انگیزشی

روش های تقویت اراده در مسیر کاهش وزن

تقویت اراده برای کاهش وزن

وزن دلخواهتان را روی چند کاغذ با خط درشت بنویسید. به مکانهایی که در دیدتان هستند بچسبانید تا بواسطه دیدن آن پالس های مثبت دریافت کنید. به عنوان مثال درب یخچال گزینه بسیار مناسبی است، روی میز کار،همچنین دیوار اتاق خواب و خلاصه هرجایی که بیشتر با آن سرو کار دارید. خجالت نکشید بگذارید همه بدانند که شما تصمیمتان را گرفته اید. تصمیمی قاطع، راسخ و متفاوت با دفعات پیش.

عکس زمان خوش اندامیتان را نزد خود داشته باشید چرا که با نگاه کردن به آن، این باور در شما ایجاد می شود که من می توانم بار دیگر مانند آن دوران باشم. مدام به خود تلقین کنید که من می توانم به این حالت برگردم . اگر چنین عکسی ندارید یا از ابتدا چاق بودید عکس یک دوست یا بازیگر خوش اندام را برای خود الگو قرار دهید و برای رسیدن به آن اندام تلاش کنید .

به هیچ وجه به کل مسیر فکر نکنید بلکه تنها امروزتان را در نظر داشته باشید. مثلا اگر قصد کاهش ۴۰ کیلوگرم از وزن خود را دارید تنها به این فکر کنید که من امروز باید ۱۰۰ گرم از وزن خودم را کم کنم و نه اینکه من باید ۴۰ کیلو کاهش وزن داشته باشم.

  ۱۰ راه برای ترک عادات بد

هر دو هفته خود را وزن کرده و اگر وزنتان کاهش یافته بود به خود جایزه بدهید. لازم نیست زیاد خرج کنید، یک کتاب، یک گیاه زینتی، یک شیشه عطر و یا هر جایزه دیگر. کافیست به گونه ای باشد که هرگاه به آن نگاه کنید خاطره شیرین آن موفقیت را برای شما زنده کند. چرا که نه، شما بر فرمان های بخور بخور غلبه کرده اید. در وقت مناسب به رغبت ها و هوسهای بی جا و فرمانهای لذت بخش نه گفته اید

راه دیگر این است که یک دست لباس جدید نه با سایز امروز بلکه با سایز دلخواهتان تهیه کنید. گهگاهی آنرا پرو نمائید تا اینکه بدون مشکل بتوانید آن را به تن کنید. هرگز تسلیم وسوسه هایی که حین رژیم برای شما اتفاق می افتد نشوید. شک نکنید تن دادن به آنها لذت چند دقیقه ای و عذاب وجدان چند ساعته را برای شما به همراه خواهد داشت.

سعی کنید در این مواقع خود را بکار دیگری مثل پیاده روی، ورزش و یا هر کاری غیر از آن. اگر رغبت زیادی به خوردن داشتید مسلما بهترین گزینه سبزیجات می باشند. از کاهو، کلم، خیار، هویج، گوجه و سایر سبزیجات می توانید سالادهای رنگارنگ تهیه کرده و به گونه ای آنها را تزئین کنید که کاملا شما را جذب خود کنند.

  فهرستی جالب از عادت های مثبت

در دو هفته اول رژیم وزن نسبتا زیادی کم می کنید. بیشتر وزن کاسته شده در حقیقت مربوط به مایعات و آبی است که اضافه از نیاز در بدن شما وجود داشته است. ولی در هفته های بعد هرچه کم می کنید از چربی هاخواهد بود. بنابراین انتظار نداشته باشید که به عنوان مثال اگر در دو هفته اول ۳٫۵ کیلوگرم کم کردید، در دو هفته بعد نیز همان مقدار حاصل شود بلکه شاید کاهش ۲ کیلوگرم نیز کاملا راضی کننده باشد. پس این اختلاف زیاد بین دو هفته اول با دو هفته های بعد باعث ناامیدی شما نشود.

به خاطر داشته باشید اطرافیان شما به سه دسته تقسیم می شوند: گروه اول کسانی هستندکه مشوق شما در مسیر کاهش وزن خواهند بود. مسلما وجود چنین افرادی نعمت و کمک بسیار بزرگی برای شما خواهد بود. – گروه دوم افرادی هستند که غالبا احساسی رفتار می کنند و دوست دارند شما را سر حال و چاق و چله ببینند. مثل خیلی از پدران و مادران. مراقب باشید فریب دلسوزی های نابجای این گروه را نخورید. چرا که هدف بسیار بزرگی را در سر داریدآن هم کسب دوباره سلامتی است. – اما گروه سوم دشمن دانا ،افرادی هستند که دوست ندارند شما را خوش اندام ببینند. زیرا خود نیز اضافه وزن داشته و در کاهش وزنشان ناکام مانده اند و موفقیت شما به معنی ضعف و ناتوانی آنان خواهد بود

  تنظیم برنامه خواب با 13 توصیه ی عالی

 نکته آخر اینکه اگر روزی خدایی ناکرده وسوسه شدید و رژیمتان را شکستید ناامید نشوید. هر اشتباهی قابل جبران است. هر چه سریعتر دوباره بایستید و این مرتبه با قدرت بیشتر به کار خود ادامه دهید. وقفه زیاد در انجام رژیم کار شما را دشوارتر خواهد کرد.

منبع سایت کرمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *