آموزش مدیافت

تبدیل تاپ به کوسن

تبدیل تاپ به کوسن

در این مقاله میتوانید آموزش تبدیل تاپ به کوسن را مشاهده نمایید که در آن یک تاپ قدیمی بلا استفاده به کوسنی زیبا تبدیل می شود و راهی مناسب برای خلق تنوع در چیدمان منزل است.

اگر تاپ شما در قسمت بالا سوراخ شده یا وایتکس ریخته می  توانید از قسمت پایین تاپتان به عنوان کوسن استفاده کنید.

تبدیل تاپ به کوسن

مربع مستطیلی به ابعادی که تاپتان اجازه میدهد در بیاورید. سپس از پارچه متقال به عنوان آستری کوسنتان استفاده کنید. دور تا دور آستری را بدوزید منتها به اندازه ۲-۳ سانتی متر را باز بگذارید تا پشم شیشه پر بکنید. آستری کوسن را از الیاف و پشم شیشه پر کنید.

دور تا دور پارچه اصلی را بدوزید و و به انداززه ۲-۳ سانتی باز بگذارید تا بتوانید به رو برگردانید.

استری را داخل کوسن بکنید و قسمت باز را با دست بدوزید.

می توانید برای زیبایی بیشتر از نوار های تزیینی نیز استفاده بکنید و یا با دکمه های تزیینی آن را تزیین بکنید.

تبدیل تاپ به کوسن

کوسن مبل

وسایل مورد نیاز برای دوخت کوسن مبل

پارچه

متر

قیچی

سنجاق ته گرد

چرخ خیاطی و نخ

برای دوختن کوسن مربعی ساده ابتدا باید اندازه کوسن های خود را مشخص کنید که کاملا به شکل و فرم مبل‌تان بستگی دارد. بعنوان مثال در اینجا ما اندازه ها را برای دوختن یک کوسن مربعی ساده ۱۶*۱۲ در نظر گرفته‌ایم. با توجه به اینکه باید  چند سانت از پارچه را هم برای دوخت در نظر بگیریم به دو تکه پارچه با این اندازه ها نیاز خواهیم داشت. ابعاد پارچه جلویی کوسن  را ۱۷ * ۱۳ و ابعاد پارچه پشتی کوسن را ۲۲ * ۱۳ در نظر می‌گیریم.

  تبدیل شلوار لی به کوسن

شما باید پارچه ای را که برای پشت کوسن در نظر گرفته اید را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید که در اینجا با توجه به ابعادی که ما در نظر گرفتیم، برابر۱۱*۱۳ خواهد شد.

تا اینجا شما ۲ تکه پارچه ۱۱*۱۳ برای پشت کوسن دارید؛ در این مرحله برای اینکه لبه های تمیزی داشته باشیم، کافیست که یکی از عرض های تکه پشتی را حدودا ۴ سانتی متر تا کنید و بدوزید. توجه داشته باشید که این کار را برای هر دو تکه پارچه پشت کوسن انجام دهید.

تبدیل تاپ به کوسن

در این مرحله نوبت به دوخت پارچه می‌رسد و تنها کافیست که قطعه های پشتی و جلویی را با سنجاق به هم متصل کنید تا آماده دوخت شود. برای اینکار پارچه رویه کوسن را، از پشت روی سطح پهن کنید و دو تکه پشتی کوسن را هم از روی جلویشان با تکه پارچه زیری هم تراز کنید و سنجاق بزنید و در نهایت قسمت های سنجاق زده را بهم بدوزید.

در نهایت بعد از اینکه دوخت کوسن مبل به اتمام رسید؛ گوشه های بیرونی روکش کوسن را با قیچی برش بزنید و فراموش نکنید که حتما کوسن جدیدتان را اتو کنید. حالا می‌توانید درون کوسن را با فوم یا پنبه پر کنید و یا با کوسن قبلیتان جایگزین کنید. آموزش دوخت کوسن مربع زیپ دار هم دقیقا مانند آموزش دوخت کوسن مربعی ساده می‌باشد؛ با این تفاوت که باید در قدم سوم دو تکه پارچه پشتی را از عرض پارچه با زیپ بهم وصل کنید.

  تبدیل شلوار لی و پیراهن به لباس عصرانه

ویدئوی آموزش تبدیل تاپ به کوسن

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به اطمینان خواهید رسید که مهارت خیاطی یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها است که می‌توانید به آن بپردازید. برای شروع یادگیری، اقدام کنید و همین الان فیلم‌های آموزشی خیاطی را تهیه کنید.

گردآوری هانیه

دوخت روسری مربع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *