استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

جلیقه مردانه را چگونه ست کنیم؟

جلیقه مردانه | جلیقه‌ها آیتم‌هایی هستند که در کنار آیتم‌های کلاسیک، اسپرت، رسمی و نیمه رسمی قرار می‌گیرند و به خوبی ست می‌شوند. 

جلیقه‌ها را با کت و شلوار همرنگ بپوشید و به مراسم عروسی بروید یا جلیقه ژیله مردانه را با تیشرت یا پیراهن مردانه بپوشید و به دیدن دوستان خود بروید. حتی می‌توانید ژیله بافتنی دکمه دار و بدون دکمه را با یک شلوار چهارخانه ست کنید.

جلیقه مردانه چیست؟

جلیقه یک تاپ بدون آستین است که می تواند از متریال مختلفی ساخته شود. انواع مختلفی از جلیقه ها وجود دارد: ۱. جلیقه ژاکت، یک ژاکت بدون آستین است. ۲. جلیقه پف دار یا جلیقه لحافی می تواند نوعی لباس بیرونی باشد و ۳. جلیقه جزئی از کت و شلوار سه تکه در لباس رسمی.

جلیقه‌ها ممکن است بدون دکمه باشند و برای ظاهری غیررسمی باز گذاشته شوند یا می‌توانید جلیقه‌ها را به‌عنوان بخشی از لباس استفاده کرده و دکمه‌های آن را ببنید.

نگاهی کوتاه به ست کت و جلیقه و شلوار

کت و شلوار سه تکه تا جنگ جهانی دوم محبوب بود اما زمانی که دولت جیره بندی کرد، این لباس پرطرفدار اهمیت خودش را از دست داد. یکی دیگر از دلایل کاهش محبوبیت کت و شلوار سه تکه در طول پس از جنگ، زمانی است که سربازان برای اینکه راحت‌تر بتوانند کار کنند، از جلیقه زیر کت استفاده نمی‌کردند.

  اگر می‏‌خواهید استایلی مردانه داشته باشید، بخوانید

ویژگی جلیقه خوب چیست؟

جلیقه باید طوری دوخته شود که تمامی قسمت‌های پشت که زیر کت مشخص نیست را نیز شامل بشود. اما برخی از کت شلوارهای تاکسیدو بدون پشت طراحی می‌شوند. آنها با یک در پشت به هم متصل می‌شوند و حالت خود را از دست نمی‌دهند. مهم است که هر قسمت از جلیقه متناسب با آن نصب شود. به این ترتیب، جلیقه باید به اندازه ای بلند باشد که قسمت کمر شلوار را بپوشاند. جلیقه‌های خیلی بلند، کمی نامتناسب به نظر می‌رسند.

جلیقه همچنین باید ناحیه گردن، سینه و البته کراوات را نمایان کند. یقه باید به اندازه کافی گشاد باشد تا پارچه جلیقه زیر آن لیز نخورد یا یقه پیراهن را پنهان نکند.

طول درست جلیقه مردانه چیست؟

انتخاب طول جلیقه مناسب برای شلوار بسیار مهم است. به عنوان یک قانون کلی، جلیقه باید همیشه کمربند را بپوشاند. بنابراین بسته به قد، طول بالاتنه و بلندی شلوار جلیقه متفاوت است. همچنین، به خاطر داشته باشید که بسیاری از مردان دکمه پایین کت خود را باز می گذارند. اگر می خواهید این کار را انجام دهید، جلیقه مردانه باید به اندازه کافی بلند باشد تا پارچه پیراهنی دیده نشود.

ست جلیقه و کت شلوار مردانه

ست کت و شلوار و جلیقه رسمی باید از جلیقه با همان پارچه کت و شلوار باشد. اگر خارج از این باشد از رسمیت کت و شلوار کاسته می‌شود. اگر به دنبال یک استایل منحصر به فرد هستید، کت و شلوار سه تکه آن چیزی است که شما را در حال حرکت شیک نگه می دارد. کت شلوار و جلیقه به راحتی می تواند استایل شما را متحول کند. مزایای خرید جلیقه و کت شلوار این است که شما می‌توانید یک روز هر سه تکه را باهم و روز دیگر کت و شلوار را به تنهایی بپوشید.

  یک استایل تابستانی جذاب چه ویژگی هایی دارد ؟

ست جلیقه مردانه اسپرت

جلیقه مردانه رنگی را روی پیراهن سفید بپوشید. سفید با هر چیزی ست می شود، بنابراین یک تیشرت ساده سفید یا پیراهن آستین بلند می تواند برای کسانی که دوست دارند ست کم ریسکی داشته باشند، عالی است. بر روی تیشرت یا پیراهن، دکمه‌های جلیقه را می‌توانید باز بگذارید و تیپی کژوال داشته باشید.

ست با کت تک

 جلیقه مردانه به عنوان بخشی از کت و شلوار تجاری با دکمه و کفش راحتی بپوشید. همچنین می توانید یک جلیقه را به عنوان یک مجموعه باکلاس برای یک شب بیرون از خانه با یک جلیقه خاکستری روشن روی پیراهن آکسفورد سفید یا سرمه ای بپوشید. (شما می خواهید کمی تضاد رنگی بین جلیقه و پیراهن خود در زیر آن داشته باشید.) پیراهن را در یک شلوار جین زیبا قرار دهید و یک کراوات یا پاپیون بپوشید تا ظاهری زیباتر داشته باشید. همچنین جلیقه‌های طرحدار و رنگی زیر کت بسیار جذاب دیده می‌شوند.

رنگ های خنثی و بافت های ساده جلیقه را با کت و شلوار بشوید. به عنوان مثال، کتونی سفید، جلیقه خاکستری را با ست کت تک و شلوار سرمه‌ای ست کنید.

  راهنمای خرید روسری رنگی و روشن برای پوست­ سفید

ست جلیقه ژیله مردانه

در سال‌های اخیر ژیله‌ها به خوبی جای خود را بین مردم پیدا کرده اند. یک جلیقه ژیله نسبتاً بزرگ را با شلوار جین راسته امتحان کنید، چراکه با این ترکیب ژیله بیشتر دیده می‌شود و استایل‌تان جذابیت بیشتری می‌گیرد.

ست جلیقه یقه دار مردانه

جلیقه‌های یقه‌دار جزو آیتم‌های اسپرتی هستند که استایل شما را کژوال و در عین حال شیک می‌کند. پیراهن یا تیشرت رنگی را با جلیقه طوسی یا مشکی امتحان کنید. اگر جلیقه‌تان جیب‌هایی در نزدیکی سینه داشته باشد، استفاده از پوشت لباس شما را خوش‌رنگ‌تر می‌کند.

ست جلیقه مردانه بافتنی

جلیقه‌ مردانه بافتنی آیتمی فوق‌العاده‌ برای روزهای پاییزی است و ظاهری کژوال و شیک به شما می‌بخشد،

جلیقه‌های بافتنی چه دکمه دار و چه بدون دکمه با پیراهن مردانه چهارخانه و یا پیراهن جین عالی به نظر می‌رسد. در انتخاب رنگ ریسک کنید و به سراغ جلیقه‌های بافتنی مردانه به رنگ‌های قرمز، زرد، خردلی و سبز بروید.

معایب ست کردن این آیتم با کت شلوار

کت شلوار و جلیقه بخاطر رسمی بودن باید دکمه‌های آن بسته شود و همین امر احتمالاً باعث گرم شدن اندام شود و در روزهای گرم سال، استفاده از آن کمی مشکل به نظر می‌رسد. همچنین کت شلوار و جلیقه برای مردان کوتاه قامت گزینه مناسبی است، اما برای مردانی که قسمت میانه اندام بزرگی دارند، گزینه خوبی نیست. با این وجود جلیقه به همراه کت و شلوار همواره شیک و رسمی است و استفاده از آنها کنار هم شما را منحصر به فرد نشان می‌دهد.

  آیا در محل کار هم می‌توان لباس غیررسمی پوشید؟

نویسنده : مائده کاظمی

آیا رنگ جلیقه با کت و شلوار می‌تواند متفاوت باشد؟

رنگ جلیقه می‌تواند متفاوت از کت و شلوار باشد، اما مناسب موقعیت‌های کاری، جلسات رسمی و… نخواهد بود.

جلیقه مردانه اسپرت است یا کلاسیک؟

جلیقه‌ها در انواع متفاوتی از اسپرت، کلاسیک و رسمی وجود دارند و بنا به موقعیت و ست با دیگر اجزای لباس‌تان آنها را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *