استایل بازیگران, مد و استایل

تحلیل خاص ترین استایل امیر آقایی

استایل امیر آقایی | امیر آقایی بازیگر ایرانی متولد ۱۰ مرداد ۱۳۵۴ در ارومیه است.

 او در سال ۸۰ وارد این حرفه شد و اولین نقش خود را در سینما با فیلم ارتفاع پست ابراهیم حاتمی کیا آغاز کرد و با بازی در فیلم زن دوم تعبیر متفاوتی از حضورش را تجربه کرد.

همچنین با حضور در سریال اولین شب آرامش و بعد در فیلم بی گناهان خودش را حسابی معروف کرد.

افتخارات و جوایز امیر آقایی

او با بازی در فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت و کوچه بی نام موفق به حضور رسمی در سی و سومین دوره جشنواره فجر شد و در سال بد برای فیلم بدون تاریخ بدون امضا در جشنواره فجر حضور پیدا کرد و نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. او کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد هم شده است.

امیر آقایی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم شنای پروانه و برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در دوره پنجم انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای فیلم سعادت آباد شده است.

تجربه نویسندگی امیر آقایی

جالب است بدانید امیر آقایی علاوه بر بازیگری کار عکاسی، نقاشی و گاهی نویسندگی هم انجام می‌دهد. او کتاب‌های زیادی از جمله دختر ماه هفتم، بیدها در باد، با خود و با دیگری‌اش، زمان به وقت ما همیشه ابتدای شب است، می‌توانستم سر به هوایت باشم و من از جغرافیای جهان فقط راه خانه‌ ام را بلدم (بین سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۵ ) نوشته است.

امیر آقایی چند سالی حضورش در فیلم و سینما را کمرنگ کرد و یکباره با تغییر بسیار زیادی ظاهر شد. او با چهره متفاوت آرتیستی و استایلی بسیار درست به یکباره بر سر زبان‌ها افتاد.

ارتباط امیر آقایی با دنیای مد و فشن

او وارد دنیای مد و طراحی شده و یک برند به نام خودش ثبت کرده است. امیر آقایی در مورد خود اعتماد دارد که فردی مدرن کلاسیک است و می‌گوید پسا پست مدرن را دوست ندارد و مرد باید یک فرم کلاسیک پنهان همیشه داشته باشد.

جالب است بدانید که امیر آقایی یکی از مدل‌های برند دولچه اند گابانا در ایران شده است؛ آن هم از طریق یکی از دوستان خود به نام فربد رسام که یکی از طراحان این برند بوده است.

امیر آقای الزاما برند پوش نیست و بیشتر سراغ این مسئله می‌رود که چه چیزی به استایلش نزدیک‌تر است یا از چه چیزی بیشتر خوشش می‌آید اما اینکه فکر کنید او کلا سراغ برند نمی‌رود اشتباه است.

برند ساعت محبوب امیر آقایی

اکسسوری مورد علاقه او اگر با دقت به جزئیات و عکس هایش نگاه کنید انگشتر و ساعت است. برند مورد علاقه او برای ساعت برند patek philippe است؛ چرا که در عین  کلاسیک بودن حس سبک اسپرت را هم به فرد القا می‌کند.

استایل امیر آقایی به سبک ایتالیایی

اگر بخواهیم در نظر بگیریم که استایل امیر آقایی چه شیوه لباس پوشیدنی را دنبال می‌کند اول از همه به رهایی و شلوغی ایتالیایی که در عین شلوغی دارای فرمی کلاسیک و چهارخانه‌های درشت و رنگ‌های خاص هستند بر می‌خوریم.

چی بپوشم
چی بپوشم

دومی شیوه پوشش اصولی و جنتلمنانه انگلیسی به خصوص در برند مردانه بروکز برادرز که به خاطر جنس پارچه هایش در پاییز و زمستان به شدت محبوب این بازیگر جذاب و خوش پوش است را درمی‌یابیم.

برند لباس محبوب امیر آقایی

امیر آقایی بیشتر سعی می‌کند سبکی راحت برای خود انتخاب کند. او علاقه زیادی به برند تام فورد دارد و معتقد است که تام فورد فشن را در روز و حال زندگی می‌کند و با لباس‌های تام فورد می‌توان سوار متر شد و با بقیه جامعه تفاوت نداشت اما با نگاه دقیق در این حال منحصر به فرد به نظر رسید.

او برای لباس زنان طرفدار زهیر مراد است و او را فردی باهوش می‌داند.

تاسیس برندی به نام خود و ورود به خانه مد راد

شاید برایتان جالب باشد امیر آقا یک برند به نام خودش دارد که بیشتر اکسسوری یعنی کیف، کفش، پوشاک مردانه، ساعت و ادکلن تولید می‌شود.

استایل امیر آقایی و علاقه به پترن چهارخانه

او عاشق پترن چهارخانه است و همه تلاشش را می‌کند تا این پترن را بین مردم در کت و شلوار محبوب کند؛ آن هم چهارخانه درشت و ایتالیایی!

اما همونطور که مشخص است امیر آقای خیلی به استایل و چیزهایی که می‌پوشد اهمیت می‌دهد. نکته مهم این است که او خیلی برایش مهم است مرتب و یکدست به نظر برسد.او معتقد است هر چیزی که ترند شود دلیل بر این نیست که به همه می‌آید.

امضای شخصی در استایل امیر آقایی

او همینطور که پیشتر اشاره کردیم اعتقاد دارد که همه باید امضای شخصی در استایل خود داشته باشند. همانطور که گفتیم امیر آقایی یک بخش عظیمی از لباس‌هایش رسمی و کلاسیک است که مفصل در موردش حرف زدیم.

از نکات جالب استایل امیر آقایی این است که همیشه سراغ لباس‌هایی می رود که فیت تنش باشد و اندام را همان‌گونه که هست نشان دهد.

  بررسی عجیب ترین استایل نوید محمدزاده

او علاقه زیادی به پترن چهارخانه و راه راه دارد که این انتخاب باعث بزرگنمایی و عریض نمای اندام می‌شود و کاملاً هم خواسته خود امیر آقایی است. زیرا امیر اقایی به خوبی واقف بر اصول استایل است.

سبک گرانچ در استایل امیر اقایی

اما استایل بعدی او که اتفاقا زیاد استفاده می‌کند گرانچ است که تمام سعی خود را می‌کند که به این استایل نزدیک باشد و صد البته که موفق عمل کرده است.

استایل گرانچ یعنی اینکه سراغ کلاه و عینک می‌رود، از نیم بوت بزرگ استفاده می‌کند، سراغ کت و جنسیت چرم می‌رود و از دستبند و انگشتر و… استفاده می‌کند.

در واقع کت چرم و شلوار جذب و بوت بزرگ از اصلی‌ترین المان‌های استایل گرانچ است که امیر آقایی به درستی آن را رعایت می‌کند.

کژوال در استایل امیر آقایی

سومین استایل امیر آقایی که به ندرت سراغش می‌رود کژوال است. مثلا گاهی شلوار جین و شال‌های هنری دور گردن استفاده می‌کند.

پالت رنگی در استایل امیر آقایی

اگر بخواهیم پالت رنگی استایل امیر آقایی را بررسی کنیم می‌بینیم که بیشتر از رنگ‌های خنثی استفاده می‌کند و رنگ خاکستری محبوب او است. اگر از یک رنگ فام دار در استایلش استفاده کند حتماً باید رنگ خنثی مثل خاکستری یا مشکی را ترکیب کند تا اشباع شود.

مثلاً یکی از عکس‌هایش که کت رنگ آبی با خطوط سرمه‌ای را با پیراهن مشکی ترکیب کرده و به خاطر هم خانواده بودن با رنگ بلوز زیر یک هارمونی بسیار خوب ایجاد کرده است.

  استایل عجیب ترانه علیدوستی در جشنواره کن ۲۰۲۲

اکسسوری در استایل امیر آقایی

او علاوه بر این که علاقه زیادی به انگشتر و ساعت دارد، به عینک با فریم‌های و شال گردن های متفاوت و متناسب با استایل هم علاقمند است.

رعایت درس کد در استایل امیر آقایی

اگر به استایل‌های او در جشنواره ها دقت کنید متوجه می‌شوید که درس کد را می‌شناسد و آنها را رعایت می‌کند.

مثلاً در جشنواره فیلم ونیز سراغ کت و شلوار مشکی (تاکسیدو) رفت که مهم‌ترین المان برای ترکیب با تاکسیدو پیراهن سفید و پاپیون مشکی است که او به درستی آنها را انتخاب کرده است. انتخاب اکسسوری های دیگر مثل ساعت، کفش ورنی براق و انگشتر هم به درستی استایل شده بودند.

مد همیشه دغدغه او بوده و به آن اهمیت می‌داده است. امیر اقایی ثابت کرددر بین سلبریتی‌ها تا حدودی در زمینه مد و فشن مطالعه دارد و به این مسئله توجه می‌کند. پس باید به او آفرین گفت چرا که هیچ ایرادی نمی‌توان از او گرفت و می‌توان با خیال راحت امتیاز بسیار خوبی به استایل‌های امیر آقایی داد.در این مقاله به بررسی استایل امیر آقایی پرداختیم و مفصل آن را بررسی کردیم. امیدوارم از خواندن آن لذت برده باشید. نظر خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: سپیده

 

کت و شلوارهای او از چه سبک و برندی هستند؟

او به سبک جنتلمنانه انگلیسی و شلوغی و رهایی ایتالیایی انتخاب می‌کند. در واقع او پترن چهار خانه لباسش را از ایتالیا الهام گرفته است.

استایل امیر اقایی چیست؟

استایل او در وهله اول کلاسیک رسمی و سپس گرانچ و کژوال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *