تغذیه

دستور ِ پخت ِ رایس کیک (Rice Cake) یا همان کیک برنجی خانگی

کیک برنج

‎اگر شما هم رژیم غذایی دارید و به دنبال یک میان وعده خوشمزه که در عین حال سالم و کم کالری باشد می گردید، این دستور پخت کیک برنجی خانگی حتما به کار شما خواهد آمد! حتی اگر رژیم خاصی را دنبال نمی کنید نیز این دستورپخت خوشمزه برای شما جالب توجه خواهد بود. پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید و از این میان وعده جذاب و دوست داشتنی لذت ببرید.

دستور العمل اصلی کیک برنج بسیار آسان است اما برای اینکه شبیه به مدل های فروشگاهی شوند، شما می توانید با اضافه کردن پنیر، چاشنی و ادویه جات یا فقط مقداری دارچین و استویا (یا هر نوع شیرین کننده دیگری) طعم خوبی به آن بدهید.
‎شکل و اندازه آن نیز می تواند قابل تغییر باشد. می توانید از برنج قهوه ای استفاده کنید.

‎فقط بخاطر داشته باشید که اندازه و شکل کیک های برنجی، زمان پخت را تعیین می کند. از آنجایی که این کیک های برنجی خانگی با استفاده از قالب مافین ساخته شده اند، حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد تا بالای آن قهوه ای و برشته شود و در ضمن مواد باید با سرعت بالا با هم مخلوط شوند.

طرز تهیه کیک برنج خانگی :

‎زمان آماده سازی: ۲ دقیقه
‎زمان پخت: ۴۵ دقیقه
‎زمان کل: ۴۷ دقیقه
‎مناسب برای ۱۲ نفر جهت میان وعده
‎کالری این کیک: ۷۱ کیلو کالری

  هفت میوه دارای کالری بالا

طرز تهیه کیک برنجی

مواد لازم :
‎ یک فنجان برنج نپخته
‎یک و نیم فنجان آب
‎دو عدد تخم مرغ
‎دو قاشق غذاخوری آرد همه منظوره (شما می توانید از آرد بدون گلوتن استفاده کنید)
‎طعم دهنده های مورد علاقه شما (می توانید برای طعم دادن به آن از ۲ قاشق چای خوری پنیر پارمسان و ۱ قاشق چای خوری نمک و فلفل استفاده کنید.)
‎برای شیرین کردنش آن نیز از استویا و ۱ قاشق چای خوری دارچین استفاده کنید.

طرز تهیه:

مواد به ترتیبی که نوشته شده با هم مخلوط شوند، به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در قالب مافین یا قالب های گرد ریخته شده و در فر با دمای ۱۶۰ الی ۱۸۰ پخته شود.

خواص کیک برنجی

ارزش غذاییِ یک عدد رایس کیک ۹ گرمی :

۳۵  کالری
۰.۳  گرم چربی
۷  گرم کربوهیدرات

۰.۷  گرم پروتئین
۰.۴ گرم فیبر
۲۹.۶ میلی گرم سدیم

خواص برنج

خواص و ارزش غذایی برنج

اگر به طور کلی بخواهیم از خواص خود برنج برشمریم باید به کربوهیدرات ها، فیبر رژیمی، پروتئین و مقدار ناچیزی چربی اشاره کنیم.

  • بدن انسان قادر است یک سری از اسیدچرب ها را بسازد ولی یک سری از آن ها را حتما باید از راه مواد غذایی مصرفی به دست بیاورد. حدود ۳۰ درصد از کل اسیدهای چرب موجود در برنج اسید لینولئیک می باشد که از جمله اسیدچرب هایی است که بدن قادر به ساخت آن نیست و با مصرف برنج به راحتی به بدن می رسد. به دلیل اینکه برنج کلسترول ندارد (کلسترول در چربی‌های حیوانی وجود دارد) و همچنین با توجه به میزان بسیار کم چربی، یک آیتم بسیار خوب در اکثر رژیم‌های تغذیه ای محسوب می ‌شود.
  • اگرچه مقدار پروتئین موجود در برنج میزان قابل توجهی نیست ولی نسبت به سایر غلات پروتئین با کیفیت بهتری دارد.
  • تحقیقات ثابت کرده که مصرف مقدار ۲۵ گرم فیبر در روز باعث کم شدن خطرات احتمالی ابتلا به بیماری های مزمن روده شده و روی عملکرد روده ها تاثیر مثبت دارند.
  • برنج مقدار قابل توجهی کربوهیدرات دارد. ینی می توان اینطور گفت که ۹۰ درصد کالری برنج بخاطر کربوهیدرات آن است و در هرم غذایی جزو دسته غلات و نان به شمار می رود. کربوهیدرات ها به دو دسته ساده و پیچیده تقسیم می شوند که کربوهیدرات های پیچیده مثل نشاسته و گلیکوژن و فیبرها، ویتامین و مواد معدنی بیشتری دارند، و برنج جزو کربوهیدرات های پیچیده طبقه بندی می شود. اما قندهایی مثل ساکارز و فروکتوز و گلوکز جزو کربوهیدرات های ساده طبقه بندی می شوند.
  لیست 20 نوع صبحانه سالم و ساده

گردآوری نوشین

منبع پیج اینستاگرام خانم دکتر یاسمن هاشمی

 

محصولات پاییزه جدید شیک و پیک رو دیدی؟

تو فروشگاه شیک و پیک هرشب یه محصول رو با تخفیف بخر

پیشنهاد خرید شلوار

پیشنهاد خرید شومیز

پیشنهاد خرید بارونی

پیشنهاد خرید پالتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *