استایل خانم‌ها, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

بهترین و کامل ترین روش تشخیص فرم بدن

دوست عزیزم سلام… احتمالاً تا الان این جمله که “متناسب فرم اندامتان لباس بپوشید” را شنیده اید! شاید این موضوع برای شما هم سوال باشد که چطور آن را تشخیص دهیم؟ و همین طور بعد از تشخیص فرم بدن، چگونه لباس بخریم؟ چه چیز هایی را رعایت کنیم؟ در ادامه این مطلب به طور کامل و گام به گام به شما کمک خواهیم کرد تا فرم بدن خود را بتوانید تشخیص دهید.

Estimated reading time: ۱۱ دقیقه

فرم بدن چیست؟ و چرا باید به آن آگاه باشیم؟

اغلب خانم‌ها اگر احساس کنند که در لباسی زیبا به نظر نمی‌رسند، قطعاً آن لباس را خریداری نمی‌کنند. اما به ندرت کسی می‌داند که چه لباسی او را زیباتر می‌کند و برازنده اوست! همه مدل‌ها و رنگ‌ها در لباس قابل پوشیدن هستند، اما هر فرد باید کدام لباس را بپوشد؟ خودتان را با مانکن‌های پشت ویترین مغازه‌ها یا مجلات مد مقایسه نکنید. به یاد داشته باشید که ویژگی‌های ظاهری و درونی هر شخصی منحصر به فرد و تنها متعلق به آن شخص است.

پس لباس هر شخص نیز منحصر و خاص خودش است. گاهاً بدن هر شخص در مقایسه با اندام ایده ‌آل قسمتی نازیبا دارد. شناسایی فرم بدن به شما کمک می‌کند تا بدانید چه لباسی شما را زیباتر می‌کند و در چه لباسی حجم اندام‌تان بزرگ‌تر دیده می‌شود. باید قسمت‌های منفی بدن را مخفی و پنهان کرده و برعکس بخش‌های مثبت بدن را بیشتر نمایان کنید.

وزن و قد ملاک تشخیص نیست!

باید بدانید که منظور از فرم بدن یا فرم اندام، قد و وزن شما نیست! چیزی که اهمیت دارد نوع شکل بدن‌تان است. یک خانم بلند و باریک می‌تواند وزن یکسانی با خانمی که بدنش انحنای زیادی دارد داشته باشد. پس وزن ربط چندانی به شکل بدن ندارد. وقتی وزن اضافه می‌کنید، آن وزن اضافه در همه بدن شما توزیع می‌شود و شکل بدن شما ثابت باقی می‌ماند. به همین خاطر است که سایز شما تغییر می‌کند اما شکل بدن‌تان ثابت است.

  متناسب با رنگ پوستت لباس بپوش!

انواع فرم بدن زنان

می‌توان گفت ۵ نوع فرم بدن کلی داریم که هر کدام را به اسامی مختلف می‌شناسیم :

  • بالاتنه درشت : فرم بدن مثلث برعکس، مخروطی
  • پایین تنه درشت : فرم بدن گلابی، مثلث و A شکل
  • میانه درشت : فرم بدن سیب و یا O
  • بالا و پایین تنه درشت : فرم بدن ساعت شنی
  • کل بدن در یک راستا : فرم بدن مستطیل، ستون یا H

البته که اسامی دیگری نیز به فرم بدن نسبت می‌دهند، اما اندام زنان را به طور کلی به همین ۵ فرم تقسیم می‌کنیم. این را نیز باید بدانید که به طور مثال همه خانم‌ها با فرم بدن گلابی شاید به یک اندازه شکم یا باسن نداشته باشند. حجم شکم، باسن و یا افتادگی و شکل آن باهم متفاوت است. پس می‌توان گفت بی نهایت شخص با فرم بدن گلابی داریم. این شما هستید که بعد از تشخیص فرم بدن‌تان به جزئیات اندامتان باید بیشتر توجه کنید.

این لباس برای اندام مستطیل شکل گزینه خوبی است. چراکه با گرفتن پنس، انحنای کمر بیشتر نمایان می‌شود. برای خرید این محصول زیبا وارد لینک شوید.

اولین راه تشخیص فرم بدن : جلو آیینه بایستید

برای ارزیابی و شناسایی فرم اندام‌تان جلوی آیینه تمام قد با لباس زیر یا لباس چسبان مانند مایو ( در نهایت کمترین لباس را داشته باشید ) بایستید. سپس به سه قسمت اندام خود بالاتنه، میانه و پایین تنه توجه کنید. حال ببینید جزو کدام دسته قرار دارید :

  کت و شلوار مردانه را چگونه به خوبی ست کنم؟

 مثلث برعکس : بالاتنه درشتی دارید یعنی حجم سرشانه و سینه شما بزرگتر از حجم باسن شماست، فرم بدن مثلث برعکس یا V دارید.

گلابی یا مثلث یا A  : اگر سینه‌های کوچک ولی باسن بزرگ، ران و پاهای توپری دارید، شما بدن گلابی دارید.

ساعت شنی : شانه و دور سینه پهن و کمر باریک و باسن عریض دارید، اندام شما ساعت شنی است.

سیب یا O :  شکم برجسته، دور کمر برآمده دارید. ولی دور سینه متناسب و پاها به نسبت بالاتنه ظریف و لاغر است، اندام سیب دارید.

مستطیل یا  H : شانه و باسن هم عرض دارید و کمر نسبتاً عریض است. به طوری که انحنای کمر دیده نمی‌شود، اندام شما مستطیل یا H است.

اگر فرم بدن مثلث بر عکس دارید، این لباس برای اندام شما گزینه خوبی است. برای دیدن جزئیات این محصول کلیک کنید.

دومین راه تشخیص : اندازه گیری اندام

برای اینکه به درستی بتوانید فرم بدن خود را تشخیص دهید، لازم است ۴ اندازه دور سرشانه، دور سینه، دورکمر، دور باسن را بگیرید. برای گرفتن اندازه‌ها به این ترتیب عمل کنید :

  • برای عرض شانه متر را از پشت سر دقیقا از سر یک شانه به سر شانه دیگر مستقیماً قرار دهید.
  • دور سینه را باید از زیر بازو تا دور تا دور برآمدگی سینه اندازه گیری کرد.
  •  پیدا کردن ناحیه درست کمر، یک خط فرضی در امتداد آرنج خود در نظر بگیرید. حدود آن خط را خط کمر می‌نامیم. باید متر را دور آن بپیچید تا دور کمر را اندازه گیری کنید.
  • جهت اندازه دور باسن، متر را بر روی برجستگی باسن قرار دهید و دور تا دور آن را اندازه گیری کنید.

شناسایی فرم بدن از طریق اندازه ها

فرم بدن مثلث برعکس : اگر دور شانه، بزرگ‌ترین عدد بین اعداد به دست آمده باشد. فرم اندام شما مثلث برعکس است. مقدار این بزرگ بودن باید حداقل ۵ درصد باشد. یعنی دور شانه تقسیم بر دور باسن یا بقیه ابعاد بزرگ‌تر از عدد ۱.۰۵ گردد.

کت هایی که بازی یقه زیادی داشته باشند، به کشیده تر شدن بالاتنه شخص با فرم بدن مثلث بر عکس کمک می‌کند. برای خرید این محصول وارد لینک شوید.

این شومیز را به افراد با اندام مثلث برعکس پیشنهاد می‌کنیم. برای خرید این محصول کلیک کنید.

  بررسی کامل انواع لباس عروس و تاریخچه آن

گلابی یا مثلث :

گلابی یا مثلث : اگر دور باسن بزرگ‌ترین عدد بین اعداد به دست آمده باشد، فرم اندام شما گلابی شکل است که تحت عنوان مثلث نیز شناخته می‌شود. اگر دور باسن شما بیش از ۵ درصد بزرگ‌تر از دور شانه شما باشد یعنی دور باسن تقسیم بر دور شانه عددی بزرگ‌تر از ۱.۰۵ شود اندام شما گلابی است.

اگر به پارچه‌ الیاف طبیعی علاقه دارید و اندام گلابی شکل دارید، این لباس مناسب شماست. برای خرید محصول کلیک کنید.

ساعت شنی : اگر دور باسن، شانه و سینه نزدیک به هم باشند و دور کمر کمتر از ۷۵ درصد این ابعاد باشد اندام شما ساعت شنی است. دور کمر را بر دور شانه یا سینه یا باسن تقسیم کنید و اگر عدد به دست آمده از ۰.۷۵ کمتر بود شما اندام ساعت شنی دارید. همچنین ابعاد دور سینه و دور باسن و شانه نیز باید کمتر از ۵ درصد با هم اختلاف داشته باشند اگر دو به دو به هم تقسیم شوند نتیجه عددی بین ۰.۹۵ تا ۱.۰۵ شود.

این ترکیب شومیز دامن زیبا برای اندام ساعت شنی مناسب است. برای خرید این محصول کلیک کنید.

مستطیل :  

اگر دور سینه و شانه و باسن نزدیک به هم باشند و خط کمر چندان معلوم نباشد فرم اندام شما مستطیلی است. طبق این رابطه در اندام مستطیلی دور کمر بیش از ۲۵ درصد از بقیه ابعاد کوچک‌تر نیست یعنی دور کمر تقسیم بر دور باسن یا سینه بیشتر از عدد ۰.۷۵ است. سه سایز دور شانه و سینه و باسن نیز نباید بیش از ۵ درصد با هم اختلاف داشته باشند یعنی اگر هر کدام از این سه را بر دیگری تقسیم کنید نتیجه عددی بین ۰.۹۵ و ۱.۰۵ باشد. 

نقط ضعف اندام مستطیل کمر آنهاست که هیچ انحنایی ندارد. لباس‌هایی که باعث ایجاد خط در کمر و نمایان شدن آن می‌شود، گزینه بسیار خوبی برای اندام مستطیل است. جهت خرید این محصول اقدام کنید.

  با ترند کفش 2021 بیشتر آشنا شوید

سیب یا O شکل : شکل بدن سیب به دلیل شکل گردتر آن که شبیه ظاهر میوه ای است که از آن نام گرفته شده است. نشانه های قابل توجه فرم بدن سیب شامل طرح دایره ای تر، بدون تعریف در کمر و اندازه های مشابه است. برای تعیین اینکه آیا شکل سیبی دارید، عرض شانه، سینه و باسن خود را اندازه بگیرید. اگر اندازه های شما بسیار شبیه یا حتی یکسان است، فرم بدن سیب دارید.

پوشیدن شلوار لخت و گشاد برای افراد با اندام سیبی شکل مناسب است. جهت تهیه این شلوار کلیک کنید.

دوست عزیزم باتوجه به توضیحات گفته شده، فکر می‌کنید چه نوع فرم بدنی دارید؟ اگر سوالی در مورد تناسب اندام و شناخت فرم اندام دارید برایمان یادداشت کنید. با تشکر

نویسنده : مائده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *