چی بپوشم؟, مد و استایل

بهترین لباس مناسب کویر چیست؟

اولین سوال هر فردی که قصد کویرگردی دارد این است که برای داشتن بهترین لباس مناسب کویر چه چیزی بپوشم؟

کویرگردی از تفریحات مورد علاقه خیلی از مردم است. شما قرار است پیاده‌روی زیادی انجام دهید و جنب‌وجوش فراوانی داشته باشید، پس حتی کفشی که می‌پوشید هم اهمیت دارد. نمی‌شود کفشی که برای رودخانه و روزمره خود استفاده می‌کنیدرا در کویر بپوشید. پس هرجا اصول پوشش خودش را دارد.

بهترین زمان سفر به کویر؟

بهترین زمان سفر به کویر، پاییز تا اوایل بهار است؛ به خصوص در زمستان که از گزند حیوانات بیشتر از فصل‌های دیگر در امان هستید؛ اما باز هم هر کویری سیستم و آب و هوای متناسب با خودش را دارد و لباس مناسب کویر را میطلبد. جالب است بدانید که علاوه بر لباس‌های خنک، برخلاف تصورتان لباس‌های گرم هم باید همراه خود داشته باشید. در هر صورت انتخاب درست لباس در برنامه کویرگردی از بدنتان محافظت می‌کند.

رنگ مناسب برای لباس کویر

سعی کنید از لباس‌های رنگ روشن استفاده کنید که تهیه شده از الیاف طبیعی مثل پنبه هستند، تا از تعریق زیاد جلوگیری کند و شما را کلافه نکند. بهتر است رنگ لباستان خنثی هم باشد؛ زیرا در صورت خاکی و کثیف شدن آنچنان کثیف به نظر نرسد.

  لباس و استایل مناسب سفر به جنوب چیست؟

لباس مناسب کویر برای بالاتنه

برای بالاتنه لباس‌های نخ پنبه و سبک انتخاب کنید. سعی کنید لباس‌های پوشیده و آستین بلند را در اولویت قرار دهید تا از پوستتان در برابر آن آفتاب داغ و سوزان و مستقیم محافظت کند.

شب‌های کویر بسیار سرد است پس بهتر است یک ژاکت و بلوز گرم در لباس های سفر به کویر همراه خود داشته باشید؛ به خصوص اگر شب را بخواهید در چادر سر کنید حتما جای خالی آن را احساس خواهید کرد.

بهتر است پیراهن‌های گشاد و راحت را از یاد نبرید تا بتوانند آزادانه در سفر کویریتان پیاده‌روی کنید. راه دیگری که دارید انتخاب لباس‌های چند لایه است تا با تغییر دما لایه‌های آن را کم و زیاد کنید. اما لباس‌های جذب و آستین بلند و به پیشنهاد شیک و پیک آستین بلند کلاسیک دکمه‌دار از بهترین انتخاب‌های لباس مناسب سفرتان به کویر است؛ چرا که هوا به راحتی از آن عبور می‌کند.

کلاه و دستمال گردن مناسب سفر به کویر

گاهی طوفان شن در طول سفر تان ممکن است پیش بیاید. علاوه بر طوفان، گرمای شدید ممکن است به پوست گردن و صورتتان آسیب بزنند. پس علاوه بر دستمال سر و گردن، کلاه‌هایی که دو لایه هستند و سایبان ایجان می‌کنند هم در کنار کرم ضد آفتاب از پوستتان محافظت می‌کنند.

  لباس مناسب در ترکیه چیست؟

همچنین عینک را به لباس های مناسب کویر اضفه کنید چون از چشمانتان در مقابل طوفان‌ شن و ماسه محافظت می‌کند.

شلوار مناسب

خودتان خوب می‌دانید شلواری مثل جین به هیچ عنوان لباس مناسب جایی مثل کویر نیست. بهترین شلوار برای سفرتان شلوار نخی ارتشی است؛ به دلیل جنسی که دارد از عرق کردن پای شما جلوگیری می‌کند. همچنین ضخامت مناسبی دارد به خصوص در ناحیه باسن و زانو و تعداد جیب‌های آن به کارتان می‌آید.

فایده بعدی آن داشتن گتر است که از ورود شن و ماسه به بدنتان جلوگیری می‌کند. این شلوار پیاده روی در شن‌های روان و ماسه‌های نرم کویر را راحت می‌کنند. همچنین می‌توانید تفریحاتی مثل شتر سواری و موتورسواری را انجام دهید که با شلوار تنگ امکان‌پذیر نخواهد بود.

اگر خانم هستید می‌توانید شلواری از جنس الیاف طبیعی هم در لباس مناسب کویر بپوشید.

جوراب مناسب کویر گردی

بهتر است همراه خود یک جفت جوراب بلند که سریع خشک می‌شود هم داشته باشید. جوراب پا را خشک نگه می‌دارد و رطوبت و تاول را از پا دور می‌کند.

  در باشگاه ورزشی چی بپوشیم؟

همچنین از شن و ماسه در امان هستید و پیاده روی حس بهتری برای شما دارد و از نیش جانوران هم در امان هستید.همچنین از شن و ماسه در امان هستید و پیاده روی حس بهتری برای شما دارد و از نیش جانوران هم در امان هستید.

کفش مناسب کویرگردی

خودتان خوب می‌دانید کویر جای پاشنه بلند و لژدار و تخت عروسکی نیست. پاهای شما در معرض خطر هستند، پس باید دقت در انتخاب کفش برای سفرتان به کویر داشته باشد. برای داشتن لباس مناسبل کویر ، چه چیزی بهتر از پوتین؟پوتین ساق بلندی دارد و از پای شما در مقابل مار، نیش عقرب  وماسه و حشرات مختلف دیگر محافظت می‌کنند. با وجودی پوتین راه رفتن در شن و ماسه‌ها راحت‌تر است و دیگر سر نمی‌خورید و همچنین از زانوی شما محافظت می‌کند.

بهتر است پوتینی که می‌خرید دقیقا اندازه پای شما باشد. پوتینی سبک که پایتان را خسته نکند.بخش‌های زیر آن چرم و روی آن از پلاستیک باشد تا مانع سر خوردن شما شود. داشتن صندل همراه خود بد نیست و پای شما را خنک می‌کند اما باید خیلی مراقب باشید که نسوزید و یا جانوری دورتان نچرخد. بهتر است از آن در طول راه و ماشین استفاده کنید.

همچنین کفش‌های کوهنوردی برای سفر به کویر و لباس مناسب کویر مناسب هستند.

همانطور که در مقاله (در باشگاه چی بپوشم؟)  اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر چیز اعم از پوشاک و کفش قابل تنفس بودن آن است که دقیقاً برای پوتین‌های کویری این قضیه صدق می‌کند. همچنین بهتر است کفشتان رنگ روشن باشد تا گرما را از پا دور کند.

بوت کوهنوردی مردانه

نکات قابل توجه سفر به کویر:

  چگونه در دانشگاه استایلی شیک داشته باشیم ؟

۱: حتما عینک برای محافظت از چشمانتان در مقابل گرد و غبار و سوختگی و اشعه ماورابنفش داشته باشید.

۲: چتر برای ایجاد سایه و خنک شدن و تعریق کمتر داشته باشید.

۳: کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست به طور منظم استفاده شود.

۴: در صورت داشتن میله‌های کوهنوردی دستکش همراه داشته باشید.

۵: یک فلاسک نوشیدنی داغ با خود ببرید که اگر شب سرد شد گرمتان کند.

۶: یک پتو داشته باشید تا به عنوان زیرانداز استفاده کنید و یا دور خودتان بپیچید.

۷: لباس بیس اسکی می‌تواند انتخاب خوبی برای سفرتان باشد.

۸: یک بالش همراه خود داشته باشید.

۹: اگر دستمال گردن ندارید از چفیه استفاده کنید.

۱۰: بارانی می‌تواند انتخاب خوبی برای جایگزین شدن به جای ژاکت در لباس های مناسب کویر برای شما باشد.

اگر می‌خواهید عکس بگیرید می‌توانید تیپ‌های رنگارنگ و خوش لعابی بزنید. تیپ‌های کویری شامل: صندل، عینک، شال و دستمال‌های گردن رنگی، لباس‌های سنتی با خرج کارهای سنتی و هندی و رنگی، کلاه‌های مختلف مانند حصیری و… می‌توانند آیتم‌هایِ خوبی برای عکسبرداری شما باشند.

بهتر است نکات گفته شده درباره لباس مناسب کویر را جدی بگیرید تا سفرتان تلخ نشود؛ و در کنارش هر چیزی که با آن احساس راحتی می‌کنید همراه خود ببرید. شما چه لباس‌هایی را همراه خود به کویر می‌برید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *