آموزش مدیافت

تبدیل پلیور به کلاه

تبدیل پلیور به کلاه

وسایل و لوازم موردنیاز برای دوخت کلاه فرانسوی

مهم‌ترین قسمت کلاه فرانسوی انتخاب نوع پارچه است. اگر می‌خواهید که با پالتوی خود ست کنید بهتر است از همان نوع پارچه استفاده کنید. مثلا اگر پالتوی شما از جنس فوتر است یکی دو متر پارچه فوتر تهیه کنید پارچه‌های مخمل نیز از بهترین نوع پارچه برای دوخت کلاه فرانسوی است. هر اندازه که جنس پارچه ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید نرم‌تر و ظریف‌تر باشد کلاه فرم شل‌تری دارد، اما اگر پارچه ضخیم و محکم و غیر قابل انعطاف باشد کلاه روی سرتان ثابت‌تر و خوش فرم‌تر می‌ایستد.

نخ

متر خیاطی

کاغذ و مداد

قیچی

سوزن یا چرخ خیاطی

تبدیل پلیور به کلاه

مراحل دوخت کلاه فرانسوی

۱. اولین کار برای دوخت کلاه باید سایز سر خود یا هر شخصی که می‌خواهید برای آن کلاه بدوزید را بگیرید. سپس یک مستطیل به طول مورد نظر و عرض بین دو تا سه سانتی‌متر روی کاغذ ترسیم کنید که به صورت نواری روی پیشانی و دور سرتان است که بتواند پیشانی شما را به خوبی پوشش دهد.

۲. در مرحله‌ی بعدی یک دایره‌ی بزرگ با قطری در حدود ۳۰ سانتی‌متر رسم کنید. این دایره قسمت دایره‌ای شما را تشکیل می‌دهد.

۳. برای لبه‌های داخلی کلاه نیز می‌توانید از یک دایره با قطر ۳۰ سانتی‌متر رسم کنید و دایره دیگری با قطری کمتر تقریباً ۲۷ سانتی متر مطابق به نظرتان آماده کنید و در مرکز دایره بزرگ‌تر، رسم کنید. بعد از اینکه الگو را روی پارچه بیندازید، باید دایره کوچک‌تر را از داخل دایره بزرگ‌تر برش بدهید تا یک حلقه به دست آید.

  ترفندهای دوخت شلوار لی های قدیمی

برش پارچه برای دوخت کلاه فرانسوی

بعد از رسم الگوی دوخت کلاه فرانسوی آن را برش دهید. الگو‌های مورد نظر را روی پارچه بیندازید. سپس با مداد یا صابون خیاطی دور آن را طراحی کنید. اگر پارچه ی شما پرز داشت، در زمان قرار دادن الگو روی آن، خواب آن را باید در نظر بگیرید. در این زمان نوبت برش پارچه است یک تا نیم سانتی‌متر از اطراف الگوی رسم شده‌ی روی پارچه را به عنوان جای دوخت خالی بگذارید و سپس آن را برش دهید.

در مرحله‌ی پایانی دوخت کلاه فرانسوی باید سه بخش اصلی پارچه را که برش زده‌اید به هم وصل کنید برای این کار آن‌ها را به پشت برگردانید و با نخ و سوزن بدوزید بعد از اینکه دوخت به پایان رسید کلاه را برگردانید.

مراحل اتصال اجزای کلاه

دایره‌ی بزرگ را به حلقه بدوزید. نوار مستطیل شکل را در قسمت داخلی حلقه بگذارید و سپس به آن دوزید و کلاه را برگردانید. برای اینکه فرم و شکل کلاه شیک و زیبا بایستد لازم است که با دمای مناسب سطح بالای کلاه را اتوکشی کنید. در این لحظه شما یک کلاه فرانسوی دست دوز با هنر خود دارید.

تبدیل پلیور به کلاه

لوازم مورد نیاز

پلیور‌های قدیمی به تعداد کلاه‌هایی که می خواهید آماده کنید.

  گشاد کردن کمر شلوار لی

لوازم خیاطی

ابتدا پلیور را روی میز کار گذاشته و لبه های جلو و پشت لباس را کاملا روی هم قرار دهید و از این قسمت به اندازه سر کسی که می خواهید برایش کلاه بدوزید، به صورت گرد، برش بزنید.

اکنون برای زیباتر کردن کلاه، دو طرح لوزی شکل از دو پارچه مختلف – مانند تصویر آماده کرده و روی کلاه بدوزید.

روی این دو طرح لوزی می‌توانید دو طرح «V» شکل که یکی از آنها وارونه است، کوک بزنید. برای اینکه کوک های زده شده کاملا مشخص و برجسته شوند، بهتر است هر کدام را دوبار کوک بزنید

دو لایه پارچه برش زده مربوط به کلاه را از قسمت رو، روی هم قرار دهید. سپس بخش منحنی کلاه را بدوزید و برای اینکه کار محکم شود و درز کلاه باز نشود، آن را زیگزاگ بزنید.

ویدئوی آموزش تبدیل پلیور به کلاه

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به سادگی مهارت‌های جدید خیاطی را خواهید آموخت. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های متنوع دوخت لباس‌ها را آموزش می‌دهند و بهترین بخش آن این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه می‌خواستید را به صورت خودتان بدوزید.

گردآوری هانیه

دوخت روسری مربع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *