آموزش خیاطی

تدابیر خطی یعنی چه ؟

تدابیر خطی یعنی چه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

 

 

تدابیر خطی یعنی چه؟

مهم­ترین مرحله بعد از شناخت اجزای یک لباس شب شناخت درباره تدابیر خطی می­باشد.

 تدابیرخطی به این معناست که هر خط چه نوع دید بصری را در چشم و ذهن مخاطب ایجاد می­کند.‌بنابراین تدابیر خطی شامل تمامی اقداماتی می­شود که با برش و خطوط روی لباس سر وکار دارد.

این برش ها می­توانند شامل برش­های اصلی(عمودی)‌‌و برش­های افقی,شکسته و منحنی باشند.

تاثیرخطوط عمودی در دید بیننده باعث بلند و کشیده و باریک­تر دیده شدن شوند درحالیکه خطوط افقی  اندام را پهن و کوتاه­تر جلوه­گر می­نماید.

 

برش های اصلی:

این برش­ها عموماً عمودی هستند.

۱-برش پرنس:

برشی که از سرشانه شروع و بعد از گذر از پنس سینه به پنس زیر سینه رسد و تا انتهای لبه لباس امتداد دارد.

اصطلاحاً به این برش,برش پرنس نیز می­گویند. برش پرنس یک برش زیبا و شیک برای لباس شب است. استفاده از برش پرنس به بلندتر و کشیده­تر نشان دادن اندام فرد کمک کرده و تصور ذهنی بلند قامتی را ایجاد می­نماید. این برش متناسب برای افراد با قد متوسط رو به پایین و چاق است.

۲-برش عصایی:

این برش از یک سوم یا یک دوم حلقه آستین شروع و پس از عبور از پنس زیر سینه به صورت عمودی به لبه لباس می­رسد.

  آموزش مروارید دوزی

این برش به علت فرم منحنی که در قسمت سینه ایجاد می­کند برای افرادی با سینه برجسته مناسب نبوده ولی متناسب برای افرادی با بالاتنه کوچک است. این برش نیز برای لباس مجلسی گزینه مناسبی می­باشد. رنگ­ها نیز در بهتر نشان دادن این برش­ها موثر هستند از جمله برش­های عمودی در رنگ قرمز نمود بیشتری خواهد داشت.

برش های افقی:

سینه:

برش زیرسینه

برش زیرسینه یا اِمپایر برشیی افقی است که از زیر سینه رد می­شود.این برش برای افراد ریز جثه و بالاتنه کوچک بسیار مناسب است. همچنین برشی راحت برای خانم های باردار نیز می­باشد.

۲-برش در خط کمر:

این نوع برش به اندازه ۲ سانتیمتر بالاتر و یا پایین­تر از خط کم رسم شده که تمرکز بصری را به خط کمر جلب می­نماید. این برش به دلیل پهن و چاقتر نشان دادن کمر مناسب برای افرادی با اندام ظریف می­باشد. این نوع برش انتخابی ایده­آل برای افراد بلند قامت و لاغر اندام است. رنگ کمک کننده برای این برش رنگ آبی است.

برش های شکسته:

جایگاه این برش­ها باتوجه به سیلوئت, حذف پنس های اصلی و انتقال پنس­ها ایجاد می­شود.برش شکسته برشی است که خطی مابین افقی و عمودی باشد.این برش هیجان زیادی داشته واز این رو مناسب دختران نوجوان و جوان نیز است. رنگ کمک کننده برای این برش رنگ زرد است.

  آموزش شلوار بچه گانه

برش های منحنی:

جایگاه این گروه از برش مانند برش­های شکسته است. برعکس برش­های شکسته برش­های منحنی دارای آرامش بوده و مناسب تمامی گروه­های سنی بخصوص خانم­های جوان و میانسال است. رنگ آبی کمک کننده مناسبی برای این برش است.

 

استفاده از رنگ­های تیره همانند مشکی و رنگ­هایی که در ترکیب با مشکی استفاده شوند باعث کشیده و ظریف­تر دیده شدن اندام فرد شده و در صورت هماهنگی با برش­های گفته شده و مناسب به این دید بصری کمک شایانی می­کند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *