استایل خانم‌ها, خرید چادر, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

راهنمای کاربردی خرید چادر مشکی که هر خانم محجبه‌ای باید بداند!

خرید چادر مشکی  | اگر شما محجبه هستید و علاقه دارید که پوششی کامل داشته باشید،  احتمالا خرید چادر مشکی دغدغه‌ی شماست.

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۴ دقیقه

چادر مشکی و رنگی در فرهنگ ایرانی و اسلامی سابقه‌ای طولانی دارد. خانم‌های مسلمان برای حفظ حریم و رعایت احکام الهی چادر می‌پوشند تا اندام آن‌ها به صورت کامل پوشیده شود. امروزه با توجه به حضور خانم‌ها در اجتماع و محل کار، حجاب کامل و در عین راحت اهمیت زیادی دارد؛ به همین علت تولیدکنندگان و طراحان مدل‌های متنوع با جنس‌های مختلفی را طراحی و تولید می‌کنند .

این مدل‌ها در جنس، طرح و حتی آزادی حرکت نیز متفاوت هستند؛ این گونه هرکس با توجه به علاقه‌ خود به آسانی انتخاب‌های مناسبی دارد. اگر قصد خرید چادر مشکی و رنگی دارید، در ادامه همراه باشید.

چادرها معمولا به دو دسته‌ی رنگی و مشکی تقسیم می‌شوند. چادرهای مشکی برای خارج از خانه، مثل مهمانی، محل کار، دانشگاه و خرید استفاده می‌شوند. چادرهای رنگی اغلب برای فضای داخل خانه و میزبانی، نماز خواندن و مساجد کاربرد دارند. مقدار پارچه‌ی بیشتری در دوخت چادر استفاده می‌شود تا از سر تا مچ پا را بپوشاند؛

به همین دلیل پارچه‌ چادری به صورت قواره‌ای (تقریبا پنج و نیم متر ) به فروش می‌رسد. این موضوع سبب می‌شود قیمت تمام شده‌ی چادر نسبتا بالا باشد.برای خرید قواره‌ای پارچه‌های چادری با کیفیت و شکیل به پیج زیر مراجعه کنید.

برای خرید چادر مشکی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اولین نکته برای خرید چادر مشکی و رنگی قد و اندازه‌ی آن است. چادر بلند روی زمین کشیده می‌شود و نه تنها خاکی بلکه به مرور پوسیده و خراب نیز می‌شود. پس انتخاب صحیح قد و اندازه ضروری است. اگر می‌خواهید چادر مشکی خود را با کمک یک خیاط آماده کنید، از او درخواست کنید که اندازه‌ آن را دقیقا تا روی کفش‌تان بگیرد. این گونه از از اندازه‌ی آن مطمئن خواهید شد.

فروشگاه‌های آنلاین چادرها مدل‌دار را در اندازه‌های مختلف تولید می‌کنند. پس اگر قصد دارید که چادر آماده بخرید، قد خود را با قد چادرها چک کنید. بهترست چادر دو الی سه سانتی متر کوتاه‌تر از تمام قد شما باشد.

دومین موردی که هنگام خرید چادر مشکی باید به آن توجه کرد، جنس آن است. سبکی و لطافت از مهم‌ترین ویژگی پارچه‌های چادری است؛ زیرا پارچه‌های سنگین باعث ایجاد کلافگی و حتی گردن درد می‌شود. انتخاب جنس مناسب در تابستان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ زیرا رنگ مشکی به خودی خود نور و گرما جذب می‌کند؛ اگر از الیاف پلاستیک یا ضخیم نیز استفاده شود، آزاردهنده خواهد بود.

 قیمت چادر مشکی معمولا براساس جنس چادر تعیین می‌شود؛ به همین دلیل هنگام خرید چادر مشکی با قیمت‌های مختلفی روبرو می‌شوید. معروف‌ترین جنس‌های چادر مشکی کرپ حریر آسود، کریستال، کن کن، مهارجه و تریزا هستند. هر کدام از آن‌ها با توجه به کشور سازنده قیمتی متفاوت دارند.آخرین مورد توجه به مدل و طرح چادر مشکی است.

در گذشته فقط چادر‌های ساده رواج داشتند؛ اما امروزه با توجه به نیاز، طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. بهترست پیش از خرید چادر مشکی مدل‌دار از راحتی آن مطمئن شوید.تزئینات چادر شامل گلدوزی و ملیله دوزی می‌تواند ظهر شما را زیبا و شیک نشان دهد. اگر قصد خرید چادر مشکی مجلسی دارید، پیشنهاد ما مدل‌های زیر است.

انواع مدل چادر مشکی

همانگونه که گفته شد چادر به دو صورت ساده و مدل‌دار وجود دارند. اگر قصد خرید چادر مشکی دارید، بهترست ابتدا با ویژگی‌های هر کدام آشنا شوید.

  1. چادر مشکی ساده: چادر مشکی ساده نمونه‌ کلاسیک چادر محسوب می‌شود و همواره محبوبیت خود را حفظ کرده است. در این مدل، متانت و برازندگی خاصی پیدا خواهید کرد. برای خرید چادر مشکی ساده باید آن را به صورت قواره‌ای بخرید؛ سپس با کمک یک خیاط آن را متناسب با قد خود برش بزنید. چادر مشکی از نظر نقش پارچه به دو دسته‌ی ساده و طرح‌دار تقسیم می‌شوند. چادرهای طرح‌دار بیشتر برای مجالس، مهمانی و مراسم‌های خاص مناسب هستند.
چی بپوشم
چی بپوشم
  1. چادر دانشجویی: این چادر یکی از پرطرفدارترین مدل‌های ایرانی است. زیرا جایی برای بیرون آوردن دست دارد و احساس راحتی بیشتری به فرد می‌دهد. نوع برش و کش داشتن آن نیز باعث می‌شود روی سر ثابت بماند؛ همچنین باعث عقب رفتن چادر و کشیدگی روسری نشود. همان گونه که از اسم این چادر مشخص است، این طرح برای دانشگاه و محل کار بسیار ایده آل است. زیرا می‌توان با آن کیف و حتی کوله پشتی استفاده کرد. این چادر در دو مدل مچ‎‌دار و بدون مچ وجود دارد.
      راهنمای کامل خرید دامن های رنگ تیره و خنثی

۳.چادر کمری : یکی دیگر از چادرهای ایرانی، مدل‌های کمری هستند. این مدل‌ها با بندی بر روی کمر بسته می‌شوند و برای بارداری و در آغوش گرفتن کودک بسیار راحت هستند. هرکدام از چادرهای کمری با اسم‌های مختلف، در برخی جزئیات با هم متفاوت هستند؛ اما ویژگی شاخص آن پوشش کامل پایین تنه و آزادی دست‌هاست.

۴.چادر عربی : چادر عربی از روی سر برش می‌خورد و این ویژگی ثابت انواع چادر عربی است. چادرهای عربی نیز مکانی برای بیرون آوردن دست دارند که می‌تواند با تزئینات یا ساده باشد.

چادر لبنانی یکی از مدل‌های چادر عربی است با این تفاوت که جلوی آن با زیپ بسته می‌شود. هم چنین مقنعه‌ای سرخود دارد که باعث ایجاد حجابی کامل می‌شود.

مدل های رنگی

چادرهای رنگی در انواع رنگ و نقش‌ها طراحی می‌شوند. شما می‌توانید پس از خرید چادر رنگی، آن را در خانه هنگام آمدن مهمان، مراسم‌های مذهبی و حتی گاهی بیرون بپوشید. برای خرید چادر رنگی زیبا بر روی عکس‌های زیر کلیک کنید.

شست و شو و نگهداری چادر مشکی

از آن جایی که خرید چادر مشکی نیاز به صرف هزینه‌ی نسبتا زیادی دارد، نگهداری و مراقبت از آن حائز اهمیت است. شست و شو و نگهداری چادر مشکی خیلی مهم است؛ زیرا رنگ مشکی و پارچه‌ی حساس آن با بی توجهی خیلی زود خراب می‌شود. بهترست برای شست و شو آن را با دست و مایع ظرفشویی یا شامپو بشورید.

به هیچ عنوان از شوینده‌های قوی و حاوی سفید کننده استفاده نکنید! چادر خود مدت کوتاهی در آب سرد یا ولرم به خیس کنید و سپس به آرامی مالش دهید. چنگ زدن و چلاندن چادر نیز باعث آسیب به آن می‌شود.چادر مشکی را هرگز در آفتاب قرار ندهید زیرا رنگ آن می‌رود. بهترست پس از شست و شو آن را تکانده و صاف روی رخت آویز و به دور از نور مستقیم خورشید پهن کنید.

این گونه چروک آن نیز کمتر شده و نیاز اتوی زیاد نخواهد داشت.آن را به دمای بسیار پایین و بخار زیاد اتو کنید و مراقب برق افتادگی پارچه باشید. هم چنین می‌توانید آن را با خیال راحت به اتوشویی بسپارید.

نویسنده : عاطفه

بهترین مدل چادر برای افراد چاق و توپر کدام است ؟

اگر اندامی توپر و درشت دارید بهترست از چادرهای ایرانی راسته و چادر ساده استفاده کنید. چادرهای عربی به دلیل نوع برش، فرد را چهارشانه و درشت نشان می‌دهد.

بهترین جنس چادر مشکی کدام است ؟

هر جنس ویژگی‌های مربوط به خود را دارد و نمی‌توان گفت که بهترین جنس چیست. شما بهترست با توجه به سلیقه، موقعیت و حتی فصل آن را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *