پوست, پوست و مو

روش‌های خانگی انجام پاکسازی و فیشیال صورت برای پوست‌های چرب

فیشیال صورت

روش درمانی و فیشیال صورت

بهترین روش مراقبت از پوست، انجام فیشیال و پاکسازی حرفه‌ای صورت است. روش هایی که باید جزئی از برنامه مراقبت از پوستتان باشد. در واقع شما با استفاده از یک روش درمانی و فیشیال صورت خوب و مناسب، باعث پاکسازی عمیق پوست، کاهش اندازه منافذ آن، جلوگیری از جوش‌های صورت، ریلکس شدن پوست و همچنین مانع پیری زودرس (با افزایش جریان خون در صورت) و درخشش پوستتان خواهید شد.

اگر پوست چربی دارید، برای حفظ کیفیت آن باید از روش‌های خانگی پاکسازی صورت و همچنین فیشیال خانگی استفاده کنید. روش‌های خانگی برای انجام فیشیال و پاکسازی صورت، برای همه قابل‌دسترس است و فواید زیادی هم برای سلامت پوست دارد. باتوجه به هزینه‌های بالای پاکسازی صورت و فیشیال در سالن‌های زیبایی، انجام این روش ها در خانه‌ و با مواد طبیعی، به حفظ و تقویت بافت پوست‌تان کمک زیادی خواهد کرد.

در این مطلب روش‌های خانگی و طبیعی پاکسازی و فیشیال صورت برای پوست‌های چرب را باهم بررسی می‌کنیم.

مراحل انجام روش های خانگی فیشیال صورت برای پوست‌های چرب

۱. پاکسازی صورت

برای از بین بردن آلودگی‌ها، باکتری‌ها، چربی‌ها و سلول‌های مرده سطح پوست، استفاده از یک روش خوب و مناسب برای پاکسازی و فیشیال صورت بسیار ضروری‌ست. فراموش نکنید پاکسازی صورت، مواد آرایشی باقی‌مانده و چربی اضافه پوست را از بین می‌برد. اگر پوست چربی دارید، توجه داشته باشید از پاک کننده‌ مخصوص پوست چرب استفاده کنید که چربی‌های اضافی پوست را پاک کند؛ البته به نحوی که تمام چربی آن از بین نرود، چرا که برای داشتن پوستی نرم و مرطوب، به مقدار مشخصی چربی برای صورت نیاز دارید.

  چگونه از شر جوش کمر و پشت خلاص شویم؟

بهتر است از پاک‌کننده‌های یک برند خوب (بدون ایجاد کف مثل میسلار یا محلول دوفاز لافارر) استفاده کنید. روش دیگر، تهیه یک پاک‌کننده طبیعی و خانگی است که تهیه آن نیز بسیار ساده است. برای این منظور یک اسکوپ جو دوسر را با ماست مخلوط کنید تا به شکل یک خمیر نرم دربیاید، در مرحله بعد کرم به‌دست آمده را روی کل سطح صورت و پوست گردن‌تان بمالید.

پاکسازی صورت

با نوک انگشتان‌تان خیلی آرام کرم را با حرکت دایره‌ای شکل روی پوست پخش کنید و سپس با یک پنبه یا پارچه‌ی نرم آن را پاک کنید. در انتها صورت و گردن‌تان را با آب گرم بشویید و خیلی آرام پوست را خشک کنید.

۲. بخور صورت

بخور صورت از روش‌های قدیمی و مؤثر برای مراقبت از پوست است. این روش آلودگی‌ و چربی‌های اضافه سطح پوست را پاک کرده و منافذ بسته آن را باز می‌کند. قبل از استفاده از ماسک صورت برای پوست چرب، به وسیله‌ی بخور، پوست را نرم و منافذ آن را باز کنید. این کار باعث می‌شود مواد مغذی و مفید ماسک، عمیق‌تر به پوست نفوذ کرده و در نتیجه پاکسازی و فیشیال صورت نرم و درخشان‌تر به‌نظر برسد.

بخور صورت

در هنگام بخور دادن صورت، از گیاهان خشک‌شده مانند اسطوخودوس، رزماری و آویشن استفاده کنید. شیر جوش یا یک قابلمه با عمق مناسب را پر آب کنید. مقداری گیاه خشک‌شده به آن اضافه کنید و بگذارید جوش بیاید. پس از آن شعله را خاموش کرده و با استفاده از یک حوله روی سر، اجازه دهید بخار آب به مدت ۵ تا ۸ دقیقه به پوست‌تان نفوذ کند. در هنگام بخور صورت، چشمان‌تان را بسته و ریلکس کنید. بخور صورت، منافذ پوست‌تان را باز کرده و در ادامه آن را برای ماسک صورت آماده می‌کند.

  میکرودرم ابریژن چیست و چه فایده ای برای پوست دارد؟

۳. ماسک صورت پاک‌کننده و روشن کننده

ماسک‌‌های صورت بر پایه خاک رس، یک روش عالی خانگی برای فیشیال صورت‌هایی با پوست چرب هستند. این ماسک‌ها چربی‌های اضافه پوست را از بین برده و پوستی سالم و با طراوت به شما هدیه می‌دهند. حتماً از یک ماسک صورت مخصوص پوست‌های چرب با برند خوب و معتبر استفاده کنید.

علاوه بر خرید ماسک، با انجام چند مرحله ساده می‌توانید یک ماسک خانگی موثر نیز درست کنید.

طبق دستور تهیه گفته شده در سایت stylecraze در یک کاسه کوچک، ۲ قاشق خاک رس آرایشی، ۲ قاشق پوره گوجه‌فرنگی و ۱ قاشق چای‌خوری ماست تازه را باهم مخلوط کنید. چند قطره آب لیمو به آن اضافه کرده و مخلوط را به‌خوبی هم بزنید تا کاملاً یک‌دست شود. اگر مخلوط غلیظ شد، می‌توانید کمی آب به آن اضافه کنید. قوام این ماسک نباید خیلی غلیظ یا خیلی رقیق باشد. ماسک باید کاملاً یکنواخت و نسبتا غلیظ باشد. ماسک را با استفاده از یک برس، به‌طور یکنواخت روی پوست صورت و گردن‌تان (غیر از ناحیه دور چشم) بمالید.

در ادامه دو عدد پنبه را در گلاب یا آب خیار بگذارید تا خیس بخورند. سپس آن‌ها را روی چشمانتان قرار دهید. حالا می‌توانید ریلکس کنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود.ماسک را به مدت طولانی روی پوست نگذارید. این کار باعث سفت شدن بیش‌ از اندازه پوست و درنتیجه ایجاد خطوط ریز روی سطح آن می‌شود. بعد از ۱۵ دقیقه با پنبه خیس، ماسک را به‌ آرامی پاک کنید و صورت‌تان را با آب سرد بشویید. سپس خیلی آرام پوست را خشک کنید.

  ماسک برای پوست خشک

خاک رس آرایشی موجود در ماسک، در از بین بردن چربی اضافی پوست ، پاکسازی و فیشیال صورت بسیار مؤثر است. ماست، آب لیمو و پوره گوجه‌فرنگی به‌خوبی جای جوش را روشن کرده و پوست را صاف و یک‌دست می‌کنند. این مواد باعث بهبود رنگ و بافت پوست می‌شوند.

۴. تونر صورت

از تونر صورت برای پاک کردن آلودگی‌ها هوا از روی پوست و باقی مانده آرایش استفاده می‌شود. تونر با یکنواخت و یک‌دست کردن پوست، آن را برای استفاده از مرطوب‌کننده آماده می‌کند؛ همچنین با سفت کردن پوست و بستن تمام منافذ بازشده، ظاهری جوان‌تر و زیبا به صورت‌تان می‌دهد. باید قبل از بهترین کرم مرطوب‌کننده، از تونر صورت استفاده کنید.

تونر صورت

به یاد داشته باشید که باید تونر بدون الکل باشد. برای این منظور یک تونر با برند خوب خریداری کنید. همچنین برای تهیه تونر خانگی می‌توانید از پنبه آغشته به گلاب استفاده کنید. قبل از استفاده از مرطوب‌کننده، با پنبه گلاب را به ‌صورت بمالید. گلاب مانند یک تونر طبیعی پوست عمل می‌کند.

۵. مرطوب‌کننده صورت

این تصوری غلطی است که فقط پوست‌های خشک به مرطوب‌کننده نیاز دارند. رمز ظاهر جوان‌تر پوست، مرطوب نگه ‌داشتن آن است. حتی پوست‌های چرب هم برای تغذیه و حفظ نرمی و لطافت پوست، نیاز به مرطوب‌کننده خوب و مناسب دارند. اگر پوست چربی دارید، برای مراقبت از آن، باید از مرطوب کننده‌ مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

  10 نکته‌ی کاربردی برای مقابله با موهای چرب
مرطوب‌کننده صورت

این مرطوب‌ کننده‌ها باعث می‌شوند تا دیگر روی پوست‌تان احساس چربی نداشته باشید. بنابراین کرم مرطوب‌کننده‌ مناسب و سازگار با پوست‌تان انتخاب کنید. مرطوب‌کننده را روی پوست صورت‌تان بمالید و به‌ آرامی آن را ماساژ دهید تا کاملاً جذب شود. هرگز این نکته بسیار مهم را فراموش نکنید که

پوست شما باید بعد از پاکسازی، بخور و استفاده از ماسک صورت، به‌خوبی مرطوب شود.

با مرطوب کردن پوست و انجام مرحله آخر، درمان فیشیال طبیعی صورت‌تان با روش‌های خانگی به‌طور کامل انجام می‌شود. هفته‌ای یک‌بار، مراحل گفته‌شده را در خانه انجام دهید. فیشیال، از جوش‌های صورت جلوگیری کرده و زیبایی پوست شما را دوچندان می‌کند.

این روش درمانی، پیری زودرس پوست و لکه‌های تیره صورت را کاهش می‌دهد. پوست را صاف و یکدست کرده و از تیرگی و کدری آن می‌کاهد. درنتیجه بعد از انجام مراحل بالا، پوست شما مانند الماس خواهد درخشید.

منبع سایت lafarrerr 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *