استایل خانم‌ها, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

راز های مهم روانشناسی رنگ ها که نمی دانستید

روانشناسی رنگ ها : دنیای  ما پر از رنگ است  و هر گاه به هر سمت نگاه کنیم با انبوهی از طیف های رنگی مواجه می شویم که محیط اطراف ما را ساخته اند .

جهانی که آسمان آبی اش، جنگل های سبزش و گل سرخ اش بی رنگ باشند را حتی نمی توان تصور کرد. اما هر کدام از آن ها به ما چه می گویند و چه تاثیری بر روی احساس و شخصیت ما می گذارند؟ آیا تا به حال برای تان پیش آمده که  گلی سبز هدیه دهید؟ غذایی آبی رنگ بخورید؟ ابر قرمز چطور؟ آن ها به شما چه حسی می دهند؟

کاملاً غیرطبیعی و عجیب به نظر می رسند مگر نه! هر رنگ با مفهوم و نمادی همراه است که ریشه آن را می توان در طبیعت جست و جو کرد و زمانی که در محل درست قرار گیرند در اوج هماهنگی و زیبایی دیده می شوند، به همین دلیل ما گلی را هدیه می دهیم که سرخی  آتش را دارد، غذایی می خوریم که گرمی رنگ و لعاب اش اشتها بیشتر می‌کند و ابرهایی می بینم که روشنی آن احساس سبکی و پرواز می دهند.

زمانی که می خواهیم از میان رنگ ها انتخاب کنیم  به طور ناخودگاه به سمت رنگی می رویم که با روحیه و شخصیت ما هماهنگ باشد . شاید ندانید رنگ مورد علاقه ی شما چیست اما مطمئنا تعداد محدودی از آن ها بیشتر شما را به خود جذب می کند و رنگ دکوراسیون خانه ، وسایل شخصی و لباس هایتان  اغلب همان است که مربوط به روانشناسی رنگ ها میباشد. ما در این مقاله راز هایی از رنگ ها به شما می گوییم که ممکن است در استایل و نحوه ی پوشش  خود استفاده کنید و دانستن آن باعث می شود شخصیت خود و دیگران بیشتر بشناسید.

  چگونه استایلی کلاسیک و شیک داشته باشیم ؟

مشکی

اگر  به رنگ مشکی علاقه دارید ، شخصیت  شما پیچیده و پر قدرتی است که در زندگی بسیار جدی عمل می کنید. سیاه همه رنگ ها را درون خود دارد به همین دلیل نمادی از سلطه و نفوذی است که  پر رمز و راز به نظر می رسد. البته نباید فراموش کرد مشکی پوشان به مد بسیار اهمیت می دهند و سعی می کنند در عین سادگی توجه دیگران را به خود جلب کنند.

 

 

روانشناسی رنگ ها : سبز

اگر در کمد لباس خود رنگ سبز را بیشتر می بینید  نشانه ی اینست که شما به جزئیات و هماهنگی بسیار اهمیت می دهید. شخصیتی آرام و حساس دارید و  همیشه به دیگران کمک می کنید تا به موفقیت برسند . سبز مظهر طبیعت و آرامش و طراوت است و دوستداران محیط زیست از این رنگ بسیار استفاده می کنند. به معنای امنیت و ایمنی هم هست.

فکر کردن به رنگ سبز باعث ایجاد تفکرات مثبتی مانند صلح، توازن و آرامش می شود. همچنین اعتقاد بر این است که این رنگ بین احساسات و ذهن منطقی، تعادل ایجاد می کند.

 

 

  بررسی ترندهای مردانه پاییز و زمستان  2023+ پیشنهاد خرید

آبی

آبی پر طرفدار ترین رنگ در میان همه مردم ، در هر نقطه ای از دنیا است زیرا یادآور عظمت آسمان ،  طراوت دریا  و بخشندگی باران است . آبی،  رنگی سرد به شمار می آید و زمانی که با سفید ترکیب شود احساس خنکی و سبکی را القا می کند ، هم چنین در روانشناسی رنگ ها اگر با مشکی ، تیره شود جدی و قدرتمند را می شود. این رنگ نمادی از بعد معنوی و نیروی ماورائی است که باعث تمرکز و  آرامش می شود.

 

 

روانشناسی رنگ ها : صورتی

صورتی سرشار از ظرافت و لطافت است و هنگامی که آن را می پوشید  ، احساس گرما و همدلی خود را به دیگران انتقال می دهید . دوست داران رنگ صورتی ، آرام و احساسی هستند و دیگران را به خوبی درک می کنند . این  که رنگ از ترکیب قرمز و سفید به دست آمده  و مثل قرمز عاشقانه و رمانتیک است اما ملایم و پایدار تر.

 

 

بنفش

افرادی با خلاقیت بالا و با اعتماد به نفس رنگ بنفش را دوست دارند. آن ها از احساس و منطق خود به یک اندازه در تصمیم گیری های زندگی استفاده می کنند به همین جهت مورد تحسین دیگران قرار می گیرند . بنفش ترکیبی از دو رنگ آبی و قرمز است و هم زمینی است و هم  آسمانی .  شاید به همین دلیل است که علاقه مندان به این رنگ شخصیتی باهوش و  پر از شگفتی دارند .

  شیک‌ترین مدل‌ها برای خرید مانتو بلند و اسلامی

 

 

روانشناسی رنگ ها : قرمز

این رنگ نشان دهنده ی برون گرایی و شور زیاد  است ، افرادی که به رنگ مورد علاقه ی آن ها قرمز است ،  اغلب مواقع خونگرم و پر از شوق زندگی اند. معاشرت با دیگران را دوست دارند و میخواهند مرکز توجه باشند. این رنگ نمادی از عشق  ، فداکاری ، خون و آتش است که نسبت به اتفاقات زندگی نمی تواند بی تفاوت باشد.اگر شما دراستایل خود از قرمز  استفاده می کنید ، احتمالا شور و هیجان دنیای مد شما را جذب می کند تا از ترند های جدید استقبال کنید .

 

 

زرد

در علم رنگ شناسی ، زرد سرشار از انرژی است که مثل خورشید در بین دیگر رنگ ها می درخشد . شادی بخش و ایده آل است و آن را در کمترین زمان به دیگران انتقال می دهد. رنگ زرد ، فرد را اجتماعی و شوخ طبع و در عین حال مسولیت پذیر و خلاق نشان می دهد.

این رنگ نمادی از اعتماد به نفس در زندگی و شور و هیجان است. افراد علاقمند به رنگ زرد منطقی و درون گرا بوده و می توانند افراد برجسته ای در جامعه شوند. این رنگ به عنوان نمادی از عقل و خرد شناخته شده و قدرت تحریک توانایی های ذهنی را دارد. معمولاً این افراد که تمایل زیادی به رنگ زرد نشان می دهند شخصیت منحصر به فردی داشته و خود را از دیگران جدا و برتر می بینند.

  چگونه در پاییز امسال چکمه‌های رزمی بپوشیم

علاقمندان به رنگ زرد معمولاً افرادی شاد هستند که لبخند را روی لبانشان حفظ کرده و سعی در خنداندن دیگران نیز دارند.

روانشناسی رنگ ها : نارنجی

نگ نارنجی برون گرا و بی پرواست که می‌تواند در افراد انگیزه‌ی بیان خود و یا خود نمایی ایجاد کند. رنگ نارنجی با روابط اجتماعی سروکار دارد و مکالمات انسانی را تحریک می‌کند. رنگی گرم و جذاب است که هم از لحاظ ذهنی و هم فیزیکی مهیج است، بنابراین هم فکر کردن و هم صحبت کردن را تحریک می‌کند. 

اگر نارنجی اولین انتخاب شما در میان رنگ هاست احتمالا شما بسیار شاد و سرزنده هستید که شخصیت گرم تان می تواند خیلی سریع دیگران را جذب کند. شما در بروز افکار و احساسات هیچ  مشکلی ندارید به همین جهت به سادگی صمیمیت و دوستی را تجربه می کنید. شاید بهترین توصیف برای شما بازیگوش، عاشق طبیعت، خوش صحبت و خاص باشد.

 

 

نویسنده : مائده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *