استایل خانم‌ها, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

راهنمای کامل خرید دامن روشن و شاد

خرید دامن روشن | امروزه بسیاری از خانم‌ها به دامن روی آوردند، ترند شده است و در استایل عادی افراد بسیار دیده می‌شود.

خرید دامن روشن| همچنین تمایل افراد به صورت کلی به رنگ های روشن و شاد در لباس و پوشش افزایش پیدا کرده است. در مقاله قبلی سعی کردیم مختصر و مفید راجع به بعضی دامن‌های معروف صحبت کنیم و تاثیر آن را در اندام هم بگوییم.امروز قصد داریم در مورد باقی دامن های روشن و شاد که مورد استفاده اکثر مردم است صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا مدل های مختلف دامن های روشن و شاد را با هم بررسی کنیم.

کلوش

 کلوش به سه دسته کلوش، نیم کلوش و تمام کلوش با میزان متفاوت تقسیم شده است. به صورت کلی دامن کلوش دامن ساده و راسته است با این تفاوت که دامن کلوش کمی گشادتر است و جز دامن های گشاد و پر چین محسوب می‌شود.

این مدل دامن های تمام کلوش هم که اغلب در لباس عروس میبینید الگوی آن یک دایره و دارای چین فراوان است. دامن کلوش نقطه مقابل دامن مدادی است و جز دامن های راحتی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهتر است برای بلند نمایی بیشتر برای دوخت این دامن از پارچه‌های ریزش دار استفاده کنید.

فون

از دیگر مدل دامن های روشن و شاد دامن‌ فون است که آزادی‌های مختلفی دارد. هر چقدر گشادی پایین دامن خود را بیشتر در نظر بگیرید پاها را چاق‌تر نشان می‌دهد و کوتاه‌ترتان می‌کند. اگر باسن بزرگی دارید و اندام‌گلابی هستید دامن‌ فونتان را با گشادی متوسط در نظر بگیرید.

اگر احساس می‌کنید پاهایتان عیبی دارد از این دامن میتوانید استفاده کنید. همچنین اگر پایین تنه شما نسبت به بالاتنه کوچک است این دامن مناسب شما نیست.

دامن های روشن و شاد چند طبقه

خرید دامن روشن | مدل دامن‌های چند طبقه بیشتر مناسب مراسم ها هستند. بیشتر هم با پارچه‌های تور، ساتن و شیفون این مدل را اجرا می‌کنند. تعداد طبقات و همچنین بلندی وکوتاهی آن قابل تغییر و بسته به سلیقه خودتان است.اگر پایین تنه کوچکی دارید این مدل برای شما مناسب است. همچنان اگر اندام مستطیلی دارید می‌توانید از این دامن استفاده کنید.بعضی ایرادات اندامی مثل لاغر بودن زیاد و چاقی زیاد را هم می پوشاند.

پلیسه

 پلیسه جز دامن های روشن و شاد است که لایه به لایه دامن را به یک اندازه با اتو روی هم می‌خوابانند. گاهی چین خوردگی‌ها از قسمت کمر شروع می‌شود گاهی هم به صورت جداگانه قسمت بالای دامن و کمر دوخته می‌شود. پلیسه این دامن‌ها اندازه‌های مختلفی دارد و از کوتاه تا بلند دیده می‌شود که آنها باید طوری باشد که با اتو کردن فرم پلیسه  بگیرد و دوام داشته باشد و با شستشو خراب نشود.

پلیسه گاهی درشت است و گاهی. اگر می‌خواهید کشیده‌تر به نظر برسید از دامن‌هایی استفاده کنید که پلیسه آنها ریزتر است. اگر قد کوتاهی دارید این دامن می‌تواند به خاطر خطوط عمودی که به وجود آمده برای شما انتخاب مناسبی باشد. در کل اگر لاغر هستید از این دامن استفاده کنید. همچنین باعث بزرگ نمایی باسن و ران شما می‌شود.

دامن های رنگ شاد و روشن حبابی

دامنهای حبابی فرم بسیار جالبی دارد و پایین آن با یک بند برگردانده شده به داخل که شکلی حباب مانند به خود گرفته. دامن های حبابی معمولاً کوتاه هستند و پف زیادی دارند. پس اگر باسن چاقی دارید اصلا مناسب شما نیستند.و برعکس برای افرادی که لاغر هستند، یعنی مستطیل و مثلث برعکس، انتخاب مناسبی است به خاطر اینکه در این دامن ها دو برابر یک دامن عادی از پارچه استفاده می‌شود.

البته دامن حبابی دامنی نیست که همیشه بپوسید و معمولاً دوره به دوره مد می‌شود و باز از مد می‌افتد اما در کل اگر پایین تنه چاق دارید سراغ آن نروید.

مدل لاله ای

دامن های لاله ای با توجه به فرمی که دارند این نام را گرفتند. این دامن‌ها در ناحیه ران پف دار هستند و دو لبه آنها روی هم قرار می‌گیرد. آنها نا متقارن و شبیه به گلبرگ هستند. اگر چاک داشته باشد به راحتی می‌توانید با آنها راه بروید.همچنین جلوی این دامن کمی کوتاهتر از پشت است.

دامن های روشن و شاد پفی

دامن پفی همانطور که از اسمش پیداست پف زیادی دارد و کوتاه هستند و معمول مناسب افرادی که پایین تنه لاغر دارند.اگر خیلی لاغر و باریک هستید حتماً از این دامن استفاده کنید. پارچه‎‌های پفی هم مخصوص هستند یعنی باید آهار داشته باشند.  پف کمر و باسن را بزرگ تر و کمر را باریک‌تر نشان می‌دهد.

انواع قد دامن

دامن مینی: مینی دامن کوتاهی است که قد آن به وسط ران می‌زسد. دامن‌های مینی در دهه ۶۰ میلادی مد شدند و کاملا هم اقتصادی بود چرا که پارچه کمتری برای درست کردن آن استفاده می‌شد.

میدی:

 بعدی دامنه‌ میدی است که قدی متوسط دارد. در واقع قد آن ایده ال است چرا که نه آنقدر کوتاه است که پا مشخص شود و نه بلند که افراد قد کوتاه را کوتاهتر نشان دهد. معمولا هم روی ساق پا قرار می‌گیرد.دامن میدی ساق پا را عریض تر می‌کند اما با کفش پاشنه بلند بسیار زیبا می‌شود.

  راز های داشتن استایلی جذاب با مانتو

دامن ماکسی: دامن بعدی ماکسی است که کاملا بلند است و تا مچ پا می‌رسد. و از طرفی قدتان را بلندتر نشان می‌دهد.

اگر ریز هستید بهتر است از دامن مینی بالای زانو پوشید و یا دامن‌های فون که کمر را باریک تر نشان دهد و پاها را کشیده تر نمایان کند.اگر قدتان متوسط است از همه دامن ها می‌توانید بپوشید اما دامن فون تا روی زانو از همه بهتر است. و همچنین دامن میدی هم مناسب است.اگر قد بلند دارید دامن تا روی زانو مناسب شماست و همچنین یک دامن مینی به خاطر کشیده تر نشان دادن پاها انتخاب خوبی برای شماست.

در این مقاله سعی کردیم تاثیر قد دامن بر اندام و فرم های مختلف دامن های روشن و شاد بپردازیم. این دامن‌ها را اگر در رنگ روشن تهیه کنید و یا شاد باشند کاملا تاثیر گذارند و بزرگنمایی می‌کنند به خصوص که  اکثرا برای افرادی مناسب است که لاغر اندام هستند. سعی کردیم به صورت کامل به شما در انتخاب دامن کمک کنیم. امیدوارم لذت برده باشید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین برای خرید مانتو میتوانید به از وبلاگ شیک و پیک استفاده کنید تا شما را برای خرید محصولات مورد نیازتان راهنمایی کند و با راهنماییهای انجام شده بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

پیشنهادات شیک و پیک برای شما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *