استایل خانم‌ها, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

خرید اینترنتی یا حضوری؟

قطعا تجربه خرید حضوری، راه رفتن در پیاده رو های تنگ و یا پاساژ های شلوغ را داشته اید. و احتمالا تا به حال حداقل یک بار در یک فروشگاه اینترنتی ثبت نام کرده اید و به خرید از آن فکر کرده اید. در این مطلب قصد داریم تفاوت خرید حضوری و خرید اینترنتی را بیان کنیم.فروشگاه های اینترتی در بستر وب، با مراجعه به وزارت صنعت و معدن و تجارت در یک فرآیند دقیق، با ارایه مدارک و مستندات نصبت به دریافت نماد اعتماد الکترونیک (e-namad) اقدام می کنند.

که این موضوع امکان شناسایی فروشگاه های اینترنتی ثبت شده و قانونی از سایر وب سایت ها را به شما مشتریان عزیز خواهد داد بشناسید.

فروشگاه های اینترنتی نماد خود را در صفحه اصلی سایت در معرض دید عموم مشتریان قرار می دهند. شما می توانید با کلیک بر روی نماد سایت مورد نظر خود، حوزه ی فعالیت، تاریخ اعتبار و سایر اطلاعات آن را مشاهده نمایید.ولی آیا تابحال از فروشگاه فیزیکی در خرید حضوری خواسته اید تا مجوز خود را در اختیار شما قرار دهد تا شما با بررسی آن نسبت به صحت سنجی و اعتبارسنجی آن اقدام کنید؟

فروشگاه های اینترنتی به جهت بهره بردن از نرم افزارهای مدیریت کالا، حسابداری، خرید و فروش، در هر لحظه مورد بازبینی قرار می گیرند.

گران فروشی در فروشگاه های آنلاین

احتمال گران فروشی در بین این سایت ها نزدیک به صفر است. در صورتی که فروشگاه های حقیقی، نهایتا به طور فصلی، مورد بازرسی قرار می گیرند و متاسفانه بسیاری از آنها به دلیل نداشتن سیستم های کامپیوتری هرگز امکان بررسی کالا به کالا را ندارند.

  راهنمای جامع بهترین ست ها با شلوار جین

کالایی را دیده اید، ولی کاملا نپسندیده اید. می خواهید نظر دوستان خود را جویا شوید. راه حل چیست؟ عکس بگیرید، عکس آن را برای دوستتان بفرستید، منتظر جواب او بمانید. حال اگر در آن زمان به اینترنت دسترسی نداشتید چه؟ راه حل فروشگاه های اینترنتی در این زمینه یک کلیک ساده است. کالا را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. از تلگرام گرفته تا اینستاگرام و ایمیل… هر راهی که برای شما راحت و مناسب تر است.

آیا شما نیز از چانه زدن با فروشنده سر قیمت متنفرید؟ اما می دانید که می توانید کالا را ارزان تر بخرید؟ فروشگاه های اینترنتی، به جهت عدم مواجه با خریدار، قیمت های نهایی خود را در سایت قرار می دهند.هر گونه کاهش قیمت و یا حراجی را برای تمام بازدیدکنندگان خود فعال می کنند و شما همیشه می توانید این اطمینان را داشته باشید که کالا را به مناسب ترین قیمت ممکن خریداری کرده اید.

آیا دیده اید که فروشگاه فیزیکی در خرید حضوری که چند روز در فروش فوق العاده بود و به علت جابجایی حراج داشته است، سالیان سال به کار خود ادامه می دهد؟ دیگر شگردهایی این چنین به جز بی اعتمادی برای مشتری چیزی در پی ندارد. همان بس که فروشگاه های اینترنتی نه جابجایی دارند و نه تغییر دکوراسیون!

آیا برای شما هم اتفاق افتاده است، کالایی را در حراج به قیمتی بخرید که بعدا متوجه شوید تفاوت قیمت در حراج در کار نبوده است؟

  راهنمای خرید کیف های بزرگ هلالی، گلدانی، رودوشی و کوله

و یا حتی متوجه بشوید که فروشنده ابتدا با افزایش قیمت و سپس یک تخفیف بزرگ به شما داده است؟ فروشگاه های اینترنتی به علت داشتن نمودار قیمت و نظارت همیشگی توسط مشتریان آنلاینشان، هرگز نمی توانند چنین حرکاتی را انجام دهند.

مزایای فروشگاه های آنلاین

آیا برای شما هم پیش آمده است که برای دریافت فاکتور به فروشنده یادآوری کنید؟ البته این در صورتی است که فروشنده در پاسخ شما نگوید فاکتور نداریم!

فروشگاه های اینترنتی به صورت اتوماتیک برای تمام مشتریانشان فاکتور صادر می کنند و فاکتور خرید را به همراه محصول خریداری شده برای مشتریان خود ارسال می کنند.

امروزه بسیاری از فروشگاه اینترنتی می توانند فاکتور خرید را به آدرس دیگری ارسال نمایند. تصور کنید شما محصولی را برای یکی از شعب یا هدیه ای برای دوستان خود خریداری نموده اید. با وجود چنین امکانی می توانید کالا را به یک آدرس و فاکتور خرید را در آدرس خودتان دریافت نمایید.

البته به منظور محافظت از محیط زیست، بسیاری از فروشگاه های اینترنتی با توافق خریدار، از ارسال فاکتور کاغذی جلوگیری می کنند و مشتریان می توانند در هر لحظه با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی صورت حساب های خود را به صورت آنلاین مشاهده نمایند.

بازار تا چه ساعتی باز است؟ فلان پاساژ چه ساعتی باز می شود؟ آیا مغازه شان را در میان روز برای نهار می بندند؟ وقتی میتوانید ۲۴ ساعته از فروشگاه اینترنتی خرید نمایید، این سوالات چه اهمیتی دارد!؟

  آموزش جامع اصول ست کردن کت اسپرت مردانه

نیاز نیست، لباس بپوشید، ماشین روشن کنید، به خیابان های پرترافیک بروید و بازگردید. از داخل تخت خواب و با لباس راحتی خود، لباس مهمانی فردا را بخرید. می توانید از این زمان استفاده کنید، به پارک بروید، کتاب بخوانید، به تماشای فیلم های جدید در سینما بنشینید.

خرید اینترنتی یا حضوری؟

کیف و کفش ست مجلسی در منزل دارید و یک شلوار کرم. و برای آن یک مانتو مجلسی می خواهید. باید تمام آنها را با خود برای خرید حضوری ببرید تا در پرو با مانتوی پیشنهادی امتحان کنید؟ و یا می خواهید به حرف فروشنده که قطعا این مانتو با یک شلوار کرم و کفش مشکی زیباست، اعتماد کنید؟ پیشنهاد ما این است: کالا به درب منزلتان می آید، با آرامش آن را پرو نمایید. نظر دوستان را بپرسید.

اگر خواستید نگهش دارید و در غیر این صورت به ما بازگردانید.

یک سوال جالب، تا به حال چند بار و به چند فروشگاه توانسته اید کالایی را که خریده اید بازگردانید؟ شما هم بسیار دیده ایدکه فروشگاه هایی کالا خرید شده را بعد از چند ساعت پس نمی گیرند؟ دیگر زمان آن نیست که فروشنده ها با افتخار پشت دخل ها بنویسند:

به دقت انتخاب کنید کالای فروخته شده پس گرفته نمی شود! اگر از یک فروشگاه حضوری دلیل این نوشته را بپرسید آن را احترام به حقوق مصرف کننده و اطلاع رسانی اعلام خواهد کرد. اما بسیاری از فروشگاه های اینترنتی بدون هیچ سوالی کالا را از شما پس خواهند گرفت.

ولی همه چیز به اینجا ختم نمی شود. قطعا فروشگاه های اینترنتی همچنان نکات قابل بررسی دارند:

  شیک‌ترین مدل‌ها برای خرید مانتو بلند و اسلامی

امکان دستیابی به کالا در اندک زمانی

شما پس از طی کردن مسافت و رسیدن به بازار می توانید با کمی گشتن، کالای مد نظر خود را بیابید و خرید نمایید و به منزل برگردید. در گذشته فاصله زمانی از خرید تا ارسال کالاها در فروشگاه های اینترنتی امتیازی منفی برای آنها بود. اما امروزه فروشگاه های اینترنتی نیز با بکارگیری سیستم های انبار و سیستم های کالارسان قوی، زمان تحویل خود را کاهش داده اند.

پرو لباس پیش از خرید

قطعا پرو کردن لباس پیش از خرید حس خوبی به خریدار می دهد. اما به چه قیمتی؟ آیا تا بحال شده کالایی را فقط به علت این که چند لباس پرو کرده اید بخرید تا از فروشنده خجالت نکشید؟ آیا شده فروشنده به شما بگوید که: “این همه لباس پرو کردی، حالا کدام را می برید؟”

فروشگاه های اینترنتی این امکان را فراهم کرده اند که شما کالا را در منزل و با خیال راحت پرو نمایید، در صورت عدم علاقه مرجوع کنید. توجه کنید که نیاز نیست حتما خرید انجام دهید. بلکه می توانید با انتخاب گزینه ی پرداخت در محل دقیقا همچون یک فروشگاه حقیقی، در ابتدا کالای مد نظر خود را بپوشید و سپس هزینه ی آن را پرداخت نمایید.

شاید وقت آن رسیده است با روی آوردن به خرید اینترنتی، زمانی که در ترافیک و مراکز خرید شلوغ سپری می کنیم را صرف مطالعه، تفریح، خانواده و دوستانمان کنیم. فنجانی چای بنوشیم و کتاب مورد علاقه مان را مطالعه نماییم.

منبع : مجله اینترنتی مد و فشن دلیچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *