تغذیه

برای صبحانه پنکیک رژیمی با جو دوسر نوش جان کنید.

پنکیک رژیمی با جو دوسر | همان طور که از اسمش پیداست، پنکیک pancake، این خوراکی خوشمزه و ساده و جذاب، نوعی کیک تابه ای گرد و نازک و نرم است. البته  که حتما می دانید کیک ها انواع متفاوتی دارند و همچنین شاید کیکی با یک اسم واحد نیز در سراسر دنیا با مواد اولیه یا روش های متفاوتی پخته شود. حال اگر در مورد پنکیک هم بخواهیم اینگونه به ماجرا نگاه کنیم می توان گفت بعضی پنکیک ها نوعی نان محسوب می شوند که در مناطق مختلف در ترکیب با میوه یا شیرین کننده هایی مثل شیره افرا، عسل، مربا و شکلات خورده می شوند.

چون به طور معمول از پختن خمیر آشپزی در تابه می توانیم پنکیک به دست بیاوریم! یعنی مثلا از ترکیب آرد سفید با ماست یا شیر و روغن و تخم مرغ و البته همانطور که گفته شد می توان به روش های مختلفی پنکیک پخت و به همراه خوراکی های جذاب زیادی آن را نوش جان کرد. پس وقتی پنکیک در روش پخت و مواد اولیه، یک خوراکی منعطف به شمار می رود، می توان به حالت رژیمی نیز آن را تهیه و میل کرد.

  دستور تهیه 8 سالاد رژیمی چربی‌سوز و لاغرکننده برای ورزشکاران – بخش دوم

بیشتر بخوانیم: خواص جو دو سر؛ ۲۵ خاصیت بی نظیر جو دو سر و طریقه مصرف آن

تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا این دستور ساده و مقوی پنکیک رژیمی با جو دوسر را بخوانید و خودتان را برای خوردن این پنکیک رژیمی خوش طعم و سالم مهمان کنید!

مواد لازم برای پخت پنکیک رژیمی با جو دو سر :

یک  پیمانه جو دوسر پرک شده

یک پیمانه شیر

یک سوم پیمانه آرد بادام

۱ عدد تخم مرغ

نصف قاشق چای خوری بیکینگ پودر

یک سوم قاشق چای خوری وانیل

یک قاشق چای خوری پودر دارچین

روش پخت پنکیک رژیمی با جو دو سر :

ابتدا باید جو دوسر پرک شده، آرد بادام، بیکینگ پودر، وانیل و دارچین را در یک ظرف نسبتا بزرگ مناسب بریزید و با قاشق کمی مخلوطشان کنید، سپس شیر و تخم مرغ را به ترکیب اضافه کنید و با همزن برقی به مدت سه الی چهار دقیقه هم بزنید.

در مرحله بعدی یک ماهیتابه کوچک بردارید و روی گاز بگذارید تا داغ شود. زمانی که ماهیتابه داغ شد، با ملاقه ای نسبتا کوچک از مخلوطی که بدست آورده اید بردارید و داخل ماهیتابه بریزید و صبر کنید. بعد از دو الی سه دقیقه روی این ترکیب حباب هایی مشاهده می کنید که در این مرحله باید با یک کفگیر چوبی پنکیک های گرد خود را پشت و رو کنید تا طرف دیگر پنکیک هم در همین مدت زمان پخته شود. به همین ترتیب کل مواد را با ملاقه در ماهیتابه ریخته و بپزید.

  طرز تهیه 10 صبحانه رژیمی مقوی و خوشمزه با جو دوسر پرک و بلغور جو دوسر

علت اینکه گفته شد از ماهیتابه کوچک (البته در صورت وجود) استفاده کنید این است که وقتی محتویات یک ملاقه را داخل ماهیتابه میریزید، این مایع پخش شده و در یک حالت گرد و خوبی قرار می گیرد و پنکیک هایتان به لحاظ ظاهری منظم و تر و هم شکل تر خواهند شد. منتها اگر از ماهیتابه بزرگ استفاده کنید و مثلا در آن واحد بخواهید چند ملاقه از مایع پنکیک را همزمان داخل همان ماهیتابه بزرگ بریزید، ممکن است پنکیک هایتان به هم بچسبند و در نهایت اشکال مختلفی پیدا کنند.

البته که این موضوع خیلی مهمی نیست و صرفا برای خوش فرم شدن پنکیک هایتان پیشنهاد شده است و در نهایت این شمایید که تصمیم می گیرید به هر طریقی که شده این صبحانه خوشمزه و مقوی را برای خودتان آماده کنید!

بعد از اینکه تمام پنکیک ها پخته شد، اجازه دهید کمی خنک شوند. سپس می توانید با مقداری عسل و کنجد و گردو آن ها را سرو نمایید. یعنی مثلا روی پنکیک اول عسل و کنجد بریزید، پنکیک بعدی را رویش قرار دهید و روی آن عسل و گردو بریزید و همینطور این پنکیک ها را روی هم قرار داده و در آخر حدود ۲ الی ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی خنک شوند.

  با انواع و اقسام گیاه‌خواری آشنا شوید؛ آنها چه چیزهایی می‌خورند؟

ترکیبات

این ترکیب هیجان انگیز به همراه یک لیوان شیر کم چرب می تواند یک گزینه عالی و رژیمی برای صبحانه شما باشد و روز خود را با پنکیک رژیمی جو دوسر بسازید و پر انرژی باشید. همچنین از اینکه یک صبحانه سالم نوش جان کرده اید و از این تلاشی که برای داشتن بدن سالم کرده اید خوشحال باشید!

امیدواریم این پنکیک رژیمی جو دوسر را امتحان کنید و حسابی لذت ببرید.

البته که این پنکیک به همراه میوه های مورد علاقه تان مثل موز، توت فرنگی، انواع توت، آناناس و یا انواع خشکبار مثل گردو و فندق و پسته و بادام و یا مربا یا شکلات و هر افزدونی خوشمزه و مفیدی که می شناسید قابل سرو کردن می باشد و برای میان وعده خودتان یا کودکان تان هم ایده خوبی خواهد بود.

امیدواریم که خواندن این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

گردآوری : نوشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *