پوست, پوست و مو

بهترین پاک کننده صورت

پوست.صورت.پاک کننده

نکات طلایی برای انتخاب بهترین پاک کننده صورت برای پوستتان را بیاموزید

تا به حال به نوع پاک‌ کننده‌ای که برای شستشوی صورت استفاده می‌کنید، دقت کرده‌اید؟ برای پاک کردن آرایش از چه نوع پاک‌ کننده‌ای باید استفاده کرد؟ در میان پاک‌ کننده‌ها کدام‌یک برای پوست شما مناسب‌ترین است؟ مطلب حاضر، اطلاعات مفیدی در زمینه بهترین پاک کننده صورت در اختیار شما می‌گذارد.

وقتی درباره روال مراقبت از پوست برای هر نوع پوست یا مشکل پوستی صحبت می‌کنیم، شستشوی صورت اولین و اساسی‌ترین مرحله است. اگرچه خود شستشو امری بسیار ساده تلقی می‌شود، اما اینکه بهترین شوینده صورت برای پوست شما مناسب‌تر است، می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد.

پوست.صورت.پاک کننده

انتخاب‌های بسیاری برای شما وجود دارد. اگر به دنبال بهترین شوینده صورت برای پوست چرب، خشک یا مختلط یا پوست جوش‌دار یا مستعد قرمزی هستید، اطلاعاتی که در ادامه به شما داده خواهد شد کمک می‌کند که تفاوت بین پاک‌ کننده‌ها را بدانید و در نهایت بهترین گزینه را برای پوست خود بشناسید.

در درجه نخست، باید به خاطر داشته باشید که تمام پاک‌ کننده‌ها باید ملایم باشند، پوست را بدون خشک کردن به طور کامل تمیز کند، بدون عطر و مواد محرک باشد و پس از شستشوی پوست‌تان احساس چربی یا چسبناکی نکنید. هرگز این نکات مهم را در مورد پاک‌ کننده‌ پوست صورت فراموش نکنید.

  چگونه از موهای خود در استخر مراقبت کنیم؟

ژل‌های پاک‌ کننده

بهترین پاک‌ کننده برای:

اگر جزو افرادی هستید که یک پاک‌ کننده سبک آبرسان را ترجیح می‌دهند و از آن انتظار شستشوی کامل و ایجاد احساس طراوت و البته پاکیزگی روی پوست را دارند، ژل‌‌ شستشوی صورت بهترین پاک کننده صورت برای شما محسوب می‌شوند. بیشتر این ژل‌ها آرایش سبک و ریمل‌های معمولی را پاک می‌کنند.

مناسب برای:

پوست‌های معمولی تا مختلط و چرب، پوست‌های مستعد جوش و حتی پوست‌هایی که حساس و مستعد قرمزی هستند.

فوم‌های پاک‌ کننده

بهترین پاک‌ کننده برای:

فوم‌ پاک‌ کننده صورت برای افرادی که پاک‌کنندگی کامل را همراه با پاک کردن آرایش سبک ترجیح می‌دهند، بهترین پاک کننده صورت محسوب می‌شود. این محصول پوست را به خوبی شستشو می‌دهد و حالتی فوم مانند ایجاد کرده که پوست را نرم می‌کند. به یاد داشته باشید پاک‌ کننده‌ها برای تمیز کردن پوست حتما نباید کف ایجاد کنند؛ هرچند بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند کف را روی پوست خود احساس کنند.

مناسب برای:

این پاک‌ کننده برای پوست‌های مختلط تا چرب و پوست‌های مستعد آسیب‌دیدگی در هر سنی مناسب است.

کرم‌ها و لوسیون‌های پاک‌ کننده قابل شستشو با آب

بهترین پاک‌ کننده برای:

اگر می‌خواهید پاک‌ کننده‌تان خاصیت مرطوب کنندگی همراه با ساختاری ابریشمی داشته باشد تا از پوست شما محافظت کند و بعد از شستشو یک لایه نازک آبرسانی روی پوست‌تان به جای گذارد، کرم‌ها و لوسیون‌های پاک‌ کننده قابل شستشو با آب برای شما بهترین پاک کننده صورت است. این نوع پاک‌ کننده‌ها تقریبا برای پاک کردن انواع آرایش مناسب هستند اما برای آرایش‌های با ماندگاری بالا باید از پاک‌ کننده آرایشی جداگانه‌ای استفاده کرد.

  خشکی پوست سر را با استفاده از این ۱۰ روش خانگی موثر درمان کنید

مناسب برای:

این پاک‌ کننده‌ها برای پوست‌های عادی تا خشک، شامل پوست حساس و پوست‌هایی که مستعد قرمزی هستند ایدئال است. این محصولات، چربی از دست‌رفته هنگام شستشو را بازسازی می‌کنند. پوست‌های خشک برای داشتن ظاهر و احساس بهتر به چربی نیازمندند.

پوست.صورت.پاک کننده

پاک‌ کننده‌های آرایشی مایع

بهترین پاک‌ کننده صورت برای:

اگر ترجیح می‌دهید آرایش خود را به جای شستن با آب با پنبه پاک کنید، از آب‌های میسلار (Micellar waters)، آب‌های پاک‌ کننده و پاک‌ کننده‌های آرایشی مایع استفاده کنید.میسلار واتر ها ممکن است نام‌های متفاوتی داشته باشند، اما این نام‌ها در واقع نام دیگری برای پاک‌ کننده‌های آرایشی بر پایه آب و سورفاکتانت هستند.

اگرچه بیشتر این پاک‌ کننده‌ها نیازی به شستشو ندارند، اما در کل بهتر است شستشو را انجام دهید؛ زیرا بهتر است عوامل پاک‌ کننده (حتی آنهایی که خفیف هستند) بیشتر از حد لازم روی پوست باقی نمانند. پاک‌ کننده‌های آرایشی محلول دوفاز موجود که باید قبل از استفاده آنها را تکان دهید. این محصولات بدون سورفاکتانت برای پاک کردن آرایش‌هایی با ماندگاری بالا کاربرد دارند، لایه چربی از خود به جای نمی‌گذارند و نیازی هم به شستشو ندارد.

مناسب برای:

پاک‌ کننده‌های آرایشی مایع جزء بهترین پاک کننده صورت برای انواع پوست است، اما امکان دارد بعد از استفاده آنها به یک شوینده سنتی هم نیاز داشته باشید تا مطمئن شوید همه آرایشتان پاک شده است.

  شامپو بدون سولفات

روغن‌های پاک‌ کننده

بهترین پاک‌ کننده صورت برای:

اگر از آن دسته افردی هستید که آرایش سنگین‌تری می‌کنند و می‌خواهید «پاکسازی دو مرحله‌ای» داشته باشید، روغن‌های پاک‌ کننده گزینه مناسب شماست. پاکسازی دو مرحله‌ای به این معناست که ابتدا باید با یک روغن پاک‌ کننده این کار را انجام دهید و در ادامه از یک ژل، فوم یا دستمال مرطوب پوست استفاده کنید.

روغن‌های پاک‌ کننده برای کسانی کاربرد دارد که می‌خواهند محصولی سبک‌تر و آسان‌تر نسبت به بالم پاک‌ کننده داشته باشند تا هم آرایش را به سرعت پاک کند و هم پس از پاکسازی پوست‌شان را نرم نگه دارد.

مناسب برای:

برای انواع مختلف پوست- حتی آن دسته که مشکل چربی پوست دارند – می‌تواند روغن‌های پاک‌ کننده بهترین پاک کننده صورت محسوب شود؛ به‌خصوص زمانی که از آنها به عنوان بخشی از فرآیند پاکسازی دو مرحله‌ای استفاده کنید.

دستمال مرطوب

پوست.صورت.پاک کننده

بهترین پاک‌ کننده صورت برای:

دستمال مرطوب برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند یا نمی‌توانند صورت خود را بشویند. در واقع، این دستمال‌ها راهی سریع برای پاکسازی در باشگاه، کمپ یا پیش از خواب است تا پاک کردن آرایش را در این موقعیت‌ها نیز فراموش نکنید. اگر جنس پارچه این دستمال‌ها نرم باشد و فرمولاسیون آنها یک لایه چسبنده روی پوست تان به جا نگذارد، دستمال مرطوب شما عالی است.

  درمان سریع خشکی پوست در فصول پاییز و زمستان

اگرچه دستمال‌های مرطوب راهی سریع و راحت برای پاک کردن آرایش است، ولی باید مراقب باشید که آن را زیاد روی پوست نکشید، چراکه ممکن است تضعیف پوست را افزایش دهند.

مناسب برای:

دستمال‌های مرطوب برای انواع پوست قابل استفاده‌اند.

صابون‌ها و پن‌های پاک‌کننده

صابون‌ها و پن‌های پاک‌ کننده گزینه مناسبی برای شستشوی صورت نیست! یعنی برای هیچ‌کس مناسب نیست. البته مسلم است که صابون‌ها و پن‌های پاک‌ کننده شوینده‌های خوبی هستند، اما پاک‌کنندگی آنها بسیار زیاد است و باعث آسیب سطح پوست می‌شود.

براساس تحقیقات کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده نشان می دهد، استفاده از صابون، با به هم زدن pH طبیعی پوست، از بین بردن باکتری های مفید و چربی های ضروری آن به پوست آسیب می زند. برخی پن‌های پاک‌ کننده پوست را به نسبت کمتر خشک می‌کنند اما مواد مؤثری که آنها را به شکل قالب نگه می‌دارد ممکن است منافذ پوست را مسدود و پوست صورت را کدر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *