چی بپوشم؟, مد و استایل

در باشگاه ورزشی چی بپوشیم؟

لباس ورزشی زنانه مناسب باشگاه : مثل هر موقعیت دیگری، در باشگاه هم لباسی که می‌پوشید از اهمیت بالایی برخوردار است. لباس باشگاه مستقیما با سلامتی شما ارتباط دارد؛ زیرا تعرق شدید در کنار لباس نامناسب باعث ایجاد ناراحتی‌های پوستی می‌شود.در ادامه این مقاله لباس و استایل مناسب باشگاه را بررسی خواهیم کرد.

۱:احساس راحتی در لباس ورزشی زنانه مناسب باشگاه :

نکات مهمی که باید در رابطه با لباس خود در نظر بگیرید شامل سطح ارتجاع، سبکی و تنفس است.

سطح ارتجاع لباس یعنی باید در لباس خود احساس راحتی داشته باشید و متناسب با حرکاتی که می‌زنید گشاد یا تنگ شود. لباس باید راحت باشد و در حین ورزش شما را آزار ندهد ولی نباید آنقدر گشاد باشد که دست و پای شما را بگیرد.

 

 

 

مورد دوم سبک بودن لباس است. تعرق باعث سنگینی لباس می‌شود و در این صورت وزن زیادی را باید تحمل کنید که موجب آزار شما می‌شود. سبکی به کیفیت لباستان بستگی دارد.

  آشنایی با ورزش تی آر ایکس (TRX)

مورد سوم عبور هوا از لباس است که در تابستان بیشتر مد نظر است و از خستگی زود هنگام بدن شما جلوگیری می‌کند.

 

در کل قبل از خرید لباس اول ورزشتان را در نظر بگیرید و متناسب با نوع ورزش و میزان حرکاتی که دارید لباس خود را انتخاب کنید.

۲:پارچه مناسب لباس باشگاه:

بهتر است لباس ورزشی زنانه مناسب باشگاه  شما نخ پنبه باشد که با وزن کمی که دارد و هوا در جریان است، ساعت‌ها با خیال راحت ورزش کنید. این جنس رطوبت بدن شما را جذب و از هرگونه حساسیت پوستی جلوگیری می‌کند. این پارچه‌ها منعطف هستند و بدن را خشک نگه می‌دارند. در واقع هزینه کردن در لباس ورزشی خالی از لطف نیست و در کیفیت آن تاثیر دارد. پس لباسی را انتخاب کنید که ضد تعریق باشد.

 

 

  چند پیشنهاد هیجان انگیز نوشیدنی ورزشی خانگی

جنس‌هایی که می توانید استفاده کنید پلی استر، اسپندکس و لاکرا است که برای باشگاه گذینه‌های مناسبی هستند. البته خلوص این‌ها باید کمتر باشد و ترکیب شده باشند؛ زیرا به تنهایی می‌تواند موجب آزار شود و مجبور باشید برای تمام ورزش‌های خود جداگانه لباس تهیه کنید.مثلاً اسپندکس خاصیت تنفس و ارتجاع بالایی که قبلا اشاره کردیم را دارد.

جنس گیاه بامبو نازک و لطیف و منعطف و گذینه مناسبی برای لباس ورزشی است. درست است که استحکام ندارد و زیاد قابل شستشو نیست اما ورزش‌های سبک را پاسخگو است و می‌تواند جزو انتخاب های خوبی برای شما باشد.

اما همانطور که اشاره کردیم لباس ورزشی زنانه مناسب باشگاه شما خلوص صددرصد داشته باشد؛ مثلا اگر شما از نخ صددرصد استفاده کنید، بر اثر تعریق زیاد سنگین شده و به تنتان می‌چسبد و در نهایت ورزش شما را دچار مشکل می‌کند. در ورزش‌هایی مثل یوگا سعی کنید لباس روشن و سرد بپوشید به دلیل اینکه یوگا ورزش آرامی است و برای ورزش‌های پرهیجانی مانند ایروبیک می‌تواند به رنگ‌های تیره و تندتری روی بیاورید.

  در ورزش یوگا به چه نکاتی باید توجه کنید

لباس ورزشی زنانه مناسب باشگاه

لباس‌هایی که برای باشگاه مناسب هستند شامل: تیشرت، تاپ، سوییشرت نخی و پلی استر است. نیم تنه‌های  ورزشی از واجبات برای خانم‌ها است؛ به خصوص اگر سینه‌های بزرگی دارید به شدت به کارتان می‌آید.

لگ ورزشی یوگا از مهم‌ترین آیتم‌های باشگاه به حساب می‌آید. راحتی خوبی در هنگام ورزش به شما می‌دهد. لگ‌های کشی یوگا از بهترین انتخاب‌ها است و رطوبت را به بیرون هدایت می‌کند.

 

 

دقت کنید که شلوارتان در قسمت ساق پا کمی آزاد باشد. شلوارهای راسته از مناسب‌ترین انتخاب‌های شماست. گرمکن هم از انتخاب‌های خوب ورزش است که حتی بعد از باشگاه هم به کمکتان می‌آید؛ چون بدن شما هنوز عرق دارد و اگر آن را بپوشید در مسیر از گرفتگی عضلات شما جلوگیری می‌کند

 

 

در کل ساده‌ترین انتخاب‌های شما شامل: لگ مشکی، ست تیشرت و تاپ و شلوارک، لگ و نیم تنه است. این لباس‌ها راحت، استاندار و مناسب هستند.

 

 

  فایده ی ورزش روی سلامت روان چیست؟

کفش مناسب باشگاه

از دیگر آیتم‌های مهم باشگاه کفش است که باید مناسب ورزش باشد؛ زیرا مستقیم با سلامت پا شما ارتباط دارد و اگر پای شما دچار مشکل شود، تمام ورزش را مختل می‌کند و تا مدت‌ها دچار گرفتگی در عضلات پا می‌شوید. هرچقدر کفش با کیفیت باشد فشار کمتری به زانو، کمر، مچ و ران شما وارد می‌شود.

کفش‌های دوندگی مناسب تمرینات سنگین نیستند و تعادل شما را بهم میزنند به این دلیل که سطح صافی ندارند. از آنها برای ورزش‌های سبک‌تر استفاده کنید.برای تمرینات هوازی و یا تمرین‌هایی که با تردمیل یا کش تی‌آر‌ایکس هستند کفش‌های منعطف‌تری باید انتخاب کنید.کتانی‌های مچ‌دار برای انواع ورزش‌ها مناسب هستند، حتی اگر در ورزشتان حرکت پرش داشته باشید.

 

 

کفش عادی و اسپرت روزانه شما مناسب تمرین‌های سبک هستند.

  ورزش‌های مضر برای دیسک کمر کدامند؟ (۵ ورزش مضر برای کمر درد دیسک)

کیف مناسب باشگاه

کیفی که برای باشگاه استفاده می‌کنند اهمیت زیادی دارد. کیف شما باید توانایی تهویه هوا و از بین بردن خیسی و عرق را داشته باشد. پیشنهاد ما به شما سه مدل کوله و کیف است:  از ساک‌های دوشی که جادار هستند میتوانید استفاده کنید.

 

 

از کوله پشتی برای وقتی که بعد از باشگاه به جای می‌خواهید بروید استفاده کنید.

از کیسه‌های ورزشی که بسیار  راحت هستند و مشکلی برای حمل و نقل ندارند استفاده کنید.

لباس ورزشی زنانه باشگاه مناسب افراد چاق

  دستور تهیه ۸ سالاد رژیمی چربی‌سوز و لاغرکننده برای ورزشکاران – بخش دوم

۲: از شلوار یوگا بلند و تیشرت استفاده کنید. این شلوار به هیچ قسمت از بدنتان فشار نمی‌آورد.

۳: اگر پوشیدن شلوار شما را اذیت می‌کند می‌توانید از شلوارک کنید که عرق بدنتان را بخار کند و داخل شلوار گیر نکند.

در صورت داشتن بازوی بزرگ میتنوانید از آستین کوتاه استفاده کنید.

  راهنمای خرید گن لاغری زنانه

نکات مهمی که باید در رابطه با ورزش کردن در نظر بگیرید:

۱: از زیورات حین ورزش استفاده نکنید حتی ساعت؛ به دلیل اینکه عرق کردن باعث زنگ زدگی و کثیف شدن زیورآلات شما می‌شود و پوست شما را تحریک می‌کند و دچار آلرژی می‌شوید اثر نشود.

۲: به هیچ عنوان آرایش نداشته باشد؛ زیرا در حین ورزش پوستتان عرق کرده و هوا به پوستتان نمی‌رسد و به مرور زمان بچروک ایجاد می‌کند.

۳: عطر و ادکلن سنگین نزنید. به هر حال شما در حال ورزش هستید ممکن است عرق کنید و ترکیب بوی عطر و ادکلن با عرق باعث می‌شود که بوی ادکلن از بین برود و بوی ناخوشایند و تندی پخش شود. بهتر است از مام و اسپری استفاده کنید.

۴: موهایتان را حتما با کش ببندید. مدل دم اسبی برای باشگاه مناسب است و از عرق سوز شدن گردنتان جلوگیری میکند.

۵: برای جلوگیری از سرماخوردگی و تمیز کردن خیسی صورت و گردن حتما از حوله استفاده کنید.

۴: موهایتان را حتما با کش ببندید. مدل دم اسبی برای باشگاه مناسب است و از عرق سوز شدن گردنتان جلوگیری میکند.

۵: برای جلوگیری از سرماخوردگی و تمیز کردن خیسی صورت و گردن حتما از حوله استفاده کنید.

۶: حتما لباس‌های خود را بعد استفاده در باشگاه بشورید تا باکتری‌های جذب شده از بین برود.

از موارد بالا بهتر است در انتخاب کفش خود وسواس به خرج دهید. شما می‌توانید به دلخواهتان لباس بپوشید و یا هر کیفی که راحت‌تر هستید استفاده کنید؛ اما اگر کفشتان مناسب نباشد عملا ورزشتان بی فایده می‌شود. شما کدام موارد را همیشه رعایت می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *