آرایشی

استایل در میکاپ به چه معناست؟

استایل در میکاپ

انواع سبک های میکاپ صورت

در هر سبک از میکاپ صورت، رنگ های آرایشی با تناسب خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، تفاوت استایل آرایشی عربی با اروپایی در غلظت رنگ های مورد استفاده در آن است. در حالی که در سبک اروپایی تمام تلاش میکاپ آرتیست بر این است که آرایش با استفاده از رنگ های ملیح و طبیعی انجام شود.


سبک کلاسیک در میکاپ

قاعده کلی در سبک کلاسیک به این صورت است که اگر آرایش چشم ها تند و غلیظ باشد، آرایش لب ها باید از رنگ ملایم و لایت برخوردار باشد. برعکس این اصل نیز کاربرد دارد. بدین معنی که اگر در آرایش چشم از رنگ های ملایم و طبیعی استفاده شد، این اجازه را داریم که برای آرایش لب از رنگ های تیره و به اصطلاح جیغ استفاده کنیم. معمولا در سبک کلاسیک از رژلب هایی با رنگ های کلاسیک مانند قرمز و زرشکی استفاده می شود. در ناحیه چشم نیز از خط چشم های مشکی متناسب با سایه های ملایم به کار گرفته می شود. معمولا در این سبک، رژگونه به طور نامحسوس استفاده شده و بیشترین تاکید روی رژلب و آرایش چشم قرار دارد.

آرایش مصری

در میکاپ مصری، آرایش چشم بسیار مورد توجه بوده که در آن باید دو خط چشم در بالا و پایین چشم ها به موازی هم کشیده و گوشه انتهایی آن که به اندازه یک بند انگشت امتداد دارند، در نهایت به هم رسیده و بسته می شوند. بعد از آن، از سایه چشم مشکی برای فید کردن گوشه های خارجی چشم استفاده کرده و با یک سایه چشم براق مانند مسی یا طلایی برای گوشه های داخلی چشم مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از رنگ های بژ و طلاییی برای جلوه بیشتر به چشم ها در ناحیه زیر چشم ها استفاده می شود. برای انتخاب رنگ رژلب و رژگونه می توان با توجه به تنالیته چشم ها عمل کرده و از رنگ های مسی آتشین یا امثال آن استفاده کرد. در مرحله نهایی نیز برای تکمیل حال و هوای مصری می توان اندکی رژگونه طلایی روی قسمت های برجسته گونه ها و پیشانی زد.

  میکاپ دخترانه در مد ۲۰۱۹

استایل در میکاپ

سبک شرقی در میکاپ صورت

در میکاپ با استایل شرقی، روی استفاده از رنگ های شاد و سر زنده بسیار تاکید می شود. در واقع استفاده از رنگ های شاد در لب و چشم ها بدون محدودیت بوده و شما مجاز هستید قانون سبک کلاسیک را زیر پا بگذارید. معمولا استفاده از رنگ های شاد و گرم مانند قرمز، بنفش، زرشکی، سرخابی، قهوه ای و … در این نوع میکاپ به وفور دیده می شود.

آرایش ژاپنی

مدل آرایش ژاپنی یکی از زیرمجموعه های سبک شرقی است که برای زیرسازی صورت از رنگ های روشن تر از پوست یا همرنگ با آن استفاده می شود. برای آرایش چشم ها نیز در تمام ناحیه پلک ها از سایه های تیره مانند دودی استفاده شده و به حالت کشیده فید می شود. مژه مصنوعی مناسب برای این سبک آرایش، مژه های ریسه ای کم پشت با گوشه های بلند است. برای رژلب از رنگ های شاد به کار برده شده و ناحیه گونه ها به طور نامحسوسی رژگونه زده می شوند.

آرایش ژاپنی

آرایش هندی

در مدل آرایش هندی از فون های آرایشی تیره و متمایل به قرمز برای زیرسازی پوست استفاده می شود. از رنگ های گرم و پرحرارت نیز به یک میزان برای آرایش چشم و لب به کار برده می شود. می توان سایه های چرب و براق و همچنین رژگونه و رژلب های غلیظ و سنگین را نیز در این مدل آرایش به وفور مشاهده کرد.

  انواع ریمل و کاربرد آنها | ریمل مناسب شما کدام است؟

آرایش هندی

سبک اروپایی در میکاپ صورت

در میکاپ اروپایی معمولا از لایت ترین رنگ ها جهت تغییرات نامحسوس استفاده می شود. وزن آرایش در لب ها و چشم ها به میزان مساوی بوده و بیشترین تمرکز روی رفع عیوب مربوط به پوست قرار دارد. غلظت و شدت رنگ های در سبک آرایشی اروپایی به میزان قابل توجهی نسبت به سایر سبک های آرایشی، ملایم است. علاوه بر این، استفاده از رنگ های سرد و گرم به یک میزان مورد توجه بوده و با رعایت هارمونی رنگ ها در چهره، استفاده می شود.
در آرایش لایت اروپایی، تمرکز روی زیرسازی پوست و رفع اشکالات ظاهری آن قرار داسته و از گریم های سنگین پرهیز می شود. در این مدل، کار به نحوی انجام می شود که زیبایی طبیعی چهره فرد ملاک بوده و از رنگ های آرایشی که این طراوت و زیبایی طبیعی را حفظ کند، استفاده می شود. سایه هایی با رنگ های ملایم و مات، خط چشم نازک و طبیعی، رنگ های شاد اما ملایم در لب ها و گونه ها از جمله ویژگی های این سبک میکاپ هستند. همچنین از مژه مصنوعی تکی یا سه شاخه که لا به لای مژه های طبیعی فرد قرار می گیرند استفاده می شود تا مژه ها نیز حالت طبیعی داشته باشند.
سبک اروپایی یک زیرمجموعه دیگری به نام سبک فشن نیز دارد که در آن از رنگ های شاد و زنده استفاده می شود. معمولا طیف رنگی گرم و سرد به یک میزان استفاده شده و بیشترین تمرکز روی رنگ های مات قرار دارد. البته میکاپ آرتیست می تواند با توجه به موقعیت و موضوع از رنگ های شاین در نواحی چشم و لب استفاده کند.

  نکات کلیدی آرایش صورت

میکاپ صورت

سبک هالیوودی در میکاپ صورت

در سبک هالیوودی معمولا تمرکز روی متعادل سازی چهره قرار می گیرد و این کار به حدی نامحسوس انجام می شود که شخص بیننده تصور می کند هیچ میکاپی روی چهره فرد وجود ندارد. در این سبک، از مصرف بی رویه فوندانسیون پرهیز می شود. همچنین، استفاده از رنگ های پایه و نزدیک به رنگ طبیعی پوست بسیار رواج دارد. البته استفاده از رنگ های شاد تا حدی که چهره طبیعی را از بین نبرد نیز مجاز است. در سبک هالیوودی گاها با تضاد شدید آرایش در ناحیه چشم ها و لب ها نیز مواجه هستیم. به طور مثال، برخی اوقات با افکت های جالب توجهی از تیرگی ها در ناحیه چشم و بی رنگی جالب توجهی در ناحیه لب ها روبرو می شویم.

سبک هالیوودی

سبک عربی در میکاپ صورت

در سبک عربی شاهد به کار گیری رنگ هایی با غلظت بالا هستیم. استفاده از رنگ های گرم و تیره نیز بسیار رواج دارد. میکاپ به سبک عربی معمولا بسیار چرب و شلوغ بوده و تغییرات شدیدی در آن لحاظ می شود به طوری که با سبک های دیگر میکاپ، کاملا قابل قیاس است. در این سبک آرایشی، استفاده از رنگ های سنگین و براق برای هر دو ناحیه چشم و لب مجاز است. علاوه بر این، به برجسته سازی گونه ها و لب ها نیز اهمیت بسیاری داده می شود. همچنین از فون های تیره برای ایجاد سایه تیره در متد کانتورینگ استفاده می شود.

  # آیا از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ ممکن است؟

آرایش خلیجی

در این مدل میکاپ، استفاده از سایه های خطی و لایه هایی با مرزهای مشخص به وفور دیده می شود. استفاده از رنگ های تند، تیره و سرد در آرایش چشم بسیار پر کاربرد است و خط چشم های رنگی کاربرد گسترده ای دارد. علاوه بر این، نقاشی های فانتزی در اطراف چشم یا چسباندن نگین نیز بسیار رواج دارد. معمولا از رنگ های شاد و جیغ مانند صورتی تیره، قرمز و زرشکی برای رژلب و رژگونه به شکلی وسیع بسیار استفاده می شود. فون آرایشی مورد استفاده در زیرساز پوست، تیره بوده و سایه روشن های شدید در آن استفاده می شود

استایل در میکاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *