آموزش دوخت تاپ

دوخت تاپ یقه سه سانت والان دار

انواع تاپ

در این مقاله به آموزش دوخت تاپ یقه سه سانت والان دار میپردازیم.

آموزش دوخت تاپ والان دار

این تاپ الگویی آزاد دارد و مناسب برای ست شدن با شلوار اسپرت است. والان بر روی سینه مناسب برای افراد با سینه کوچک است.  عرض والان به سلیقه فرد بستگی داشته و جنس مناسب برای آن پارچه های لخت  ریزش دار است. برای تزیین آن می توانید از مروارید و منجوق های ریز بر روی والان استفاده نمایید

مدل تاپ

والان حلزونی-در قسمت سرشانه بند دارد- قد تاپ کوتاه است.

بدلیل آزاد بودن تاپ از الگوی اساس بالاتنه بدون پنس استفاده می کنیم. قد تاب را روی الگو در قسمت باسن کوچک برش بزنید.

یک سوم کارور جلو را از سمت حلقه علامت بزنید. از این نقطه به اندازه ۳ سانتی متر به بالا علامت بزنید و به بازی یقه صفر کنید.

برای قسمت پشت نیز یک سوم خط کارور را مشخص کنید و از سمت حلقه علامت بزنید و ۲ سانتی متر به بالا علامت بزنید و به بازی یقه و زیر حلقه متصل کنید .

تاپ والان دار

برای الگو کشیدن قسمت والان تاپ به اندازه ۱۲ سانتی متر والان را رسم کنید هم در قسم جلو و هم در قسمت پشت والان را رسم کنید.

قسمت والان را کپی کنید و به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید و بین هر قسمت را ۴ سانتی متر اوازمان دهید.

تاپ والان دار

متراژ پارچه

۱ متر پارچه برای این مدل کافی است.

جنس پارچه

از پارچه های حریر و کرپ حریر بهتر است استفاده کنید.

ویژگی تاپ والان دار که دارای دو خط افقی است:

چشم دربرخورد با خط پیامی را به مغز ارسال می کند وچشم بدون توقف در امتداد خط حرکت کرده و مغز بدون توجه به اندازه واقعی خط مورد نظر ، آن را درازتر تصور می کند بنابراین: خط افقی موجب می شود تا حرکت چشم به سمت کناره ها دوام یابد و خط را وسیعتر ببینیم

خط افقی: خطی آرام ، بی هیجان ، غیرفعال و وسیع است و چنانچه در یک لباس بکاربرده شود آرامش ولطافت خاصی می آفریند. بدین سبب این خطوط درلباس های بچه گانه و راحتی بیشترین استفاده را دارد. این خط اندام را پهن و کوتاه به نظر می رساند.

خطوط یا برش‌های افقی نوعی بی تحرکی را به ذهن می‌آورند. برای اینکه اندامی گردتر و پهن‌تر نشان دهیم. در این حالت توقف چشم موثر است. ما می‌توانیم به کمک طرح‌هایی که یک شکستگی در خط باسن دارند یا به وسیله درز یا تغییر رنگ، جیب‌های بزرگ از رو یا با آستین‌های پفی به این هدف برسیم.

با توجه به اینکه خط افقی دید چشم را به طرفین می‌کشاند، از این خطوط برای افزایش عرض بدن استفاده می‌شود، در عین حال برش‌های افقی فرد را کوتاه‌تر می‌کنند. در طراحی لباس ممکن است خط افقی به شکل برش های لباس، کمربند، کمری و نوار تزیینی باشد. این نوع برش برای افرادی که دارای قد بلند و قامت باریک هستند، مناسب است.

  آموزش دوخت تاپ دامن مجلسی (دامن نیلوفری)

ویدئوی آموزش دوخت تاپ والان دار

دوخت تاپ یقه سه سانت والان دار

این تاپ مجلسی با یقه سه سانت و والان یکطرفه قرار گرفته بر پشت و پیش تاپ مناسب برای ست شدن با شلواری رسمی و یا دامنی کوتاه می­باشد. پارچه مناسب برای این تاپ کرب و یا ساتن­ مات است. والان روی سینه و برش در کمر و کلوش بودن از کمر به پایین تاپ مناسب برای افراد لاغراندام است.

این مدل در کمر برش دارد و مقداری در الگو اوازمان دارد،  یقه سه سانتی دارد و در قسمت سرشانه جلو و پشت والان دوخته شده است.

در پشت زیپ دارد.

به دلیل اینکه مدل غیر قرینه است الگو جلو و پشت را کپی کرده .

تمامی پنس های جلو را بسته و به ساسون پهلو منتقل کنید.یه الگو جلو را به اندازه ۱ سانتی متر گشاد کنید و یقه جدید را رسم کنید.الگو پشت را نیز مانند جلو ۱ سانتی متر گشاد کنید و یقه جدید را رسم کنید.از خط مرکزی پشت در خط باسن ۴ سانتی متر به پایین علامت بزنید و به پهلو صفر کنید.

۵ سانتی متر از خط کمر به پایین علامت زده، قسمت جلو نیز همین کار را انجام دهید.

قسمت پایین الگو را به ۴ قسمت تقسیم بکنید و به اندازه  ۵-۷ سانتی متر اوازمان دهید.

برای الگو پشت نیز قسمت پایین را به ۴ قسمت تقسیم کنید و ۵-۷ سانتی متر اوازمان دهید.

از الگو سمت چپ خط سرشانه را به هم متصل کنید.

در خط مرکز پشت ۵ سانتی متر به بالا علامت بزنید در قسمت جلو نیز از خط مرکزی جلو به اندازه ۱۰-۱۲ سانتی متر به بالا علامت بزنید و این دو را با هلال به هم رسم کنید.سپس ۲ پیلی در پشت و دو پیلی در جلو رسم کنید.قسمت حلزونی را کپی کنید.

برای قسمت بالای پیلی ها ۸ سانتی متر پیلی می دهیم و برای قسمت پایین پیلی های پشت را  ۱۰-۱۲ سانتی متر اوازمان بدهید.

و پیلی های جلو را در بالا ۶ سانتی متر اوازمان دهید و در قسمت پایین ۸ سانتی متر اوازمان دهید.

برای دوخت اوازمان ها توجه داشته باشین که پیلی های پشت به سمت خط مرکزی پشت و پیلی های جلو به سمت خط مرکزی جلو تا میشوند و دوخته می شوند.

تاپ یقه سه سانت

قسمت پایین والان را تا زده و دوخت بروید.

رسم الگوی یقه

دور تا دور یقه لباس را اندازه بگیرید و مستطیلی به اندازه یک دوم یقه رسم بکنید و تقسیم بر ۳ کنید و یک سوم آنرا از سمت چپ علامت بزنید از سمت راست ۲ سانتی متر به بالا علامت بزنید و به یک سوم صفر کنید.پهنای یقه را به اندازه ۳ سانتی متر رسم کنید و خط گردن را رسم کنید.

  آموزش دوخت تاپ یقه چین دار

متراژ پارچه  مورد نیاز شما به اندازه ۲ قد لباس است.می توانید از حریر و یا کرپ استفاده کنید.

ویدئوی آموزش دوخت تاپ یقه سه سانت والان دار

بیشتر بخوانیم : آموزش دوخت تاپ بند دار

آموزش دوخت تاپ سارافون با والان کلوش

این مدل تاپ سارافون در دسته لباس­ های مجلسی قرار می­گیرد. برش عصایی تاپ تن­خوری مجلسی به لباس می­دهد. والان این لباس می­تواند از جنس خود پارچه و یا پارچه­ای با رنگی متفاوت بنابر سلیقه خود فرد دوخته شود. این تاپ سارافون با شلوار جذب و قد۹۰ سانت استایلی مجلسی را برای شما خلق می­کند. پارچه مناسب این تاپ انواع کرپ و ریزش ­دار است. این لباس به دلیل داشتن والان کلوش برای افراد با پایین­ تنه  درشت مناسب نیست.

الگو اساس بالاتنه را بکشید از خط کمر جدا کنید سپس یقه جلو و عب را به میزان لازم گشاد کنید.

از حلقه آستین نیز به اندازه ی ۲ سانتی متر و از خط سرشانه نیز ۲ سانتی متر گشاد کنید.برای الگو پشت نیز به همین ترتیب عمل بکنید.

سپس برش پرنسسی را طراحی کنید.

قسمت پایین بالاتنه

قسمت برش خورده زیر کمر را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و به هر کدام ۱۰ سانتی متر اوازمان دهید.

والان پهلو

یک سوم دور کمر را منهای ۱ سانتی متر بکنید و خط عمودی و افقی رسم کنید.و این دو نقطه را به صورت هلال به هم رسم کنید.

به اندازه قد والان در جلو به پایین علامت بزنید و به اندازه قد والان به دلخواه به سمت چپ علامت بزنید و این دو نقطه را به صورت هلال به هم دیگر وصل کنید.

این والان را نباید روی دولای بسته قرار دهید.

برای این تاپ شما احتیاج دارید به یک قد تاپ و یک قد والان بعلاوه ۱۵ سانتی متر.

تاپ سارافون با والان

چطور زیر دست پارچه را تشخیص دهیم؟

وقتی پارچه ای را لمس می کنید اگر به شما احساس سبکی و صافی بدهد، این پارچه، پارچه ای ظریف و نازک است. پارچه های ظریف مانند حریر یا وال برای بلوزها و یا شومیز زنانه خنک ، راحت و کمی آزاد و یا شال مناسب هستند. اگر نوع مواد اولیه پارچه برایتان مهم است حتما نوع پنبه ای یا ابریشمی این پارچه ها را تهیه کنید.

اگر پارچه ای که لمس می کنید به شما احساس سفتی و توپری داد در واقع این مدل پارچه از پارچه های خوش برش و خوش دوخت است، زیرا به علت اینکه تاب نخ (میزان پیچش الیاف به دور یکدیگر) زیاد است باعث می شود پارچه شما سفت تر به نظر بیاید که این قضیه به ایستادگی پارچه کمک می کند و فرم خود را حفظ خواهد کرد. همچنین این پارچه ها معمولا کمتر چروک می شوند. پارچه هایی که با این خصوصیت هستند مانند انواع کرپ برای پیراهن ها و لباس های رسمی و مجلسی بسیار مناسب هستند.

  آموزش دوخت تاپ ژورنالی

ﻃﺮح ﺑﺎﻓﺖ ﭘﺎرﭼﻪ نیز از مواردی است که بر زﯾﺮدﺳﺖ ﭘﺎرﭼﻪ اﺛﺮ ﻣﯽﮔﺬارد. ﺑﺮای ﻣﺜﺎل، ﭘﺎرﭼﻪ های ﺑﺎ ﻃﺮح ﺑﺎﻓﺖ ﺳﺎﺗﯿﻦ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﺎرﭼﻪ های دیگر دارای زیر دﺳﺖ ﺻﺎف ﺗﺮ و ﻧﺮم ﺗﺮی هستند در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻧﺎﻫﻤﻮاری ﻫﺎی  ﺳﻄﺢ ﭘﺎرﭼﻪ ﮐﻤﺘﺮ و اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮی ﭘﺎرﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ اﺳﺖ. دقت کنید این پارچه ها برای لباس های مجلسی و بلوز های مجلسی مناسب هستند زیرا صافی سطح آن ها باعث ایجاد براقیت زیادی در سطح آن ها می شود که دوختن لباس های روز مره با آن ها مناسب نیست.

حتما کشش پارچه را با دستتان بررسی کنید، اگر تصمیم به دوختن لباس های اندامی، شلوار راسته و تنگ دارید سعی کنید از پارچه هایی استفاده کنید که کمی کش بیایند. زیرا باید هنگام نشستن و برخواستن برای اینکه زانوها راحت خم شوند، پارچه کمی حالت کشسانی داشته باشد.

اگر پارچه هایی که لمس می کنید کمی حالت گره دار داشتند، برای پاییز و زمستان مناسبند. زیرا تار و پود این پارچه ها زیاد به هم فشرده نیست و منافذی که در بین آن ها وجود دارد مانند عایق عمل می کند. مرغوب ترین نوع این پارچه ها معمولا پشمی هستند و برای مانتوها و کت های پاییزی و زمستانی گزینه های مناسبی هستند.

اگر میخواهید از میزان چروک شدن پارچه مطلع شوید مقداری از آن را در دستانتان مشت کنید و به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید اگر قابلیت چروک پذیری بالا داشته باشد کاملا بر روی آن نمایان خواهد شد. پارچه هایی مانند لینن قطعا بسیار چروک پذیر هستند.

ویدئوی آموزش دوخت تاپ سارافون با والان کلوش

آموزش دوخت تاپ یقه هفت والان دار

طراحی این مدل بر روی الگوی ساده اجرا می­شود. باز بودن یقه هفت آن به دلخواد فرد می باشد. از سه پارچه مختلف برای این تاپ استفاده می­شود. والان موجود در این تاپ برای افراد با بالاتنه ظریف مناسب است. جنس مناسب پارچه والان حریر است.

رسم الگوی یقه هفت والان دار

برای رسم الگوی یقه هفت والان دار ابتدا به الگوی اساس بالاتنه بدون پنس نیاز دارید. به اندازه ۵/۲ سانتی متر روی هم گرد بگذارید و در الگوی جلو در قسنت یقه روی خط سرشانه ۱ سانتی متر داخل شوید و از خط مرکزی نیز به اندازه ۸-۱۰  سانتی متر به پایین علامت بزنید ویقه جدید را رسم بکنید.

در الگوی پشت نیز ۱ سانتی متر از سرشانه و ۱ سانتی متر از خط مرکزی پشت پایین آمده و یقه جدید را رسم بکنید.

  آموزش دوخت تاپ یقه ایستاده چین دار

سجاف جلو را به اندازه روی هم گرد بکشید و جدا برش بزنید.

برای الگوی پشت نیز به اندازه ۵/۲ سانتی متر سجاف را رسم بکنید و هنگام برش پارچه جدا برش بزنید و لایی بچبانید سپس بدوزید.

از نقطه سجاف به اندازه ۵ سانتی متر برای قسمت تور علامت بزنید.

بنر شومیز

تاثیر یقه هفت بر اندام

لباس های یقه هفت (پیراهن، تی شرت، بلوز یقه هفت و …)، اگر اندام شما هرم وارونه است، یعنی بالاتنه شما نسبت به پایین تنه تان بزرگتر است، بهترین انتخاب برای شما هستند. چون لباس های یقه هفت برخلاف یقه گرد، درشتی بالاتنه را می پوشاند و کوچک تر نشان می دهد. این مدل یقه باعث می شود که بیشتر توجه به صورت شما جلب بشود.

یقه هفت برای بیشتر شکل های صورت مناسب است، خصوصا برای خانم هایی که صورت گرد و مربع شکلی دارند. زیرا صورت را کشیده تر و بلندتر نشان می دهد. یقه هفت در مقایسه با یقه گرد جلوه رسمی تری دارد.

لباس های یقه هفت علاوه بر اینکه همیشه استایل خاص خودشان را حفظ می کنند یک امتیاز مثبت دیگر هم دارند. این یقه‌‌‌ ها هرقدر طویل تر باشند به متناسب نشان دادن شانه‌ های پهن و عریض کمک بیشتری می کنند. کاربرد دیگر این یقه ها بلندتر نشان دادن بالاتنه است. به طور کلی یقه هفت مناسب افراد با صورت استخوانی، سه گوش و صورت کشیده و گردن بلند نیست.

می توانید تعدادی از دکمه‌ های پیراهن یقه دار خود را باز بگذارید تا یک مدل یقه هفت ایجاد کنید.

افرادی که اندام آنها هرم وارونه است یعنی بالاتنه آنها نسبت به پایین تنه بزرگ تر است، باید به سراغ یقه هفت بروند. یقه هفت، درشتی بالاتنه را می پوشاند و آن را کوچک تر نشان می دهد. هر چقدر یقه های هفت طویل تر باشند به متناسب نشان دادن شانه های پهن و عریض کمک می کند و در ضمن بالا تنه را بلند تر نشان می دهد. این یقه ها باعث می شود بیشتر توجه به صورت جلب شود و برای آنهایی که صورت گرد و مربعی شکل دارند بسیار مناسب است و چهره آنها را کشیده تر نشان می دهد.

بنا به عمق و باز بودن با یکدیگر متفاوت خواهند بود.به عبارت دیگر بنا به میزان باز بودن، تنگ یا پهن و بنا به عمق برش، عمیق یا خیلی عمیق هستند.

طراحی این مدل بر روی الگوی ساده اجرا می­شود. باز بودن یقه هفت آن به دلخواد فرد می باشد. از سه پارچه مختلف برای این تاپ استفاده می­شود. والان موجود در این تاپ برای افراد با بالاتنه ظریف مناسب است. جنس مناسب پارچه والان حریر است.

ویدیوی رسم الگوی یقه هفت والان دار

گردآوری هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *