آرایشی

زیبایی چشماتو خراب میکنی اگه…!

مراقبت درست و اصولی از چشم ها | چشم ها از نقاط بسیار حساس صورت است که به راحتی دچار عفونت و آسیب می شود، با مراقبت درست و اصولی از چشم ها میتوان از آسیب های احتمالی آنها جلوگیری نمود.

با آرایش نخواب

یکی از نکات مهم در مراقبت درست و اصولی از چشم ها دور نگه داشتن چشم ها از آلودگی و عفونت تمیز کردن مرتب چشم ها است، بدین ترتیب که بهتر است حتما آرایش مانده از قبل را که موجب تجمع باکتری ‌ها شده و هم چین و چروک اطراف چشم را افزایش می‌دهد، با استفاده از پاک کننده های دو فاز مخصوص چشم پاک کرده و با شوینده های مخصوص چشم ها را شست تا تمامی آلودگی ها و مواد آرایشی از چشم ها پاک شود.

بیشتر بخوانیم: آرایش انواع چشم چگونه است ؟

مالیدن چشم‌ها

شاید این کار خیلی لذت بخش باشد، اما متاسفانه این کار در طولانی مدت باعث ایجاد و افزایش چین و چروک در اطراف چشم می شود.

شوینده چرب ممنوع

با توجه به این موضوع که پوست اطراف چشم نازک تر و حساس تر است، برای شستن و پاک کردن آرایش چشم ها حتما از شوینده های مخصوص چشم استفاده کنید، مواد و ترکیب شوینده های مخصوص چشم مناسب پاک کردن چشم ها ترکیب و ساخته شده است، از شوینده های مخصوص پوست چرب استفاده ننمایید زیرا ترکیب موجود در این شوینده ها در طولانی مدت باعث تیرگی و چروک اطراف چشم میشود.

  آرایش پوست چرب و نکاتی که باید بدانید

کم خوابی

بی خوابی و کم خوابی هر دو عامل مهمی در تیرگی و گودی اطراف چشم است.

کم آبی

روزانه به اندازه کافی آب بنوشید، آب کافی باعث شفافیت و طراوت پوست می شود.

ضدآفتاب

در هر فصلی از ضدآفتاب استفاده نمایید، ضد آفتاب با ایجاد یک لایه سبک روی پوست از آسیب های ناشی از اشعه خورشید جلوگیری می نماید.

بیشتر بخوانیم: راه حل هایی کاربردی برای جلوگیری از پخش شدن و ریزش سایه چشم!

کرم دورچشم

چین و چروک ها و پیری پوست اطراف چشم یکی از دغدغه های همه است اما استفاده از کرم دور چشم در هر سنی واجب است و استفاده مداوم و اصولی از این کرم ها روند پیری را به تاخیر می اندازد، پس با توجه به سن و نوع پوست خود از کرم دور چشم مخصوص خود استفاده نمایید.

کپسول ویتامین ای (E)

یکی از ویتامین های مورد نیاز پوست و چشم ویتامین ای(E) است اما قبل از زدن مواد داخل کپسول های ویتامین ای(E) به دور چشم خود حتما با پزشک مشورت کنید، استفاده از این روش هم جذب کمتری دارد وهم گاهی باعث میلیا (دانه های چربی) در اطراف یا روی پلک چشم می شود.

1- شوینده های مخصوص چشم هم چرب است، چرا مناسبه پاک کردن آرایش چشم هست اما شوینده پوست های چرب مناسب نیست؟

  نکات مهم مراقبت های بعد از هاشور ابرو

پاک کننده های دو فاز با فرمولی سبک و با خاصیت آبرسانی قوی، محافظت کننده و التیام بخش پوست اطراف چشم ساخته شده است و از کشیدگی و خشکی پوست اطراف چشم جلوگیری میکند، اصولا شوینده صورت مخصوص پوست های چرب و جوش دار شوینده های ملایمی برای شستشوی لب و چشم نیستند و استفاده طولانی مدت از آنها برای چشم و لب مناسب نیست.

2- برای سن زیر ۲۰ سال کرم دور چشم توصیه میشود؟

خیر ، تمامی محصولات پوستی به غیر از کرم های ضد آفتاب برای افراد بالای ۲۰ سال است و حتما برچسب اطلاعات محصول با دقت خوانده شود و مناسب با سن و نوع پوست محصول تهیه و استفاده گردد.

3- در فصل زمستان و پاییز هم باید از ضدآفتاب استفاده شود؟

بله حتما، درسته که در این فصل ها میزان اشعه و نور خورشید کم است اما حتما باید از ضدآفتب استفاده شود.

میتوانید از ضدآفتاب های با SPF ملایم تر استفاده نمایید.

4- مالیدن چشم ها چطور موجب چین و چروک اطراف چشم میشود؟

پوست قابلیت ارتجاعی دارد که بخشی از روند پیری است، مالیدن مداوم چشم ها به از دست رفتن خاصیت الاستیک پوست منجر شده  و به مرور زمان موجب چین و چروک میشود.

  چگونه همیشه خوشبو باشیم ؟

5- مراحل پاک کردن آرایش به چه صورتی است؟

ابتدا با دو پد آرایشی و مقداری از دو فاز مخصوص چشم، چشم‌ ها را پاک نمایید، در ادامه و در صورت نیاز چشم ها را میتوان با شوینده مخصوص نیز شست، سپس صورت را با شوینده مخصوص بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *