پوست, پوست و مو

تاثیر آلودگی هوا بر پوست

از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.

امروزه یکی از دغدغه های زندگی شهرنشینی آلودگی هوا است، اما شاید به نظر نیاید که آلودگی هوا به اندازه ای که برای ریه ها مضر است به پوست نیز آسیب وارد می نماید.

از جمله مشکلات عمده تاثیر آلودگی هوا لک های تیره، از بین رفتن یکنواختی رنگ پوست ، کدری و خشکی پوست ، منافذ باز (پوست پرتقالی) و پیری زودرس پوست است، با توجه به این موضوع که آلاینده های هوا ۲۰ برابر از منافذ پوست ما کوچک تر است و وقتی در معرض آن قرار میگیریم با نفوذ به لایه های عمیق پوست سد طبیعی و محافظ پوست را از بین می برد و تولید کلاژن را مختل می سازد، پوست را شل کرده و موجب بسته شدن منافد میشود و سبب میگردد تا پوست نفس نکشد و کیفیت پوست بهم میریزد.

آلودگی هوا و تاثیر روی پوست

در بعضی از موارد هنگامیکه در طولانی مدت در معرض آلودگی هوا قرار میگیریم موجب بیماری و آسیب های پوستی مانند کهیر، آکنه، اگزما، پسوریازیس و سرطان پوست میگردد.

بیشتر بخوانیم: آرایش پوست چرب و نکاتی که باید بدانید

این نکته حایز اهمیت است که پوست با تولید چربی لایه ای محافظ می سازد تا از خود در برابر آلاینده ها محافظت نماید، اما با توجه به محیط زندگی و میزان آلاینده ها این به تنهایی کافی نیست و با راه کار های ساده و کوچک می توان از اثرات بد آلودگی هوا و محیط جلوگیری نمود یا آنها را به حداقل رساند.

  spf و spf مناسب برای ضد آفتاب

سیگار ممنوع

تاثیر سیگار با تاثیر آلودگی هوا بر پوست برابر است، دود سیگار با از بین بردن فیبرهای پوست که موجب حفظ انعطاف پوست میشود، باعث پیری زودرس، شل شدن پوست و افزایش چین و چروک پوست میشود.

آب بنوشید

تمام سلول های پوست به منظور محافظت از خود نیاز به آب و رطوبت دارد.

در بطری آب از چند تکه هندوانه، سیب سبز، لیموترش، پرتقال ،خیار، دارچین، زنجبیل یا نعناع استفاده نمایید وجود این مواد مغذی موجب رطوبت رسانی بیشتر به پوست میشود.

آب بنوشید

شستن صورت

پوست خود را در دو مرحله بشویید، مرحله اول استفاده از آرایش پاک کن و در مرحله بعد از شوینده مناسب نوع پوست استفاده نمایید.

استفاده از تونر

برای متعادل کردن پ هاش (PH) پوست و پاک نمودن آلودگی و گرد و غبار از منافذ پوست حتما بعد از شستن پوست صورت را با تونر پاک نمایید.

بیشتر بخوانیم: روتین مراقبت از پوست

از مرطوب کننده استفاده نمایید

کرم های مرطوب کننده هم رطوبت پوست را تامین می نماید و هم یک لایه محافظ بر سطح پوست ایجاد مینماید و از نفوذ رادیکال های آزاد سایر آلاینده ها جلوگیری می نماید.

از مرطوب کننده استفاده نمایید

از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.

برای حفظ سلامت پوست از تاثیر اشعه های ماورا بنفش (UV) و همچنین آلودگی هوا حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

  چرا سفیدی زودرس مو به سراغمان می آید؟

از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.

از ماسک های مغذی و لایه بردار استفاده نمایید.

ماسک های مغذی ویتامین ها و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین مینماید، لایه بردارها  به انباشته نشدن باکتری ها و جذب بهتر و موثر تر کمک می نماید.

از ماسک های مغذی و لایه بردار استفاده نمایید.

استفاده از روغن ها

روغن ها و سرم های مخصوص صورت مانند سد عمل مینماید و پوست را عمیقا رطوبت رسانی و محافظت می نماید.

استفاده از ویتامین سی (C)

استفاده از ویتامین سی (C) و یا محصولاتی که حاوی ویتامین سی است تاثیر آلودگی هوا را کاهش می دهد، همچنین لایه بردار، روشن کننده، رطوبت رسان است و از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری می نماید.

غذاهای حاوی آنتی اکسیدان و روغن سالم مصرف کنید.

سیر،بادام ، بروکلی ، آووکادو ، غلات کامل ، ماهی ، تخم مرغ و بادمجان استفاده نمایید، این مواد غذایی به ترمیم پوست و بهبود بافت های پوست کمک می نماید.

استفاده از روغن ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *