استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

رازهایی که باید هنگام پوشیدن پیراهن لی مردانه بدانید

پیراهن لی مردانه | پیراهن مردانه جین از جمله لباس‌های کاربردی است که برای موقعیت‌های مختلفی همچون کژوال، اسمارت کژوال و بیزینس کژوال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هر مردی باید یک پیراهن جین در کمد لباس خودش داشته باشد و جالب است که پیراهن مردانه لی قابلیت ست شدن با بیشتر شلوار و کت‌ها را دارد؛ همین موضوع باعث شده است تا پیراهن جین را یک آیتم ضروری و کاربردی بدانیم. حال اینکه پیراهن لی مردانه از چه زمانی ترند شد؟ چگونه یک پیراهن لی مناسب تهیه کنیم؟ چه ست‌هایی می‌توان با پیراهن جین داشت؟ در چه موقعیت‌هایی می‌توان از آن استفاده کرد؟ در ادامه این مطلب به پاسخ همه این سوالات خواهیم پرداخت.

 

 

پیراهن لی مردانه چگونه و از چه زمانی مد شد؟

برای دانستن ورود پیراهن لی به دنیای مد باید کمی به عقب رویم؛ یعنی روزهایی که شلوار جین بین مردان مد شد. در قرن ۱۹ ام برای اولین بار شلوار جین ۵ جیب برای استفاده معدن چیان تولید شد. در آن زمان کارگران، گاوچران‌ها و معدن چیان نیاز به شلواری با دوام و مقاوم داشتند که به راحتی پاره نشده و از بین نرود، به همین خاطر تا مدت‌ها شلوار جین برای استفاده در خیابان‌ها ممنوع بود.

 

  چند مدل کاپشن جدید برای زمستان 2023

 

رفته رفته جنبش هیپی‌ها و هالیوود باعث محبوبیت و فراگیری استفاده از شلوار جین مردانه شدند. در دهه ۸۰ میلادی جنبش هیپی باعث پیدایش پیراهن جین مردانه به دنیای مد شدند. پیراهن‌هایی که با میخ و کریستال تزئین می‌شدند. علاوه بر هیپی‌ها بازیگران فیلم‌های وسترن تقاضای پیراهن جین مردانه را بین مردم ایجاد کردند تا برای روزهای آخر هفته و تعطیلات استفاده کنند.

هنگام خرید پیراهن جین مردانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

سعی کنید پیراهن لی مردانه را اندازه و فیت تن خود انتخاب کنید. یعنی نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ باشد. اگر می‌خواهید زیر پیراهن از تیشرت استفاده کنید، اندازه پیراهن جین را کمی گشاد بردارید به طوری که دکمه‌های لباس به راحتی بسته شود. به سرشانه لباس دقت کنید که در سر جای درست خودش قرار داشته باشد و هم چنین در قسمت بازو خیلی جذب نباشد. در آخر حتماً از فروشنده پیراهن لی بخواهید تا نحوه شستشو لباس را به شما آموزش دهد.

جذاب‌ترین مدل های پیراهن مردانه لی

همان طور که می‌دانید پیراهن مردانه لی در طرح‌های متفاوتی همچون طرح لی کاغذی، لی زاپ دار، لی اسپرت و رنگ‌های زغالی، آبی یخی و آبی نفتی و… موجود است. در ادامه به انواع پیراهن مردانه لی و نحوه ست کردن آن‌ها خواهیم پرداخت.

  روسری طرح دار طوسی-طلایی

پیراهن جین مردانه زاپ دار

پارچه جین به عنوان پارچه‌ای غیر رسمی شناخته می‌شود. در نتیجه پوشیدن پیراهن لی مردانه در مراسم‌های مهم انتخاب خوبی نیست! اما پیراهن جین مردانه زاپ دار برای داشتن استایل اسپرت و کژوال بسیار عالی و کاربردی است. خودتان را در یک پیراهن زاپ دار آبی روشن با دکمه‌های باز در کنار تیشرت و کتونی سفید تصور کنید؛ شما با این اوت فیت آماده دور زدن و دیدن دوست صمیمی‌تان هستید.

پیراهن مردانه طرح لی

همان طور که می‌دانید پارچه لی در طرح و قیمت‌های متفاوتی بافته می‌شود. پارچه‌های طرح لی قیمت ارزان‌تری به نسبت دیگر پارچه‌های مردانه جین دارند. این پارچه سبک، خنک و دارای قابلیت کشسانی  است. پس انتخاب خوبی برای روزهای گرم فصل تابستان گزینه خوبی باشد.

پیراهن لی مردانه اسپرت

جین اسپرت در انواع طیف زغالی، دودی، مشکی، آبی روشن، سرم‌ای و یخی تولید می‌شود. اگر جزو مردانی هستید که بالاتنه پرتری به نسبت پایین تنه دارید، از پیراهن لی مردانه اسپرت در رنگ‌های تیره ستفاده کنید. چراکه رنگ روشن باعث بزرگ نمایی و توپرتر دیده شدن شما می‌شود. استایل اسپرت را می‌توان با تیشرت، بلیزر، شلوار جین و اکسسوری‌های اسپرتی استایل کرد که با هر کدام یک حس و حال و هوای خاصی را به مخاطب القا می‌کند.

 

پیراهن جین مردانه دو جیب

اگر دوست دارید پیراهن جین متفاوتی داشته باشید و در عین حال نمی‌خواهید ساده بپوشید، پیشنهاد می‌کنم از پیراهن جین دو جیب استفاده کنید. این جیب‌ها در کنار سینه شما قرار می‌گیرند و جذابیت استایل شما را چند برابر می‌کند. فقط این نکته را به یاد داشته باشید که داخل این جیب‌ها چیزی قرار ندهید تا نمای آن تغییر نکند و بد شکل دیده نشود و نکته دوم اینکه حواستان باشد دکمه‌های جیب حتماً بسته باشد تا شلخته و بد تیپ دیده نشوید.

 

  چگونه با پیراهن سفید تیپ‌های مختلف بزنم؟

پیراهن لی مردانه کلاه دار

در یک استایل پاییزی شیک می‌توان از یک پیراهن لی مردانه کلاه در کنار شلوار جین و کتونی سفید استفاده کرد. هم چنین برای فصل زمستان که هوا سرد است و به لباس گرم نیاز داریم، از پیراهن لی کلاه دار و یا بهتر بگویم ژاکت لی که داخل آن با کرک و پشم پر شده است، استفاده کنید.

انواع استایل با این آیتم

در ادامه به ۳ مورد از شیک‌ترین استایل‌هایی که می‌توان با پیراهن مردانه داشت، اشاره خواهیم کرد.

استایل کژوال مردانه با پیراهن لی

لی از دسته پارچه‌های کژوال و کاربردی است که برای استایل اسپرت و کژوال بهترین انتخاب است. شما می‌توانید با یک پیراهن مردانه طرح لی و یا کاغذی در کنار شلوار جین استایلی کژوال و مناسب تابستان داشته باشید. برای جذاب‌تر شدن استایل از تی‌شرت زیر پیراهن استفاده کنید و دکمه آن را باز بگذارید؛ هم چنین می‌توانید از پیراهن مردانه لی آستین کوتاه استفاده کنید. حتی در این استایل بالا دادن آستین‌های پیراهن نیز دارای امتیاز است.

 

 

استایل اسمارت کژوال

استایل اسمارت کژوال به شما این امکان را می‌دهد تا از یک استایل کژوال بالاتر بروید اما در عین حال خیلی رسمی به نظر نرسید. در اسمارت کژوال پیراهن آستین کوتاه جایگاهی ندارد و بهتر است پیراهن آستین بلند بوده و دکمه‌های آن بسته باشد. برای ست کردن پیراهن لی مردانه با شلوار جین به یاد داشته باشید که رنگ شلوار را در تناژ و سایه‌های نزدیک پیراهن بردارید تا هارمونی و زیبایی بیشتری داشته باشد. هم چنین به یقه پیراهن دقت کنید که در دور گردن به راحتی قرار بگیرد و دکمه اول را باز نگه دارید.

  کت زنانه یکی از مهم ترین انتخاب های بانوان در فصل پاییز و زمستان

استایل بیزینس کژوال و پیراهن لی

بیزینس کژوال یک پله از اسمارت بالاتر می‌رود و برای موقعیت‌های کاری اما غیر رسمی کاربردی است. حتی از این استایل برای شرکت در رویداد و ایونت‌ها استفاده می‌شود. شما با پوشیدن پیراهن جین در زیر کت به راحتی یک استایل بیزینس کژوال خواهید داشت.

آیا می‌توان در استایل بیزینسی از پیراهن جین استفاده کرد؟

در استایل بیزینسی به دلیل رسمی بودن موقعیت امکان استفاده از پیراهن لی وجود ندارد. استفاده از پیراهن کلاسیک در کنار کت و شلوار انتخابی درست و منطقی است.

نویسنده : مائده کاظمی

چه نکاتی برای استایل کردن پیراهن مردانه لی باید بدانیم؟

پیراهنی را انتخاب کنید که فیت تن شما باشد؛ نه خیلی گشاد باشد و نه خیلی تنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *