چی بپوشم؟, مد و استایل

استایل و لباس مناسب سفر چیست؟

لباس مناسب سفر | اگر شما  هم هر زمان که می خواهید چمدان خود را برای یک سفر ببندید و نمی دانید کدام لباس هایتان بردارید ادامه ی این مقاله را از دست ندهید .

لباس سفر

 انتخاب وسایل مناسب برای سفر خیلی مهم است زیرا شما باید موقعیت ، زمان و فصل  را در نظر بگیرید با تمام برنامه ریزی ها ممکن است باز هم اتفاق های غیرقابل پیش بینی بیفتد به طور مثال  ممکن است به یک سفر تفریحی بروید و ناگهان باران بگیرد ، در طبیعت لباس تان پاره شود یا حتی در یک سفر کاری پوششی ، جورابی رسمی نداشته باشید !

برای جلوگیری از رخداد های مشابه شما باید برای انتخاب وسایل سفر ، بسیار  دقت کنید ؛ آن ها باید کاربردی باشند و در برابر فشار و جابه جایی هنگام حرکت آسیب نبینند  همچنین این نکته را  در نظر بگیرید که وسایل سنگین و  لباس های زیاد برای گردشی  چند روزه نه تنها استفاده ای ندارد بلکه خیلی زود شما را سردرگم و خسته می کند پس سعی کنید تا جای امکان   لباس هایی سبک ، با پارچه هایی مقاوم در برابر چروک یا آسیب و حداقل وسایل ضروری در مقدار کم بردارید.

  بررسی استایل فرشته حسینی در جشنواره کن

لوازم مورد نیاز برای لباس مناسب سفر

همانطور که گفتیم می توانید برخی از وسایل مورد نیاز سفر خود را در بسته بندی های کوچک و مقدار کم همراه داشته باشید ؛ به این شکل که مواد شوینده مثل شامپو ، مایع دستشویی ، خمیردندان و … را با بسته بندی های کوچک بخرید و اگر برایتان مقدور نیست آن را به مقدار نیاز در ظرف یا بطری های کم حجم بریزید . همچنین از قاشق ، چنگال و کارد های مسافرتی استفاده کنید . زیور آلات و مواد آرایشی زیاد ، اصلا  لزومی ندارد زیرا شما برای لذت و  رهایی موقت از دغدغه های روزمره به سفر می روید پس به مدل یا برند لباس هایتان بیش از اندازه  اهمیت ندهید.

حتما بخوانید : آداب و رسوم جالبی که فقط در ایران وجود دارد!

در ادامه توصیه هایی برای انتخاب لباس به شما می گوییم که با توجه با شرایط خود میتوانید از آن ها کمک بگیرید.

لباس مناسب سفر در هوای گرم

بســیار ضروری است که بدن را در خنک‌ترین حالت ممکن نگهدارید تا از گرمازدگی جلوگیــری کنید. تابش مســتقیم آفتاب بر بدن به مدت طولانی باعث آفتاب‌سوختگی، آفتاب‌زدگی و کم آب شــدن بدن می‌شود و غده‌های عرقی پوست برانگیختــه و دردناک می‌شوند و دیگر نمی‌توانند عرق را به‌خوبی دفع و تبخیر کنند. برای چنین هوایــی پارچه‌هایی را انتخاب کنید که بدن شــما به‌خوبی در زیر آن‌ها بتواند تنفس کند. تنها در این صورت بدن خنک می‌ماند و بدن شما از نور مستقیم آفتاب محافظت می‌شود. آب بنوشید و همیشه کلاه لبه‌دار به سر داشته باشید.

  بهترین راهنمای کاربردی خرید شال رنگی زنانه برای خانم‌ها سبزه پوست

برای سفر در طبیعت بهترین بالاپوش برای شما ، تی‌شرت است. به دو دلیل سعی کنید از ‌تی‌شرت‌های آستین‌بلند استفاده کنید.

راحت‌تر لوله شده و کمتر فضا اشغال می‌کند.

دست شمارا در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند.

در هوای سرد

بایــد توجه خاصی بــه لایههای لباس‌های خود داشــته باشــید. از یک‌لایه زیرین بســیار سبک اســتفاده کنید که فقط رطوبت بدن شما را جذب کند. لایه‌های متعدد عایق و گرم را روی لایه زیرین بپوشید و در آخرین لایه، لباس تان بادگیر و ضد آب باشــد. نکته مهــم در این لباس‌ها آن اســت که وقتی دما تغییر می‌کند، بتوانید تعداد لایه‌ها را تغییر دهید.

لایه‌ای لباس پوشیدن یکی از نکات مهم سفر در هوای سرد است.لایه‌ای لباس پوشیدن یکی از نکات مهم سفر در هوای سرد است.

پوشش مناسب هوای بارانی

بــارش ناگهانی  می‌تواند در هر موقعیت و در هرجایی اتفاق بیفتد و یک بارش کوتاه، اما شــدید نیز می‌تواند مشکلات بسیار زیادی برای شما ایجاد کند. بهترین پوشــاک در این مواقع آن‌هایی هستند که از مواد قابل‌تنفس و ضدآب ساخته‌شده‌اند. این مواد اجازه خروج رطوبت را از داخل به خارج می‌دهد. در چنین هوایی، همیشــه تجهیزات مخصوص باران را به همراه خود داشــته باشید و مطمئن شوید که در مواقع ضروری می‌توانید سریعاً به آن دسترسی پیدا کنید. راحتی و ناراحتی شما در سرعت دسترسی به تجهیزاتتان است.یکی از پیشنهادات لباس در روزهای بارانی پانچو است.

  بررسی لباس‌های تابستانه افراد مشهور

حتما بخوانید : استایل های زمستانی با رنگ طوسی

لباس مناسب سفر : کفش

چنــد عامل خاص تعیین‌کننده کفش مناســب برای شماســت. مورد اول بسته به نیاز شخصی ، مثل سایز پای شما است. همیشه باید اول نوع سفر و میزان پیاده‌روی که خواهید داشت را در نظر بگیرید و مورد آخر هم قیمت است. قیمــت کفش‌ها از طیف بســیار ارزان تا بســیار گــران متغیر اســت. به این موضــوع نیز دقت کنید که اگر قرار اســت زمان زیادی را در طبیعت به ســر ببرید بهتر است مقدار هزینه بیشتری برای کفش‌ها صرف کنید تا آســایش و راحتی بیشــتری داشــته باشید.

نکاتی برای انتخاب لباس مناسب سفر

  • لباس‌هایی را که برای سفر انتخاب کرده‌اید را به ترتیبی که احتمال می‌دهید آن‌ها را بپوشید از بالا به پایین در چمدان خود قرار دهید.
  • شما در سفر نیازی به زیورآلات گرانبها (مخصوصاً خانم‌ها) ندارید. همراه داشتن اشیاء زینتی در سفر، صرفاً برای شما بار روانی خواهد داشت.
  • اگر راهی یک سفر هفت‌ روزه‌اید، شما برای هرروز یک دست لباس نیاز ندارید، می‌توانید غیر از لباس‌هایی که بر تن دارید، ۲ دست لباس اضافه همراه خود ببرید، در صورت کثیف شدن، می‌توانید خودتان آن‌ها را بشویید.
  • سعی کنید در سفرهای‌تان به طبیعت با لباس‌هایی روشن و شفاف باشید.
  • بسته به سفر خود لباس بردارید، ممکن است در یک سفر یک‌روزه به دلیل اینکه در مسیر رودخانه دارید و امکان خیس شدنتان زیاد است نیاز به دو دست لباس داشته باشید، اما در سفر دوروزه‌ای که به جنگل دارید، یک دست لباس اضافه نیز کافی باشد.
  انواع لباس مناسب برای محیط کار
  • اگر سفرتان رسمی و تجاری نیست، هیچ‌گونه نیازی به انتخاب لباس مناسب سفر ، لباس‌های رسمی  ندارید، علاوه بر اینکه این‌گونه لباس‌ها زودتر در چمدان شما چروک می‌شوند.
  • سعی کنید در طبیعت کلاه به سر داشته باشید.
  • اگر اقامت‌تان در هتل است، شما می‌توانید به‌راحتی لباس‌های خود را بشویید و نیازی به حجم بالای لباس ندارید.
  • برای کمتر جا گرفتن لباس در کوله یا چمدان آن‌ها را لوله کنید.برای کمتر جا گرفتن لباس در کوله یا چمدان آن‌ها را لوله کنید.

دوستان من ، امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و سفر های شاد و خاطره انگیزی را تجربه کنید.

تهیه و تنظیم : عاطفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *