چی بپوشم؟, مد و استایل

بهترین و مناسب ترین استایل در مراسم خاستگاری چیست؟

استایل مناسب مراسم خاستگاری

استایل مناسب خاستگاری :یکی از مراسم‌های مورد توجه خانواده‌های ایرانی خاستگاری است که معمولا به چند صورت بسته به رسم و رسوم خانواده‌ها برگذار می‌شود.

در این مراسم هم مانند هر مراسم دیگری اغلب افراد دغدغه این را دارند که چه چیزی بپوشند؟به خصوص اگر آن فرد کسی باشد که قرار است برایش خاستگار بیاید.

شاید از نظر خیلی افراد آنچنان مراسم آشنایی و خاستگاری تاثیری در پوشش ندارد و همین که به خودشان برسند و زیبا دیده شوند کافیست؛ اما باید بدانید که داستان کمی پیچیده‌تر است و نه تنها لباسی که انتخاب می‌کنید مهم است، بلکه آرایش، اکسسوری و… هم در استایل خاستگاری اهمیت دارد. در این مقاله به بررسی کامل اصول :

استایل مناسب خاستگاری صحبت خواهیم کرد.

حالت اول خاستگاری و استایل مناسب آن:

مراسمی خانومانه است و فقط مادر، مادربزرگ، خواهر و… به صورت صمیمانه‌تری به خانه عروس می‌روند تا با هم آشنا شوند که فرم سنت‌تری دارد. در حالت خانومانه خاستگاری، دست شما بازتر است؛ یعنی شما می‌توانید لباس بازتری را در استایل خاستگاری خود انتخاب کنید. در واقع حجاب آنقدر اهمیت ندارد. شما می‌توانید از شومیز، سارافون، بلوز و شلوار و پیراهن استفاده کنید.

 

  ۱۲ مُدل کفش مناسب برای پاهای شما

حالت دوم خاستگاری و استایل مناسب:

 با حضور آقایان و به صورت رسمی‌تری برگذار می‌شود .در این حالت هم معمولا دختر و پسر از قبل آشنایی کامل نسبت به هم دارند و به یک اطمینانی نسبت به انتخاب یکدیگر رسیده‌اند و صرفا می‌خواهند خانواده‌ها بیشتر با هم آشنا شوند که فرم مدرن‌تری دارد. در این حالت حجاب اهمیت بیشتری پیدا میکند که البته بستگی به خصوصیات اخلاقی و اعتقادات خانوداگی شما و خاستگارتان دارد؛ اما بهتر است در انتخاب لباس مناسب خاستگاری خود دقت بیشتری به خرج دهید و از شال و روسری غافل نشوید.

 

در این شرایط متناسب با فضای رسمی، انتخاب‌های رسمی‌تر و محدودتری دارید. به عنوان مثال: کت و شلوار، کت و دامن، پیراهن، شومیز آستین کلوش، اورال و… انتخاب کنید.

 همچنین شلوار هایی همچون واید گشاد پارچه ای ، شلوار بوت کات و… گزینه مناسبی هستند. مهم‌ترین نکته این است که ممکن است شما به لباس باز علاقه داشته باشید و از نظر خانوادگی هم مشکلی نداشته باشد. این یک انتخاب شخصی است و همه چیز به خودتان بستگی دارد؛ اما پیشنهاد ما این است که از این تصمیم اجتناب کنید.

  آرایش مناسب محل کار

اینکه سعی کنید خود واقعیتان باشید و نقش بازی نکنید مهم‌ترین عنصر هر اتفاقی است، اما احتمالا پوشیدن یک لباس باز و دکلته آنچنان شما را جذاب نمی‌کند؛ جدای مسائل اعتقادات و در نظر گرفتن خانواده خاستگار، درس کد هم رعایت نشده است.

انتخاب لباس لخت برای خاستگاری مثل پوشیدن شلوار جین است؛ همینقدر اشتباه و در مکان نادرست.

ترکیب رنگ لباس مناسب خاستگاری:

خاستگاری مراسم مثبتی است و همه به دید شادی می‌آیند پس باید به کانسپ مراسم دقت کند. از آنجایی که رنگ‌ها روح دارند باید دقت زیادی در رنگبندی لباس داشته باشید. بهتر است رنگ‌های تیره را رها کنید و به سمت رنگ‌های روشن بروید. شما باید تمام تلاش خودتان را کنید که دخترانه‌تر به نظر برسید.

نکته حانز اهمیت در استایل مناسب خاستگاری این است که برخی به اشتباه به سراغ رنگ سفید میروند که کاملا اشتباه است. وقتی شما سفید بپوشید یعنی پیشواز رفته و جواب مثبتی داده اید در حالی که هنوز خبری نیست و صرفا یک اشنایی اولیه است.رنگ در برقراری ارتباط موثر است. همانظور که نباید از رنگ تیره استفاده کنید مگر به شرط و شروطی، از رنگ های جیغ هم نباید استفاده کنید. پر رنگ‌ترین انتخاب شما بهتر است محدود به آبی به خاطر آرامبخش بودن و بنفش باشد.

 

رنگ های قابل قبول برای استایل مناسب خاستگاری عبارت‌اند از: صورتی روشن، بژ، نسکافه ای، سبز، آبی روشن و کرم.

  اصول انتخاب پوشت مناسب

آرایش مناسب مراسم خاستگاری:

در جلسات اول بهتر است آرایش کمتری داشته باشید تا شما را در همان سن واقعیتان نشان دهد و شادابی صورت شما را از بین نبرد.

 آرایش زیباست و شما می‌توانید اگر در ساعات شب مراسم خاستگاری دارید، بیشتر از روز آرایش کنید؛ اما مواد ارایشی بعد از گذشت ساعتی صورت شما را خسته می‌کند و در نور مصنوعی، برق تصنعی در صورت شما ایجاد می‌کند که عملا میزان زیاد کرم پودر شما را نمایان‌تر می‌سازد.بهتر است آرایش غلیظ و کامل را برای بله برون، عقد و عروسی نگه دارید و با درخشش پوست خود جلب توجه کنید. پس رژ نود و صورتی، سایه ملایم، کمی رژ گونه، ریمل و کرم پودر میتواند کافی باشد.

پوشش سر مناسب خاستگاری:

شما همیشه می‌توانید شال و روسری را انتخاب کنید بدون هیچ محدودیتی؛ اما می‌توانید توربان را هم به انتخاب‌های خود اضافه کنید. توربان قابل استفاده در بله برون هم است.

حواستان باشد که شال و روسریتان جنس سر و لیزی نداشته باشد که مدام درگیر مرتب کردن آن باشید. بهتر است رنگی که جهت ست کردن با استایل خاستگاری  انتخاب میکنید برای شال و روسری روشن باشد و با رنگ پوستتان همخونی داشته باشد.

 

کفش مناسب استایل خاستگاری:

دست شما برای انتخاب کفش باز است. البته این به این معنی نیست که کتانی یا بوت بپوشید؛ شما در هر حال موظف به رعایت درس کد هستید. باز بودن دست شما در انتخاب کفش پاشنه بلند،کفش فلت مجلسی و صندل است . در این که جلو و یا پشت کفشتان باز و بسته باشد هم سلیقه خودتان دخیل است؛ اما در انتخاب پاشنه کمی محدود هستید. بهتر است پاشنه کفش شما از ۵ سانت بلندتر نباشد تا در هنگام پذیرایی و به صورت کلی در جمع معذب نشوید.

  اصول انتخاب شلوار مناسب بر اساس فرم بدن

نکته مهم این است که اگر قد کوتاهی دارید بهتر است پاشنه بلند و لژدار را انتخاب کنید.

 

اکسسوری مناسب استایل خاستگاری:

سعی کنید در جلسات خاستگاری از اکسسوری‌های ظریف‌تری استفاده کنید و فرم دخترانه‌تری به خود بدهید. مثلا یک گردنبند ظریف در صورت معلوم بودن گردنتان انتخاب خوبی است اما بهترین انتخاب می‌تواند یک دستبند ظریف باشد.

 

مروارید می‌تواند از انتخاب‌های کلاسیک و زیبایی باشد حتی اگر تبدیل به یک گیره بر روی موهایتان بشود. در هر صورت یادتان باشد سادگی شما زیباترین حالتی است که می‌توانید در استایل  شب خاستگاری خود ارائه دهید.

 

در نظر گرفتن فرم اندام در انتخاب لباس مناسب خاستگاری:

مثل هر لباس دیگری مهم این است که جوری لباس و استایل خاستگاری خود را انتخاب نکنید که سن شما را بیشتر نشان دهد و ایراد اندام شما را نمایان تر کند.

اندام مستطیل:

اگر اندام مستطیل دارید بهتر است از شومیزی استفاده کنید که در ناحیه کمر تمام شود یا در داخل شلوار قرار گیرد که بتوانید با یک شلوار راسته آن را ست کنید. از کمربند هم می‌توانید برای ایجاد خط کمر خود استفاده کنید.

  انواع لباس مناسب برای محیط کار

اندام گلابی:

اگر اندامی گلابی شکل دارید بهتر است بر سرشانه تمرکز کنید تا در تناسب با پایین تنه قرار گیرد. یعنی شومیز و پیراهن‌های آستین پفی، پلیسه و کوهانی و پارچه‌های اهار دار مناسب‌ترین انتخاب برای بالاتنه شما هستند.

 

سعی کنید پارچه بالا تنه را پترن‌دار انتخاب کنید که در قسمت شانه و سینه شما بزرگنمایی کند. رنگ روشن بالاتنه شما را کشیده‌تر میکند. شلوار و دامنی که انتخاب می‌کنید بهتر است سایز خوتان و به رنگ تیره باشد.

اندام ساعت شنی:

اگر اندامی ساعت شنی دارید هیچ محدودیتی در انتخاب استایل مناسب خاستگاری و لباس مناسب خاستگاری ندارید و حتی می‌توانید از یک کمربند استفاده کنید تا بر باریک بودن کمرتان تاکید بیشتری کرده و زیبایی بصری بهتری به وجود اورده باشید.

اندام مثلث برعکس:

شما باید تمام تمرکز خود را بر پایین تنه بگذارید. از شومیز و بلوزهای تنگ‌تری استفاده کنید و تا جایی که  سعی دارید از پترن در قسمت بالاتنه دوری کنید و تمام این‌ها را به پایین تنه انتقال دهید. از آستین پفی در قیمت مچ دست استفاده کنید و سعی کنید در پایین تنه به وسیله فرم کلوش و پلیسه خطای دید و توازن ایجاد کنید.

  برای عقد محضری چه استایلی مناسب است ؟

لباس مناسب خاستگاری افراد چاق:

۱: از دامن‌هایی مثل پلیسه استفاده نکنید؛ به این دلیل که باعث حجیم شدن بدنتان می‌شود. به همین دلیل پیف و پیل از اشتباه‌ترین انتخاب‌های شما می‌تواند باشد.

۲: سعی کنید لباس به سایزتان انتخاب کنید. یعنی تنگ و یا اور سایز نباشد تا از بزرگنمایی بدنتان جلوگیری شود.

۳: از خطوط عمودی استفاده کنید که قدتان را بلند و حجمتان را کمتر نشان دهد. پترن‌های راه راه و نزدیک به هم و باریک از درست‌ترین انتخاب‌ها برای شماست.

۴: استنثناً می‌توانید از رنگ تیره استفاده کنید. استایل مونوکروم و رنگ روشن در پایین تنه رنگ بندی درست شماست.

۵: استفاده از گوشواره بلند خطای دید درستی ایجاد میکند و گردن شما را بلند تر نشان می‌دهد.

۶: یقه‌هایی همچون هفت باعث کشیدگی گردنتان می‌شود.

  پارچه‌های مناسب مانتو تابستانی

لباس مناسب خاستگاری  افراد لاغر:

۱: استفاده از آستین و دامن‌های کلوش مجاز است.

۲: اگر گردن بلندی دارید یقه هفت نپوشید و به جای آن از یقه‌هایی مثل یقه ایستاده یا سه سانت استفاده کنید.

۳: از لباس‌های پرچین و شلوغ استفاده کنید و شلوغی و پترن آن را متناسب با ایراد اندام خود پخش کنید. مثلا اگر پایین تنه کوچکی دارید شلوغی را در آن قسمت پخش کنید و اگر بالاتنه کوچکی دارید تاکید شلوغی و پترن را در بالاتنه خودتان پخش کنید.

۴: خطوط افقی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست.

۵: رنگ‌های روشن بپوشید.

۶: اگر ران پر دارید، شلوار تنگ‌تر انتخاب کنید؛ و اگر ران کوچک دارید از شلوار راسته و گشادتری استفاده کنید.

۷: لباس اور سایز می‌توانید انتخاب کنید.

  انواع ریمل و کاربرد آنها | ریمل مناسب شما کدام است؟

در مراسم‌های مهمی مثل خاستگاری، پوشش و استایل مناسب شما بیشتر از هر چیزی در چشم مهمان‌ها است و جلب توجه می‌کند؛ پس تمام تلاش خود را برای رعایت نکات و اصول گفته شده کنید تا زیبا‌تر دیده شوید. شما کدام مورد را در نظر داشتید که رعایت کنید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: سپیده

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *