پوست, پوست و مو

درمان های خانگی آسان جوش های پشت بدن و سرشانه

درمان های خانگی آسان جوش های پشت بدن و سرشانه

اگر شما نیز از وجود جوش­های ناحیه پشت کمر خود رنج می­برید، در خواندن این مقاله با ما همراه باشید! این احتمال وجود دارد که در رژیم غذایی خود خوراکی­های شیرین و چرب زیاد مصرف می­کنید. اما نگران نباشید چون که در خانه و به راحتی می­توانید به درمان این جوش­ها بپردازید. البته که با توجه به اینکه جوش­ها از نظر علمی و پزشکی همیشه دلایل یکسان و ثابتی ندارند، باید قبل از هر چیز این موضوع را پذیرفت که شاید نتوانید دائما جوش­ها را کنترل و درمان کنید. چون که از جمله عوامل اصلی جوش زدن، به عنوان مثال نوسانات هورمونی از کنترل شما خارج است. اما به طور کلی پیشگیری و درمان جوش­ها سخت و زمان بر است ولی غیرممکن نیست. به همین دلیل در این بخش تعدادی راه­حل نسبتا آسان و خانگی برای شما گردآوری شده است که می­توانید آن­ها را امتحان کنید.

   1.مراقبت خوب و درست از پوست :

هنگامی که روی سرشانه­های شما جوش می­زند، شاید بیانگر این موضوع باشد که شما به نحو احسن از پوست خود مراقبت نکرده اید، به همین دلیل برای اینکه یک اقدام پیش گیرانه انجام دهید و حتی برای حل این مشکل گام مهمی بردارید، باید از سلامتی پوست خود حفاظت کنید و اولین کار مهم و ضروری در این راستا، دوش گرفتن منظم و شستشوی درست و خوب پوست بدنتان با استفاده از یک شوینده ملایم و مناسب با نوع پوستتان است تا آلودگی­ها و چربی اضافی پوست خود را از بین ببرید. همیشه سعی کنید پس از تمرینات ورزشی و یا فعالیت­های غیر ورزشی ولی سنگینی که انجام می­دهید و بدن شما تعریق زیادی می­کند، سریعا دوش بگیرید تا منافذ پوست شما با عرق و چربی ای که طی ورزش از بدن شما دفع شده است بسته نمانده و زمینه ساز جوش نشود. همچنین به طور اختصاصی می­توانید یک یا  دو بار در هفته و یا با هر بار استحمام خود، شانه­های خود را لیف زده و پاکسازی کنید تا سلول های مرده باعث بسته شدن منافذ پوست نشود.

  تاثیر آب پیاز در رشد مجدد موها

نکته بعدی حساسیت و دقتی است که حین خرید محصولات زیبایی و آرایشی بهداشتی برای خود باید به خرج دهید. یعنی توجه کنید محصولاتی با بیس روغنی انتخاب نکنید چرا که منافذ پوست را مسدود می­کنند.

استحمام

  2.کمپرس گرم :

استفاده از یک کمپرس گرم به رهایی از شر جوش­های روی سرشانه­های شما و کمرتان کمک شایانی می­کند. زیرا دمای گرم به ذوب شدن و از بین رفتن چربی مسدود شده در جوش­ها و همچنین نابود شدن باکتری­های عامل جوش و موجود در آن می­انجامد. استفاده از کمپرس گرم موجب کم شدن التهاب پوستی هم می­شود و به بهبودی و رفع جوش­ها کمک می­کند. می­توانید از یکی از اطرافیان خود برای گذاشتن کمپرس گرم روی جوش­های پشتتان کمک بگیرید و به این صورت عمل کنید که در یک ظرف، یک لیوان آب گرم و یک قاشق نمک بریزید و پس از حل شدن نمک در آب، یک حوله را در آن خیس کنید و پس از آن، آب اضافی حوله را گرفته و حدودا ۱۰ دقیقه روی قسمتی که جوش دارید این کمپرس گرم را بگذارید. بعد از اینکه حوله گرمای خود را از دست داد مجددا چرخه را تکرار کنید. به طور کلی این کمپرس گرم را چندبار در روز انجام دهید تا به بهبودی جوش­هایتان کمک کند.

کمپرس گرم

  3.سرکه سیب

به دلیل داشتن اسید لاکتیک و اسید مالیک، سرکه سیب درمانی خوب و طبیعی برای از بین بردن جوش سرشانه و کمر است. خاصیت اسیدی سرکه سیب باعث لایه برداری پوست  شده و سطح PH را متعادل نگه می­دارد. سرکه سیب خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده هم دارد که برای رفع التهاب جوش­ها مناسب است. به این منظور در یک لیوان سرکه سیب و آب را به نسبت یک به سه ترکیب کنید و سپس این محلول را بر روی نواحی از بدن که جوش دارد بمالید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه بدن خود را با آب ولرم آبکشی کنید. در طول یک روز دو تا سه بار این پروسه را تکرار کنید. همچنین می­توانید یک تا دو قاشق چای خوری سرکه سیب را داخل یک لیوان آب ریخته و روزی یک یا دو بار از این محلول بنوشید تا به بهبودی جوش هایتان کمک کند.

  آیا می‌توان از گوگرد برای از بین بردن جای آکنه و زخم‌ها استفاده کرد؟
سرکه سیب

  4.جو دو سر :

جو دو سر هم خواص ضد التهابی و ضد درد دارد، و هم به پاکسازی سلول­های مرده بافت پوست کمک می­کند که در کل برای بهبود بخشیدن به جوش­های ملایم و معمولی سرشانه و کمر می­تواند مفید باشد. می­توانید به این صورت عمل کنید که یک فنجان پودر جو دو سر را درون وان حمام پر از آب گرم بریزید و حدود ۱۵ دقیقه بدن خود را در معرض این محلول قرار دهید. بعد از آن یک پد خشک روی پوستتان بکشید و سپس از یک مرطوب کننده ملایم به پوست خود بمالید. این پروسه را یک بار در روز انجام دهید. همچنین در روشی دیگر می­توانید ترکیبی از یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری پودر جو دو سر و یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه بسازید و پس از اینکه کاملا مخلوط کردید، این ترکیب را روی سرشانه های و کمر خود بگذارید و صبر کنید تا خشک بشود، در مرحله بعدی با آب گرم بدن خود را شستشو دهید و یک بار در هفته این پروسه را تکرار کنید.

جو دو سر

  5.روغن درخت چای :

برای درمان جوش­های شانه و کمر، نمی­توانیم اثر بخشی روغن درخت چای را نادیده بگیریم. روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتری، ضد عفونی کننده و ضد التهابی است و از بین برنده باکتری­هایی است که موجب جوش شانه­ها شده اند. همچنین کاهش دهنده قرمزی و درد ناشی از جوش­ها می­باشد. تحقیقات نشان داده که روغن درخت چای برای بهبود جوش­های خفیف تا متوسط مفید است. به این صورت عمل کنید که یک تا دو قطره روغن درخت چای را روی یک تکه پنبه بریزید و روی جوش­ها بگذارید و بعد از یک ساعت با آب سرد شستشو دهید. این درمان را می­توانید دو بار در روز انجام دهید. علاوه بر این، می­توانید چند قطره روغن درخت چای را با یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کرده و سپس آن را روی قسمت مورد نظر اعمال کنید. پس از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب شستشو دهید. این پروسه را نیز یک الی دو بار در روز می­توانید انجام دهید.

  آیا رنگ مو سرطان زاست؟

لازم به ذکر است که قبل از استفاده از روغن درخت چای، ابتدا آن را روی یک قسمت از بازویتان تست کنید که احیانا به آن حساسیت نداشته باشید.

  6.زردچوبه :

زردچوبه یکی دیگر از درمان­های خانگی موثر برای مشکلات پوستی از جمله برای جوش­های روی شانه ­ها و کمر است. خواص ضد باکتری آن به از بین رفتن باکتری­های عامل جوش کمک می­کند.

همچنین به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی از سرایت جوش به سایر قسمت­های بدن هم جلوگیری می­کند. یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و مقداری آب یا روغن نارگیل را با یکدیگر ترکیب کرده و به یک ماسک غلیظ تبدیل کنید. سپس این ماسک را روی قسمت­هایی که جوش دارد اعمال کنید و بعد از یک ساعت با آب ولرم شستشو دهید. این درمان را یک یا دو بار در روز می­توانید تکرار کنید.

زردچوبه

  7.آلوئه ورا :

آلوئه ورا دارای مزایای بسیاری برای پوست است که مهم ترین آن کمک به از بین بردن جوش شانه ­ها و کمر است. همچنین دارای خاصیت خشک کننده جوش­ها است. آلوئه ورا دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که به مبارزه با علت جوش و همچنین کاهش علائم آن کمک می­کند. نوشیدن آب آلوئه ورا نیز به درمان جوش کمک می­کند.

  چطور با موخره خداحافظی کنیم؟

یک عدد برگ آلوئه ورا را برش دهید و ژل آن را استخراج کنید. سپس آنرا به قسمت آسیب دیده بدن اعمال کنید و در مرحله بعدی با آب گرم شستشو دهید. این درمان را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید.

آلوئه ورا

  8.پوشیدن لباس مناسب :

برای خلاص شدن از شر جوش­های سر شانه و کمر، باید در نظر داشته باشید که لباس­های خود را عاقلانه انتخاب کنید. لباس­هایی که بافت خشن به دلیل پارچه­ های سنگین داشنه باشند، می­تواند پوست شما را تحریک و مشکل را تشدید کنند.

هنگامی که از جوش شانه رنج می­برید، ،لباس راحت و سبک، مانند الیاف پنبه­ای یا ابریشمی را انتخاب کنید. همچنین در هنگام درمان جوش، لباس­های شل بپوشید و از پوشیدن لباس های تنگ که باعث تحریک پوست می­شود خودداری کنید.

شما همچنین باید از شستن لباس­های خود با سفید کننده اجتناب کنید، زیرا آن یک ماده شیمیایی خشن است که می­تواند باعث خارش پوست و تشدید آکنه شود. بهتر است از نرم کننده­های پارچه استفاده کنید، تا لباستان نرم شود و پوست شما را سایش ندهد و احساس راحتی کنید.

تهیه و تنظیم نوشین 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *