن در آب سرد است . پیشنهاد ما این است که تا جای امکان با دست و شوینده ی ضعیف بشورید.  زیرا پارچه های پنبه ای حساس و مقاومت کمی دارند. پس بهترست آن ها را  با ملایمت و در آب خنک  بشورید.

  انتخاب‌های عجیب استایل در سریال دراکولا

شستن لباس های نخی با دست

چنگ نزنید

پس از شستن لباس های نخی ،  آن ها را اصلا چنگ نزنید و برای آب گیری نچلانید. این کار علاوه بر اینکه به بافت پارچه آسیب می زند باعث ایجاد چروک نیز می شود. فقط کافی است آن را در یک تشت آب سرد، بصورت تاشده به مدت چند دقیقه خیس کنید.سپس شوینده ای ملایم بر روی آن بریزید و با دست به آرامی روی آن بکشید. مطمئن باشید با این روش لباس دوست داشتنی خود را تا مدت ها می توانید بپوشید.

 

شستن لباس های نخی در ماشین

اگر از ماشین لباسشویی برای شستن لباس های نخی استفاده می کنید، حتما آن را پشت و رو کنید. از پودر های بدون آنزیم استفاده کنید و تنظیمات ماشین را در دور کم بگذارید. بلافاصله پس شستو نیز از ماشین خارج کنید تا چروک نشوند.

شستن لباس های نخی در ماشین

چگونه آن ها را خشک کنیم ؟

بعد از شستن لباس نباید آن را بچلانید بلکه با یک حوله آب آن را بگیرید. بعد دو  یا سه بار آن را تکان دهید و روی چوب لباس در هوای آزاد قرار دهید . فراموش نکنید که لباس باید حتما در حال صاف قرار بگیرد. زیرا ممکن است پس از خشک شدن خطوط  چروک روی آن باقی بمانند. هم چنین روی لباس گیره نزنید چون باعث تغییر شکل آن قسمت می شود. نور مستقیم آفتاب نیز می تواند به رنگ و بافت پارچه آسیب بزند پس در شب یا سایه، لباستان را خشک کنید.

  راهنمای کامل ست کژوال و اسمارت با شلوار جین آبی روشن

چگونه آن ها را خشک کنیم ؟

اتو کردن

برای اتو کردن پیراهن های پنبه ای حتما از بخار یا اسپری آب استفاده کنید . زیرا الیاف طبیعی در حال نم و مرطوب بهتر اتو می شوند. آن را می توان با دمای بالا اتو کرد ولی ممکن است روی آن ها برق بیافتد . بهترین راه اینست که آن ها را پشت و رو کنید و یک پارچه ای دیگر، بصورت غیرمستقیم اتو کنید.

اتو کردن

امیدوارم ازخواندن این مقاله لذت برده باشید. ازاین پس دیگر نگران شستن لباس های نخی و خراب شدن آن ها نباشید. لطفا نظر و پیشنهاد هاتون رو برامون بنویسید.

گرداوری عاطفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *