استایل آقایان, کیف و کفش مردانه, مد و استایل

ساخت استایل های حرفه ای با ۶ مدل کفش رسمی مردانه !

ست کردن کفش رسمی مردانه | در گذشته معمولا لباس‌های رسمی آقایان سال‌های متمادی بدون تغییر بود، بازیگران و افراد معروف با کت و شلوار‌ها و کفش‌های شبیه به هم در مراسم‌های مختلف شرکت می‌کردند

اما به‌دلیل توجه طراحان در سال‌های اخیر شاهد تنوع آیتم‌های لباس و کفش آقایان در استایل‌های رسمی هستیم.کفش‌های رسمی برای مهم‌ترین مناسبت‌های زندگی طراحی شده‌ است، ما زمانی سراغ پوشیدن لباس و کفش رسمی می‌رویم که می‌خواهیم بهترین ظاهر را داشته باشیم. برای ست کردن کفش رسمی مردانه در مناسبت‌های ویژه با ما همراه باشید.

تفاوت بین کفش های رسمی و غیر رسمی

ساختار: اولین تفاوت بین کفش‌های رسمی و غیررسمی مردانه در ساختار آن‌ها است. کفش‌های رسمی جمع و جور و براق‌تر هستند. در طراحی این نوع کفش بیشتر از خطوط تیز استفاده می‌شود، و نسبت به کفش‎‌های راحتی دوخت تمیزتری دارند.

بند کفش: دومین راه تشخیص کفش رسمی توجه به نوع بند کفش است. معمولا در کفش‌های رسمی تعداد حلقه‌هایی که برای عبور بند کفش طراحی شده‌اند کمتر از دیگر کفش‌هاست و بند کفش نیز برای تاکید بر ظرافت کفش معمولا باریک‌ و کوتاه‌تراست.

مواد: برای ساختن یک جفت کفش رسمی نوع مواد استفاده شده در آن نقش مهمی دارد، چرم همیشه یکی از عناصر اصلی کفش رسمی است.رنگ: رنگ‌های تیره به دلیل جنب و جوش کمتر برای کفش‌های رسمی مناسب‌تر هستند، به همین دلیل اکثر این کفش‌ها به رنگ مشکی، قهوه‌ای سوخته، سرمه‌ای و… می‌باشند.جنس کف کفش: کفش‌های کتانی معمولا یک زیره‌ی لاستیکی و قابل انعطاف در کف کفش دارند، در حالی که کفش‌های رسمی با زیره‌های سخت به همراه پاشنه ساخته می‌شوند.

  جذاب‌ترین مدل‌ها برای خرید مانتو دانشجویی که نمی‌توانید از آن بگذرید!

انواع کفش رسمی مردانه

۱.کفش آکسفورد (oxford)

تاریخچه‌ی کفش آکسفورد به اسکاتلند و ایرلند باز می‌گردد، این کفش دربین دانشجویان دانشگاه آکسفورد بسیار محبوب بود و به همین علت به کفش آکسفورد معروف شد.

این کفش محبوب با ۵ ویژگی اصلی شناخته می‌شود: 

  1. بندهای بسته‌ی کفش
  2. ساق کوتاه کفش 
  3. پاشنه‌ی کم
  4. دوخت ظریف روی کفش
  5. تعداد حلقه‌های بند کفش حداقل( ۵ عدد)

مدل آکسفورد:

اولین و بهترین انتخاب بدون شک یک جفت کفش آکسفورد مشکی است. این رنگ برای پوشیدن با کت و شلوار در مراسم رسمی کاملا مناسب است.بهتر است برای ست کردن کفش آکسفورد مشکی از رنگ‌های کت و شلوار تیره مانند مشکی، قهوه‌ای، طوسی و سرمه‌ای در استایل‌تان استفاده کنید. با توجه به اینکه این کفش یک انتخاب درست برای مناسبت‌های رسمی است، پوشیدن آن با شلوار‌های جین توصیه نمی‌شود.

۲.ست کردن کفش رسمی مردانه مدل دربی (derby)

کفش دربی شباهت‌های زیادی با کفش آکسفورد دارد. اما با شناخت برخی جزئیات به راحتی می‌توانید آن‌ها را از هم تشخیص دهید.

کفش دربی نسبت به کفش آکسفورد فضای بیشتری در بین بندهای کفش دارد. بر خلاف آکسفورد که زبانه‌ی کفش جدا از رویه دوخته شده در کفش دربی این قسمت کاملا یکپارچه است. در کفش‌های دربی تکه‌های به‌هم دوخته شده معمولا ۳ عدد است که از کفش آکسفورد کمتر است و چند نشانه‌ی جزیی دیگر. همه‌ی این نشانه‌ها یادآور این مطلب است که کفش دربی نسبت به آکسفورد علاوه بر موقعیت‌های رسمی در موقعیت‌های غیررسمی هم قابل استفاده است.

  کمد کپسولی پاییزی خود را به این روش آماده کنید

انتخاب یک دست کت و شلوار مشکی مردانه در کنار کفش دربی مشکی از نوع چرم یا مات، استایلی کاملا ایده‌آل برای مناسبت‌های رسمی است. 

کفش‌های دربی قهوه‌ای تیره نیز به خوبی با کت و شلواری به رنگ مشکی یا طوسی تیره ست می‌شود.برای آشنایی بیشتر با کفش دربی پیشنهاد می‌کنیم مقاله کفش دربی را کجا و چگونه بپوشیم ؟ را مطالعه فرمایید.

۳.ست کردن کفش رسمی مردانه مدل لوفر (loafer)

این کفش با ظاهری ساده فاقد هرگونه بند یا بست می‌باشد، و کفه‌ی آن معمولا صاف و بدون پاشنه است. لوفر اولین بار توسط یک هنرمند نروژی طراحی شد و در ۳ مدل: پنی،تسل و گوچی در بازار موجود است.

بهتر است مقاله چگونه با ست لباس مجلسی درخشان ترین استایل ها را داشته باشیم ؟ را در ادامه‌ مطالعه فرمایید.

در حالی که جنس چرم یا جیر کفش لوفر برای یک استایل رسمی مناسب‌تر است، اضافه کردن یک کت و شلوار ست می‌تواند آن را تکمیل کند. برای پوشیدن شلوار با کفش لوفر توجه داشته باشید که قد شلوار نباید روی کفش قرار بگیرد.

۴. ست کردن بوت مردانه چلسی

یکی از محبوب‌ترین مدل بوت در بین آقایان، بوت‌های چلسی هستند. دلیل این محبوبیت را شاید بتوان در سادگی طراحی آن و همچنین راحتی پوشیدن آن دانست. بوت چلسی دو پنل کشی در دو طرف خود دارد که عامل راحت پوشیدن این کفش بدون بند است.

این بوت‌ها به دلیل سادگی به راحتی با انواع لباس‌ها ست می‌شوند، اما اگر قرار است یک استایل رسمی بسازید بهتر است یک جفت بوت چلسی از جنس چرم مشکی خریداری کنید. رنگ‌های دیگر بوت چلسی مانند قهوه‌ای، کرم و سایر رنگ‌ها برای استایل های روزمره و کژوال مناسب‌تر هستند.

  خصوصیات اندام زنانه مستطیلی‌ شکل

۵.ست کردن کفش مانک استرپ

مانک استرپ یکی از مدل‌های کفش‌ رسمی مردانه است که مشخصه‌ی بارز آن داشتن سگک است. به تناسب مدل مانک استرپ تعداد این سگک‌ها بین یک تا سه عدد می‌باشد. مانند دیگر کفش‌های رسمی بهترین انتخاب برای مناسبت‌های رسمی، پوشیدن مانک استرپ مشکی با کت و شلوارها‌یی به رنگ مشکی،قهوه‌ای،سرمه‌ای و طوسی می‌باشد.

۶.ست کردن کفش بروژ (Brogue) 

تاریخچه‌ی پیدایش این کفش به ایرلند و اسکاتلند بازمی‌گردد. به علت بارش‌های مکرر باران طراحان این مناطق به دنبال ساخت کفشی بودند تا آب در آن نماند و کار کردن با آن راحت‌تر باشد، پس کفش‌هایی با روزنه‌هایی روی رویه‌ی آن ساختند که به نام کفش بروژ شناخته شد البته امروزه این روزنه‌ها فقط جنبه‌ی تزییناتی دارند.

بروژ معمولا از جنس چرم و جیر در رنگ‌های مشکی،قهوه‌ای ساخته می‌شود. برای مناسبت‌های رسمی به راحتی می‌توانید این کفش را با یک کت و شلوار مردانه ست کنید اما یک پیشنهاد همیشگی برای این کفش وجود دارد که آن ست کردن کت و شلوار راه‌راه با کفش بروک است.

برای ست کردن کفش مشکی می‌توانید مقاله رازهای ست کردن کفش مشکی در استایل مردان خوش پوش را بخوانید.

  ضروری ترین نکاتی که برای خرید اینترنتی مانتو باید بدانید!

کفش بروژ در ۳ مدل مختلف به نام‌های: کفش تمام بروژ، کفش نیم بروژ، کفش یک چهارم بروژ تولید می‌شود. که در این بین کفش تمام نسبت به بقیه مدل‌ها سبکی رسمی و زیباتر دارد و اگر قرار است یک استایل کاملا رسمی داشته باشید این مدل را انتخاب کنید.

برای استایل‌های نیمه رسمی پوشیدن شلوار جین و کفش بروک ایده‌آل بنظر می‌رسد.

نویسنده:بهاره

اهمیت شناخت و ست کردن کفش رسمی مردانه چیست؟

کفش‌ها همیشه بخش قابل توجهی از استایل آقایان به حساب می‌آید. اگر قرار است در یک مناسبت رسمی شرکت کنید بهتر است با شناخت و راهنمای استایل این کفش‌ها آشنا باشید تا بتوانید با انتخاب درست جایگاه حرفه‌ای و اجتماعی خود را به خوبی نشان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *